Известие

Collapse
No announcement yet.

въпрос относно спор между младши водачи...

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • въпрос относно спор между младши водачи...

    Колеги, спорът е следният : аз и един приятел спорим вече доста време и все не стигаме до едно мнение
    Я кажете сега кога колата харчи повече гориво - когато е на предавка или когато е на свободна и върви по инерция ?
    sigpic
    Cruizin' down the streets in my one-four-six

  • #2
    http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=47976

    Comment


    • #3
      Въпроса така неясно зададен, може да доведе и до още по-глупав отговор!
      Ако е при спускане по нанадолнище, въпроса си е съвсем интересен!
      При спускане по нанадолнище, когато си на предавка, мотора е в режим на принудителен празен ход. Тоест не му се подава никакво гориво, щом оборотите са му над , примерно 1100-1200, а педала на газта не е натиснат.
      До като, ако не е на скорост, мотора работи с нужното му горива за празния год.
      Тоест гори!
      Или обобщено:
      На скорост не гори, а на свободна предавка гори!
      Баси и въпроса!
      Изпоти ме
      На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
      Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

      Comment


      • #4
        Мотроник спира да подава гориво, когато двигателя работи с над 1600 оборота при затворена дроселова клапа, и започва да впръсква отново, когато оборотите паднат под 1300. Съответно отговора на въпроса е относителен!
        Alfa Romeo 146 1.6TS '97 - ex
        Fiat Grande Punto 1.4 Dynamic - ex
        BMW 328i

        Comment


        • #5
          Освен, че колегите са дали вече отговора, да допълня, че тоя мит да се пуска колата на свободна по инерция за да харчи по-малко може би е бил верен едно време при карбураторните двигатели (за които вие като млади водачи сигурно само сте чували, че съществуват). За сегашните коли пускането по инерция с изключена предавка не само, че не пести гориво ами според мен е и опасно, защото в такъв момент реално нямаш почти никакъв контрол над колата...

          Comment


          • #6
            Не съм много съгласен,че не гори никакво гориво-двигателя работи все пак нали,ако не гори нищо и работи е перпетум мобиле.За да работи устойчиво си има изискване каква да бъде горивната смес и колко.Ако двигателя работи не мисля,че е опасно да се спускаш с изключени скорости.При спускане се включва на директна скорост за да използваш двигателя да ограничава скоростта,иначе трябва постоянно да натискаш спирачките,а те при прегряване спират да работят.Така, при дълго спускане винаги на скорост иначе идва момент и няма спирачки,в случая разхода не е важен.А ламбда сондата какво прави в такъв случай,не се ли смахва?И като няма никакво гориво защо двигателят се чува,че работи.Нещо не чете май където трябва.И буталата като се движат какво засмукват или си правят вакуум някъде.ДВГ работи на празен ход-това е и си гори.Казва се четиритактов двигател-засмукване сгъстяване,възпламеняване(работен ход),изпускане.Засмукването на въздух дали се спира и то някак???При празен ход дросела или каквото имате там по двигателите също е затворен.Това ,че компа отчита нулев разход просто не е вярно.На празен ход двигателя работи на определени обороти и затова се казва ''моторна спирачка''
            Last edited by lordliness; d.m.y г., 12:47.
            Не всички, които се скитат, са изгубени.

            Comment


            • #7
              ейй интерсно ми стана, последно кво излиза? Някой ако може да обобщи.
              П.П. моя стил на каране: много рядко изключвам от скорост, попринцип гледам повече да спирам(по-скоро да намалявам) на предавка(вече два пъти палих спирачки, но по-скоро от агресивно каране, а не от спускане на свободна...)
              Last edited by brazen; d.m.y г., 12:34.
              sigpic
              Alfa Romeo 145 1.9 uniJet Turbo Diesel SOLD!

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                Не съм много съгласен,че не гори никакво гориво-двигателя работи все пак нали,ако не гори нищо и работи е перпетум мобиле.За да работи устойчиво си има изискване каква да бъде горивната смес и колко.Ако двигателя работи не мисля,че е опасно да се спускаш с изключени скорости.При спускане се включва на директна скорост за да използваш двигателя да ограничава скоростта,иначе трябва постоянно да натискаш спирачките,а те при прегряване спират да работят.Така, при дълго спускане винаги на скорост иначе идва момент и няма спирачки,в случая разхода не е важен.А ламбда сондата какво прави в такъв случай,не се ли смахва?И като няма никакво гориво защо двигателят се чува,че работи.Нещо не чете май където трябва.И буталата като се движат какво засмукват или си правят вакуум някъде.ДВГ работи на празен ход-това е и си гори.Казва се четиритактов двигател-засмукване сгъстяване,възпламеняване(работен ход),изпускане.Засмукването на въздух дали се спира и то някак???
                В невероятно грешна посока върви твоята логика. И за да не спорим излишно и безсмислено за нещо, което съм видял, а ти не си, помоли твой приятел да ти закачи на теглич колата, излезте на прав път или магистрала най - добре, включи на трета или четвърта предавка например и после ще те помоля само да ми кажеш двигателят ти като работещ ли се чува, движат ли ти се буталата, въртят ли ти се ролките и т.н. Mordohy е абсолютно прав в това, което е написал.

                Comment


                • #9
                  Може, не разбирам много от ДВГ.Това, че когато се спускате от високо и ушите ви са заглъхнали не означава ,че моторите не работят.
                  Last edited by lordliness; d.m.y г., 12:55.
                  Не всички, които се скитат, са изгубени.

                  Comment


                  • #10
                    В темата от линка на колегата soldier, има обяснено нелошо, как и защо не изгаря гориво, автомобилът в режим на принудителен ход.
                    ALFA ROMEO 156 SW SELESPEED - EX
                    ALFA ROMEO 159 SW 1.9 Mjet - EX
                    ALFA ROMEO 156 2.4 JTD-EX
                    ALFA ROMEO 33 1.8TD -R.I.P.

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                      ...Тоест не му се подава никакво гориво, щом оборотите са му над , примерно 1100-1200, а педала на газта не е натиснат.
                      Значи като са ПОД примерно 1100-1200 подава. Тоест гори!

                      Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                      ...Или обобщено:..
                      И в двата случая гори. В кой случай е повече, не знам, но според мен разликата е пренебрежимо малка.
                      Alfa Romeo 166 2.4 JTD
                      Блог за работа и кариера

                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Ето тук го има дискутирано и обяснено с цветни моливи като за начинаещи.

                        http://clubalfaromeo.com/forum/showt...&highlight=cut
                        Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                        ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

                        Comment


                        • #13
                          И въобще, откъде ги вадите тия теории? Разходът на гориво не се ли мери в л/100 км.? Ако да, не трябва ли да се вземе предвид разстоянието, което ще измине колата с определено количество гориво? Е, като я пуснеш по нанадолнището, няма ли да се движи по-бързо, отколкото да я спъваш на скорост? Следователно ако приемем, че количеството гориво, подавано при празен ход е приблизително колкото това при принудителен празен ход, няма ли да е по-икономично тогава, когато колата изминава повече разстояние за единица време?
                          Alfa Romeo 166 2.4 JTD
                          Блог за работа и кариера

                          sigpic

                          Comment


                          • #14
                            Lordiness, a ти май въобще не четеш

                            Badmadafaka - Дори на ладите им се прекъсва пoдаването на гориво.
                            Last edited by Old Fox; d.m.y г., 14:49.
                            Alfa Romeo 156 1.8 T.S,'98
                            ZAZ Tavria 1.1, '95 - взеха я
                            Pinky: "He that is gentle to the brutal will end up being brutal to the gentle"

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от Коки Покажи съобщение
                              И въобще, откъде ги вадите тия теории? Разходът на гориво не се ли мери в л/100 км.? Ако да, не трябва ли да се вземе предвид разстоянието, което ще измине колата с определено количество гориво? Е, като я пуснеш по нанадолнището, няма ли да се движи по-бързо, отколкото да я спъваш на скорост? Следователно ако приемем, че количеството гориво, подавано при празен ход е приблизително колкото това при принудителен празен ход, няма ли да е по-икономично тогава, когато колата изминава повече разстояние за единица време?
                              Въпроса на темата не е такъв. При определени условия по инерция ще мине повече път от колкото на скорост, но риска не си струва евентуалната икономия.
                              SUBARU OUTBACK 2.5i MY06

                              Comment

                              Working...
                              X