Известие

Collapse
No announcement yet.

въпрос относно спор между младши водачи...

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    това ако го направиш на кола без абс, всичко ще свърши в канавката.
    точка

    Comment


    • #32
      Давайте, Давайте!
      И тая тема ще я осерете!
      Добре, че е в "Общи приказки" , а не в някой от техническите!
      Половината ще сте за
      Пуснаха се и линкове, които очевидно и вие не сте чели, както мене.
      Аз не съм ги чел, щото такава литература си мисля, че съм чел достатъчно.
      Дадох примерно 1200-1300, по аналогия със старите карбураторни системи. Там празния ход е доста под 950 оборота.
      Така, че посочилия 1500-1600 си е напълно прав, което не променя нещата.
      Бих искал да видя хубавеца, дето ще ми спуска с 900-1000 оборота на скорост.
      От това се къса обикновено ремъка и ражда мотора в седмия месец.
      Даже и по-рано!
      Оставям ви за няколко дена
      Ще има зор!
      На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
      Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

      Comment


      • #33
        Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
        това ако го направиш на кола без абс, всичко ще свърши в канавката.
        Е то и без абс може да стане добре, но трябва перфектни спирачки, и крак с усет.......иначе с абс си е по добре.....
        "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
        F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

        Comment


        • #34
          Спор няма,че това е вероятно икономичен режим,но не е вярно ,че не се изгаря никакво гориво,по вашата логика зимата трябва да оставам без парно при спускане,защото няма топлина от горене,при дълго спускане и ниски температури ДВГ трябва да се преохлади-така ли е?Значи ако се спускам и изключа от контакт няма да има разлика в движението?
          Last edited by lordliness; d.m.y г., 08:03.
          Не всички, които се скитат, са изгубени.

          Comment


          • #35
            Ти четеш ли че прекъсването на горивото се случва при определен диапазон обороти? Под това се възобновява. Не винаги и не постоянно реално си в този диапазон. Ти колко точно дълго спускане имаш че да успее да се охлади двигателя?
            Alfa Romeo 156 1.8 T.S,'98
            ZAZ Tavria 1.1, '95 - взеха я
            Pinky: "He that is gentle to the brutal will end up being brutal to the gentle"

            Comment


            • #36
              Системата за ППХ ограничава развиването на високи обороти при пускане на скорост.Не е направена за икономии както си мислите.Колко от вас са завършили ДВГ ,та са толкова компетентни?
              Не всички, които се скитат, са изгубени.

              Comment


              • #37
                Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                Спор няма,че това е вероятно икономичен режим,но не е вярно ,че не се изгаря никакво гориво,по вашата логика зимата трябва да оставам без парно при спускане,защото няма топлина от горене,при дълго спускане и ниски температури ДВГ трябва да се преохлади-така ли е?Значи ако се спускам и изключа от контакт няма да има разлика в движението?
                Няма да останеш без парно. Поне ако е здрав термостата. Като падне малко температурата термостата ще си затвори и топлото ще остане. Двигателят не се охлажда така бързо. А и предполагам няма да се движиш вечно по инерция.
                Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
                ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

                Comment


                • #38
                  Системата регулира момента на запалване,количеството и времето на впръскаване.И пак повтарям -ограничава развиването на високи обороти при спускане -това е с две думи.И как няма да се охлади ДВГ като според вас в цилиндрите постъпва само студен въздух без горене-ще се охлади моментално.Казвам -завършил съм и разбирам.Какво става с работещ ДВГ който не е в работна температура,зимата когато запаля компа показва разход от 30-40 л.мислите ли, че е вярно-не е.
                  Last edited by lordliness; d.m.y г., 09:06.
                  Не всички, които се скитат, са изгубени.

                  Comment


                  • #39
                    Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                    Системата регулира момента на запалване,количеството и времето на впръскаване.И пак повтарям -ограничава развиването на високи обороти при спускане -това е с две думи.И как няма да се охлади ДВГ като според вас в цилиндрите постъпва само студен въздух без горене-ще се охлади моментално.Казвам завършил съм и разбирам.

                    Не знам какво си завършил, но пропускаш важни неща: първо, системата за ППХ няма как за ограничи развиването на високи обороти. Я се замисли какво ще стане ако се спускаш по наклон със 130 км/ч, ръгнеш втора и пуснеш съединителя - двигателят ще се развърти над допустимите максимални обороти и няма какво да го спре - НЯМА. Защото ограничителят на оборотите спира горивото (или управлява запалването) - ама в режим на ППХ двигателят се върти ПРИНУДИТЕЛНО и не му пука нито от горивото, нито от запалването (при бензинките).

                    За охлаждането - пропускаш вътрешното триене в двигателя и компресионните загуби. Около 20-30 процента от загряването на двигателя идва от вътрешното триене на детайлите (тази топлина до известна степен се отнема от маслото), както и от затоплянето при сгъстяването на въздуха в цилиндрите - а то е доста голямо, особено при дизелите (нали знаеш от какво се запалва впръсканата нафта - от лудата жега).

                    Така че въпросния студен въздух, дето постъпва в двигателя, всъщност доста го загрява при сгъстяването си. Ще ти дам елементарен пример - вземи да помпаш гума в студен зимен ден - след малко помпата ще се нагорещи така, че чак ще пари. Е, същата работа е и в двигателя. Загряване на същата тая помпа е от сгъстяването на въздуха и от триенето - без никво гориво. Я се замисли и компресорите за въздух кви ребра като на мотоциклетен двигател имат и с кви перки се обдухват - а вътре грам гориво не се подава.

                    Та при работещ термостат няма опасност двигателя да се преохлади - сети се за помпата.
                    Volvo XC90 D5 '06
                    Alfa Romeo Spider 2.0 '90
                    Lancia Ypsilon 1.2 '00



                    ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
                    ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
                    ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99

                    Comment


                    • #40
                      Oтоговора е, че зависи...
                      Теорията тука по-учЕните я изясниха...
                      На практика, ако се пусна от 1вия тунел на Хемус, на последна предавка, вероятно ще стигна до втория тунел с нещо от сорта на 50-60км/ч...и разхода ми ще е 0.00....обаче там трябва да вкарам пак 5та защото е нагорнище, да набера до 80-90 и после пак надолу до Ботевград...тоест комбиниран разход няма как да се сметне, но няма да е 0 за птя от 1ви тунел до Ботевград. Ако се пусна по инерция, обаче, 2ри тунел ми идва точно на 100тина, на изхода-тамън 80....и дефакто до Ботевград не включвам на предавка, освен ако не искам да си обера излишна скорост...тоест въпроса е на сметки кое е по-икономично в случая....
                      156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison

                      OEM & Ventura Garage
                      http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW

                      Comment


                      • #41
                        Не мисля ,че има идиот който при 130 ще включи на втора ,а за спирането ще спре-нали си чувал за предавателни числа,когато я пуснеш на втора по наклон стига до някаква скорост и не качва повече нали-затова е тази система ,за да не става безконтролно въртенето на буталата от колелата.Нафтата се запалва от високото налягане ,а не от луда жега.Може да го загрява доста(въздуха) ,но не достатъчно.Не ми се спори и не ми се обяснява повече.А пък и какво значение има ние караме по равен терен,не живеем нито в Хималаите нито в Алпите,че да се вълнуваме чак толкова.И едва ли някога ще проектираме ДВГ.Системата не е за икономия на гориво.
                        Не всички, които се скитат, са изгубени.

                        Comment


                        • #42
                          Самода допълня. При ППХ наистина няма разход на гориво, но важно условие е педала на газта. Т.е. ППХ имаме, когато спускаме на скорост и БЕЗ натиснат педал на газта - т.е. дросела е затворен. Тогава твойте притеснения за това, че двигателя ще се охлади от пресния въздух са неоснователни.
                          http://hopenhagen.org/

                          Comment


                          • #43
                            Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                            Спор няма,че това е вероятно икономичен режим,но не е вярно ,че не се изгаря никакво гориво,по вашата логика зимата трябва да оставам без парно при спускане,защото няма топлина от горене,при дълго спускане и ниски температури ДВГ трябва да се преохлади-така ли е?Значи ако се спускам и изключа от контакт няма да има разлика в движението?
                            Да, може би ако спускаш цял ден някакъв 1000км наклон има вариант да останеш без добро парно. Защо чак тогава - нали си завършил ДВГ, отговори си сам! И да, вярно е, че не се изаря никакво гориво. Почети първо и пак пиши!
                            Alfa Romeo 146 1.6TS '97 - ex
                            Fiat Grande Punto 1.4 Dynamic - ex
                            BMW 328i

                            Comment


                            • #44
                              Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                              Не мисля ,че има идиот който при 130 ще включи на втора ,а за спирането ще спре-нали си чувал за предавателни числа,когато я пуснеш на втора по наклон стига до някаква скорост и не качва повече нали-затова е тази система ,за да не става безконтролно въртенето на буталата от колелата.Нафтата се запалва от високото налягане ,а не от луда жега.Може да го загрява доста(въздуха) ,но не достатъчно.Не ми се спори и не ми се обяснява повече.А пък и какво значение има ние караме по равен терен,не живеем нито в Хималаите нито в Алпите,че да се вълнуваме чак толкова.И едва ли някога ще проектираме ДВГ.Системата не е за икономия на гориво.
                              колега, извинявай ама ППХ спира единствено инжекторите. даже на инглес и викат fuel cutoff . оборотите и скоростта ги регулира единствено задкормилното устройство. а системата е измислена точно за да свали разхода. а да ви питам, по проходите на слизане не сте ли виждали едни табели - превключи на по-ниска предавка.
                              точка

                              Comment


                              • #45
                                Дросела е затворен,но как се пълнят тогава цилиндрите при съответния такт,те си имат някакъв обем който трябва да се запълни с нещо нали?Пълнят се нали-никой не отрича,например с въздух на околната температура -минус 20градуса по целзий и после от триенето и от незнам какво става 100 градуса или може би повече.И от къде черпите такава научна информация искам и аз да прочета от извора.Като е затворен дросела и нищо не влиза в цилиндрите-глупости!Колко от вас вече ме мразят?Посочете ми литература от където черпите инфо.И като го прочета, че е така ще ме съгласите.Научна литература.
                                Last edited by lordliness; d.m.y г., 10:41.
                                Не всички, които се скитат, са изгубени.

                                Comment

                                Working...
                                X