Известие

Collapse
No announcement yet.

въпрос относно спор между младши водачи...

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от BLUE1 Покажи съобщение
    Въпроса на темата не е такъв...
    Въпросът на темата е точно такъв:

    Първоначално публикувано от Ruro Покажи съобщение
    ...кога колата харчи повече гориво - когато е на предавка или когато е на свободна и върви по инерция ?
    Първоначално публикувано от BLUE1 Покажи съобщение
    ...При определени условия по инерция ще мине повече път от колкото на скорост, но риска не си струва евентуалната икономия.
    Кой риск?
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD
    Блог за работа и кариера

    sigpic

    Comment


    • #17
      системата се казва ППХ - принудителен празен ход. условието е газта да не е натисната и оборотите да са над някаква определена граница. за бензиновите обикновено е между 1500-1800. системата я има и на последните карбуратори. разхода е 0 тъй като скоростната върти двигателя. когато колата е пусната по инерция на неутрална скорост и работещ двигател се използва гориво което да държи празния ход. разхода в това положение беше нещо от рода на 2 литра на час.
      точка

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от Old Fox Покажи съобщение
        Дори на ладите им се прекъсва пoдаването на гориво.
        Възможно е, затова казах "може би" Ама ладите все пак са били с карбове от последните поколения на тази технология, или бъркам..?

        Comment


        • #19
          ладите дори са с електронен ППХ....... олелеее
          що се учудвате, има и карбове с автоматичен смукач дори.
          точка

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
            Възможно е, затова казах "може би" Ама ладите все пак са били с карбове от последните поколения на тази технология, или бъркам..?
            Бе не са съвсем последните. Озон мисля се водеше карбуратора с ППХ
            Alfa Romeo 156 1.8 T.S,'98
            ZAZ Tavria 1.1, '95 - взеха я
            Pinky: "He that is gentle to the brutal will end up being brutal to the gentle"

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
              ...разхода е 0 тъй като скоростната върти двигателя...
              Що не пробваш да врътнеш ключа като си по нанадолното на скорост?
              Alfa Romeo 166 2.4 JTD
              Блог за работа и кариера

              sigpic

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от Коки Покажи съобщение
                Що не пробваш да врътнеш ключа като си по нанадолното на скорост?
                Пробвал съм Абсолютно нищо не се случва. Пробвал съм също да врътна ключа докато съм на 5-та по магистралата. Ефекта пак е 0-лев. Което идва да покаже, че гориво не се впръсква докато колата е на предавка и газте не е натисната.
                Lexus IS200

                Comment


                • #23
                  Гориво се подава колкото за празен ход , друг е въпросът че разходомерите вземат информация от доста места , не само от положението на дросела или оборотите на вала.Изчислява се със алгоритъм или както там се нарича и след като някои променливи са извън нормалните параметри(затворен дросел-2500 оборота , кьорав процент на кислорода и пр. )е логично разходомера да изчислява щури и неверни данни.Да не би да има датчик и на съединителя , та при натискане да започва подаване на гориво и да има ниски мотора...?По отношение на изключването от контакт в движение - ако колата не е с ел. помпа за гориво и с карб ,ако генерацията е само с половината заглушители при подаване на контакт се получава даста приличен гърмеж от ауспуха. Личен опит.
                  ALFA 155 SQUADRA CORSE - BULGARIA

                  Comment


                  • #24
                    Ако следва голямо нанадолнище, освобождавам от скорост и се суркам колкото може и позволява.......верно че гори като празех нод, но инерцията ми компенсира изминатото разстояние, ако само пусна педала няма да мина толкоз разстояние.......
                    Иначе мита че се слизало по хлъзгаво надолнище на скорост е безкрайно неверен, единствения проблем може да е ако прегреят спирачките, но пък тва може да стане само лятото и то за съвременните коли е трудно това, освен ако не теглят яко ремарке, зимата на сняг и мокро тва няма как да стане, а пък слизането на скорост по заснежен път за мен си е направо опасно, освен ако колата не е 4х4.......
                    Last edited by ФЕРАРИСТ; d.m.y г., 20:00.
                    "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                    F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                    Comment


                    • #25
                      спускането на скорост - с моторна спирачка е по-комфортно , не изразходва бензин , запазва спирачките и съединителя, двигателя се охлажда по-добре, колата е по-управляема.
                      примерно спускаме се и имаме ограничение 70км. на 4-та скорост няма да се наложи да бутнем спирачките , докато на свободна ще трябва да помпим.
                      тежките машини-автобуси и камиони имат ретардер. той може да е ел, може и хидравличен . няма връзка със спирачките и може плавно да обира повишаващата се инерция.
                      всеки си кара колата както иска, но при спускане на скорост колата не изразходва гориво и няма нужда да се регулира скоростта със спирачката.
                      точка

                      Comment


                      • #26
                        Преди може би точно една година,направихме следния опит.Пловдив - хижа Здравец - 26км,слизане по инерция - 1.350 литра бензин.Същия машрут,изминат на скорост,забележете от 0 до 100 грама бензин!!!!
                        Помпата,беше потопена в изрязан галон от минерална вода.Като и двата пъти бяха сипани точно по 5 литра.На крайната точка бяха пресипани в разграфена стъклена кана.Колата с която си направихме опита,беше форд ескорт 2.0 кубика,90 коня ЗеТек двигател.
                        Истината е че когато се спускаш,колата да е на скорост,имаш хидравлика,имаш серво,щадиш си спирачките.Пускаш ли се на загасена кола,ни серво ни хидравлика.Което си е абсолютна глупост.Но като гледам някой какви тъпи разсъждения праскат,няма да се учудя ако и незнаят каква техника да ползват при спускане на скорост.


                        Аз не деля хората на големи и малки,а на велики и жалки...

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от митака-пловдив Покажи съобщение
                          Но като гледам някой какви тъпи разсъждения праскат,няма да се учудя ако и незнаят каква техника да ползват при спускане на скорост.
                          Е, аз не видях някой чак на зсагасена кола да спуска....
                          "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                          F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от Alexandrov70 Покажи съобщение
                            Гориво се подава колкото за празен ход .....Да не би да има датчик и на съединителя , та при натискане да започва подаване на гориво и да има ниски мотора...?.
                            Защо спорите изобщо? Линковете прочетохте ли? Като натиснеш съединителя оборотите падат под зададената стойност и се възобновява подаването на гориво.
                            Alfa Romeo 156 1.8 T.S,'98
                            ZAZ Tavria 1.1, '95 - взеха я
                            Pinky: "He that is gentle to the brutal will end up being brutal to the gentle"

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                              Е, аз не видях някой чак на зсагасена кола да спуска....

                              Аз не само съм виждал , но и съм се возил така.С един приятел карахме фризер до Берковица и като стигнахме хижата на Петрохан вкл.4 на мохера и му врътна ключа.На съвременен автомобил това е равносилно на самоубийство.
                              Аз като стигна хижата и праскам 4-та и си махам краката от педалите , преди завой 3-та и в самия завой , ако е обратен изключвам от скорост и след това пак 4-та.Разхода до Берк ми е варирал около 5-6.На връщане от 7 нагоре.
                              АРИЕЛ-156 2,4 JTD 98г. - EX
                              http://www.youtube.com/watch?v=SCSIfkg17Pg

                              Comment


                              • #30
                                Въпрос на обстоятелства и обстановка е всичко.......
                                Но идеята на свободното спиране без да си на скорост е много по добра, когато е заснежено или заледено......
                                "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                                F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                                Comment

                                Working...
                                X