Въпрос към електротехниците: Кажете как да стане "схемата" да се пускат със закъснение от примерно 10-20 секунди..? Ако е възможно да обясните като за по-ламета ще е хубаво (защото примерно отговор "с реле за време" не върши особена работа)...
Известие
Collapse
No announcement yet.
Включени светлини ?!?!?!?!?
Collapse
X
-
Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщениеВъпрос към електротехниците: Кажете как да стане "схемата" да се пускат със закъснение от примерно 10-20 секунди..? Ако е възможно да обясните като за по-ламета ще е хубаво (защото примерно отговор "с реле за време" не върши особена работа)...
Закъснението спрямо момента на палене ли да се отчита?
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеКакво е съображението ти заради което искаш да въведеш такова закъснение?
Закъснението спрямо момента на палене ли да се отчита?
Може би най-балъшкия вариант е просто да си "намеря" управление за пускащото реле от някъде, където работи само след като мотора работи, нещо такова (само дето не се сещам за такова нещо)... Освен ако няма друг лесен и сравнително прост културен начин.
Comment
-
Стабилизираш началното напрежение към релето на 13,5v и си готов .Някои хора трябва да имат не акт за раждане, а писмено извинение от производителя на контрацептиви.乁໒( ͒ ⌂ ͒ )७ㄏ
Българите ще излязат масово на протест, чак когато спрат Замунда
Една тема във форума се счита за успешна, ако до седмия коментар не се заговори за плюскане и пукница !
Comment
-
Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщениеСъображението ми е да се избегне премигването при палене - сега съм ги свързал с две последователни релета към директен плюс - едното се затваря когато е на контакт (за управлението му просто намерих някакъв кабел дето има напрежение на контакт, нямам идея дори точно какъв е той, но мисля, че няма значение, все пак само управлява едно реле), а другото се отваря когато се пуснат габаритите... Обаче леко ме притеснява, че докато върти стартера има премигване, което не знам колко е вредно за DRL-ите...
Може би най-балъшкия вариант е просто да си "намеря" управление за пускащото реле от някъде, където работи само след като мотора работи, нещо такова (само дето не се сещам за такова нещо)... Освен ако няма друг лесен и сравнително прост културен начин.
1 - Ползване на готов DRL модул. Примерно такъв.
2 - Конструиране на просто устройство, което да прави това, което искаш. Става въпрос да се налепи елементарна схемичка, която да "разбира" кога работи двигателят и тогава да пуска светлините.
3 - Междинно решение при което да се ползва нещо полуготово и с малка преработка да се приспособи.
Примерно за бензинова кола, може да се ползва превключвател газ-бензин, който "разбира" кога работи двигателят и вместо да управлява прехода на газ, да пали фаровете.
.........
Естествено най-добър и гъвкав вариат е първият.
Помисли върху вариантите и кажи какво избираш.
Оттам нататък ще помагаме.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от Sunny Покажи съобщениеСтабилизираш началното напрежение към релето на 13,5v и си готов .
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеСъществуват няколко начина. Ето някои от тях:
1 - Ползване на готов DRL модул. Примерно такъв.
2 - Конструиране на просто устройство, което да прави това, което искаш. Става въпрос да се налепи елементарна схемичка, която да "разбира" кога работи двигателят и тогава да пуска светлините.
3 - Междинно решение при което да се ползва нещо полуготово и с малка преработка да се приспособи.
Примерно за бензинова кола, може да се ползва превключвател газ-бензин, който "разбира" кога работи двигателят и вместо да управлява прехода на газ, да пали фаровете.
.........
Естествено най-добър и гъвкав вариат е първият.
Помисли върху вариантите и кажи какво избираш.
Оттам нататък ще помагаме.
Третата е интересна, но не знам доколко е приложима при дизелова кола (нямам идея тези ключове как се свързват)...
За втората опция, не съм чак толкова електротехнически грамотен, че да си я реализирам сам...
Comment
-
Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщениеТака по-като за ламери какво точно означава това..?
Но ако си нямаш представа от електроника по-добре си вземаш готов модул . И по-ефтино и по-безопасно без главоблъсканици .
ecotronic е дал едно нелошо решение за готов DLR модул .Някои хора трябва да имат не акт за раждане, а писмено извинение от производителя на контрацептиви.乁໒( ͒ ⌂ ͒ )७ㄏ
Българите ще излязат масово на протест, чак когато спрат Замунда
Една тема във форума се счита за успешна, ако до седмия коментар не се заговори за плюскане и пукница !
Comment
-
Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщениеТака по-като за ламери какво точно означава това..?
Имайки предвид, че съм сложил афтърмаркет дневни светлини, първата опция не ми харесва по някаква причина...
Третата е интересна, но не знам доколко е приложима при дизелова кола (нямам идея тези ключове как се свързват)...
За втората опция, не съм чак толкова електротехнически грамотен, че да си я реализирам сам...
Не че искам да те отказвам от идеята ти, но премигването по никакъв начин не застрашава LED светлините, които си сложил. Те са с много малка консумация, дълъг живот и не се плашат от често палене както ксенонът.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Само да вметна леко уточнение .
Ако се мине на вариант самоделка ще трябва модула да се изолира добре .
Влагозащитена кутийка , термошлаух и силикон или кой каквото му хареса . Според мен само не е добра идея да се залее със смола защото става ремонто непригодно но всеки сам си решава , варианти много .Някои хора трябва да имат не акт за раждане, а писмено извинение от производителя на контрацептиви.乁໒( ͒ ⌂ ͒ )७ㄏ
Българите ще излязат масово на протест, чак когато спрат Замунда
Една тема във форума се счита за успешна, ако до седмия коментар не се заговори за плюскане и пукница !
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеОтносно самоделката, щом колата е дизел, доброто решение е това, което предлага Sunny.По груба преценка стойността на необходимите части + кутийка ще е около 15 лв.
Не че искам да те отказвам от идеята ти, но премигването по никакъв начин не застрашава LED светлините, които си сложил. Те са с много малка консумация, дълъг живот и не се плашат от често палене както ксенонът.
Днеска свалих от лявата ми страна ДРЛ-ла, защото 2 от 5-те диода спряха да светят, като бях почти сигурен ,че китайците са ги правили в петък и има не-добре запоени връзки ...... ,но се оказаха изгоряли диоди .
В понеделник ще ходя да взема два нови от близкият магазин за електроника ,пък да видим.156 sportvagon 1.9jtd
Comment
-
Първоначално публикувано от speеdddddd Покажи съобщениеТук практиката и теорията обаче не са в синхрон .
Днеска свалих от лявата ми страна ДРЛ-ла, защото 2 от 5-те диода спряха да светят, като бях почти сигурен ,че китайците са ги правили в петък и има не-добре запоени връзки ...... ,но се оказаха изгоряли диоди .
В понеделник ще ходя да взема два нови от близкият магазин за електроника ,пък да видим.
Резултатът е това, което ти се е случило.
Когато режимът е подбран коректно, това устройство практически е вечно.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Това е схемичката, която налепих и предстои да тестваме в реални условия.
Пали фаровете когато двигателят заработи и напрежението достигне 13,2V.
Релето трябва да е с намотка за 12V и ток не по-голям от 200 мА.
Изводът 2 (жълт) управлява фаровете.
Напрежението при което се включват фаровете се подбира от P1.Last edited by ecotronic; d.m.y г., 15:50.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеПали фаровете когато двигателят заработи и напрежението достигне 13,2V.
Comment
-
Първоначално публикувано от pinko Покажи съобщениеМоже ли да си поръчам и аз такава джаджа? Не за фаровете, а за DRL-ите, да не мигат по два пъти при палене на двигателя.
Стойността на елементите в посочената схема + кутия е около 15 лв.
Има готови DRL модули с доста повече екстри и включено гаранционно обдсужване на цена около 30 - 40 лв.
Примерно този тукLast edited by ecotronic; d.m.y г., 16:17.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеПримерно този тукSubaru Legacy 3.0R
Ex: Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 140+bhp
sigpic
Comment
Comment