Известие

Collapse
No announcement yet.

Включени светлини ?!?!?!?!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Въпрос към електротехниците: Кажете как да стане "схемата" да се пускат със закъснение от примерно 10-20 секунди..? Ако е възможно да обясните като за по-ламета ще е хубаво (защото примерно отговор "с реле за време" не върши особена работа)...

    Comment


    • Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
      Въпрос към електротехниците: Кажете как да стане "схемата" да се пускат със закъснение от примерно 10-20 секунди..? Ако е възможно да обясните като за по-ламета ще е хубаво (защото примерно отговор "с реле за време" не върши особена работа)...
      Какво е съображението ти заради което искаш да въведеш такова закъснение?

      Закъснението спрямо момента на палене ли да се отчита?


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
        Какво е съображението ти заради което искаш да въведеш такова закъснение?

        Закъснението спрямо момента на палене ли да се отчита?
        Съображението ми е да се избегне премигването при палене - сега съм ги свързал с две последователни релета към директен плюс - едното се затваря когато е на контакт (за управлението му просто намерих някакъв кабел дето има напрежение на контакт, нямам идея дори точно какъв е той, но мисля, че няма значение, все пак само управлява едно реле), а другото се отваря когато се пуснат габаритите... Обаче леко ме притеснява, че докато върти стартера има премигване, което не знам колко е вредно за DRL-ите...
        Може би най-балъшкия вариант е просто да си "намеря" управление за пускащото реле от някъде, където работи само след като мотора работи, нещо такова (само дето не се сещам за такова нещо)... Освен ако няма друг лесен и сравнително прост културен начин.

        Comment


        • Стабилизираш началното напрежение към релето на 13,5v и си готов .
          Някои хора трябва да имат не акт за раждане, а писмено извинение от производителя на контрацептиви.乁໒( ͒ ⌂ ͒ )७ㄏ
          Българите ще излязат масово на протест, чак когато спрат Замунда
          Една тема във форума се счита за успешна, ако до седмия коментар не се заговори за плюскане и пукница !

          Comment


          • Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
            Съображението ми е да се избегне премигването при палене - сега съм ги свързал с две последователни релета към директен плюс - едното се затваря когато е на контакт (за управлението му просто намерих някакъв кабел дето има напрежение на контакт, нямам идея дори точно какъв е той, но мисля, че няма значение, все пак само управлява едно реле), а другото се отваря когато се пуснат габаритите... Обаче леко ме притеснява, че докато върти стартера има премигване, което не знам колко е вредно за DRL-ите...
            Може би най-балъшкия вариант е просто да си "намеря" управление за пускащото реле от някъде, където работи само след като мотора работи, нещо такова (само дето не се сещам за такова нещо)... Освен ако няма друг лесен и сравнително прост културен начин.
            Съществуват няколко начина. Ето някои от тях:

            1 - Ползване на готов DRL модул. Примерно такъв.

            2 - Конструиране на просто устройство, което да прави това, което искаш. Става въпрос да се налепи елементарна схемичка, която да "разбира" кога работи двигателят и тогава да пуска светлините.

            3 - Междинно решение при което да се ползва нещо полуготово и с малка преработка да се приспособи.
            Примерно за бензинова кола, може да се ползва превключвател газ-бензин, който "разбира" кога работи двигателят и вместо да управлява прехода на газ, да пали фаровете.

            .........

            Естествено най-добър и гъвкав вариат е първият.

            Помисли върху вариантите и кажи какво избираш.
            Оттам нататък ще помагаме.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • Първоначално публикувано от Sunny Покажи съобщение
              Стабилизираш началното напрежение към релето на 13,5v и си готов .
              Така по-като за ламери какво точно означава това..?

              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
              Съществуват няколко начина. Ето някои от тях:

              1 - Ползване на готов DRL модул. Примерно такъв.

              2 - Конструиране на просто устройство, което да прави това, което искаш. Става въпрос да се налепи елементарна схемичка, която да "разбира" кога работи двигателят и тогава да пуска светлините.

              3 - Междинно решение при което да се ползва нещо полуготово и с малка преработка да се приспособи.
              Примерно за бензинова кола, може да се ползва превключвател газ-бензин, който "разбира" кога работи двигателят и вместо да управлява прехода на газ, да пали фаровете.

              .........

              Естествено най-добър и гъвкав вариат е първият.

              Помисли върху вариантите и кажи какво избираш.
              Оттам нататък ще помагаме.
              Имайки предвид, че съм сложил афтърмаркет дневни светлини, първата опция не ми харесва по някаква причина...
              Третата е интересна, но не знам доколко е приложима при дизелова кола (нямам идея тези ключове как се свързват)...
              За втората опция, не съм чак толкова електротехнически грамотен, че да си я реализирам сам...

              Comment


              • Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
                Така по-като за ламери какво точно означава това..?
                Ще рече релето да сработи когато захранващото напрежение достигне 13,5v .
                Но ако си нямаш представа от електроника по-добре си вземаш готов модул . И по-ефтино и по-безопасно без главоблъсканици .

                ecotronic е дал едно нелошо решение за готов DLR модул .
                Някои хора трябва да имат не акт за раждане, а писмено извинение от производителя на контрацептиви.乁໒( ͒ ⌂ ͒ )७ㄏ
                Българите ще излязат масово на протест, чак когато спрат Замунда
                Една тема във форума се счита за успешна, ако до седмия коментар не се заговори за плюскане и пукница !

                Comment


                • Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
                  Така по-като за ламери какво точно означава това..?



                  Имайки предвид, че съм сложил афтърмаркет дневни светлини, първата опция не ми харесва по някаква причина...
                  Третата е интересна, но не знам доколко е приложима при дизелова кола (нямам идея тези ключове как се свързват)...
                  За втората опция, не съм чак толкова електротехнически грамотен, че да си я реализирам сам...
                  Относно самоделката, щом колата е дизел, доброто решение е това, което предлага Sunny.По груба преценка стойността на необходимите части + кутийка ще е около 15 лв.

                  Не че искам да те отказвам от идеята ти, но премигването по никакъв начин не застрашава LED светлините, които си сложил. Те са с много малка консумация, дълъг живот и не се плашат от често палене както ксенонът.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • Само да вметна леко уточнение .
                    Ако се мине на вариант самоделка ще трябва модула да се изолира добре .
                    Влагозащитена кутийка , термошлаух и силикон или кой каквото му хареса . Според мен само не е добра идея да се залее със смола защото става ремонто непригодно но всеки сам си решава , варианти много .
                    Някои хора трябва да имат не акт за раждане, а писмено извинение от производителя на контрацептиви.乁໒( ͒ ⌂ ͒ )७ㄏ
                    Българите ще излязат масово на протест, чак когато спрат Замунда
                    Една тема във форума се счита за успешна, ако до седмия коментар не се заговори за плюскане и пукница !

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                      Относно самоделката, щом колата е дизел, доброто решение е това, което предлага Sunny.По груба преценка стойността на необходимите части + кутийка ще е около 15 лв.

                      Не че искам да те отказвам от идеята ти, но премигването по никакъв начин не застрашава LED светлините, които си сложил. Те са с много малка консумация, дълъг живот и не се плашат от често палене както ксенонът.
                      Тук практиката и теорията обаче не са в синхрон .
                      Днеска свалих от лявата ми страна ДРЛ-ла, защото 2 от 5-те диода спряха да светят, като бях почти сигурен ,че китайците са ги правили в петък и има не-добре запоени връзки ...... ,но се оказаха изгоряли диоди .
                      В понеделник ще ходя да взема два нови от близкият магазин за електроника ,пък да видим.
                      156 sportvagon 1.9jtd

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от speеdddddd Покажи съобщение
                        Тук практиката и теорията обаче не са в синхрон .
                        Днеска свалих от лявата ми страна ДРЛ-ла, защото 2 от 5-те диода спряха да светят, като бях почти сигурен ,че китайците са ги правили в петък и има не-добре запоени връзки ...... ,но се оказаха изгоряли диоди .
                        В понеделник ще ходя да взема два нови от близкият магазин за електроника ,пък да видим.
                        За съжаление и това се случва. Често пъти производители на подобни устройства ползват евтини елементи и целят максимален ефект като подлагат елементите с иначе "слаби параметри" на тежки режими на работа.
                        Резултатът е това, което ти се е случило.
                        Когато режимът е подбран коректно, това устройство практически е вечно.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • Това е схемичката, която налепих и предстои да тестваме в реални условия.
                          Пали фаровете когато двигателят заработи и напрежението достигне 13,2V.


                          Релето трябва да е с намотка за 12V и ток не по-голям от 200 мА.
                          Изводът 2 (жълт) управлява фаровете.
                          Напрежението при което се включват фаровете се подбира от P1.
                          Last edited by ecotronic; d.m.y г., 15:50.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                            Пали фаровете когато двигателят заработи и напрежението достигне 13,2V.
                            Може ли да си поръчам и аз такава джаджа? Не за фаровете, а за DRL-ите, да не мигат по два пъти при палене на двигателя.
                            Volvo XC90 D5 '06
                            Alfa Romeo Spider 2.0 '90
                            Lancia Ypsilon 1.2 '00



                            ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
                            ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
                            ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от pinko Покажи съобщение
                              Може ли да си поръчам и аз такава джаджа? Не за фаровете, а за DRL-ите, да не мигат по два пъти при палене на двигателя.
                              Принципно може, но аз дадох схемата на някой ако му се занимава. Иначе не произвеждам серийно такива устройства.
                              Стойността на елементите в посочената схема + кутия е около 15 лв.
                              Има готови DRL модули с доста повече екстри и включено гаранционно обдсужване на цена около 30 - 40 лв.

                              Примерно този тук
                              Last edited by ecotronic; d.m.y г., 16:17.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                                Примерно този тук
                                А дали може с такъв модул дългите на 156-цата да светят на 25% (да речем) като запали колата и да си работят нормално като пуснеш фаровете (в смисъл да ги няма на къси и на 100% на дълги)?
                                Subaru Legacy 3.0R
                                Ex: Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 140+bhp
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X