
Известие
Collapse
No announcement yet.
Включени светлини ?!?!?!?!?
Collapse
X
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеИдеален си е 555 за конкретното приложение. И то точно поради големия хистерезис.
Ето я схемата на 555:
Хистерезисът зависи от опорните напрежения на двата компаратора. А те зависят от делителя на напрежение, изграден от резисорите R.
А те са с еднакви стойности и са вътрешно изградени.
Затова праговете за 2/3Ucc и 1/3Ucc. и не може да им се повлияе външно.
като недостатък на схемата можеби единствено при завъртане на стартер ако двигателя не запали като хората от първи път може да се случи лампите да се включат.
тества ли я вече.точка
Comment
-
Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщениеабе имаше една далавера с резистор на пин 5 да се стесни границата, ама то това е точно обратното на което се иска.
като недостатък на схемата можеби единствено при завъртане на стартер ако двигателя не запали като хората от първи път може да се случи лампите да се включат.
тества ли я вече.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщениеза кое. за хистерезиса ли. по принцип се ползват ОУ или специализирани компаратори щото са точно за това, а 555 има ограничения там. все пак всичко си е до решение. важното е да работи и като го тества ще се разбере.
Схемата на 555 си е универсална ,но за общо приложение . За бюджетно решение става .
С анаогов компаратор идеята може да се изгради лесно плюс допълнителни екстри но цената се увеличава и все пак си струва .
ммм Колев абе за 5-ти крак не беше ли 100nF към маса ?
Принципнно ако му се подаде модулиран сигнал на 5-ти крак може и да се управлява - примерно да гаси схемата когато се пуснат фаровете ръчно .
ще взема да изровя от скрапа една 555-ца да си поиграя
http://www.555-timer-circuits.com/
DRIVING A RELAY CircuitНякои хора трябва да имат не акт за раждане, а писмено извинение от производителя на контрацептиви.乁໒( ͒ ⌂ ͒ )७ㄏ
Българите ще излязат масово на протест, чак когато спрат Замунда
Една тема във форума се счита за успешна, ако до седмия коментар не се заговори за плюскане и пукница !
Comment
-
Вие ще ме скъсате с Колев с този 5 - ти крак.
Има поне 5 много по лесни начина да управляваме схемата вместо да подаваме модулирани сигнали на 5 - ти крак.
Ако ще говорим за по екстравагантно решение, това е друг въпрос.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от Sunny Покажи съобщениеТочно
Схемата на 555 си е универсална ,но за общо приложение . За бюджетно решение става .
С анаогов компаратор идеята може да се изгради лесно плюс допълнителни екстри но цената се увеличава и все пак си струва .
ммм Колев абе за 5-ти крак не беше ли 100nF към маса ?
Принципнно ако му се подаде модулиран сигнал на 5-ти крак може и да се управлява - примерно да гаси схемата когато се пуснат фаровете ръчно .
ще взема да изровя от скрапа една 555-ца да си поиграя
http://www.555-timer-circuits.com/
DRIVING A RELAY Circuit
сега като каза, се сещам че схемата на екотроник трябва да може да се гаси автоматично при пускане на габарити. това може да се изпълни като минус на бобината на релето се закачи на + на габаритите. - ще се получава последователно през крушките, а когато се включат габаритите, там ще има 12в.
аз съм се насочил да следя напрежението на крушката на алтернатора. така е по-лесно а и като бонус ако алтернатора спре да зарежда ще се загасят и фаровете.точка
Comment
-
Модата на каране на дълги се засилва с всеки изминал ден. Предполагам за това има вина и идеята че ако някак си намалиш силата на светене на крушката с 30-40% то тя някак си ще спре да свети напред и нагоре и няма да пречи на околните.Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
Peugeot 508 RXH 02.2013
Comment
-
Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщениеза ей това нещо става въпрос
сега като каза, се сещам че схемата на екотроник трябва да може да се гаси автоматично при пускане на габарити. това може да се изпълни като минус на бобината на релето се закачи на + на габаритите. - ще се получава последователно през крушките, а когато се включат габаритите, там ще има 12в.
аз съм се насочил да следя напрежението на крушката на алтернатора. така е по-лесно а и като бонус ако алтернатора спре да зарежда ще се загасят и фаровете.
Накратко - мисля, че за да се приложи идеята ти, трябва схемата да не инвертира нивата.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Какви са тея китайски фенерчета дето ги слагате,че режете и решетки,грозотия мама мия . А и са такива боклуци ,че ще има да ги сменяте по често от крушките .
Инъче тези схеми и продаващи се такива модули не са никак лошо решение .
От колко време е тоя закон и вече всеки трети който виждам е бушониран изсвяткало му едното око ще има да сменяме крушки рефлектори,стой та гледай .Alfa Romeo 33 IMOLA 1.4 i.e. 90hp. 1351 cc. 93 г. (907A)
Comment
-
Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение@pinko: Какво стана с черната боя - качи някоя снимка ако си ги направил по-черни...
Не съм правил нищо още - не мога да си стигна до Волвото - миналата седмица бръмчах с Фиат 500С и Мини Роудстър, после некви Тайоти и Рена, а тая седмица съм с електровоза. Волвото хвана паяжини вече...
Comment
-
Първоначално публикувано от RaIDeR Покажи съобщениеОт колко време е тоя закон и вече всеки трети който виждам е бушониран изсвяткало му едното око ще има да сменяме крушки рефлектори,стой та гледай .166 JTD '02 ; 155 1.9TD BASE MY.95 ; 146 1.6TS Junior '98 - бракувана, продава се на части ; 155 1.8TS SILVERSTONE '94 -продадена
Comment
-
Първоначално публикувано от PEPI-2ALFA Покажи съобщениеЕто го единия от косвените плюсове, за който споменах в предно изказване - още през деня ще се виждат нередовните и ще се отстраняват своевременно. Нали не мислиш, че всички еднооки са станали такива след приемането на поправките?
П.С. Неска тотално изпуших с тас кола целия град разкопан,главни пътища без грам асвалт с дупки по 50 см дълбочина,те фарове ще ме карат да пускам гниди таквис. Пък куките нито със сирена се движат нито с включени фарове !!!Alfa Romeo 33 IMOLA 1.4 i.e. 90hp. 1351 cc. 93 г. (907A)
Comment
-
Първоначално публикувано от RaIDeR Покажи съобщениеПрочете ми мисълта колега,точно това мисля или поне по-големият процент е в следствие на денонощтното нагнетяване на крушките + 40 градосовата жега .
П.С. Неска тотално изпуших с тас кола целия град разкопан,главни пътища без грам асвалт с дупки по 50 см дълбочина,те фарове ще ме карат да пускам гниди таквис. Пък куките нито със сирена се движат нито с включени фарове !!!
Как ще виждаш дупките по пътя без фаровете?
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеТи недей така сега. Те от кат си знаят работата. Ти съзнаваш ли каква заплаха представляваш ако не караш със запалени фарове по обяд в града???
Как ще виждаш дупките по пътя без фаровете?
Оня ден, излизам си аз от една бензиностанция и забравих да си пусна фарчетата. Едно ченге, оставили го под едно дърво... целия се опекал като риба на сухо, ама дебне... като ме видя, изкочи на средата на пътя и почна да го мята тоя слънчоглед.
Викам - знам бе брато, забравих да ги пусна. Още нямам навика, кво да напрая... до ся 100 години се е карало без фарове, сега за 2 седмици искат и навици да имаш изградени.
На ченгето обаче много му пука. Той се пекал на тва слънце, жабясал.. ся и да ме пусне без фиш ли... писа ми там 20 кинта и заминах.
След 10 мин, гледам една патрулка си джитка без фарове. След още 10 мин, друга патрулка дет и свети само единия фар.
Е дееба държавата, стана ми тъпо. Глобяват те... алабала... пък те си праят квот им душа сака и няма кой на тях контроли да им наложи.
Е правилно ли е сега това... примерите за реда - най-нередовни.
Проклинам ги... мадята да им изсъхнат
И все ми е на ъкъла... какъв смисъл има, да си седя в задръстване по 20-30 мин, пред мен 100 коли, зад мен 100 коли. Движим се с по 1 метър на 10 минути, и в тая обстановка да ми светят фаровете. За извън града разбирам, ама за градското... аз ли съм тъп... не мога и не мога да хвана смисъла...Last edited by i.ganchev.ganchev; d.m.y г., 01:59.
Comment
Comment