Още едно доказателство,че украинците сме хубави хора
Известие
Collapse
No announcement yet.
Баумакс
Collapse
X
-
Първоначално публикувано от gorbi Покажи съобщениеДа споделя паралелен опит от Украйна.
Там си ги има същите големи магазини - хипер маркети и супер хипер дупер маркети. Пълни са до горе със стока и народ.
Обаче - частника си е направил на всеки базар по едно магазинче и тези базари само в град Одеса са сигурно над 10, отделно има един хипер базар с размерите на един среден български град, казва се "7 километър" и само паркинга му е колкото половин Варна. Продават на едро и дребно, по-ниска цена, натъпкани със стока и пълни с хора, от цялата страна навярно. Излишно е да ви казвам, че аз нищо не купувам от Варна, защото първо няма избор, а където все пак намеря нещо - цената е х 2 от цената в Одеса.
Защо в Украйна могат да съществуват и малките и големите без да си пречат, а у нас не могат - за мен е пълна загадка...
Интересен факт обаче ще споделя - търсихме в интернет надувен пояс за глава за бебе - слагаш бебока в него от 1 месец и той си плува. Струва някъде около 30-на лева. Намерихме го в интернет, звъним по телефона, жената казва - на базара са ми нещата, до 2 часа ви го пращам по човек. След час и половина звънят на вратата с пояса, без това да оскъпява стоката.
---------- Post added at 14:29 ---------- Previous post was at 14:26 ----------
Първоначално публикувано от fade Покажи съобщение
Та може това да е причината"Моралните устои не могат да бъдат създадени с параграфите на закона".
К.М.
Comment
-
Първоначално публикувано от Susscrofa Покажи съобщениеВсе пак нека вметнем, че те правят голяма първоначална инвестиция, за чието връщане е необходимо да мине доста време, понякога години.
Та може това да е причинатаLexus IS200
Comment
-
Първоначално публикувано от Mind_Control Покажи съобщениеЕбах, тая инвестиция... Колко е според теб? Не е милиарди със сигурност.
Доколкото помня и макдоналтс работеха доста години на загуба заради това."Моралните устои не могат да бъдат създадени с параграфите на закона".
К.М.
Comment
-
Първоначално публикувано от Linkestis Покажи съобщениеОще едно доказателство,че украинците сме хубави хора
Защото ние изпълняваме директиви и транспонираме същите в нашето законодателство.
Т.е. разликата е в бизнес средата. И макар украинската бюрокрация да е 5 пъти по-корумпирана, все пак дребните успяват да работят и да изкарват пари и тези пари да остават у тях... Има един праг - ако го минеш - ставаш вече юридическо лице и тогава вече държавата ти скача на врата. Ама той вратът ти вече е понадебелял и можеш да държиш. А тук държавата ти скача още в зародиш. Какъвто и бизнес да почнеш, докато изпълниш изискванията на цялата нормативна уредба и си аут. Ако все пак успееш да поработиш няколко месеца, се изреждат НАП, ИТ, ХЕИ и потребителите и заедно актовете им са повече от колкото би спечелил за две години яко бачкане. Или пък рушвети, но и те не са малки...
Или накратко: при нас държавата мачка малкия бизнес и осигурява комфортна среда за големия. И за това съвсем не е виновен ЕС...AR 166 2,4 jtdm
NT II 2,7 tdi
Peugeot 206 1,1
AR 155 1,6 ex, AR 145 1,9 jtd ex, MB 124 CE ex
Comment
-
Първоначално публикувано от gorbi Покажи съобщение
Или накратко: при нас държавата мачка малкия бизнес и осигурява комфортна среда за големия. И за това съвсем не е виновен ЕС...
Големите си плащат за тая среда, малките блъскат и си траят.
Клиента също.Welcome to the real world
Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.
Comment
-
Първоначално публикувано от Susscrofa Покажи съобщениеСега по темата
В Столицата работеха доста малки железарийки и магазини за строителни материали, при навлизаето на огромните мастодонти Практикер и Бриколаж те фалираха, демек убихме бългаския предприемачески дух, за който господа демократ капиталистите в този форум говорят.
Същите големи вериги можеха да си позволят да работят на загуба подбивайки пазара с ниски цени. Когато разчистиха дребната конкуренция цените им пощУрЕха.
Малките железарийки, направени във входовете може да са фалирали, но бизнесът на специализираните магазини си е ОК. Ако имаш да купуваш големи количества ВиК тръби примерно отиваш в специализиран магазин за ВиК и цените са си 2 пъти по-ниски от Баумакс и изборът е много по-голям. Ако имаш да купуваш 1 тръба за 5 лева отиваш където ти е най-удобно, а Бриколаж, Практикер и Баумакс обикновено са на удобни места, с паркинги и оттях можеш да си купиш всичко накуп - примерно блажна боя, зимна течност за чистачки, корени рози, ел. крушки, бормашина, закачалки, цимент и каквото се сетиш без да губиш време да обикаляш 3-4 специализирани магазина.
Никой стабилен търговец не е фалирал заради веригите. Има си страхотни спец. магазини, които обикновно дават гаранция, приемат върната стока и т.н. Просто ако пазаруваш често такива неща, ще ги знаеш. Ако пазаруваш от дъжд на вятър - отиваш във веригите. А иначе железариите от 5 кв.м., по входовете умряха, но те щяха да си заминат и без веригите.
Философията от Изкуството на войната, която защитаваш, че веригите могат да работят няколко години на загуба, да убият конкуренцията и след това да вдигнат цените противоречи доста на съвременната икономическа логика. Все пак това е идеология отпреди хиляда и кусур години. Няма как една верига да убие специализиран магазин който предлага 2 пъти по-ниски цени. В момента когато веригите се картелират и вдигнат цените ще се нароят стотици магазини и моментално ще вземат големите клиенти. Плюсът на веригите е просто фактът, че продават всичко на едно място, удобната локация и гаранциите и затова си позволяват по-високи цени. Да се говори, че държавата им е осигурила някакво предимство е доста прибързано. Никой не ни кара да ходим по веригите, нали.Last edited by nikolaaaay; d.m.y г., 19:47.
Comment
-
Първоначално публикувано от nikolaaaay Покажи съобщениеВярно е, че цените в Практикер и Бриколаж преди бяха по-ниски. В Баумакс също цените бяха по-ниски в началото. Също и в Карфур първите 1-2 години имаше страхотни промоции, а вече няма. Това си е съвсем нормална практика за всякоа верига, която навлиза на непознаващ я пазар. Не е политика за убиване на конкуренцията.
Малките железарийки, направени във входовете може да са фалирали, но бизнесът на специализираните магазини си е ОК. Ако имаш да купуваш големи количества ВиК тръби примерно отиваш в специализиран магазин за ВиК и цените са си 2 пъти по-ниски от Баумакс и изборът е много по-голям. Ако имаш да купуваш 1 тръба за 5 лева отиваш където ти е най-удобно, а Бриколаж, Практикер и Баумакс обикновено са на удобни места, с паркинги и оттях можеш да си купиш всичко накуп - примерно блажна боя, зимна течност за чистачки, корени рози, ел. крушки, бормашина, закачалки, цимент и каквото се сетиш без да губиш време да обикаляш 3-4 специализирани магазина.
Никой стабилен търговец не е фалирал заради веригите. Има си страхотни спец. магазини, които обикновно дават гаранция, приемат върната стока и т.н. Просто ако пазаруваш често такива неща, ще ги знаеш. Ако пазаруваш от дъжд на вятър - отиваш във веригите. А иначе железариите от 5 кв.м., по входовете умряха, но те щяха да си заминат и без веригите.
Философията от Изкуството на войната, която защитаваш, че веригите могат да работят няколко години на загуба, да убият конкуренцията и след това да вдигнат цените противоречи доста на съвременната икономическа логика. Все пак това е идеология отпреди хиляда и кусур години. Няма как една верига да убие специализиран магазин който предлага 2 пъти по-ниски цени. В момента когато веригите се картелират и вдигнат цените ще се нароят стотици магазини и моментално ще вземат големите клиенти. Плюсът на веригите е просто фактът, че продават всичко на едно място, удобната локация и гаранциите и затова си позволяват по-високи цени. Да се говори, че държавата им е осигурила някакво предимство е доста прибързано. Никой не ни кара да ходим по веригите, нали.
Логиката за работа на загуба за мачкане на конкуренти никак не е умряла, особено за развиващите се пазарни икономики. В Германия може и да не бачка, но тук работи добре.
Българска голяма верига няма, защо са все Немски или Френски?
Не ми отговаряй.
Добре си разшириха пазарите, знаеш, че точно 80 години на миналия век бяха в сериозна криза и победата в студената война им даде 20 годишна глътка въздух, ама сега пак се задъхват.
---------- Post added at 18:03 ---------- Previous post was at 18:01 ----------
Първоначално публикувано от morfius Покажи съобщениеE тука е заека.
Големите си плащат за тая среда, малките блъскат и си траят.
Клиента също."Моралните устои не могат да бъдат създадени с параграфите на закона".
К.М.
Comment
-
Първоначално публикувано от Susscrofa Покажи съобщениеЗащото ние изпълняваме директиви и транспонираме същите в нашето законодателство.
---------- Post added at 14:29 ---------- Previous post was at 14:26 ----------
Ако вкараме протекционистки изисквания, дебелосерковците от Брюксел веднага ще скочат.
Отделна тема е, че и техните норми има как да се избягват, ама за това трябва и акъл, и дупе от т.нар. представители в европейските институции.Ако ти е писано да се обесиш, няма да се удавиш
AlfaRomeo 155 1.8 TS 129 к.с. 1995 г., AlfaRomeo 166 2.4 JTD 140 к.с. 2002 г. , Volvo S60 2.4D Sport 163 к.с. 2008 г. - EX;
Opel Insignia ST 2.0 BiTurbo CDTI 194 к.с. 2014 г. (Алфа под прикритие)
Comment
-
Първоначално публикувано от Susscrofa Покажи съобщениеСтава дума за малкия бизнес.
Логиката за работа на загуба за мачкане на конкуренти никак не е умряла, особено за развиващите се пазарни икономики. В Германия може и да не бачка, но тук работи добре.
Българска голяма верига няма, защо са все Немски или Френски?
Не ми отговаряй.
Добре си разшириха пазарите, знаеш, че точно 80 години на миналия век бяха в сериозна криза и победата в студената война им даде 20 годишна глътка въздух, ама сега пак се задъхват.[COLOR="Silver"]
Ама
Та всяко нещо с времето си-имаше разни наченки, които естествено се провалиха.Има сега примерно Фантастико, горе долу бива.
Колкото за другото-липсата на всякаква политика в нашата държава (относно собственото производство) също е налице, та не са ни виновни ЕС затова, а липсата на идеи и реформи в държавата.По тая причина много неща не са у ред.
---------- Post added at 00:27 ---------- Previous post was at 00:24 ----------
Първоначално публикувано от koolio Покажи съобщениеИмаме участник, познал верния отговор.
Ако вкараме протекционистки изисквания, дебелосерковците от Брюксел веднага ще скочат.
Отделна тема е, че и техните норми има как да се избягват, ама за това трябва и акъл, и дупе от т.нар. представители в европейските институции.Alfa Romeo 156,2.0TS 98 г.
Нагоре по стълбата, която води надолу
sigpic
Comment
-
Първоначално публикувано от fred Покажи съобщениеТрудно може да се направи българска верига, по ред причини-Едната и най основната е липсата на традиции.Как можеш да направиш верига, като никога не си работил и развивал такава?
Та всяко нещо с времето си-имаше разни наченки, които естествено се провалиха.Има сега примерно Фантастико, горе долу бива.
Колкото за другото-липсата на всякаква политика в нашата държава (относно собственото производство) също е налице, та не са ни виновни ЕС затова, а липсата на идеи и реформи в държавата.По тая причина много неща не са у ред.
ЕС има планове за нашата икономика.
Това е безпорен факт и си налага плановете, чрез икономически способи, един от които е програмата конкурентоспособност.
Помощ за едни, а другите...? Това не е ли съвършен механизъм за това, какъв точно профил да има една развиваща се икономика?
Ами квотите в животновъдството? Крави няма да гледате, овце също, защото имаме стари членки с традиции в това, вие ще гледате биволи и ще развиватв аквакултури.
Стига бе Фред, тея са си баш СССР, само дет са демократи.
И все пак ги предпочитам."Моралните устои не могат да бъдат създадени с параграфите на закона".
К.М.
Comment
-
Ами то и СССР имаше планове за нашата икономика, да не ми кажеш че не е така?
Кой ги изработва тия планове и къде са?Квоти има за всяка държава, и във Франция протеситрат и в Германия.Не знам пък да ли си чувал, какво е направила Португалия, за да бъде приета, по изискване и на Гърция и какъв е провифилът на Малта примерно?Alfa Romeo 156,2.0TS 98 г.
Нагоре по стълбата, която води надолу
sigpic
Comment
-
Първоначално публикувано от fred Покажи съобщениеАми то и СССР имаше планове за нашата икономика, да не ми кажеш че не е така?
Кой ги изработва тия планове и къде са?Квоти има за всяка държава, и във Франция протеситрат и в Германия.Не знам пък да ли си чувал, какво е направила Португалия, за да бъде приета, по изискване и на Гърция и какъв е провифилът на Малта примерно?
Но аз лично предпочитам тези, все пак тук имаме право на някакъв избор и право на опит да успеем, колкото и илюзорен да е той.
На илюзията за възможния успех се гради и американската икономика."Моралните устои не могат да бъдат създадени с параграфите на закона".
К.М.
Comment
-
Е разгеле.
Така е, още повече аз искам да имаме икономика според даденостите си-добре развита лека промишленост, селско стопанство, разбира се може и някое високо технологичн произвоства и технология, но за тия неща трябват и други промени в държавата ни, не само пари и идеи.Най вече си зависи от нас.Видя ли в Кипър какво стана!?Alfa Romeo 156,2.0TS 98 г.
Нагоре по стълбата, която води надолу
sigpic
Comment
-
Първоначално публикувано от Susscrofa Покажи съобщениеБългарска голяма верига няма, защо са все Немски или Френски?
Другата причина е, че ФРГ и Франция са доста големи пазари, а това е задължително условие за да възникне подобна верига. В Русия сигурно също ще се развият подобни вериги след някоя друга година, защото държавата е голяма и има условия да се случи това.
Comment
Comment