Известие

Collapse
No announcement yet.

Митът "2.0 туин спарк"...

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Омръзнало ми е вече от побългаряване на всичко по колата ми, вледствие мнението на велики специалисти - след време се усещат последиците от тяхната намеса.
    Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
    Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
    sigpic

    Comment


    • То да вземем и емблемата да махнем, щото никаква работа не върши освен да се лющи и да я крадът.
      По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
      конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
      Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
      Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

      Comment


      • Играят си с колите и ги трошат и после реват, че били боклуци - ти остави ами си правят и експерименти с колите на хората.
        Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
        Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
        Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
        sigpic

        Comment


        • Това за свещите е обсъждано и преди, има интересни неща - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=16981

          Comment


          • Мда, истината за двете свещи явно е някъде между тях.

            Айде спете спокойно.http://www.sportal.bg/news.php?news=409380
            Last edited by dimitar_vd62; d.m.y г., 12:28.
            По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
            конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
            Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
            Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

            Comment


            • Последно да откачам ли малките свещи и да си стане баш ФИАТ-ка?
              Last edited by ivo_red; d.m.y г., 12:45.
              (1996) 146 ti EX ( 2008 ) 159 Sportwagon 3.2 JTS

              Comment


              • Първоначално публикувано от Doomguy Покажи съобщение
                Това за свещите е обсъждано и преди, има интересни неща - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=16981
                В препратката от първия пост на посочената от теб тема, намирам следното:


                "The two sparks on the Alfa twin spark engines fire one after the other on the power stroke causing higher compression as the flame front travels across the combustion chamber. The second spark fires in the extra compressed mix, ensuring a cleaner burn and less unburnt fuel in the exhaust as well as a higher thermodynamic efficiency. The 8V units have 8 identical spark plugs, while the 16V ones have a larger and a smaller plug in each cylinder. On the later 16v TS there are 4 independent 8-ampere coils, connected to plugs; 1a and 4a, 1b and 4b, 2a and 3a, 2b and 3b. This arrangement facilitates the separate firing of the spark plugs in each combustion chamber, and also saves parts by utilising a "wasted spark" system, where - between the exhaust and inlet stroke of each pistons "partner" - a useless spark occurs, this may improve emissions very slightly, but the intention is to reduce cost. The common TS 16V engines, 1.6, 1.8 and 2.0, all use a 10 mm diameter and a 14 mm diameter platinum electrode spark plug per cylinder)


                Не е ясно обаче, дали авторът е инженер от Бош и следователно дали може да му се вярва.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                  Схемата на свързване:



                  Достатъчно ясна ли е за теб?

                  Наясно съм, че ако на теб нещо не ти е написано на хартия и обяснено с цветни моливи и до кенефа няма да можеш да отидеш.

                  Стана ти навик да ме наричаш "супермен".

                  Имаш ли ясна представа, защо го правиш? По-добре ли се чувстваш така?

                  Наричай ме, както намериш за добре.

                  Само да ти напомня, че не е трудно за един човек да бъде супермен, ако се сравнява с теб
                  Ти мен и хартията ни зарежи,не си струва.Хубаво е да седнеш малко да почетеш историята на ТС мотора като цяло,защо аджеба е направено,причината е съвсем друга,не е тази която си мислите ти и бандата ти.

                  П.С.Тва защо те наричам Супермен,го знаят само няколко човека тук във форума просто приличаш на една друга личност
                  Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                  Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                  Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                  Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                    Ти мен и хартията ни зарежи,не си струва.Хубаво е да седнеш малко да почетеш историята на ТС мотора като цяло,защо аджеба е направено,причината е съвсем друга,не е тази която си мислите ти и бандата ти.

                    П.С.Тва защо те наричам Супермен,го знаят само няколко човека тук във форума просто приличаш на една друга личност
                    С най-голямо удоволствие ще прочета повече от историята на TS мотора.

                    А междувременно ти способен ли си с прости изразни средства (прави разлика с просташки) да обясниш на мен и на останалите колеги, къде греша в разсъжденията си?


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                      Може и да се е стигнало до извода, че няма ефект от начина по който се палят (кръстосват) свещите при CF2 мотора и затова при CF3 да са ги вързали по другия начин - по една бобина с 2 свещи на цилиндър.

                      Това дали е търговски трик аз не зная.
                      Това дали има ефект от схемата при CF2 също не зная.

                      Просто относно CF2 мотора си задавам следните въпроси:

                      1 - Защо са сложили по 2 свещи на цилиндър?
                      2 - След като са сложили по 2 свещи, защо са ги вързали на различни бобини?


                      Не е нужно (както Mury пита) да съм инженер от Бош за да си отговоря на въпросите.

                      Накратко - замисълът на конструкторите и бил именно това за което говорих в предишните постове.
                      Просто са разбрали,че няма никаъв ефект от тази подредба на кабелите,за това са ги направили всяка бобина на цилиндър,и са наблъскали 3 сонди,било е късно да преправят главата защото са били направени много.В последствие се отказват от това,защото реално няма никакъв ефект,за това ЖТЦ-то е с по една свещ,но с 4 сонди.

                      ---------- Post added at 13:14 ---------- Previous post was at 13:13 ----------

                      Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                      С най-голямо удоволствие ще прочета повече от историята на TS мотора.

                      А междувременно ти способен ли си с прости изразни средства (прави разлика с просташки) да обясниш на мен и на останалите колеги, къде греша в разсъжденията си?
                      Значи признаваш,че са твои разсъждения,а не реалната истина,така всеки си мисли,че той е прав и се получават такива неща.


                      П.С.Целия проблем,заради който са решили въобще да правят ТС технологията се крие на съвсем друго място.
                      Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                      Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                      Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                      Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение

                        П.С.Целия проблем,заради който са решили въобще да правят ТС технологията се крие на съвсем друго място.
                        Да се набутам и аз при големите .
                        Тая работа с двете свещи не е за повече мощност, а за по-спокойна работа на мотора при ниски обороти и може би малка икономия на иначе лакомия мотор .
                        Говоря за истинският мотор на Алфа - 8 клапановия.


                        Айде и от мен един линк :
                        http://www.alfa145.co.uk/tech_pages/ts_theory.html

                        Last edited by bager; d.m.y г., 13:32.
                        ALFA ROMEO 156 SW SELESPEED - EX
                        ALFA ROMEO 159 SW 1.9 Mjet - EX
                        ALFA ROMEO 156 2.4 JTD-EX
                        ALFA ROMEO 33 1.8TD -R.I.P.

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                          Просто са разбрали,че няма никаъв ефект от тази подредба на кабелите,за това са ги направили всяка бобина на цилиндър,и са наблъскали 3 сонди,било е късно да преправят главата защото са били направени много.В последствие се отказват от това,защото реално няма никакъв ефект,за това ЖТЦ-то е с по една свещ,но с 4 сонди.

                          ---------- Post added at 13:14 ---------- Previous post was at 13:13 ----------


                          Значи признаваш,че са твои разсъждения,а не реалната истина,така всеки си мисли,че той е прав и се получават такива неща.


                          П.С.Целия проблем,заради който са решили въобще да правят ТС технологията се крие на съвсем друго място.

                          Както става видно от други дискусии, цитати от които постнах, не съм само аз стигнал до въпросните логически заключения.

                          Държа да повторя най-важното:

                          Никъде не твърдя, че схемата на запалването при CF2 мотора води до нещо положително.

                          А като се вземат впредвид практическите наблюдения на много хора и самият факт, че при CF3 мотора, вече въпросната идея е изоставена, това е достатъчно доказателство, че полза от тази технология очевидно няма, или поне не може да бъде усетена.

                          Накратко - това върху което разсъждавам не е нейната ефективност а нейния замисъл.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                            Както става видно от други дискусии, цитати от които постнах, не съм само аз стигнал до въпросните логически заключения.

                            Държа да повторя най-важното:

                            Никъде не твърдя, че схемата на запалването при CF2 мотора води до нещо положително.

                            А като се вземат впредвид практическите наблюдения на много хора и самият факт, че при CF3 мотора, вече въпросната идея е изоставена, това е достатъчно доказателство, че полза от тази технология очевидно няма, или поне не може да бъде усетена.

                            Накратко - това върху което разсъждавам не е нейната ефективност а нейния замисъл.
                            То не може да се нарече точно замисъл,а по скоро дооправяне на грешките в началото
                            Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                            Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                            Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                            Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                            Comment


                            • Баси гадните талянци....един път ни товарят с гадни двигатели после с ненужни свещи.
                              ....добре,че само свещи съм купувал нови.

                              Тия малките севщи за некоя моторетка не стават ли?
                              Alfa Romeo 159 2,4 Jtdm Q-tronic
                              Citroen C2 1,6 Sensodrive

                              Alfa Romeo 156 GTA Selespeed - EX
                              Alfa Romeo 159 SW 2,4 Jtdm Q-tronic - EX
                              Alfa Romeo 156 2,0 TS Selespeed - EX

                              ....расоф ат, дърта кранта без зоб не пука!

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от kaio156 Покажи съобщение
                                Баси гадните талянци....един път ни товарят с гадни двигатели после с ненужни свещи.
                                ....добре,че само свещи съм купувал нови.

                                Тия малките севщи за некоя моторетка не стават ли?
                                Стават естествено,ние си караме скутера с малка свещ от скрап
                                Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                                Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                                Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                                Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                                Comment

                                Working...
                                X