Омръзнало ми е вече от побългаряване на всичко по колата ми, вледствие мнението на велики специалисти - след време се усещат последиците от тяхната намеса.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Митът "2.0 туин спарк"...
Collapse
X
-
Това за свещите е обсъждано и преди, има интересни неща - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=16981
Comment
-
Мда, истината за двете свещи явно е някъде между тях.
Айде спете спокойно.http://www.sportal.bg/news.php?news=409380Last edited by dimitar_vd62; d.m.y г., 12:28.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
Първоначално публикувано от Doomguy Покажи съобщениеТова за свещите е обсъждано и преди, има интересни неща - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=16981
"The two sparks on the Alfa twin spark engines fire one after the other on the power stroke causing higher compression as the flame front travels across the combustion chamber. The second spark fires in the extra compressed mix, ensuring a cleaner burn and less unburnt fuel in the exhaust as well as a higher thermodynamic efficiency. The 8V units have 8 identical spark plugs, while the 16V ones have a larger and a smaller plug in each cylinder. On the later 16v TS there are 4 independent 8-ampere coils, connected to plugs; 1a and 4a, 1b and 4b, 2a and 3a, 2b and 3b. This arrangement facilitates the separate firing of the spark plugs in each combustion chamber, and also saves parts by utilising a "wasted spark" system, where - between the exhaust and inlet stroke of each pistons "partner" - a useless spark occurs, this may improve emissions very slightly, but the intention is to reduce cost. The common TS 16V engines, 1.6, 1.8 and 2.0, all use a 10 mm diameter and a 14 mm diameter platinum electrode spark plug per cylinder)
Не е ясно обаче, дали авторът е инженер от Бош и следователно дали може да му се вярва.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеСхемата на свързване:
Достатъчно ясна ли е за теб?
Наясно съм, че ако на теб нещо не ти е написано на хартия и обяснено с цветни моливи и до кенефа няма да можеш да отидеш.
Стана ти навик да ме наричаш "супермен".
Имаш ли ясна представа, защо го правиш? По-добре ли се чувстваш така?
Наричай ме, както намериш за добре.
Само да ти напомня, че не е трудно за един човек да бъде супермен, ако се сравнява с теб
П.С.Тва защо те наричам Супермен,го знаят само няколко човека тук във форумапросто приличаш на една друга личност
Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
Piaggio Liberty 05" 50cc 2T
Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex
Comment
-
Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщениеТи мен и хартията ни зарежи,не си струва.Хубаво е да седнеш малко да почетеш историята на ТС мотора като цяло,защо аджеба е направено,причината е съвсем друга,не е тази която си мислите ти и бандата ти.
П.С.Тва защо те наричам Супермен,го знаят само няколко човека тук във форумапросто приличаш на една друга личност
А междувременно ти способен ли си с прости изразни средства (прави разлика с просташки) да обясниш на мен и на останалите колеги, къде греша в разсъжденията си?
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеМоже и да се е стигнало до извода, че няма ефект от начина по който се палят (кръстосват) свещите при CF2 мотора и затова при CF3 да са ги вързали по другия начин - по една бобина с 2 свещи на цилиндър.
Това дали е търговски трик аз не зная.
Това дали има ефект от схемата при CF2 също не зная.
Просто относно CF2 мотора си задавам следните въпроси:
1 - Защо са сложили по 2 свещи на цилиндър?
2 - След като са сложили по 2 свещи, защо са ги вързали на различни бобини?
Не е нужно (както Mury пита) да съм инженер от Бош за да си отговоря на въпросите.
Накратко - замисълът на конструкторите и бил именно това за което говорих в предишните постове.
---------- Post added at 13:14 ---------- Previous post was at 13:13 ----------
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеС най-голямо удоволствие ще прочета повече от историята на TS мотора.
А междувременно ти способен ли си с прости изразни средства (прави разлика с просташки) да обясниш на мен и на останалите колеги, къде греша в разсъжденията си?
П.С.Целия проблем,заради който са решили въобще да правят ТС технологията се крие на съвсем друго място.Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
Piaggio Liberty 05" 50cc 2T
Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex
Comment
-
Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
П.С.Целия проблем,заради който са решили въобще да правят ТС технологията се крие на съвсем друго място..
Тая работа с двете свещи не е за повече мощност, а за по-спокойна работа на мотора при ниски обороти и може би малка икономия на иначе лакомия мотор.
Говоря за истинският мотор на Алфа - 8 клапановия.
Айде и от мен един линк :
http://www.alfa145.co.uk/tech_pages/ts_theory.html
Last edited by bager; d.m.y г., 13:32.ALFA ROMEO 156 SW SELESPEED - EX
ALFA ROMEO 159 SW 1.9 Mjet - EX
ALFA ROMEO 156 2.4 JTD-EX
ALFA ROMEO 33 1.8TD -R.I.P.
Comment
-
Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщениеПросто са разбрали,че няма никаъв ефект от тази подредба на кабелите,за това са ги направили всяка бобина на цилиндър,и са наблъскали 3 сонди,било е късно да преправят главата защото са били направени много.В последствие се отказват от това,защото реално няма никакъв ефект,за това ЖТЦ-то е с по една свещ,но с 4 сонди.
---------- Post added at 13:14 ---------- Previous post was at 13:13 ----------
Значи признаваш,че са твои разсъждения,а не реалната истина,така всеки си мисли,че той е прав и се получават такива неща.
П.С.Целия проблем,заради който са решили въобще да правят ТС технологията се крие на съвсем друго място.
Както става видно от други дискусии, цитати от които постнах, не съм само аз стигнал до въпросните логически заключения.
Държа да повторя най-важното:
Никъде не твърдя, че схемата на запалването при CF2 мотора води до нещо положително.
А като се вземат впредвид практическите наблюдения на много хора и самият факт, че при CF3 мотора, вече въпросната идея е изоставена, това е достатъчно доказателство, че полза от тази технология очевидно няма, или поне не може да бъде усетена.
Накратко - това върху което разсъждавам не е нейната ефективност а нейния замисъл.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеКакто става видно от други дискусии, цитати от които постнах, не съм само аз стигнал до въпросните логически заключения.
Държа да повторя най-важното:
Никъде не твърдя, че схемата на запалването при CF2 мотора води до нещо положително.
А като се вземат впредвид практическите наблюдения на много хора и самият факт, че при CF3 мотора, вече въпросната идея е изоставена, това е достатъчно доказателство, че полза от тази технология очевидно няма, или поне не може да бъде усетена.
Накратко - това върху което разсъждавам не е нейната ефективност а нейния замисъл.Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
Piaggio Liberty 05" 50cc 2T
Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex
Comment
-
Баси гадните талянци....един път ни товарят с гадни двигатели после с ненужни свещи.
....добре,че само свещи съм купувал нови.
Тия малките севщи за некоя моторетка не стават ли?Alfa Romeo 159 2,4 Jtdm Q-tronic
Citroen C2 1,6 Sensodrive
Alfa Romeo 156 GTA Selespeed - EX
Alfa Romeo 159 SW 2,4 Jtdm Q-tronic - EX
Alfa Romeo 156 2,0 TS Selespeed - EX
....расоф ат, дърта кранта без зоб не пука!
Comment
-
Първоначално публикувано от kaio156 Покажи съобщениеБаси гадните талянци....един път ни товарят с гадни двигатели после с ненужни свещи.
....добре,че само свещи съм купувал нови.
Тия малките севщи за некоя моторетка не стават ли?Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
Piaggio Liberty 05" 50cc 2T
Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex
Comment
Comment