Известие

Collapse
No announcement yet.

Митът "2.0 туин спарк"...

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от Bobi_33 Покажи съобщение
    А при CF3 мотора как ще го отиграем това упражнение? И ако там не е така, какво губи CF3 мотра спрямо предходните варианти? ТА ТС технологията за кво ти е? Кво пали тая малка свещ отстрани, почти до стената на цилиндъра? Нищо, просто търговски трик. Все за нещо трябва да ти вземат повече пари под ембламата на алфа, спрямо варианта Фиат. Това е истината. Старите ТС с 8 калапана имат съвсем друга идея на 2-рата свещ. Разделяш мисленно целендъра на 2 части, в една част имаш 1 свещ, във втарата, пак на същото място имаш 2-ра свещ, защото клапаните са 2 за цилиндър, един срещу друг, а между тях няма място за свещ. Ако я изместиш в страни на горивната камера, нама да имаш оптимално горене в горивната камера. Затова слагат 2 свещи от 2-те страни на клапаните, за да има правилно горене. При вариант с 4 клапана на цилиндър имаш оптималният вариант да слажиш свещта в центъра на горивната камера, затова отпада нуждата от 2-ра свещ. Но Фиат са решили да има 2-ра свещ в техният мотор, за да може да кажат, че традицията продължава, въпреки, че това е безсмислено. Всъщност за Фиат има смисъл, продават по-скъпи свещи от тези за Фиат, за да може отново феновете да си помислят, че имат нещо по-класно в ръцете си. То ако имаше смисъл от 2 свещи при 4 клапанова глава, щяха първо във Ферари да го направят, а не на преоблечените Фиати. Просто търговски трик, лишен от смисъл. В днешно време не инженери решават какви да бъдат колите, а мениджъри, икономисти и т.н. Затова и Алфа Ромео потъва.
    Може и да се е стигнало до извода, че няма ефект от начина по който се палят (кръстосват) свещите при CF2 мотора и затова при CF3 да са ги вързали по другия начин - по една бобина с 2 свещи на цилиндър.

    Това дали е търговски трик аз не зная.
    Това дали има ефект от схемата при CF2 също не зная.

    Просто относно CF2 мотора си задавам следните въпроси:

    1 - Защо са сложили по 2 свещи на цилиндър?
    2 - След като са сложили по 2 свещи, защо са ги вързали на различни бобини?


    Не е нужно (както Mury пита) да съм инженер от Бош за да си отговоря на въпросите.

    Накратко - замисълът на конструкторите и бил именно това за което говорих в предишните постове.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • Първоначално публикувано от Bobi_33 Покажи съобщение
      Нещо не разбирам какъв отговор и на какво си дал. Не знам за каква част от милиметъра ми говориш и на кой милиметър къде точно в главата на мотора.
      Боби явно и ти не си разбрал какво е искал да каже колегата,аз прибирам чипса и бирата и вадя боба почвам да хвърлям и да тълкувам!
      0892 488 330-Теодор
      Alfa Romeo 145 3.0 24V
      Alfa Romeo 146 TI-Turbo

      Comment


      • Първоначално публикувано от old alfist Покажи съобщение
        Пиша, във връзка с твърдението ти, че нямало място за втората свещ и затова са я изкелифищили накриво.
        Място за голяма свещ няма. Никъде не съм написал, че е накриво. Накриво спрямо какво? Просто е в края на горивната камера. Но от другата страна има същото място за 3-та свещ. Ти ми кажи що няма 3-та свещ.
        Аз пак повтарям АЛА-БАЛА , важна е традицията, поне според Фиат.


        Я ми кажи защо JTS мотора не е ТС отново, въпреки, че блока, коляновият вал и биелите са същите, като на ТС?
        Last edited by Bobi_33; d.m.y г., 00:02.
        Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

        Comment


        • То само трета липсваше
          По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
          конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
          Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
          Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

          Comment


          • Първоначално публикувано от Bobi_33 Покажи съобщение
            Място за голяма свещ няма. Никъде не съм написал, че е накриво. Накриво спрямо какво? Просто е в края на горивната камера. Но от другата страна има същото място за 3-та свещ. Ти ми кажи що няма 3-та свещ.
            Аз пак повтарям АЛА-БАЛА , важна е традицията, поне според Фиат.
            Аз пък ти писах, че е поради завихрянето на сместта от въздух и гориво в цилиндъра и обиране на неизползваните възможности.
            Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
            Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
            Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
            sigpic

            Comment


            • Първоначално публикувано от to6ko Покажи съобщение
              Боби явно и ти не си разбрал какво е искал да каже колегата,аз прибирам чипса и бирата и вадя боба почвам да хвърлям и да тълкувам!
              Тоше, аз тамън извадих бират, ма взе да ми се доспива от нея, та не знам колко още ще издържа. Добре, че се хиля с глас, да се поразсъня, че темата отива направо за другия раздел, дето са вицове, лафове и други забавни щуротии. Ха наздраве

              ---------- Post added at 21:09 ---------- Previous post was at 21:06 ----------

              Първоначално публикувано от old alfist Покажи съобщение
              Аз пък ти писах, че е поради завихрянето на сместта от въздух и гориво в цилиндъра и обиране на неизползваните възможности.
              Е как реши, че има само в единият край на горивната камера неизползвани възможности, при условие, че горивната камера, (като изключим малката свещ) е съвършенно симетрична?
              Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

              Comment


              • Първоначално публикувано от Bobi_33 Покажи съобщение
                Тоше, аз тамън извадих бират, ма взе да ми се доспива от нея, та не знам колко още ще издържа. Добре, че се хиля с глас, да се поразсъня, че темата отива направо за другия раздел, дето са вицове, лафове и други забавни щуротии. Ха наздраве
                Ми значи пак я вадя...бирата де
                Значи след третата бира всичко си идва на мястото!
                Пробвай да видиш как няма да ти се спи!
                Наздраве
                0892 488 330-Теодор
                Alfa Romeo 145 3.0 24V
                Alfa Romeo 146 TI-Turbo

                Comment


                • http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Ro...n_Spark_engine

                  има и картинки и гугъл преводач

                  http://www.oocities.org/alfa146website/angles/ts.htm
                  Last edited by lordliness; d.m.y г., 00:13.
                  Не всички, които се скитат, са изгубени.

                  Comment


                  • Раздвижете си малко мозъците, вместо да хвърляте в пространството само практическите си мисли без да се опитате да разберете замисъла на конструкторите.
                    Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
                    Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
                    Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
                    sigpic

                    Comment


                    • Аууу. Относно свещите, аз лично едно време на QV-то бях пробвал без малките свещи и разлика във вървежа нямаше, като пробата беше срещу 156 2.4жтд с чип и вървяхме все кантар......На 75-цата също съм пробвал и разлика не усещам без единия канал, въпроса е че на нея не съм сравнявал с друга кола та може да има някакво отклонение.
                      Иначе по темата На QV-то за 50к.км мотора се чупи два пъти, първия път чаках колянов вал от Италия 3 месеца, втория път се беше взривило всичко. ГТВ-то харчеше масло като трабанка....
                      Като тръгнеш на някъде първо баеш да не гръмне на магистралата, после като стигнеш си почиваш от шума, и проверяваш дали има масло, на връщане същото като се ослушваш да не са копнали лагерите че то не трябвало да се кара постоянно в диапазона 5000-7000 където върви, абе.....

                      Comment


                      • Драги колеги, кам никого в действителност нямам лоши чувства, но наистина ми се доспа, утре продължаваме спора, дискусията или там каквото е, желая Лека Нощ на всички и ако някого съм обидил, Моля за извинение.
                        Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

                        Comment


                        • http://legend155.weebly.com/twinspar...rk-engine.html
                          По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                          конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                          Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                          Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от old alfist Покажи съобщение
                            Раздвижете си малко мозъците, вместо да хвърляте в пространството само практическите си мисли без да се опитате да разберете замисъла на конструкторите.
                            Именно затова призовавам и аз.

                            Гледам, хората четат, постват линкове, пишат.......имат море от информация......

                            Но НЕ разсъждават.

                            В нито един от постнатите линкове за TS мотора не намерих и един ред за замисъла от кръстосването на свещите и 2 искри на вятъра.

                            Пише как е, но не пише защо е така.

                            Защо се кръстосват свещите? Защо са избрали тази схема при която бобините работят на двойно по-висока честота от тази когато двете свещи са на една бобина?

                            Мислете бре хора!

                            Ето нещо интересно за последователното запалване.
                            Last edited by ecotronic; d.m.y г., 00:48.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от gigi Покажи съобщение
                              Аууу. Относно свещите, аз лично едно време на QV-то бях пробвал без малките свещи и разлика във вървежа нямаше, като пробата беше срещу 156 2.4жтд с чип и вървяхме все кантар......На 75-цата също съм пробвал и разлика не усещам без единия канал, въпроса е че на нея не съм сравнявал с друга кола та може да има някакво отклонение.
                              Иначе по темата На QV-то за 50к.км мотора се чупи два пъти, първия път чаках колянов вал от Италия 3 месеца, втория път се беше взривило всичко. ГТВ-то харчеше масло като трабанка....
                              Като тръгнеш на някъде първо баеш да не гръмне на магистралата, после като стигнеш си почиваш от шума, и проверяваш дали има масло, на връщане същото като се ослушваш да не са копнали лагерите че то не трябвало да се кара постоянно в диапазона 5000-7000 където върви, абе.....
                              Е, като си пробвал без малките свещи, какво сложи на тяхното място - може би си забил дървени чепове.
                              Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
                              Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
                              Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
                              sigpic

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение

                                Искам да ми го извадиш това на хартия написано от инженерите на Бош,после може да те поканя на живо да ми го покажеш,защото тва е доста странно твърдение. Също така господин Супермен 2,да обясниш на нас неуките каква е схемата на управление на бобините при Евро 2 ?????
                                Схемата на свързване:



                                Достатъчно ясна ли е за теб?

                                Наясно съм, че ако на теб нещо не ти е написано на хартия и обяснено с цветни моливи и до кенефа няма да можеш да отидеш.

                                Стана ти навик да ме наричаш "супермен".

                                Имаш ли ясна представа, защо го правиш? По-добре ли се чувстваш така?

                                Наричай ме, както намериш за добре.

                                Само да ти напомня, че не е трудно за един човек да бъде супермен, ако се сравнява с теб
                                Last edited by ecotronic; d.m.y г., 01:35.


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X