Известие

Collapse
No announcement yet.

За всички професори по книга

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Спестяването е това, което не си дал на майстора(свършил си го сам) минус:
    - евентуалните зулуми
    - парите,които би изкарал,ако не се занимаваш с това дето не ти е работа.
    Т.е. уравнението има смисъл когато крайният резултат е повече от 0 Разбира се, някой може да реши, че му е по-кеф да пие кафе, вместо да спести 2лв, е там вече е субективно.
    sigpic
    156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
    "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

    Comment


    • #47
      Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
      Спестяването е това, което не си дал на майстора(свършил си го сам) минус:
      - евентуалните зулуми
      - парите,които би изкарал,ако не се занимаваш с това дето не ти е работа.
      Т.е. уравнението има смисъл когато крайният резултат е повече от 0 Разбира се, някой може да реши, че му е по-кеф да пие кафе, вместо да спести 2лв, е там вече е субективно.
      Ако под майстор разбираме наистина човек, който си разбира от занаята, приемам.

      За съжаление често пъти хората попадат на абсолютни аматьори, които единственото от което разбират е това как да прилагат разни тарикатлъци за да изкарат повечко пари.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #48
        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
        Както някой каза - "клиентът е част от веригата".

        Това да го погледнем от малко по-друг ъгъл:

        Господа автомонтьори, аз вашата работа мога да я върша, макар и не така добре, както вие, но все някак мога.

        Вие моята работа НИКАК не можете да я вършите. Дори не и зле. Вервайте ми!

        Поради това, не е нормално аз да получавам 50 лв. надница а вие да получавате 100.

        Когато това се нормализира всичко ще си дойде намястото.
        В България никой не иска да плаща за ноу-хау. А, във високотехнологичните продукти това е скъпата компонента.
        Lexus IS200

        Comment


        • #49
          Има един много тънък момент, който не разбират мнозина.
          Времето на майсторите, които с електрожен и пила правеха ремонт на колянов вал отмина! За ремонт по автомобила се изисква сериозна теоретична подготовка. тя е доста обемиста и разностранна, та ако някой тесен специалист си мисли, че е само до диплома за висше образование, просто не познава материята.
          За да ремонтираш съвременния автомобил са необходими задълбочени познания по металознание, динамика, статика, електротехника, хидравлика и да не изброявам всичко.
          Много често хората, зад омазания комбинезон не могат да различат специалиста, от човека, който просто ръчка и залага на рутината, много често пъти погрешна.
          Мнозина обсебени от "офис" културата не си дават ясна сметка за работата на монтьора или хайде да го кажем-средният специалист.
          Призива:" учи мама за да не работиш" доведе в глобален мащаб до отлива от определени професии, свързани с лоши условия на труд. На практика всеки, който има сръчни ръце и мозък в главата, взима много повече от ония, който зад бюрото в офиса си разпилява времето в интриги и дребнотемие.
          Такъв няма да легне в снега и калта да сменява кардан на камион, няма на връх Нова година да хукне да сменява динамо на 80 км, няма да се качи на кран над леярна пещ, където е 120 гр. , такъв не знае какво е това да ти тече кръв от ноктите, такъв не знае какво е това да премръзнеш така, че като влезеш на топло да се напикаеш, без да можеш да се контролираш.
          Ето за това, директора ни по производство взима 45 лева надница, а аз 128.
          Ето , че се отплеснах, а ние дъвчем пак майсторите.
          каквото и да ги правим, щом предлагането е по-малко от търсенето, то и некадърниците няма да си отидат.
          Аз нямам нищо против хората, дето сменяват кабели и свещи, кърпят по някое гърне, сменяват накладки, а понякога даже и сменяват гарнитури за глава, но за бога, нека такива не се изказват авторитетно за неща, от които нищо не разбират. Като идиота, който беше зацепил така ГНП-то на Фиата на колежката, че мотора тропаше и чукаше като каменотрошачка. Заварих ги на пркинга, като той авторитетно и обясняваше, че след ремонт така трябва да "чука". Било от увеличената компресия!
          Ето за такива и
          На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
          Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

          Comment


          • #50
            Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
            Има един много тънък момент, който не разбират мнозина.......
            Тънкият момент в това за разликата в надниците за която говорих по-нагоре се състои в това даден човек да не може да извърши дадена работа а не да няма желание.

            Накратко - разграничавай понятията "неспособност" и "нежелание"


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #51
              Първоначално публикувано от Mind_Control Покажи съобщение
              В България никой не иска да плаща за ноу-хау. А, във високотехнологичните продукти това е скъпата компонента.
              Съществуват автосервизи, които плащат и изпращат хора за обучение, но става така, че след известно време, когато придобият опит и известност, тези хора напускат и правят собствен бизнес.
              Също така, съществуват и случаи, при които тези изпратени за обучение хора нямат нюх към автомобилите и ходят на екскурзия.

              Като цяло липсата на кадърни мениджъри у нас се отразява и в този бранш.
              Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
              Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
              Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
              sigpic

              Comment


              • #52
                Първоначално публикувано от old alfist Покажи съобщение
                Съществуват автосервизи, които плащат и изпращат хора за обучение, но става така, че след известно време, когато придобият опит и известност, тези хора напускат и правят собствен бизнес.
                Също така, съществуват и случаи, при които тези изпратени за обучение хора нямат нюх към автомобилите и ходят на екскурзия.

                Като цяло липсата на кадърни мениджъри у нас се отразява и в този бранш.
                По-скоро собственици.
                Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
                Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
                Peugeot 508 RXH 02.2013

                Comment


                • #53
                  И аз практикувах първата си професия, докато бях по-млад и по-свободен. Сега диагностицирането и ремонта на хора ми запълва времето и рядко ми стига ентусиазма за колата. За там си имам колеги от едно време, проверени в "боя". Сядаме на едно пиене и уточняваме какво трябва да се прави.
                  Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                  Comment


                  • #54
                    Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                    Спестяването е това, което не си дал на майстора(свършил си го сам) минус:
                    - евентуалните зулуми
                    - парите,които би изкарал,ако не се занимаваш с това дето не ти е работа.
                    Т.е. уравнението има смисъл когато крайният резултат е повече от 0 Разбира се, някой може да реши, че му е по-кеф да пие кафе, вместо да спести 2лв, е там вече е субективно.
                    аз имам солидна теоретична подготовка и практичен опит, ремонта на моите коли е хоби и ми доставя удоволствие и го правя по- прецизно от всеки друг, разбира се за тежки ремонти оставям колата в сервиз.
                    Това което липсва на повечето, които се занимават професионално с ремонти е прецизност към детайлите, знам, че времето ги притиска, но все пак.
                    Не всички, които се скитат, са изгубени.

                    Comment


                    • #55
                      Като търся майстор за нещо, сядам, пия кафе и си мисля кой от познатите ми го е ял същия преди мен. Мисля, мисля и като се присетя въртя телефони Това е то питай патило. Последно ми трябваше човек за климатици - бая кафе изпих щото такъв кадърен не познавам. Накрая се обадих на един много готин пич, който се занимава с автоклиматици и той ми даде телефона на точния човек. В Бургас примерно ти се разваля пералнята и където и да звъннеш го ядеш големия с изключение на 1 човек. На такива пичове не им трябва реклама все някой ще го похвали
                      sigpic
                      156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                      "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                      Comment


                      • #56
                        преди малко жена ми ме зарадва че пералнята не работи, разпитах я за симптомите, и аз изпих едно кафе помислих през това време от какво може да се получи тази повреда, отидох погледнах и аз, отстраних защитата на ключалката, която не позволява да отвориш вратата по време на работа и тя тръгна
                        Доволен съм, иначе утре цял ден разправии.[COLOR="Silver"]
                        Не всички, които се скитат, са изгубени.

                        Comment


                        • #57
                          Първоначално публикувано от Alexanderbb Покажи съобщение
                          По-скоро собственици.
                          Ако собственика и управляващия е едно и също лице - Да.
                          Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
                          Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
                          Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
                          sigpic

                          Comment


                          • #58
                            Собственик на автосервиз, който не разбира от коли е просто обречен. Майсторът ще го лъже на едно с клиента Подрежда ги двамата и ги почва ..
                            За ноу-хау никой не иска да плаща, ама то в Бг никой не иска да плаща за нищо щото няма с кво В този ред на мисли, ако днес изкарваш 100лв никога няма да тръгнеш с легена да си сменяш антифриза или маслото пред блока. Всички знаем как трябва да е и защо при нас не е така Няма лев брат народът е беден. Христо Бисеров и още няколкостотин като него откраднаха парите. Отделно много от внезапно забогателите си остава мангалското в тях и си карат S класите с гуми втора употреба на конци дЪн съ минат.
                            Last edited by code; d.m.y г., 09:08. Основание: присетих се за адаша, че е актуален в момента ))
                            sigpic
                            156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                            "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                            Comment


                            • #59
                              Първо Христо Бисеров е около 108-ми на опашката.

                              Второ След като някой е технически грамотен какъв е проблема да си смени филтъра сам? Ами гумите? Ами накладките или маслото? Имаш си гараж, вършиш си работата. Дори и при гаранционните коли няма изискване да си сменяш гумите в официалния сервиз. Тука издребнявахе яко, че понеже всеки от всико разбира и за хва сме на туй дередже. Напротив! Добре че има хора, които разбират от повече неща, защото у нас на всеки ъгъл се опитват да те излъжат. Дори катаджийте минават пред някои шофьори с номера, че зимата нямат зимни гуми. Дори хора от този форум, които познавам от години са си опитвали да ме лъжат, но аз съм широкоскроен. За 200лв няма да им се разсърдя. Залагам на това, че сме в БГ и са си свекнали всеки да пускат по пързалката и по инерция са се питали и мен. Ако обаче нищо не вдявах и бях на принципа "за всеки проблем си има специалист" щях да бъда лъган през ден, че и пари да давам за тва.
                              www.facebook.com/workshox

                              Comment


                              • #60
                                Всеки влак си има пътници. Винаги ще има хора, които да търсят услугите на сервизите и винаги ще има такива, които да си правят колите сами. Често пъти доходите и жизнения стандарт нямат нищо общо с това.
                                Всеки мъж трябва малко от малко да е наясно с устройството на автомобила и да е способен да извършва поне елементарни манипулации по него. Никога не знаеш в каква ситуация ще изпаднеш и трябва да знаеш, как да си помогнеш сам.
                                Хора, които иначе са добри специалисти в други технически сфери, но не могат да си сменят една крушка вкъщи, винаги са будили насмешка у мен.
                                Познавам един човек (инженер), който пътувайки на дълъг път, спира на един паркинг, заключва му се волана и понеже не знаел, че трябва да се разклати волана за да се отключи, човекът викнал пътна помощ


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X