Известие

Collapse
No announcement yet.

Предимство при кръстовище с кръгово движение

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • И какво рационално има в това, да създаваме изключения за всеки казус?
    Особено когато масата и основното правило не знае...
    Дай защото МВР/КАТ/АПИ не си вършат работата, да си напълним ЗДвП с изключения... по тая логика, да си напълним всички закони с изключения, защото нито една институция в тая държава не работи като хората.
    После по 5 годинки всички дружно студенти в юридическия...
    Welcome to the real world

    Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

    Comment


    • Първоначално публикувано от old alfist Покажи съобщение
      Абсурдно е - те не ги спазват законите когато са справедливи, а камо ли когато не са.
      То и на мен не ми харесват много правила и закони не само от ЗДП, но след като съм решил да живея в това общество, си налягам парцалките и се стремя да ги спазвам.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • Стойте си в задръстванията тогава и се кефете, че спазвате законите и, че те са европейски.
        Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
        Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
        Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
        sigpic

        Comment


        • Въпреки всичко на мен ми прави впечатление, че все пак макар и бавно културата на водачите у нас расте, което смятам за нещо оптимистично.
          Примерно - на големи пътни артерии на светофар с лява секция допреди 10-тина години задължително отдясно на чакащите за левия завой се образуваше колоната на тарикатите. Допреди 3-4 години в такава ситуация се нареждаха 2 - 3 коли. В изминалата година почти не съм виждал подобно нещо.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
            От една страна казваш, че след като няма поставен знак, който да ти дава предимство, не трябва да считаш, че имаш такова.
            От друга страна при липса на знак за предимство от дясната ти страна по какво съдиш, че имаш предимство според правилото на дясностоящия пред МПС - тата, които идват отляво ?
            Аз не виждам противоречие - ако имам знак за предимство - съм с предимство. Ако нямам - прилага се правилото на дясностоящия - който ми е отдясно е с предимство, който ми е от ляво - не е. Ще има предимство тоя от ляво само ако аз имам съответния знак / знаци.

            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
            Текстовете от линковете също не доказват твърдението ти, че не трябва да се съобразяваме със знаците за предимство, които се виждат в гръб
            Мисля, че става. Даже е казано, че макар и някои знаци да са уникални по форма – пак не е нужно. Ако трябва ще извадя списък с решения, сега нямам време да ровя, но все пак:

            Решение № 81 на САС по в. н. о. х. д. № 69/2012

            Няма такова значение за делото познанието на подс.П. за състоянието на пътя,за регулацията по начало на това кръстовище в годините, за съществуващите и съществували знаци(става въпрос за липсващ знак Б2 вдясно по посока на движението му), каквото му се придава. Това познание не може да доведе до извод,че той е следвало да спази нормата на чл. 50, ал.1 от ЗДвП, тъй като в конкретния случай пътят на пострадалия мотопедист И. Т. не е бил с предимство. Разширяването на действието на съществувалия до преди инцидента, но не към самия този момент, знак Б2, не само в пространството, но и във времето, а така практически се получава, е правен волунтаризъм, чисто правно своеволие, същото се отнася и до пренасянето на действието на знака Б2, намиращ се отпред и вляво,с гръб по посоката на движението на подс.П.,и за неговата посока.

            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
            Ето моят добронамерен съвет към всички колеги
            Тук спор няма – винаги на кръстовище – с много внимание, ако ще и 100 знака да има… Както имаше един виц – джигитите минават на червено, а на зелено намалят и спират – щото може да има и други джигити.

            Comment


            • В момента уча за шофьорски изпит и четейки ЗДП ми направи впечатление колко непрактичен е законът относно кръстовищата с кръгово движение, та така стигнах до тая тема.

              Очевидно на нерегулирано кръгово законът дава предимство на дясностоящия. Не мисля, че някой може да спори с това. Въпросът е, че така се създава предпоставка за пълното блокиране на кръстовището при натоварено движение и спазване на правилото на десния. Всеки на входа на кръстовището ще навлезе, независимо че то вече е пълно, при което ще блокира следващия изход вдясно. Има много хубава статия по въпроса с изследване, симулация и т.н - http://www.spik-bg.org/doc/articles/...affic_man1.pdf. Макар че и само разумни разсъждения стигат, за да се види дефекта в закона.

              Повтарям - законът е ясен и дава предимство на десния и това определено осигурява безопасност на движението.

              Но ако с предимство беше навлезналият в кръга (по презумция, дори без знаци), движението пак щеше да е безопасно. Но освен това и щеше да е невъзможно да се блокира кръстовището.

              Извод:
              Предимството на десния е кофти при кръговото движение, но трябва да се спазва закона, колкото и глупав да е той.

              За щастие май няма нерегулирани кръгови. И то не случайно...

              Comment


              • Ми както беше казал някой, "нямам произшествия защото не съм се възползвал от предимството си".Демек, това че някой е с предимство не му осигурява безопасно преминаване, понякога трябва да не се възползваш от предимството си, ако не искаш да сменяш фацата на колата.В смисъл да отстъпиш предимството си на колегата който вече е в кръговото с цел да се итегли по-бързо за да не се получи задръстване или предпоставка за ПТП.Ма не сме дорасли за такава колегиалност.
                По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                Comment


                • Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщение
                  Ми както беше казал някой, "нямам произшествия защото не съм се възползвал от предимството си".Демек, това че някой е с предимство не му осигурява безопасно преминаване, понякога трябва да не се възползваш от предимството си, ако не искаш да сменяш фацата на колата.В смисъл да отстъпиш предимството си на колегата който вече е в кръговото с цел да се итегли по-бързо за да не се получи задръстване или предпоставка за ПТП.Ма не сме дорасли за такава колегиалност.
                  То си е до култура. В Италия например са като нас. Там мигачът не значи нищо. В Германия като дадеш мигач, всичко живо отзад спира и ти дава път. Без значение дали са с предимство или не.
                  2014: Deutschland über alles

                  Comment


                  • Ми не знам какво значи мигача, ма у нас за да се престроиш тряа караш черна Алфа, да си с черни очила , черно кожено яке и да имаш физиономия на човек със страшен зъбобол за да ти дадат път.
                    По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                    конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                    Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                    Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                    Comment


                    • [QUOTE=dimitar_vd62;1264693]Ми не знам какво значи мигача, ма у нас за да се престроиш тряа караш черна Алфа, да си с черни очила , черно кожено яке и да имаш физиономия на човек със страшен зъбобол за да ти дадат път.[/QUOTE
                      А...Митак и с Камаз става по потник и добре изпотен))
                      п.п. едно време като карах камион....нямах такива проблеми....
                      По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
                      https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от Бобби Покажи съобщение
                        А...Митак и с Камаз става по потник и добре изпотен))
                        п.п. едно време като карах камион....нямах такива проблеми....
                        Като оня виц, дето една мутра засякла един тир и си обелила калника на мерника и спрял да се разправя.Обаче като видял каква бабанка е шофьора на тира, смънкал - аз такова, тряа ми ключ 19.Нямам, рекъл тираджията, аз до 27 ги завивам с пръсти.
                        По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                        конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                        Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                        Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                        Comment

                        Working...
                        X