Известие

Collapse
No announcement yet.

Общи приказки за газта и проблемите ни

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Не е възможно!!!
    0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
    Автогаз сервиз-
    http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727

    Comment


    • Нали?! Жалко...
      Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
      Lancia Kappa JTD '98 -

      Comment


      • Един въпрос за разбиращите от ГИ Бигас. Каква е чувствителноста на регулиращият винт за налягането на впръскване?
        П.П.: Купувам дата-кабел за Бигас.
        Лудия

        Comment


        • Кабела с тапата беше около 500лв. /Поне доколкото помня/ Променяйки налягането, компа на газта реагира и променя инжекторното време.
          0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
          Автогаз сервиз-
          http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727

          Comment


          • Първоначално публикувано от robygas Покажи съобщение
            Кабела с тапата беше около 500лв. /Поне доколкото помня/ Променяйки налягането, компа на газта реагира и променя инжекторното време.
            Значи, кабел след като премине кризата .
            Относно налягането - ще кажа какво имам предвид... Поправи ме, ако греша, разбира се.
            Автомобилът ми има борд компютър, който изписва разни шукарийки - ниво масло, антифриз, стъкломиещо, изгорели крушки, накладки и т.н. Показва и моментен разход, около което ще се върти написаното по-надолу. При този модел горивовпръскваща уредба (Бош Мотроник М1.5.4) информацията за моментния разход се формира основно на база инжекторно време и скоростта на автомобила. Примерно карам на бензин с постоянна скорост 80 км/ч, константно положение на педала за газ, на равен път. Бордът показва примерно 7/100. Без да променям нищо, превклювам на пропан-бутан... Разходът, респективно инжекторните времена започват да нарастват и след 5 секунди на борда се мъдри разход 10/100. Отново без да пипам нищо (вече, разбирате, че явно съм си намерил доста дълга равна, права извън града) минавам на бензин и отново за около 5 секунди, електронния управляващ блок на двигателя намалява времената с над 30%. Как си го обяснявам аз, като неспециалист - в паметта на ECU-то имаме инжекторни времена (основна карта) зависимост обороти (чете ги от датчика на коляновия вал) и натоварване (чете от разходомера за въздух), които могат да се коригират с допълнителни коефициенти (сигнал от ламбда сонда, температура на охлаждаща течност и т.н).
            Минаваме на пропан-бутан но явно тези времена са много кратки и ламбдата "казва" на управляващия блок (даже направо му крещи) да увеличи времето до достигане на гориво-въдушна смес с правилен състав. И всичко е отново тип-топ... Да, ама не винаги. В един момент, увеличавайки доста времената, компютъра се провиква към ламбдата - "Ти луда ли си ма! Увеличих горивото с над 30%, а ти продължаваш да вречиш, че сместта ти е бедна, при положение, че дебитомера ми твърди, че с въздуха, който ми дава досега да съм удавил горкия двигател с бензин. Явно не си уред! Повече няма да те слушам!" След което си записва грешка "неработеща ламбда сонда" и започва да си впръсква по основната програма. За съжаление, сместа на газ продължава да си е бедна...

            Въпросът ми, към тези, които са имали достатъчно търпение да четат дотук е - не е ли най-правилно инжекторните времена на газ и бензин да са много близко, ако не еднакви?
            С вдигане на налягането няма ли да се постигне донякъде това (при бедни смеси в сравнение с бензин)?
            Лудия

            Comment


            • Хмм интересен казус...С нетърпение очаквам отговор от по-запознатите в сферата...
              При мен нещата са почти същите, с малката разлика, че при мен на бензин ми показва по-висок моментен разход, докато като цъкна на газ разхода ми пада...( демек обратното на твоя случай...)
              Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

              FIAT Coupe 16VT
              Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

              Comment


              • За колегата Двигателист- Първо- Борд комп. е почти невъзможно да ти изписва еднакъв разход защото инжекторните времена при двете горива обикновено са различни. Т.е. при газта времето е по-дълго тъй като в единица обем има по -малко енергия отколкото при бенз. Този проблем е при всички коли на газ с такъв борд комп.
                Налягането можеш да го дигаш плавно/като запомниш първоначалната точка/ и по този начин ще падне и инж. време, НО това ще се случи за цялата МАП таблица. Би газ с това е класна у-ба - защото има възможност за корекция само в определени точки. Обяснявам: При теб сондата може да отчита бедна смес само в определено натоварване и обороти ,така ,че е добре да се коригира само там.
                Подобна беше ситуацията при колегата от следващия пост, и като изкарахме колата на пистата се коригираха нещата. Мисля ,че остана доволен.
                0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
                Автогаз сервиз-
                http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727

                Comment


                • и то много доволен !!!
                  Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                  FIAT Coupe 16VT
                  Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от robygas Покажи съобщение
                    Кабела с тапата беше около 500лв. /Поне доколкото помня/ Променяйки налягането, компа на газта реагира и променя инжекторното време.
                    ААА РОБИ кой е луд да дава токова пари за кабел и тапа. Дай на сам тези клиенти ще измислим нещо..
                    Last edited by qnis3; d.m.y г., 20:10.

                    Comment


                    • Аз......
                      0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
                      Автогаз сервиз-
                      http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от robygas Покажи съобщение
                        За колегата Двигателист- Първо- Борд комп. е почти невъзможно да ти изписва еднакъв разход защото инжекторните времена при двете горива обикновено са различни. Т.е. при газта времето е по-дълго тъй като в единица обем има по -малко енергия отколкото при бенз. Този проблем е при всички коли на газ с такъв борд комп.
                        Налягането можеш да го дигаш плавно/като запомниш първоначалната точка/ и по този начин ще падне и инж. време, НО това ще се случи за цялата МАП таблица. Би газ с това е класна у-ба - защото има възможност за корекция само в определени точки. Обяснявам: При теб сондата може да отчита бедна смес само в определено натоварване и обороти ,така ,че е добре да се коригира само там.
                        Подобна беше ситуацията при колегата от следващия пост, и като изкарахме колата на пистата се коригираха нещата. Мисля ,че остана доволен.
                        Може би не съм се изразил правилно. Ясно ми е, че времената на бензиновите и тези на газовите впръсквачи са различни. Защото газовите времена се формират от бензиновите с някакъв коефициент. Аз говоря за запазване на инжекторните времена, които подава бензиновият управляващ блок, независимо дали се работи на газ или на бензин. И ако коефициентът е правилно подбран, бензиновите времена няма да се променят при работа на газ. С други думи - бензиновият компютър подава 5 мс, за да постигнем същата смес (да кажем стехиометрична) на газовите инжектори им трябват 10 мс (стойностите са абсолютно произволни), демек коефициентът посредством който газовият компютър ще формира времена към газовите инжектори е 2. И той трябва да е правилно зададен правилно от оператора, който настройва газовата, или от програмата за автоматична настройка, но последното е направо смешно защото тази програма се изпълнява на празен ход (разбирай без товар). Ако коефициентът е неправилно подбран, примерно 1,5 в нашия случай. Тогава получаваме 7,5 мс на газ, които са малко и трябва да разчитаме на бензиновият да вдигне времената, за да имаме коректна смес на газ. Да, но възможностите на бензиновия комп. са ограничени в някакъв диапазон извън който, той престава да коригира времена.
                        Сега си представете и друга картинка – поради неправилно настроен ГИ, бензиновият компютър е направил всичко по силите си и е коригирал времената за работа на газ. Гасим вечер на газ. Сутрин палим на бензин – отзад смърди на неизгорял бензин та се не трае… Просто бензиновия електронен блок работи с неправилни времена, които е калкулирал на база работа на пропан-бутан, предната вечер със зле настроена горивна карта на газ.
                        Лудия

                        Comment


                        • Прекалено ми е дълго , пък и нямам желание да изнасям лекции. Ако искаш ела и ще видя какво мога да направя! Това доколкото знам от колеги е Опел?
                          0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
                          Автогаз сервиз-
                          http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727

                          Comment


                          • Я да питам аз- какви са горе- долу средните стойности на СО и ламбда коефицента според газ- анализатора? Примерно при бензин, при пропан- бутан, с катализатор, без?
                            Роби, повече към теб ми е въпроса, щото знам, че го ползваш това чудо всеки ден.

                            Ако разбира се няма да издадем фирмена тайна някоя.
                            Last edited by didod; d.m.y г., 15:48.
                            Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                            Lancia Kappa JTD '98 -

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от Двигателист Покажи съобщение
                              ...бензиновият компютър е направил всичко по силите си и е коригирал времената за работа на газ. Гасим вечер на газ. Сутрин палим на бензин – отзад смърди на неизгорял бензин та се не трае… Просто бензиновия електронен блок работи с неправилни времена, които е калкулирал на база работа на пропан-бутан, предната вечер със зле настроена горивна карта на газ.
                              Нещо подобно ми разказа и Бобо, когато се мъчех да реша проблема със сутрешното палене на бенз. То и горивната карта да е настроена "правилно" пак ще стане същото, сп. него. Като и да е, проблемът със сутрешното палене е решим...
                              Напоследък няколко пъти забелязвам, че освен на неизгорял бензин (което е общо взето нормално) мирише силно на АЦЕТОН. Това сутрин на студен двг, ако не тръгна веднага. Възможно ли е да слагат няква помия в бенза (вече само със 100 октана карам), или пък от дългото престояване в резервоара нещо "ферментира" и затова мирише на ацетон. На топъл двг няма проблем.
                              2014: Deutschland über alles

                              Comment


                              • здравеите колеги ,значи преди година и малко сложих ГИ фобос и до пробег около13 14 хилядинямах никакви проблеми с гаста .. но сега сам вече кам 21 .. и е страшно на ниски обороти като сам на скорост има адското придръпване се ночи карам на пета с 10 клм.

                                даже ми се струва, че го има и леко при постоиянна скорост с около 70 няма го и това плавно преминаване от бенз на гас , има едно забиване за около 3.. 4 сек
                                мислия 4е не е от филтрите пробвал сам и без тях.

                                НЯКАКВО ПРЕДЛОЖЕНИЕ.?
                                155 осем хиляди клапана 16 вериги
                                0884650778 токи4а

                                http://www.youtube.com/watch?v=JLPSY...eature=related

                                Comment

                                Working...
                                X