Не е възможно!!!
Известие
Collapse
No announcement yet.
Общи приказки за газта и проблемите ни
Collapse
X
-
0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
Автогаз сервиз-
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727
-
Кабела с тапата беше около 500лв. /Поне доколкото помня/ Променяйки налягането, компа на газта реагира и променя инжекторното време.0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
Автогаз сервиз-
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727
Comment
-
Първоначално публикувано от robygas Покажи съобщениеКабела с тапата беше около 500лв. /Поне доколкото помня/ Променяйки налягането, компа на газта реагира и променя инжекторното време..
Относно налягането - ще кажа какво имам предвид... Поправи ме, ако греша, разбира се.
Автомобилът ми има борд компютър, който изписва разни шукарийки - ниво масло, антифриз, стъкломиещо, изгорели крушки, накладки и т.н. Показва и моментен разход, около което ще се върти написаното по-надолу. При този модел горивовпръскваща уредба (Бош Мотроник М1.5.4) информацията за моментния разход се формира основно на база инжекторно време и скоростта на автомобила. Примерно карам на бензин с постоянна скорост 80 км/ч, константно положение на педала за газ, на равен път. Бордът показва примерно 7/100. Без да променям нищо, превклювам на пропан-бутан... Разходът, респективно инжекторните времена започват да нарастват и след 5 секунди на борда се мъдри разход 10/100. Отново без да пипам нищо (вече, разбирате, че явно съм си намерил доста дълга равна, права извън града) минавам на бензин и отново за около 5 секунди, електронния управляващ блок на двигателя намалява времената с над 30%. Как си го обяснявам аз, като неспециалист - в паметта на ECU-то имаме инжекторни времена (основна карта) зависимост обороти (чете ги от датчика на коляновия вал) и натоварване (чете от разходомера за въздух), които могат да се коригират с допълнителни коефициенти (сигнал от ламбда сонда, температура на охлаждаща течност и т.н).
Минаваме на пропан-бутан но явно тези времена са много кратки и ламбдата "казва" на управляващия блок (даже направо му крещи) да увеличи времето до достигане на гориво-въдушна смес с правилен състав. И всичко е отново тип-топ... Да, ама не винаги. В един момент, увеличавайки доста времената, компютъра се провиква към ламбдата - "Ти луда ли си ма! Увеличих горивото с над 30%, а ти продължаваш да вречиш, че сместта ти е бедна, при положение, че дебитомера ми твърди, че с въздуха, който ми дава досега да съм удавил горкия двигател с бензин. Явно не си уред! Повече няма да те слушам!" След което си записва грешка "неработеща ламбда сонда" и започва да си впръсква по основната програма. За съжаление, сместа на газ продължава да си е бедна...
Въпросът ми, към тези, които са имали достатъчно търпение да четат дотук е - не е ли най-правилно инжекторните времена на газ и бензин да са много близко, ако не еднакви?
С вдигане на налягането няма ли да се постигне донякъде това (при бедни смеси в сравнение с бензин)?Лудия
Comment
-
Хмм интересен казус...С нетърпение очаквам отговор от по-запознатите в сферата...
При мен нещата са почти същите, с малката разлика, че при мен на бензин ми показва по-висок моментен разход, докато като цъкна на газ разхода ми пада...( демек обратното на твоя случай...)Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..
FIAT Coupe 16VT
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Comment
-
За колегата Двигателист- Първо- Борд комп. е почти невъзможно да ти изписва еднакъв разход защото инжекторните времена при двете горива обикновено са различни. Т.е. при газта времето е по-дълго тъй като в единица обем има по -малко енергия отколкото при бенз. Този проблем е при всички коли на газ с такъв борд комп.
Налягането можеш да го дигаш плавно/като запомниш първоначалната точка/ и по този начин ще падне и инж. време, НО това ще се случи за цялата МАП таблица. Би газ с това е класна у-ба - защото има възможност за корекция само в определени точки. Обяснявам: При теб сондата може да отчита бедна смес само в определено натоварване и обороти ,така ,че е добре да се коригира само там.
Подобна беше ситуацията при колегата от следващия пост, и като изкарахме колата на пистата се коригираха нещата. Мисля ,че остана доволен.0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
Автогаз сервиз-
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727
Comment
-
Първоначално публикувано от robygas Покажи съобщениеКабела с тапата беше около 500лв. /Поне доколкото помня/ Променяйки налягането, компа на газта реагира и променя инжекторното време..
Last edited by qnis3; d.m.y г., 20:10.
Comment
-
Аз......0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
Автогаз сервиз-
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727
Comment
-
Първоначално публикувано от robygas Покажи съобщениеЗа колегата Двигателист- Първо- Борд комп. е почти невъзможно да ти изписва еднакъв разход защото инжекторните времена при двете горива обикновено са различни. Т.е. при газта времето е по-дълго тъй като в единица обем има по -малко енергия отколкото при бенз. Този проблем е при всички коли на газ с такъв борд комп.
Налягането можеш да го дигаш плавно/като запомниш първоначалната точка/ и по този начин ще падне и инж. време, НО това ще се случи за цялата МАП таблица. Би газ с това е класна у-ба - защото има възможност за корекция само в определени точки. Обяснявам: При теб сондата може да отчита бедна смес само в определено натоварване и обороти ,така ,че е добре да се коригира само там.
Подобна беше ситуацията при колегата от следващия пост, и като изкарахме колата на пистата се коригираха нещата. Мисля ,че остана доволен.
Сега си представете и друга картинка – поради неправилно настроен ГИ, бензиновият компютър е направил всичко по силите си и е коригирал времената за работа на газ. Гасим вечер на газ. Сутрин палим на бензин – отзад смърди на неизгорял бензин та се не трае… Просто бензиновия електронен блок работи с неправилни времена, които е калкулирал на база работа на пропан-бутан, предната вечер със зле настроена горивна карта на газ.Лудия
Comment
-
Прекалено ми е дълго , пък и нямам желание да изнасям лекции. Ако искаш ела и ще видя какво мога да направя! Това доколкото знам от колеги е Опел?0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
Автогаз сервиз-
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727
Comment
-
Я да питам аз- какви са горе- долу средните стойности на СО и ламбда коефицента според газ- анализатора? Примерно при бензин, при пропан- бутан, с катализатор, без?
Роби, повече към теб ми е въпроса, щото знам, че го ползваш това чудо всеки ден.
Ако разбира се няма да издадем фирмена тайна някоя.Last edited by didod; d.m.y г., 15:48.
Comment
-
Първоначално публикувано от Двигателист Покажи съобщение...бензиновият компютър е направил всичко по силите си и е коригирал времената за работа на газ. Гасим вечер на газ. Сутрин палим на бензин – отзад смърди на неизгорял бензин та се не трае… Просто бензиновия електронен блок работи с неправилни времена, които е калкулирал на база работа на пропан-бутан, предната вечер със зле настроена горивна карта на газ.
Напоследък няколко пъти забелязвам, че освен на неизгорял бензин (което е общо взето нормално) мирише силно на АЦЕТОН. Това сутрин на студен двг, ако не тръгна веднага. Възможно ли е да слагат няква помия в бенза (вече само със 100 октана карам), или пък от дългото престояване в резервоара нещо "ферментира" и затова мирише на ацетон. На топъл двг няма проблем.
Comment
-
здравеите колеги ,значи преди година и малко сложих ГИ фобос и до пробег около13 14 хилядинямах никакви проблеми с гаста .. но сега сам вече кам 21 .. и е страшно на ниски обороти като сам на скорост има адското придръпване се ночи карам на пета с 10 клм.
даже ми се струва, че го има и леко при постоиянна скорост с около 70 няма го и това плавно преминаване от бенз на гас , има едно забиване за около 3.. 4 сек
мислия 4е не е от филтрите пробвал сам и без тях.
НЯКАКВО ПРЕДЛОЖЕНИЕ.?155 осем хиляди клапана 16 вериги
0884650778 токи4а
http://www.youtube.com/watch?v=JLPSY...eature=related
Comment
Comment