Известие

Collapse
No announcement yet.

Прецизна Настройка на ГИ ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
    Да, ама тогава расте мощността, а тя иска гориво
    Говорим за количество гориво за 1 работен такт.

    Максималната мощност се получава от максимален брой работни тактове.

    А максималното количество необходимо гориво за 1 такт е при оборотите на максималния въртящ момент.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
      Говорим за количество гориво за 1 работен такт.

      Максималната мощност се получава от максимален брой работни тактове.

      А максималното количество необходимо гориво за 1 такт е при оборотите на максималния въртящ момент.
      На бас, че още не може да го асимилира.
      Не всички, които се скитат, са изгубени.

      Comment


      • По въпроса за "замислянето" при прехода от газ на бензин...

        Не би трябвало да има такова, освен ако при работа на газ не се спира горивната помпа.

        Добре е да се провери това.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • Не спира.

          Иначе онези настройки за които питах, знаеш ли какво значат?
          Holding coefficient, let off, cut off и другите от двете снимки които качих.
          156 2.0TS

          Comment


          • Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
            Не спира.

            Иначе онези настройки за които питах, знаеш ли какво значат?
            Holding coefficient, let off, cut off и другите от двете снимки които качих.
            Някой запознат с конкретната уредба би могъл да каже по-точно. Аз имам само принципна представа по въпроса. Става въпрос за така наречената стратегия при изход от принудителен празен ход. Особено, ако информация за обороти газовият компютър получава от бензиновите инжектори. При ППХ тази информация липсва и компютърът "не знае", какво става и поради това се налага да му се укаже, какво точно да прави.
            При Фобос например при изход от празен ход при високи обороти може да се зададе обогатяване на сместа с определен % и за определен брой инжекторни цикли. При мен е настроено обогатяване на 120% за 20 цикъла.

            Както и да е - това са в общи линии "козметични" настройки и ако моторът се държи адекватно при работа на газ и ППХ, няма какво да ги мислиш.

            По-важното е да оправиш картата.

            Щом си сигурен, че помпата не спира, то твърде вероятно е прекалено високите коефициенти на газ да са причината. Когато работи на газ и коефициентите са високи, бензиновият компютър се адаптира, като свива бензиновите времена. При преход от газ на бензин, тези времена се оказват малки и може да се забележи въпросният ефект, докато ECU - то успее отново да обогати сместа.

            Ето ти още един пример затова, че е много важно не просто да се постигне някаква настройка при която колата да върви добре на газ, но и при това адаптацията на бензиновия компютър да си остане в норми.
            Last edited by ecotronic; d.m.y г., 12:48.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
              По-важното е да оправиш картата.

              Щом си сигурен, че помпата не спира, то твърде вероятно е прекалено високите коефициенти на газ да са причината. Когато работи на газ и коефициентите са високи, бензиновият компютър се адаптира, като свива бензиновите времена. При преход от газ на бензин, тези времена се оказват малки и може да се забележи въпросният ефект, докато ECU - то успее отново да обогати сместа.
              Каквото си ми казал досега винаги си бил прав.
              И сега "позна"
              100% респект имаш от мене
              156 2.0TS

              Comment


              • Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                Каквото си ми казал досега винаги си бил прав.
                И сега "позна"
                100% респект имаш от мене
                Ако не бях аз, някой друг колега щеше да ти помогне, както са ми помагали на мен.

                По-важното е това, което ти самият правиш.
                А именно - с питане и с мисъл, далеч се стига


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • Карах днес 100км извънградско и стана чудо - 1.000



                  Обаче после покарах 2х4км градско(май беше изстинала, че я изгасих в 14ч и я запалих после в 20ч) и падна на 0.953.
                  А на бензин пък ако карам, преди пробвах и става 1.050, или май даже повече, не помня вече.

                  Съвети? Какво да правя сега?
                  Колата върви хубаво, не прекъсва, не се сеца при пълна газ, обръща незабележимо на бензин след 5200 оборота, нямам никакви забележки.
                  Last edited by dhtj; d.m.y г., 21:30.
                  156 2.0TS

                  Comment


                  • Сега като прегледах картата и мисля да намаля всички коефициенти под 2000 оборота.
                    Досега не бях пипал по картата, а само онези четирите минусчета на последната снимка с кривата.
                    156 2.0TS

                    Comment


                    • Оправи си картата, така че максималните коефициенти да са ти в означената област:



                      като максималният да е при бензиново време 6,6 ms / 3500 rpm.

                      Т.е - като гледаш по редове, трябва отляво надясно да растат до 3500 об. и после плавно да намаляват.

                      Накратко:

                      - по колони растат плавно до 6,6 ms и после намаляват плавно.

                      и същевременно


                      - по редове растат плавно до 3500 и после плавно намаляват.

                      в крайна сметка трябва да постигнеш съотношения между коефициентите, подобно на това в тази карта:



                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • Замислям се върху следния въпрос:

                        Какво ще стане ако вместо сигнала от ламбда сондата към бензиновото ECU се подаде сигнал от ламбда емулатор и ECU - то се ресетне?

                        Ще се променят ли адаптивните параметри?

                        Ако не, не е ли това начин да се изключи адаптацията и така газовата да може да се настрои по реалния сигнал от сондата (тя си остава свързана към газовия компютър).

                        Накрая се възстановява връзката на сондата към бензиновия компютър.
                        Last edited by ecotronic; d.m.y г., 12:55.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • От скоро фобос има вход и изхос ламбда сонда с цел точно да се емулира сигнала.
                          Ако обаче я откачиш и компа се лъже с емулиран сигнал докато уж настроиш газовата , то после като възстановиш всичко ще се омаже адаптацията
                          EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
                          EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
                          NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от don_pepone Покажи съобщение
                            От скоро фобос има вход и изхос ламбда сонда с цел точно да се емулира сигнала.
                            Ако обаче я откачиш и компа се лъже с емулиран сигнал докато уж настроиш газовата , то после като възстановиш всичко ще се омаже адаптацията
                            Защо мислиш, че ще се омаже? Ако ECU - то не прави адаптация с емулиран сигнал и настроиш газовата по реалния сигнал от сондата, би трябвало, като вържеш сондата отново към ECU - то, то да вижда точната смес и да опитва в минимална степен да се адаптира.

                            Накратко - основният ми въпрос е с емулиран сигнал, ECU - то ще променя ли тримовете или не.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • Варианта е да се кара с емулатор когато е на газ , а като е на бенз да си кара по ламбда.
                              Обяснявам: екуто е програмирано да следи и търси определени смеси в определени режими , които смеси не внаги се търсят да са идеалните. Много коли са направени да обогатяват с 10-15% в дадени моменти и компа си го търси това и ако тогава сместа е близка до идеалната , Адаптацията ще иде в + защото Екуто ще види недостик на зададените му стойности.
                              Освен това по ламбда само трудно ще я настроиш понеже тя в графичен вид е ориентир за теб, чисто визуално да видиш дали си в някви нормални граници на сместта или е "избягала" на някъде
                              EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
                              EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
                              NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

                              Comment


                              • Доколкото знам обогатяването за което говориш се прави на база бензиновата карта а не на обратната връзка от сондата.
                                А пък адаптацията практически нанася корекции, базирани само на информацията, получена от сондата.

                                Идеята е следната:

                                Пускаш емулатор вместо реална сонда и ECU - то започва да променя краткосрочно времената на базата на този сигнал. Но това става в относително малки граници, тъй като "вижданата смес" е идеална. Всичко това го кара да си стои на базовите настройки и да не прави адаптация.

                                Това ще доведе до това сигналът от реалната сонда да цикли с честотата на сигнала от емулатора. Или поне в режимите в които ECU - то не я игнорира.

                                Ако успееш да догодиш настройка на газовата при която сигналът от сондата си стои в допустимите граници, означава, че си постигнал тази настройка при базовите стойности на адаптивните параметри и след като вържеш отново сондата, би трябвало адаптацията да си остане близка до тези стойности.

                                Както и да е. Това са само разсъждения. Някой ден бих го пробвал, ако си нямам друга работа

                                Достатъчно е да се върже емулатор, да се ресетне ECU - то, да се покара на бензин и накрая да се види, дали тримовете са се променили от базовите.
                                Last edited by ecotronic; d.m.y г., 11:03.


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X