Сега,и двамата сте прави ,но имате малки пропуски,ще ви се обясни.
За мен лично най правилният пример е с два кондензатора(принципно и маховика е кондензатор на енергия) та на въпроса:
Взимаме един кондензатор 100мф и един 10мф,на двата кондензатора се прилага 10волта за 1 секунда и се наблюдава следното явление:
100мф се разрежда "примерно за 1сек
10мф се разрежда за 0,5сек
От тук извода е ,че по малкия капацитет задържа за по кратко енергията.
Опит 2 :Същите два кондензатора им се подава 10 волта и се наблюдава времето за което се зареждат и то е :
100мф=1 сек
10мф=0,5сек
Извода е ,че по малкия капацитет му трябва по малко време за зареждане(при двигатели с вътрешно горене се нарича РЕСПОНС)
И от тук вадим генералният извод за нас:
По големият маховик има по голяма енергия която се прилага за по дълго време за сметка на времето което се зарежда.
По лекият маховик има по малка енергия която не стига за всички режими на двигателя,тоест,двигателя подобрява динамиката си на ниски и средни обороти,а на високи обороти малкият маховик няма събрана енергия която да отдаде и това води до - за мотора,защото мотора трябва да отдели енергия за да го доразвърти,което при по големият маховик е по обратният метод.
Лоши ниски добри средни и много добри високи,за това трябва да не се прекалява с олекотяването.
За мен лично най правилният пример е с два кондензатора(принципно и маховика е кондензатор на енергия) та на въпроса:
Взимаме един кондензатор 100мф и един 10мф,на двата кондензатора се прилага 10волта за 1 секунда и се наблюдава следното явление:
100мф се разрежда "примерно за 1сек
10мф се разрежда за 0,5сек
От тук извода е ,че по малкия капацитет задържа за по кратко енергията.
Опит 2 :Същите два кондензатора им се подава 10 волта и се наблюдава времето за което се зареждат и то е :
100мф=1 сек
10мф=0,5сек
Извода е ,че по малкия капацитет му трябва по малко време за зареждане(при двигатели с вътрешно горене се нарича РЕСПОНС)
И от тук вадим генералният извод за нас:
По големият маховик има по голяма енергия която се прилага за по дълго време за сметка на времето което се зарежда.
По лекият маховик има по малка енергия която не стига за всички режими на двигателя,тоест,двигателя подобрява динамиката си на ниски и средни обороти,а на високи обороти малкият маховик няма събрана енергия която да отдаде и това води до - за мотора,защото мотора трябва да отдели енергия за да го доразвърти,което при по големият маховик е по обратният метод.
Лоши ниски добри средни и много добри високи,за това трябва да не се прекалява с олекотяването.
Comment