Известие

Collapse
No announcement yet.

Олекотяване на маховик?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Сега,и двамата сте прави ,но имате малки пропуски,ще ви се обясни.

    За мен лично най правилният пример е с два кондензатора(принципно и маховика е кондензатор на енергия) та на въпроса:

    Взимаме един кондензатор 100мф и един 10мф,на двата кондензатора се прилага 10волта за 1 секунда и се наблюдава следното явление:
    100мф се разрежда "примерно за 1сек
    10мф се разрежда за 0,5сек

    От тук извода е ,че по малкия капацитет задържа за по кратко енергията.

    Опит 2 :Същите два кондензатора им се подава 10 волта и се наблюдава времето за което се зареждат и то е :

    100мф=1 сек
    10мф=0,5сек

    Извода е ,че по малкия капацитет му трябва по малко време за зареждане(при двигатели с вътрешно горене се нарича РЕСПОНС)


    И от тук вадим генералният извод за нас:

    По големият маховик има по голяма енергия която се прилага за по дълго време за сметка на времето което се зарежда.

    По лекият маховик има по малка енергия която не стига за всички режими на двигателя,тоест,двигателя подобрява динамиката си на ниски и средни обороти,а на високи обороти малкият маховик няма събрана енергия която да отдаде и това води до - за мотора,защото мотора трябва да отдели енергия за да го доразвърти,което при по големият маховик е по обратният метод.

    Лоши ниски добри средни и много добри високи,за това трябва да не се прекалява с олекотяването.
    145 1,7 16v turbo http://www.youtube.com/watch?v=QP5CtDmTIpc

    Comment


    • #47
      Първоначално публикувано от Fear Покажи съобщение
      Само дето ми се струва, че компетентите лица във форума ни гледат острани и ни се радват на сеира.
      Голямо важно, и те са нямали късмета да се родят научени......
      "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
      F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

      Comment


      • #48
        Първоначално публикувано от VFTI
        Аз дали мога да приложа един паралел към цялата тази ситуация която обяснявате...

        Откакто сложих ск. кутия от 1.8 (по-къси скорости)колата ми върви по-добре в ниски и средни обороти и върви по-слабо във високите..Определено имам загуба на едни 500об... колата просто се мъчи...

        Предполагам, че причината е същата както при олекотяването на маховика, макар да не зная устройството на ск. кутия и диференциала
        Мъка,мъка,много е лошо като не знаеш дори елементарния принцип на двигател с вътрешно горене.

        Моля ти се другият път се пообразовай,че иначе само цапаш!
        145 1,7 16v turbo http://www.youtube.com/watch?v=QP5CtDmTIpc

        Comment


        • #49
          Първоначално публикувано от xixoxaxo
          За валовете чипа и лекия маховик съм съгласен другото са Даниелови ИЗМИШЛЬОТИНИ (Dagi) Но ако си мислите че лекия маховик е в + на тая кола ... заблудата е голяма за това като си сложи нормален маховик пак трябва да има стартове Сега поне сме хванали горе долу как вървят QVто и Нексията

          (Стига до тогава да нямам бан във вашия форум, че тук с малко нормални хора може да се говори другото е от ПРОФЕСОР НА ГОРЕ )
          Колега защо смяташ, че маховика не е в + ?
          Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

          FIAT Coupe 16VT
          Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

          Comment


          • #50
            До колкото знам аз ако е прекалено лек пада значително максималната скорост .
            145 1.6 ТС '97 ех.
            145 1.9 JTD '00
            307 CC 2.0 '04

            Comment


            • #51
              Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщение
              Колега защо смяташ, че маховика не е в + ?
              Защото колега много добре знам как вървеше тази кола преди да се олекоти и след. Ако го сложа на вектрата ми (която е 1300кг) със сигурност ще има ефект но на Корейската реплика на ОПЕЛ няма пък ти ме разбираи както искаш
              Изживяваи всяка секунда като последна !

              Comment


              • #52
                Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщение
                Колега защо смяташ, че маховика не е в + ?
                Защото е прекалено лек.

                ПС: С писането си тук не целя да се заяждам с никой, но се дразня когато ес пишат неверни неща.
                Last edited by Speedball; d.m.y г., 17:26.

                Comment


                • #53
                  До колкото съм чел ... маховика има за цел да създава инерция ( инерционен момент ) съответно играе ролята на демпфер . При 4 цилиндрови мотори и силно олекотен маховик се получава добро развъртане в ниски и средни обороти и загуба във високите . Ако не се лъжа дори в опел форума го четох !
                  145 1.6 ТС '97 ех.
                  145 1.9 JTD '00
                  307 CC 2.0 '04

                  Comment


                  • #54
                    Първоначално публикувано от tokata_pz_flex Покажи съобщение
                    До колкото съм чел ... маховика има за цел да създава инерция ( инерционен момент ) съответно играе ролята на демпфер . При 4 цилиндрови мотори и силно олекотен маховик се получава добро развъртане в ниски и средни обороти и загуба във високите . Ако не се лъжа дори в опел форума го четох !
                    Това важи само за прекаленото олекотяване....

                    Иначе едно мнение на Аутоделта по въпроса с маховика...Цитата е взет от тема в нашия форум:
                    Alfa 147 2.0 16v Lightweight Flywheel & Clutch Kit £483.00


                    Faster gearchange with improved pickup, your 2.0 TS will behave and react better then ever. Improved pickup below 3500rpm. The Autodelta lightweight flywheel lowers the moment of inertia characteristics of the engine which means it reduces the amount of horsepower needed to turn the flywheel providing more horsepower to the wheels. That means better throttle response, better acceleration, faster throughout. Makes the car feel 100kg lighter and will improve 0-60mph (0-96km/h) acceleration by upto 0.5 seconds. Kit includes new clutch.

                    Тааа ако имаше негативен ефект нямаше да се продават... Който иска да пише "light flywheel " и да рови из нета
                    Alfa Romeo 147 1.6 TS 06' red Scarlet
                    exAlfa Romeo 156 2.5 V6 98' ...game over (((((
                    ex Legend 155 1.8 8v 95' SPORT MY.95 I am sexy and I know it...
                    ex Legend 155 2.0 8v 92' my Racing GLORY...
                    by RUBIG service

                    Comment


                    • #55
                      За летящ старт според мен лекият маховик е -
                      За старт от място е + ако има добро сцепление.

                      За всяко кола и всеки двигател малко или много е различно. Дори на C20XE по тегло има два вида маховици, два вида бутала, два вида колянови валове и тн. - това също е от значение.

                      Comment


                      • #56
                        Да но този на нексията е по-лек отколкото трябва. Демек е предобрен, ако карам по завои ще е добре, но когато на 3-та трябва поне малко инерция, стокови кадети ме снимат. И моля стига коментари по мой адрес. Стартове не отказвам, претенции никога не съм имал, че колата ми върви.

                        Comment


                        • #57
                          Първоначално публикувано от Speedball Покажи съобщение
                          За летящ старт според мен лекият маховик е -
                          По лекия маховик никога не е минус, еле пък на летящ като шанса да завъртиш гуми е по малък.......ся някой ще каже че на байр било кофти - кофти е ако го качваш без да променяш газта която подаваш, по тежкия маховик ще задържи оборотите една идея по високи......но ако две еднакви коли с разлика в маховиците се юрнат на сичката газ по байра, по тежкия е абсурд да спечели......
                          "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                          F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                          Comment


                          • #58
                            минус е само надолу по инерция
                            156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison

                            OEM & Ventura Garage
                            http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW

                            Comment


                            • #59
                              Маховикът в движение се явява като нещо което съхранява мощност и когато е набрал инерция помага за по лесното повишаване на обороти. От друга страна пък лекият маховик позволява по лекото повишаване на обороти за двигателя.
                              Гледал съм графики на дино с лек маховик на някъкво бмв - там имаше повишаване на мощността на колелата при по-ниските предавки, което спада все повече на по-високите. Също се наблюдава и лек спад на въртящия момент (с по-лекия маховик).

                              Comment


                              • #60
                                Първоначално публикувано от Speedball Покажи съобщение
                                Маховикът в движение се явява като нещо което съхранява мощност и когато е набрал инерция помага за по лесното повишаване на обороти.
                                По скоро обратното - съхранява инерция, когато е набрал или достигнал някаква мощност......мощноста сама по себе си няма как да се съхрани.....говорим за натиснат педал до дупка, и достигане на предела - по лекия маховик винаги я достига първи, графиката дето си гледал я остави, това е проста физика......
                                "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                                F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                                Comment

                                Working...
                                X