Известие

Collapse
No announcement yet.

Измерване на вторичната намотка на бобина

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
    .....
    Ти прочете ли за какво е тая схема?
    За "Direct ignition system" е схемата.Нещо съм пропуснал ли?

    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
    За да се получи същата графика е важно в симулацията да се подбере и същия товар. Т.е. елемент чието съпротивление се изменя прагово (нелинейно) в зависимост от напрежението. Демек разрядник. Една серия от диод и активно съпротивление или диод и кондензатор могат да бъдат добър заместител.
    Аз бобините ще ги докарам некак си с изчисления ,въпреки ,че точността дето вика Иво ще е нещо си и кур десети.
    Колкото до товара на вторичната и на мен ми се върти нещо подобно в кратуната,но по-реалистично може би ще е да разреждам през резистор и реле управлявано от транзистор който го отпушвам при достигане на някакво прагово напрежение от няколко киловолта въпреки ,че нямам никаква представа какво точно се случва със съпротивлението на горивовъздушната смес между електродите на свеща по време на прескачане на искрата...щото почти като късо съединение би следвало да е .....по този въпрос може би Иво ще ни отвори очите ,все пак по си има представа от пробиви при киловолтови вериги
    Last edited by 546; d.m.y г., 08:23.

    Comment


    • #62
      Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщение
      За "Direct ignition system" е схемата.Нещо съм пропуснал ли?


      Аз бобините ще ги докарам некак си с изчисления ,въпреки ,че точността дето вика Иво ще е нещо си и кур десети.
      Колкото до товара на вторичната и на мен ми се върти нещо подобно в кратуната,но по-реалистично може би ще е да разреждам през резистор и реле управлявано от транзистор който го отпушвам при достигане на някакво прагово напрежение от няколко киловолта въпреки ,че нямам никаква представа какво точно се случва със съпротивлението на горивовъздушната смес между електродите на свеща по време на прескачане на искрата...щото почти като късо съединение би следвало да е .....по този въпрос може би Иво ще ни отвори очите ,все пак по си има представа от пробиви при киловолтови вериги
      Интересна схема, бих искал да я видя

      ---------- Post added at 13:01 ---------- Previous post was at 12:58 ----------

      Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщение
      За "Direct ignition system" е схемата.Нещо съм пропуснал ли?
      Там пишеше нещо за лампа

      Comment


      • #63
        Алекс,душичка си ми ти.
        Все още се опитвам да измисля нещо по въпроса и имам някакви идеи какво може да се пипне ,но първо ми се ще поне виртуална симулацийка да има,ако имаш да кажеш нещо с което можеш да удариш едно рамо за да докараме някаква близка до реалността симулация ,давай ...
        Имал съм подобен проблем, но с бобинен блок за 4 цилиндъра и решението смяна с нов през месец е бая болезнено.Като се посъбраха няколко и стигнах до там да ги режа с флекса за да подменям изгорели бобини със здрави от други преебани блокове се освестих ,че може и да има и някава друга причина извън тях.
        Иначе от елконаджиите видях едно прибиране на суми от 30 до 50 кинта и съвета купи нов.


        Всъщност сега е момента да обясниш на човека що му се ебава запалването и как да отстрани проблема за да не му се прецакват новите бобини,като си толко печен.
        Last edited by 546; d.m.y г., 22:07.

        Comment


        • #64
          Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщение
          Алекс,душичка си ми ти.
          Все още се опитвам да измисля нещо по въпроса и имам някакви идеи какво може да се пипне ,но първо ми се ще поне виртуална симулацийка да има,ако имаш да кажеш нещо с което можеш да удариш едно рамо за да докараме някаква близка до реалността симулация ,давай ...
          Имал съм подобен проблем, но с бобинен блок за 4 цилиндъра и решението смяна с нов през месец е бая болезнено.Като се посъбраха няколко и стигнах до там да ги режа с флекса за да подменям изгорели бобини със здрави от други преебани блокове се освестих ,че може и да има и някава друга причина извън тях.
          Иначе от елконаджиите видях едно прибиране на суми от 30 до 50 кинта и съвета купи нов.


          Всъщност сега е момента да обясниш на човека що му се ебава запалването и как да отстрани проблема за да не му се прецакват новите бобини,като си толко печен.
          Аз написах в единпост по-горе как се управлява бобината. Никак не е лесна реализацията. Транзисторът, който я управлява има три режима - активен, напълно отпушен и напълно запушен Управлението му никак не е лесно за изпълнение без процесор. А ИМА И ЗАЩИТЕН ДИОД В СЕБЕ СИ и този във вторичната изобщо не му трябва

          Comment


          • #65
            Защитният диод на транзистора и диодът във вторичната страна (където го има) имат коренно различни предназначения. Поради това наличието/отсъствието на единия не обуславя това на другия.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #66
              Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
              Аз написах в единпост по-горе как се управлява бобината. Никак не е лесна реализацията. Транзисторът, който я управлява има три режима - активен, напълно отпушен и напълно запушен Управлението му никак не е лесно за изпълнение без процесор. А ИМА И ЗАЩИТЕН ДИОД В СЕБЕ СИ и този във вторичната изобщо не му трябва
              Този диод във вторичната е с друго предназначение от евентуалния защитен за обратни напрежения при транзистора ,екото е прав във случая,нали той ти спира високото за да не прескочи искрата в едната полуфаза на трафа.
              Пич, за мен поне ,някой явно ти е обяснил за кво иде реч или имаш техническа документация по въпроса,но просто не си разбрал принципа на работа .
              Евентуалните проблеми във високото си имат своята първопричина в ниското според мен.
              Last edited by 546; d.m.y г., 22:33.

              Comment


              • #67
                Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщение
                Този във вторичната е с друго предназначение от евентуалния защитен за обратни напрежения при транзистора ,екото е прав във случая,нали той ти спира високото за да не прескочи искрата в едната полуфаза на трафа.
                Пич, за мен поне ,някой явно ти е обяснил за кво иде реч или имаш техническа документация по въпроса,но просто не си разбрал принципа на работа .
                Евентуалните проблеми във високото си имат своята първопричина в ниското според мен.
                Той и Цвятко спомена за това и това е съвсем резонно.
                Бобината си има време на намагнитване (dwell time), което е около 4 - 5 ms. Прилагане на напрежение на първичната страна за по-дълго от това време води до загряване и увеличаване на вероятността за дефектиране, както на самата бобина, така и на комутиращия елемент.
                Сега - дали минимизирането на това време става с плавна промяна на първичното напрежение или просто се изчислява динамично момента за прилагане, това може да се каже само след замерване с осцилоскоп или запознаване със софтуера и схемата на компютъра.
                Last edited by ecotronic; d.m.y г., 22:40.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #68
                  Анджек,та викам ,че може и да се ебаваме и с тока,и с напрежението и с таймингите,но за целта ми трябват поне 12 часа сън и поне 5-6 часа(щото съм малко бавноразвиващ) свободно време което нямам в момента.

                  Comment


                  • #69
                    Тая бобина си е живо ТХО. Фронтовете на ключовият елемент трябва да са стръмни, инак ще му стане горещо.
                    Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                    Comment


                    • #70
                      Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
                      Тая бобина си е живо ТХО. Фронтовете на ключовият елемент трябва да са стръмни, инак ще му стане горещо.
                      Прав си. Заради това искам да видя осцилограма с формата на първичното напрежение за което говори Цвятко, щото ми звучи добре, като идея, но не съм убеден, че това се прилага в практиката.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #71
                        Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщение
                        Този диод във вторичната е с друго предназначение от евентуалния защитен за обратни напрежения при транзистора ,екото е прав във случая,нали той ти спира високото за да не прескочи искрата в едната полуфаза на трафа.
                        Пич, за мен поне ,някой явно ти е обяснил за кво иде реч или имаш техническа документация по въпроса,но просто не си разбрал принципа на работа .
                        Евентуалните проблеми във високото си имат своята първопричина в ниското според мен.
                        Пич, тоя спор го водих вече един път с екото и не ми се разисква отново. Тоя диод мястото в случая му е не е там. По-нагоре даже съм написал нещо по въпроса. Па ти ако сикаш сложи и 5

                        ---------- Post added at 13:19 ---------- Previous post was at 13:16 ----------

                        Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
                        Тая бобина си е живо ТХО. Фронтовете на ключовият елемент трябва да са стръмни, инак ще му стане горещо.
                        Не, не е. За ТХО ти трябва диода и при него почти не тече ток. То има друга цел

                        Comment


                        • #72
                          Не знам за останалите, но аз нищо не разбрах от тази нечленоразделна реч.

                          Всъщност разбрах, че "Нещо има друга цел"



                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #73
                            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                            Не знам за останалите, но аз нищо не разбрах от тази нечленоразделна реч.

                            Всъщност разбрах, че "Нещо има друга цел"

                            Нещото е или ТХО-то, или диодът в него. За мен е интересн моментът с другата цел.
                            Управляващият импулс, както при всички останали бобини ще има правоъгълна форма с дължина времето за зареждане на бобината. Върху дрейнът ....нали даде диаграмата по назад, след пропадането, пик с последващи колебания. Няма как да държим бобината на 6в постоянно. Активното и съпротивление е от порядъка на 0,5-0,8 ома. Никой ключов елемент няма да се съгласи да работи при такива условия.
                            Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                            Comment


                            • #74
                              Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
                              Нещото е или ТХО-то, или диодът в него. За мен е интересн моментът с другата цел.
                              Управляващият импулс, както при всички останали бобини ще има правоъгълна форма с дължина времето за зареждане на бобината. Върху дрейнът ....нали даде диаграмата по назад, след пропадането, пик с последващи колебания. Няма как да държим бобината на 6в постоянно. Активното и съпротивление е от порядъка на 0,5-0,8 ома. Никой ключов елемент няма да се съгласи да работи при такива условия.
                              Някъде четох, че ECU - то работи по карта за намагнитване. Параметрите с които се адресира дадена клетка от картата са обороти и напрежение. Времето за намагнитване се върти около 4 - 5 ms и няма такива екзотики като особена форма на импулса. Правоъгълен импулс си е.

                              Ето тук е описано:

                              http://www.dtec.net.au/Ignition%20Co...alibration.htm
                              Last edited by ecotronic; d.m.y г., 20:07.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment


                              • #75
                                Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
                                ......
                                Няма как да държим бобината на 6в постоянно. Активното и съпротивление е от порядъка на 0,5-0,8 ома. Никой ключов елемент няма да се съгласи да работи при такива условия.
                                при сработването има рязък спад на потенциала на края на бобинката за ниско напрежение от към транзистора,едно време това правиха с тъй наречените "чукчета",а към днешна дата вече сме с модерни транзистори,и от протичащия ток се създава едс съвсем за кратко време колкото във бобинката за високото да се повиши напрежението което е с обратен потенциал,демек имаме напрежение със знак минус като стойноста е волтажа на ниското умножено по съотношението на броя витки в бобините,и така докато да пробие искрата.
                                Тоест пълния ти потенциал изчезва за милисекундъ и после кат запушиш транзистора си намагнитвай колкото си искаш ако щеш през дросел или квот се сетиш ,до когато създадеш потенциала и после ток повече не тече, щото на края от към транзистора имаш безкрайно голямо съпротивление и можеш да си го държиш на 15 волта и всичко е 6.
                                пиниза е да държиш около 4-5 мс транзистора отпушен докато се случат нещата,на едната диаграма от горния линк точно се показва в кой момент трябва да пробие искрата :
                                To expand on this; these modules fire when the input signal goes from Hi to Lo, so if you have a Hi period of the triggering pulse say 3 ms long before you wish to fire then this will be the maximum dwell time that can achieved. Set up your ECU so the pulse Hi time is always longer than the greatest dwell time needed.
                                май те тука е ключа от бараката...
                                ...ако изобщо нещо съм разбрал вярно с моя зъл технически ингилийзки
                                По-продължителното време на протичане на ток през транзистора е излишно и вредно,щот става на котлон . Гледам го държат между 2и6 ампера,което си е Бая топлина,дори и за кратко време.
                                или най-общия извод до който стигам , ама наистина съвсем набързо е ,че стабилната маса държи всичко под контрол,но има ли проблем с нея почват филмите.
                                Last edited by 546; d.m.y г., 10:18.

                                Comment

                                Working...
                                X