Известие

Collapse
No announcement yet.

Измерване на вторичната намотка на бобина

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
    Наличието на някаква стойност на пробивно напрежение въобще не означава, че приложеното напрежение не може да надвиши пробивното. Пробивното напрежение е минималното необходимото за да протече разряд, т.e - някакъв ток между електродите. При прилагането на напрежение по-високо от пробивното, токът ще е по-голям.

    Или казано иначе - протичането на ток между електродите не ограничава приложеното между тях напрежение.

    По-голямо напрежение = по-голям ток = по-мощна искра.

    Ето разряди от една и съща бобина, между едни и същи електроди, но с различен ток на намагнитване:



    Иначе и в двата случая пробивното напрежение е еднакво.
    Качественото описание е ясно, но за да се разбере какво става, трябва да се види как седят количествено нещата, т.е. трябва волтамперна характеристика на газовия разряд. А тя, доколкото си спомням от лекциите в ТУ е много подобна на ценеров диод. Т.е. при малко увеличение на напрежението имаш лавинообразно увеличение на проводимостта и оттам на тока. Съответно напрежението почти не мърда, а токът расте, който създава повече искра.
    '05 166 V6
    '98 156 2.0 TS ex ...

    Comment


    • Първоначално публикувано от 156 Покажи съобщение
      Качественото описание е ясно, но за да се разбере какво става, трябва да се види как седят количествено нещата, т.е. трябва волтамперна характеристика на газовия разряд. А тя, доколкото си спомням от лекциите в ТУ е много подобна на ценеров диод. Т.е. при малко увеличение на напрежението имаш лавинообразно увеличение на проводимостта и оттам на тока. Съответно напрежението почти не мърда, а токът расте, който създава повече искра.
      Съгласен съм с това, че до голяма степен, освен напрежението между електродите, нарастването на тока е и заради увеличаването на проводимостта на средата, но все пак, колкото и бърз да е този процес, е важно да осмислим неговата причинно-следствена връзка. Така ще стигнем до извода, че преди всичко останало стои първоначалният напрежителен пик.

      Ето, как се променя във времето напрежението между електродите:




      Много ясно се вижда това, че "Spark firing voltage" (напрежението на пробива) има доста по-ниска стойност от "Firing voltage peak" (първоначалният напрежителен пик между електродите).

      И сега, ако се върнем на тезата с искренето на изолацията, e вероятно това да става заради прекалено високата стойност на първоначалния напрежителен пик.
      Last edited by ecotronic; d.m.y г., 13:25.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • Първоначално публикувано от 156 Покажи съобщение
        Качественото описание е ясно, но за да се разбере какво става, трябва да се види как седят количествено нещата, т.е. трябва волтамперна характеристика на газовия разряд. А тя, доколкото си спомням от лекциите в ТУ е много подобна на ценеров диод. Т.е. при малко увеличение на напрежението имаш лавинообразно увеличение на проводимостта и оттам на тока. Съответно напрежението почти не мърда, а токът расте, който създава повече искра.
        Напрежението на пробив не остава през цялото време. То и затова се казва пробивно. През останалото време всичко зависи от събраната в бобината енергия

        Comment


        • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
          Съгласен съм с това, че до голяма степен, освен напрежението между електродите, нарастването на тока е и заради увеличаването на проводимостта на средата, но все пак, колкото и бърз да е този процес, е важно да осмислим неговата причинно-следствена връзка. Така ще стигнем до извода, че преди всичко останало стои първоначалният напрежителен пик.

          Ето, как се променя във времето напрежението между електродите:




          Много ясно се вижда това, че "Spark firing voltage" (напрежението на пробива) има доста по-ниска стойност от "Firing voltage peak" (първоначалният напрежителен пик между електродите).

          И сега, ако се върнем на тезата с искренето на изолацията, e вероятно това да става заради прекалено високата стойност на първоначалния напрежителен пик.
          Даа, тази графика обяснява нещата добре. Това означава че все пак има инертност и тя се дължи на времето за йонизация на сместа. Явно това време не е пренебрежимо малко, както предполагах.
          '05 166 V6
          '98 156 2.0 TS ex ...

          Comment


          • Като се заговорихме за бързи процеси - нещо интересно встрани от темата.....

            Това, че скоростта на светлината се счита за крайна (засега), това не означава, че не могат да се наблюдават прости явления при които тази скорост бива надвишвана.

            Прост пример за такова явление е движението на пресечната точка между остриетата на ножица.

            Това разбира се не противоречи на горния постулат, тъй като въпросната точка не е материално понятие.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • Първоначално публикувано от acho_ Покажи съобщение



              Сори не се сдържах хихих
              Е не... толкова и така несъм се смял от години!!! Със сълзи!!
              sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

              Comment


              • Първоначално публикувано от 156 Покажи съобщение
                Даа, тази графика обяснява нещата добре. Това означава че все пак има инертност и тя се дължи на времето за йонизация на сместа. Явно това време не е пренебрежимо малко, както предполагах.
                Това е за обикновена, но не и за нашите електронни с-ми

                Comment


                • Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                  Бобина може да гори заради изгорял транзистор в централата, а колата пак да върви като без проблем. Това не важи за Ме7.3.1

                  ---------- Post added at 12:47 ---------- Previous post was at 12:45 ----------


                  На теб ти изпратих едно ЛС. Прочете ли го? Публикувай го тук, моля
                  И ко е толко интересно в това съобщение?

                  Първоначално публикувано от Alex_26
                  Една Бобина може да се скапва по няколко причини
                  1. Не е точната за модела
                  2. Скапана свещ
                  3. Пробил кабел
                  4. Окъсяване в кабелния сноп до нея
                  5. Най-вероятното - скапало се управление. При 156 ТС дори една бобина да е изгоряла, колата пак върви без да се усеща защото този цилиндър взима искра и от другия 1 и 4, 2 и 3. Изключи я тази бобина и ще се убедиш, че колата ще върви. Има и още един начин
                  Attached Files

                  Comment


                  • "Ценността" на въпросната информация, ще се въздържа да я коментирам.

                    По последната точка, държа да уточня, че написаното е вярно само за CF2 моторите и то при положение, че не са дефектирали бобини 1 и 2.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • За алфова бобина ли става въпрос изобщо? Останах с впечатление че не.
                      Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                      Comment


                      • Темата, Ванка, набира скорост. Спомням си една подобна за това, що е туинг спарк. И дам имаше доста съждения, включително, че първо идва искрата на едната свещ, а със забавяне и другата. Пак имаше много графики и "доказателства".
                        На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                        Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                          Темата, Ванка, набира скорост. Спомням си една подобна за това, що е туинг спарк. И дам имаше доста съждения, включително, че първо идва искрата на едната свещ, а със забавяне и другата. Пак имаше много графики и "доказателства".
                          По въпроса с тезата за отместването на двете искри при CF2 моторите, се доверихме вече на колегата OEM, който каза, че с осцилоскоп такова отместване не е открил, противно на това, което пишеше и във уикипедия.

                          Що се касае до горните графики, те не са нещо ново под слънцето.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                            Темата, Ванка, набира скорост. Спомням си една подобна за това, що е туинг спарк. И дам имаше доста съждения, включително, че първо идва искрата на едната свещ, а със забавяне и другата. Пак имаше много графики и "доказателства".
                            Ей,това и аз го помня. Беше мнооого отдавна. Само как ще забавиш искрата на втората свещ при 147, например

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                              По въпроса с тезата за отместването на двете искри при CF2 моторите, се доверихме вече на колегата OEM, който каза, че с осцилоскоп такова отместване не е открил, противно на това, което пишеше и във уикипедия.

                              Що се касае до горните графики, те не са нещо ново под слънцето.
                              Спомням си че имаше такава тема, обаче не помня че се е стигнало до такова заключение. С двулъчев осцилоскоп ли се е проверявало?
                              Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщение
                                И ко е толко интересно в това съобщение?
                                Точка 5

                                ---------- Post added at 22:12 ---------- Previous post was at 22:08 ----------

                                Графиката на философа не е така за сегашните електронни системи. Вече един път написах, че бобината не стои през цялото време на пълно намагнитване, а на подмагнитване на половин напрежение. Вече и кондензатор отдявна няма

                                Comment

                                Working...
                                X