Първоначално публикувано от ecotronic
Покажи съобщение
Известие
Collapse
No announcement yet.
Измерване на вторичната намотка на бобина
Collapse
X
-
'05 166 V6
'98 156 2.0 TS ex ...
-
Първоначално публикувано от 156 Покажи съобщениеКачественото описание е ясно, но за да се разбере какво става, трябва да се види как седят количествено нещата, т.е. трябва волтамперна характеристика на газовия разряд. А тя, доколкото си спомням от лекциите в ТУ е много подобна на ценеров диод. Т.е. при малко увеличение на напрежението имаш лавинообразно увеличение на проводимостта и оттам на тока. Съответно напрежението почти не мърда, а токът расте, който създава повече искра.
Ето, как се променя във времето напрежението между електродите:
Много ясно се вижда това, че "Spark firing voltage" (напрежението на пробива) има доста по-ниска стойност от "Firing voltage peak" (първоначалният напрежителен пик между електродите).
И сега, ако се върнем на тезата с искренето на изолацията, e вероятно това да става заради прекалено високата стойност на първоначалния напрежителен пик.Last edited by ecotronic; d.m.y г., 13:25.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от 156 Покажи съобщениеКачественото описание е ясно, но за да се разбере какво става, трябва да се види как седят количествено нещата, т.е. трябва волтамперна характеристика на газовия разряд. А тя, доколкото си спомням от лекциите в ТУ е много подобна на ценеров диод. Т.е. при малко увеличение на напрежението имаш лавинообразно увеличение на проводимостта и оттам на тока. Съответно напрежението почти не мърда, а токът расте, който създава повече искра.
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеСъгласен съм с това, че до голяма степен, освен напрежението между електродите, нарастването на тока е и заради увеличаването на проводимостта на средата, но все пак, колкото и бърз да е този процес, е важно да осмислим неговата причинно-следствена връзка. Така ще стигнем до извода, че преди всичко останало стои първоначалният напрежителен пик.
Ето, как се променя във времето напрежението между електродите:
Много ясно се вижда това, че "Spark firing voltage" (напрежението на пробива) има доста по-ниска стойност от "Firing voltage peak" (първоначалният напрежителен пик между електродите).
И сега, ако се върнем на тезата с искренето на изолацията, e вероятно това да става заради прекалено високата стойност на първоначалния напрежителен пик.'05 166 V6
'98 156 2.0 TS ex ...
Comment
-
Като се заговорихме за бързи процеси - нещо интересно встрани от темата.....
Това, че скоростта на светлината се счита за крайна (засега), това не означава, че не могат да се наблюдават прости явления при които тази скорост бива надвишвана.
Прост пример за такова явление е движението на пресечната точка между остриетата на ножица.
Това разбира се не противоречи на горния постулат, тъй като въпросната точка не е материално понятие.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от acho_ Покажи съобщение
Сори не се сдържах хихихsigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...
Comment
-
Първоначално публикувано от 156 Покажи съобщениеДаа, тази графика обяснява нещата добре. Това означава че все пак има инертност и тя се дължи на времето за йонизация на сместа. Явно това време не е пренебрежимо малко, както предполагах.
Comment
-
Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщениеБобина може да гори заради изгорял транзистор в централата, а колата пак да върви като без проблем. Това не важи за Ме7.3.1
---------- Post added at 12:47 ---------- Previous post was at 12:45 ----------
На теб ти изпратих едно ЛС. Прочете ли го? Публикувай го тук, моля
Първоначално публикувано от Alex_26Една Бобина може да се скапва по няколко причини
1. Не е точната за модела
2. Скапана свещ
3. Пробил кабел
4. Окъсяване в кабелния сноп до нея
5. Най-вероятното - скапало се управление. При 156 ТС дори една бобина да е изгоряла, колата пак върви без да се усеща защото този цилиндър взима искра и от другия 1 и 4, 2 и 3. Изключи я тази бобина и ще се убедиш, че колата ще върви. Има и още един начин
Comment
-
Темата, Ванка, набира скорост. Спомням си една подобна за това, що е туинг спарк. И дам имаше доста съждения, включително, че първо идва искрата на едната свещ, а със забавяне и другата. Пак имаше много графики и "доказателства".На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщениеТемата, Ванка, набира скорост. Спомням си една подобна за това, що е туинг спарк. И дам имаше доста съждения, включително, че първо идва искрата на едната свещ, а със забавяне и другата. Пак имаше много графики и "доказателства".
Що се касае до горните графики, те не са нещо ново под слънцето.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщениеТемата, Ванка, набира скорост. Спомням си една подобна за това, що е туинг спарк. И дам имаше доста съждения, включително, че първо идва искрата на едната свещ, а със забавяне и другата. Пак имаше много графики и "доказателства".
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеПо въпроса с тезата за отместването на двете искри при CF2 моторите, се доверихме вече на колегата OEM, който каза, че с осцилоскоп такова отместване не е открил, противно на това, което пишеше и във уикипедия.
Що се касае до горните графики, те не са нещо ново под слънцето.Арфа Ромео 146 1.6 боксер
Comment
-
Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщениеИ ко е толко интересно в това съобщение?
---------- Post added at 22:12 ---------- Previous post was at 22:08 ----------
Графиката на философа не е така за сегашните електронни системи. Вече един път написах, че бобината не стои през цялото време на пълно намагнитване, а на подмагнитване на половин напрежение. Вече и кондензатор отдявна няма
Comment
Comment