Известие

Collapse
No announcement yet.

Измерване на вторичната намотка на бобина

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщение
    при сработването има рязък спад на потенциала на края на бобинката за ниско напрежение от към транзистора,едно време това правиха с тъй наречените "чукчета",а към днешна дата вече сме с модерни транзистори,и от протичащия ток се създава едс съвсем за кратко време колкото във бобинката за високото да се повиши напрежението което е с обратен потенциал,демек имаме напрежение със знак минус като стойноста е волтажа на ниското умножено по съотношението на броя витки в бобините,и така докато да пробие искрата.
    Тоест пълния ти потенциал изчезва за милисекундъ и после кат запушиш транзистора си намагнитвай колкото си искаш ако щеш през дросел или квот се сетиш ,до когато създадеш потенциала и после ток повече не тече, щото на края от към транзистора имаш безкрайно голямо съпротивление и можеш да си го държиш на 15 волта и всичко е 6.
    пиниза е да държиш около 4-5 мс транзистора отпушен докато се случат нещата,на едната диаграма от горния линк точно се показва в кой момент трябва да пробие искрата :
    To expand on this; these modules fire when the input signal goes from Hi to Lo, so if you have a Hi period of the triggering pulse say 3 ms long before you wish to fire then this will be the maximum dwell time that can achieved. Set up your ECU so the pulse Hi time is always longer than the greatest dwell time needed.
    май те тука е ключа от бараката...
    ...ако изобщо нещо съм разбрал вярно с моя зъл технически ингилийзки
    По-продължителното време на протичане на ток през транзистора е излишно и вредно,щот става на котлон . Гледам го държат между 2и6 ампера,което си е Бая топлина,дори и за кратко време.
    или най-общия извод до който стигам , ама наистина съвсем набързо е ,че стабилната маса държи всичко под контрол,но има ли проблем с нея почват филмите.
    Намагнитването става през времето в което е отпушен транзисторът. В текстът на английсли, се казва че времето през което той е отпушен трябва да е по голямо от времето за зареждане(намагнитване) на бобината. По време на отпушването на транзисторът, единствено реактивното съпротивление на бобината го държи жив. Бобината и транзисторът са последователно свързани, за да има в/у бобината, напрежение различно от цялото захраващо, то разликата трябва да се поеме от транзисторът, тоест той трябва да е отпушен и да образува с нея делител. За постоянен ток, съпротивлението на бобината варира от 0,5 до 0,8 ома, имало и екзотики с по малко съпротивление, но те са за друг вид запалване. Да приемем че нашата бобина е със съпротивление 0,5 ома, тогава, за да има 6в. върху бобината, на транзисторът трябва да се подаде отпушващо напрежение което да доведе съпротивлението
    дреин/сорс или колектор/емитер до същата стойност - 0,5 ома. Така получаваме верига от 1 ом, вързана в двата си края към захранването 12в. Това е доста упростено обяснение разбира се. Връзката м/у скороста на нарастване на импулсът и стойноста на реактивното съпротивление Еко обясни по назад. Ключовите транзистори, са проектирани да издържат зверски тоци, но само за много кратко време. Мощноста която транзисторът разсейва когато е напълно отпушен(съпротивлението D/S е ..0,02ома) при ток 10а е 2 вата, ако го накараш да разсейва 50-60 вата той ще си отиде.
    Арфа Ромео 146 1.6 боксер

    Comment


    • #77
      Момчета вие му е....е м....а на Цвятко.
      Толкоеа много информация,която той не може да прочете,камо ли да смели и асимилира

      -----------
      Пай сеее ...
      Две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост, и аз не съм сигурен за Вселената.

      Comment


      • #78
        Ванка,
        Да разбирам ли ,че от написаното от теб следва:
        - при 4А ток през бобината и 15 волта захранване идва около 60 вата,2% в топлина е малко над ват,и понеже не бичи през цялото време падаме още надолу,т.е. излиза че ще е малко над околната температура ,ако всичко е в ред.

        Първоначално публикувано от Zlobich Покажи съобщение
        Момчета вие му е....е м....а на Цвятко.
        Толкоеа много информация,която той не може да прочете,камо ли да смели и асимилира

        -----------
        Пай сеее ...
        Че Цвятко дава доста полезна информация до сега. И май наистина може да се мине и без диод при високото при определена продължителност на импулса управляващ транзистора ми се струва
        Last edited by 546; d.m.y г., 11:58.

        Comment


        • #79
          Ванката даде доста добро и ясно обяснение.

          Ето и малко теория, като допълнение:

          Първичната страна на бобината следва да се разглежда, като последователно свързани активно съпротивление R и индуктивно съпротивление L.

          При подаването на първичната страна на правоъгълен импулс с амплитуда U, токът I през нея започва да нараства по експоненциална зависимост от времето.

          Връзката между между тока и напрежението е:

          I = (1 - e^(-t.R/L)).U/R

          Както е видно в момента на прилагане на напрежението (t = 0),

          I = 0

          Следва експоненциално нарастване на тока и на теория след безкрайно дълго време, неговата стойност ще бъде

          I = U/R

          т.е - в този момент индуктивното съпротивление вече не оказва никакво влияние и токът зависи единдствено от активното съпротивление на проводника и от приложеното напрежение.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #80
            чувам,че са вътрешния ми глас ми вика "кажи баба тенк ю" -та значи почвам с протеуса и дано направя нещо преди да изгубя съзнание ,че съм на метаха с 12 звездички днес и влиза като нищо подобно.

            Comment


            • #81
              Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщение
              Ванка,
              Да разбирам ли ,че от написаното от теб следва:
              - при 4А ток през бобината и 15 волта захранване идва около 60 вата,2% в топлина е малко над ват,и понеже не бичи през цялото време падаме още надолу,т.е. излиза че ще е малко над околната температура ,ако всичко е в ред.
              Защо приемаш 2% топлина? В установен режим при който имаме само активно съпротивление, 100% от електрическата мощност се преобразува в топлина.

              Поради ниското съпротивление на прехода на отпушения транзистор, разсейваната в него топлина е малка и може да се пренебрегне. Но тази в намотката е сериозна.

              Накратко - при режим на намагнитване, страда бобината а не транзисторът.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #82
                Първоначално публикувано от Zlobich Покажи съобщение
                Момчета вие му е....е м....а на Цвятко.
                Толкоеа много информация,която той не може да прочете,камо ли да смели и асимилира

                -----------
                Пай сеее ...
                За мен е удоволствие да обсъждам въпроса с двамата колеги по-горе. Но за разлика от Цвятко, те си формулират мислите и гледните точки по един цивилизован начин.

                Така дружно вървим към истината.

                Нямам нищо против и Цвятко да се включи в дискусията, ако ще го прави и той по такъв начин.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #83
                  Дори не е нужно да ползвате и симулатор. В крайна сметка симулаторът ползва същата формула.
                  Вместо да се кълве схемата, е много по-лесно да се заместят съответно параметрите и да се ползва някакъв софтеур за чертане на графики онлайн, каквито има доволно много, примерно този:

                  http://fooplot.com/#W3sidHlwZSI6MCwi...UiOjEwMDB9XQ--

                  Ето и един пример:

                  при

                  U = 12V
                  R = 0,5 Ohm
                  L = 3,5 mH

                  от формулата:


                  I = (1-e^(-t*143))*24

                  се получава следната графика:

                  http://fooplot.com/#W3sidHlwZSI6MCwi...AwLDQ1MF19XQ--

                  Ако приемем, че 7А ток осигурява достатъчно запасена магнитна енергия, се вижда, че времето за което той се получава е около 2,5 ms.

                  T.e = времето за намагнитване (dwell time) не трябва да е под 2,5 ms а всичко над него ще води до излишното загряване на бобината.
                  Last edited by ecotronic; d.m.y г., 14:03.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #84
                    Хабсолютно си прав според мен.
                    И тъй като темата е по конкретен повод,сега след като горе долу изяснихме как се случват нещата (поне за мен ) остава въпроса защо на колегата му се скапва запалването дори и след като е сменил бобината с нова?

                    Comment


                    • #85
                      Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщение
                      Хабсолютно си прав според мен.
                      И тъй като темата е по конкретен повод,сега след като горе долу изяснихме как се случват нещата (поне за мен ) остава въпроса защо на колегата му се скапва запалването дори и след като е сменил бобината с нова?
                      Според мен - заради прекалено голямото време за намагнитване, което обуславя компютърът. Това може да се дължи, както на хардуерен проблем, така и на софтуерен (за мен второто е по-вероятното).

                      Но за да се потвърди тази теза, следва с осцилоскоп да се гледа, какво става на първичните страни.
                      Last edited by ecotronic; d.m.y г., 14:15.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #86
                        по спомени екютата дават грешка P0300 за общ проблем и 300 и нещо за конкретен цилиндър примерно за първи е P0301,за втори е P0302 ,за трети е P0303 и тн. ето линк към един списък на грешките,но не знам за нашите коли дали е валиден, нали карам печка http://avtodiagnostika.net/%D0%BA%D0...1%D0%BA%D0%B8/
                        по надолу чета
                        P0350 -Бобина на запалване – неизправна първична или вторична верига ( за ниско или високо напрежение)
                        P0351 -Бобина на запалване “А” – неизправна първична или вторична верига
                        и тн.
                        значи като стане белята се присеща ,но дали не е пробема в тайминга не казва
                        да не се прави някаква адаптация към бобините да го е.а
                        Last edited by 546; d.m.y г., 14:46.

                        Comment


                        • #87
                          Виждал съм едни и същи кодове, които означават различни неща при различни марки.

                          За АР, се доверявам на това:


                          http://www.datsc.com/technical-resou...des/Alfa-Romeo

                          Но пък тези, които си посочил, не ги намирам.

                          ---------- Post added at 14:54 ---------- Previous post was at 14:52 ----------

                          Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщение
                          да не се прави някаква адаптация към бобините да го е.а
                          Силно ще се учудя, ако е така.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #88
                            Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщение
                            Хабсолютно си прав според мен.
                            И тъй като темата е по конкретен повод,сега след като горе долу изяснихме как се случват нещата (поне за мен ) остава въпроса защо на колегата му се скапва запалването дори и след като е сменил бобината с нова?
                            За да започнем с догадките, трябва да знаем каква е бобината, с каква се сменя и какво и става. Ако успея да изровя сондите на осцилографа(където и да се намират), можем да видим(буквално) какво се случва. Със сигурност зная къде е едната от еднолъчевият, строшена е но мога да я върна към живот, ако не открия здравите.
                            Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                            Comment


                            • #89
                              Чета писанията в тая тема и си мисля... Как може наглед нещо безобидно (една бобина) така да го извъртят инжинерите че да го направят поредния консуматив...
                              На приятел костенурката си е с бобина на 55 години и си е ок (сигурно ще изкара още толкова)...
                              sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                              Comment


                              • #90
                                Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
                                Чета писанията в тая тема и си мисля... Как може наглед нещо безобидно (една бобина) така да го извъртят инжинерите че да го направят поредния консуматив...
                                Инжинерите не са виновни,правят каквото им кажат шефовете .

                                Comment

                                Working...
                                X