Известие

Collapse
No announcement yet.

Измерване на вторичната намотка на бобина

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Виж си ЛС

    Comment


    • #92



      Сори не се сдържах хихих


      Comment


      • #93
        Защо няма "Like" бутон?

        -----------
        Пай сеее ...
        Две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост, и аз не съм сигурен за Вселената.

        Comment


        • #94
          Първоначално публикувано от acho_ Покажи съобщение



          Сори не се сдържах хихих
          Не е това. Обяснил съм му накратко защо евентуално му гори бобината. А той ако иска да го пейстне тук

          Comment


          • #95
            Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
            Чета писанията в тая тема и си мисля... Как може наглед нещо безобидно (една бобина) така да го извъртят инжинерите че да го направят поредния консуматив...
            На приятел костенурката си е с бобина на 55 години и си е ок (сигурно ще изкара още толкова)...
            Бобината на 55 г. със сигурност не произвежда една и съща искра при 1000 и при 5000 оборота.

            По-старите бобини са с по голям брой намотки на първичната срана. Това означава по-малък ток и по-голямо време на насищане.
            В съвременните двигатели времето за насищане не винаги е без значение. Има и схеми при които се реализира серия от искри. Това няма как да стане със старите бобини.

            Накратко - съвременните бобини умишлено се правят с малко време на насищане и то не за да се превърнат в консуматив а за да удовлетворят редица технически изисквания.

            Но това е нож с 2 остриета, защото пък контролът на насищането става задължителен.
            Last edited by ecotronic; d.m.y г., 11:25.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #96
              Прекрасна тема стана, но проблемът при мен явно е друг (ако въобще е проблем) . Всъщност, това искрене, сравнено с искрата от свещта е незначително и явно е в рамките на нормалното. Видях се с колега с много запазена 2.5-ца: и при него има такова искрене. При нашите бобини се вижда ясно междината м/у магнитопровода и намотката, докато при повечето други не се вижда. Затова явно другите колеги нямайки визуален достъп до тази междина, която е най-електрически напрегната не виждат техните искри и си карат щастливо.
              ПП: ето една сходна тема на колега с бмв и аналогично изглеждащи бобини:

              http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=2453509
              Attached Files
              '05 166 V6
              '98 156 2.0 TS ex ...

              Comment


              • #97
                Ако изключим свещите или по-точно междуелектродното им разстояние, като причина за искренето, остават още 2 вероятни причини за искренето:

                1 - Лоша изолация на самите бобини (некачествен използван диелектрик)

                2 - Прекалено (излишно) голямо намагнитване.

                Второто би довело и до прегряване на бобините.

                Накратко - ако се забелязва искрене и склонност да горят, задължително трябва да се изследва продължителността на напрежителния импулс на първичната страна.
                Last edited by ecotronic; d.m.y г., 14:55.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #98
                  Първоначално публикувано от 156 Покажи съобщение
                  Прекрасна тема стана, но проблемът при мен явно е друг (ако въобще е проблем) . Всъщност, това искрене, сравнено с искрата от свещта е незначително и явно е в рамките на нормалното. Видях се с колега с много запазена 2.5-ца: и при него има такова искрене. При нашите бобини се вижда ясно междината м/у магнитопровода и намотката, докато при повечето други не се вижда. Затова явно другите колеги нямайки визуален достъп до тази междина, която е най-електрически напрегната не виждат техните искри и си карат щастливо.
                  ПП: ето една сходна тема на колега с бмв и аналогично изглеждащи бобини:

                  http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=2453509
                  Евала, дано узреят най-после - свещи, кабели и заземителния кабел към централата са най-важните неща

                  Comment


                  • #99
                    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                    Ако изключим свещите или по-точно междуелектродното им разстояние, като причина за искренето, остават още 2 вероятни причини за искренето:

                    1 - Лоша изолация на самите бобини (некачествен използван диелектрик)

                    2 - Прекалено (излишно) голямо намагнитване.

                    Второто би довело и до прегряване на бобините.

                    Накратко - ако се забелязва искрене и склонност да горят, задължително трябва да се изследва продължителността на напрежителния импулс на първичната страна.
                    1. Чисто нови бошове, оригинални, не би трябвало да имат проблемна изолация. Обаче май е точно това.
                    2. Дори да има такова прекомерно намагнитване, нали имаме свещ, която би трябвало да ограничи нарастването на напрежението във вторичната намотка когато запали? Връзката към маса е перфектна, проверявал съм я няколко пъти, включително и с подаване през 10 ома резистор на +12волта и мерейки пада на напрежение. Беше нищожен. Остава единствено хипотезата за прегорял кабел (по-скоро лула) или резистор вътре в кабела от евентуално по-висото време за намагнитване и съответно по-големия ток. Или резисора в свещта, но него съм го проверявал многократно.
                    Или може би косвено, от нагряването на първичната намотка да се загрява и изолацията и оттам да става пробив в крайна сметка? Не ми се вярва.
                    ПП: бобините не ми е направило впечатление да загряват. Но ще проверя пак.

                    ---------- Post added at 19:22 ---------- Previous post was at 19:22 ----------

                    Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                    Евала, дано узреят най-после - свещи, кабели и заземителния кабел към централата са най-важните неща
                    Проверени са многократно.
                    '05 166 V6
                    '98 156 2.0 TS ex ...

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от 156 Покажи съобщение
                      .....
                      2. Дори да има такова прекомерно намагнитване, нали имаме свещ, която би трябвало да ограничи нарастването на напрежението във вторичната намотка когато запали?........
                      В онзи документ на BERU, който посочих по-рано пише:

                      Ignition coil specifications / characteristics
                      I1 Primary current 6–20 A
                      T1 Charging time 1.5–4.0 ms
                      U2 Secondary voltage 25–45 kV
                      TFu Spark duration 1.3–2.0 ms
                      WFu Spark energy 10–60 mJ for "normal" engines, up to 140 mJ for "DI" engines
                      IFU Spark current 80–115 mA
                      R1 Resistance primary winding 0,3–0,6 Ohm
                      R2 Resistance secondary winding 5–20 kOhm
                      N1 Number of primary windings 100–250
                      N2 SNumber of secondary windings 10.000–25.000

                      Имайки впредвид и това, че работната зона на V/A характеристиката е в началото на експонентата, то може да приемем, че има права пропорционалност между времето за намагнитване и амплитудата на първоначалния напрежителен пик на вторичната страна. Т.е - независимо от това, че свещта се явява товар и напрежението бързо пада, нищо чудно да се окаже, че заради с 0,5 ms по-дълъг от нормалното намагнитващ импулс, изходното напрежение превишава нормалното с да речем 5 kV. и заради това се получава и пробив в изолацията, която е разчетена за по-ниско напрежение.

                      В крайна сметка - аз мисля, че ако бобините не загряват и не горят, само от искренето, няма защо да се притесняваш.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от 156 Покажи съобщение
                        1. Чисто нови бошове, оригинални, не би трябвало да имат проблемна изолация. Обаче май е точно това.
                        2. Дори да има такова прекомерно намагнитване, нали имаме свещ, която би трябвало да ограничи нарастването на напрежението във вторичната намотка когато запали? Връзката към маса е перфектна, проверявал съм я няколко пъти, включително и с подаване през 10 ома резистор на +12волта и мерейки пада на напрежение. Беше нищожен. Остава единствено хипотезата за прегорял кабел (по-скоро лула) или резистор вътре в кабела от евентуално по-висото време за намагнитване и съответно по-големия ток. Или резисора в свещта, но него съм го проверявал многократно.
                        Или може би косвено, от нагряването на първичната намотка да се загрява и изолацията и оттам да става пробив в крайна сметка? Не ми се вярва.
                        ПП: бобините не ми е направило впечатление да загряват. Но ще проверя пак.

                        ---------- Post added at 19:22 ---------- Previous post was at 19:22 ----------


                        Проверени са многократно.
                        Какви са свещите?

                        Comment


                        • Увеличеното между електродно разстояние е в резултат или на прекалено продължителна експлоатация,примерно над 60-70 Хил.км. или екюто е решило че електрода на свеща трябва да работи га че е марка "Вежен" ,а трафа е електрожен. И като нарастне поовечко логично искрата пробива на по високо напрежение,но изолацията би трябвало да е разчетена дори и на макс напрежение което е възможно да се получи,а не да се разчита на искрата да го сваля . Когато има повдигане на масата в резултат на протичане на големия ток през първичната заради кофти клема или тънък или окислен кабел според мен екюто трябва да се усети и да запише грешка,а ако понатрупа повечко грешки да заебе този цилиндър и да работи в авариен режим,след чистене на грешката да си тръгне нормално. Това го наблюдавам на тъпата Дачия която карам такси, Не вярвам Бусото да е с по-недомислен комп. При мен записваше една за общ проблем запалване Р0300 и съответно за конкретния цилиндър Р0302 или Р0304,чека светва още при първата но колата си работи и след гасене и повторно палене чека изгасва, но накове ли за цилиндър и я карам още известно време,около 10 минути,оправяне има само след чистене.
                          Last edited by 546; d.m.y г., 07:54.

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                            Какви са свещите?
                            NGK PFR6B. Нови.
                            Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщение
                            Увеличеното между електродно разстояние е в резултат или на прекалено продължителна експлоатация,примерно над 60-70 Хил.км. или екюто е решило че електрода на свеща трябва да работи га че е марка "Вежен" ,а трафа е електрожен. И като нарастне поовечко логично искрата пробива на по високо напрежение,но изолацията би трябвало да е разчетена дори и на макс напрежение което е възможно да се получи,а не да се разчита на искрата да го сваля . Когато има повдигане на масата в резултат на протичане на големия ток през първичната заради кофти клема или тънък или окислен кабел според мен екюто трябва да се усети и да запише грешка,а ако понатрупа повечко грешки да заебе този цилиндър и да работи в авариен режим,след чистене на грешката да си тръгне нормално. Това го наблюдавам на тъпата Дачия която карам такси, Не вярвам Бусото да е с по-недомислен комп. При мен записваше една за общ проблем запалване Р0300 и съответно за конкретния цилиндър Р0302 или Р0304,чека светва още при първата но колата си работи и след гасене и повторно палене чека изгасва, но накове ли за цилиндър и я карам още известно време,около 10 минути,оправяне има само след чистене.
                            Ами аз почнах да ги сменям със смяната на маслото Така или иначе и старите бяха перфектни.
                            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                            В онзи документ на BERU, който посочих по-рано пише:

                            Ignition coil specifications / characteristics
                            I1 Primary current 6–20 A
                            T1 Charging time 1.5–4.0 ms
                            U2 Secondary voltage 25–45 kV
                            TFu Spark duration 1.3–2.0 ms
                            WFu Spark energy 10–60 mJ for "normal" engines, up to 140 mJ for "DI" engines
                            IFU Spark current 80–115 mA
                            R1 Resistance primary winding 0,3–0,6 Ohm
                            R2 Resistance secondary winding 5–20 kOhm
                            N1 Number of primary windings 100–250
                            N2 SNumber of secondary windings 10.000–25.000

                            Имайки впредвид и това, че работната зона на V/A характеристиката е в началото на експонентата, то може да приемем, че има права пропорционалност между времето за намагнитване и амплитудата на първоначалния напрежителен пик на вторичната страна. Т.е - независимо от това, че свещта се явява товар и напрежението бързо пада, нищо чудно да се окаже, че заради с 0,5 ms по-дълъг от нормалното намагнитващ импулс, изходното напрежение превишава нормалното с да речем 5 kV. и заради това се получава и пробив в изолацията, която е разчетена за по-ниско напрежение.

                            В крайна сметка - аз мисля, че ако бобините не загряват и не горят, само от искренето, няма защо да се притесняваш.
                            Нещо не мога да си го представя как ще стане това: според мен в момента в който напрежението достигне пробивното напрежение на свещта, токът ограничава мигновено по-нататъчното увеличение на напрежението. Независимо колко магнитна енергия се е събрала в магнитопровода на бобината. Няма никакви времезакъснителни вериги по пътя, които да "отложат" пробива.
                            '05 166 V6
                            '98 156 2.0 TS ex ...

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от 156 Покажи съобщение
                              Нещо не мога да си го представя как ще стане това: според мен в момента в който напрежението достигне пробивното напрежение на свещта, токът ограничава мигновено по-нататъчното увеличение на напрежението. Независимо колко магнитна енергия се е събрала в магнитопровода на бобината. Няма никакви времезакъснителни вериги по пътя, които да "отложат" пробива.
                              Наличието на някаква стойност на пробивно напрежение въобще не означава, че приложеното напрежение не може да надвиши пробивното. Пробивното напрежение е минималното необходимото за да протече разряд, т.e - някакъв ток между електродите. При прилагането на напрежение по-високо от пробивното, токът ще е по-голям.

                              Или казано иначе - протичането на ток между електродите не ограничава приложеното между тях напрежение.

                              По-голямо напрежение = по-голям ток = по-мощна искра.

                              Ето разряди от една и съща бобина, между едни и същи електроди, но с различен ток на намагнитване:



                              Иначе и в двата случая пробивното напрежение е еднакво.
                              Last edited by ecotronic; d.m.y г., 11:55.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment


                              • Бобина може да гори заради изгорял транзистор в централата, а колата пак да върви като без проблем. Това не важи за Ме7.3.1

                                ---------- Post added at 12:47 ---------- Previous post was at 12:45 ----------

                                Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщение
                                Увеличеното между електродно разстояние е в резултат или на прекалено продължителна експлоатация,примерно над 60-70 Хил.км. или екюто е решило че електрода на свеща трябва да работи га че е марка "Вежен" ,а трафа е електрожен. И като нарастне поовечко логично искрата пробива на по високо напрежение,но изолацията би трябвало да е разчетена дори и на макс напрежение което е възможно да се получи,а не да се разчита на искрата да го сваля . Когато има повдигане на масата в резултат на протичане на големия ток през първичната заради кофти клема или тънък или окислен кабел според мен екюто трябва да се усети и да запише грешка,а ако понатрупа повечко грешки да заебе този цилиндър и да работи в авариен режим,след чистене на грешката да си тръгне нормално. Това го наблюдавам на тъпата Дачия която карам такси, Не вярвам Бусото да е с по-недомислен комп. При мен записваше една за общ проблем запалване Р0300 и съответно за конкретния цилиндър Р0302 или Р0304,чека светва още при първата но колата си работи и след гасене и повторно палене чека изгасва, но накове ли за цилиндър и я карам още известно време,около 10 минути,оправяне има само след чистене.
                                На теб ти изпратих едно ЛС. Прочете ли го? Публикувай го тук, моля

                                Comment

                                Working...
                                X