Известие

Collapse
No announcement yet.

Измерване на вторичната намотка на бобина

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Ванка,аз съм си аматьор любител и научавам много нови и полезни факти в тази тема,така ,че бъди сигурен ,че графиката съм я разгледал много внимателно
    Напълно съм съгласен с теб ,че сигнала трябва да е със стръмни фронтове,но след като е реализирана искрата и започне запушването на транзистора ,нищо не пречи на другия край на намотката да ограничиш тока и напрежението така ,че да се реализира постепенно повишаване на напрежението в първичната,като същевременно там ток не тече щото транзистора се е запушил вече.
    ТОВА не го виждам на конкретната графика
    Та може и да има постепенно повишаване на напрежението по незнайни за мен причини,които вероятно са известни само на Цвятко и евентуално на някои инджинери с тясна специализация в тази област,но ние с теб като едни лаици така или иначе вероятно ще се наложи задоволим с това което знаем,освен ако някой не ни просветли евентуално.

    Comment


    • Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
      Никъде не съм написал стъпалообразно
      Не си писал, но това не означава, че ние останалите падаме от Марс.

      Написал си:

      "....бобините не се намагнитват през цялото време на пълно напрежение. Те стоят на подмагнитване на половин захранване. Едва малко преди импулса им се подава пълно захранване...."

      Това означава, че се редуват 3 напрежения:

      0 V, накакво междинно и 12 V

      Какъв е преходът между трите, освен стъпалообразен?


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • ХЕхе,абе може и да има Р2Р матрица или корав ЦАП преди първичната ,знае ли човек?

        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
        ...
        "....бобините не се намагнитват през цялото време на пълно напрежение. Те стоят на подмагнитване на половин захранване. Едва малко преди импулса им се подава пълно захранване...."

        Това означава, че се редуват 3 напрежения:

        ...
        може би идеята е и по ток да се ограничава пълното захранване,ма освен някви капацитивни съпротивления ,друго кво има да го дърпа не се сещам ,евентуално кофти изолация между витките корпуса, ако е метален и замасен...
        Last edited by 546; d.m.y г., 20:47.

        Comment


        • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
          Не си писал, но това не означава, че ние останалите падаме от Марс.

          Написал си:

          "....бобините не се намагнитват през цялото време на пълно напрежение. Те стоят на подмагнитване на половин захранване. Едва малко преди импулса им се подава пълно захранване...."

          Това означава, че се редуват 3 напрежения:

          0 V, накакво междинно и 12 V

          Какъв е преходът между трите, освен стъпалообразен?
          Две Еко,две! Той твърди че бобината се държи постоянно на "подмагнитване", което означава че върху нея, когато двигателят работи има 2 напрежения, 12в и това..... митичното. Не че това променя нещо съществено, но....

          Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщение
          Напълно съм съгласен с теб ,че сигнала трябва да е със стръмни фронтове,но след като е реализирана искрата и започне запушването на транзистора ,нищо не пречи на другия край на намотката да ограничиш тока и напрежението така ,че да се реализира постепенно повишаване на напрежението в първичната,като същевременно там ток не тече щото транзистора се е запушил вече..
          Искрата се пали след като транзисторът се запуши. Времето за запушване е наносекунди. В другият край на бобината е бордовото захранване 12 - 15в, там каквото и да правиш, когато транзисторът е запушен, няма да има значение. Напрежителният пик можеш да намалиш само с товар вързан паралелно на бобината, но пък ще останеш без енергия за искрата във вторичната. Общо взето, физичните закони не се интересуват от нашите желания.
          Last edited by ivan dimitrov; d.m.y г., 21:02.
          Арфа Ромео 146 1.6 боксер

          Comment


          • Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщение
            ХЕхе,абе може и да има Р2Р матрица или корав ЦАП преди първичната ,знае ли човек?


            може би идеята е и по ток да се ограничава пълното захранване,ма освен някви капацитивни съпротивления ,друго кво има да го дърпа не се сещам ,евентуално кофти изолация между витките корпуса, ако е метален и замасен...
            Варианти има много. Цял роман можем да напишем. Но аз искам Цвятко да ни разясни само този, който твърди, че се прилага.

            ---------- Post added at 20:53 ---------- Previous post was at 20:50 ----------

            Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
            Две Еко,две! Той твърди че бобината се държи постоянно на "подмагнитване", което означава че върху нея, когато двигателят работи има 2 напрежения, 12в и това..... митичното. Не че това променя нещо съществено, но....
            Пропускаш 0V, без които няма как. Може да е за много кратък момент, но го има в бизнеса. Иначе губим половината ефективност.

            Така, че - 3


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
              Пропускаш 0V, без които няма как. Може да е за много кратък момент, но го има в бизнеса. Иначе губим половината ефективност.

              Така, че - 3
              Да де, ама къде човекът е написал подобно нещо? Аз за това те питах допълнително - от къде дойде.
              Написано е че бобината се държи постоянно на подмагнитване, като само преди искрата се включва на цялото захранване. Моментът на запушване на транзисторът не е споменат никъде. Може да се подразбира, може и да не се.
              Арфа Ромео 146 1.6 боксер

              Comment


              • Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
                Да де, ама къде човекът е написал подобно нещо? Аз за това те питах допълнително - от къде дойде.
                Написано е че бобината се държи постоянно на подмагнитване, като само преди искрата се включва на цялото захранване. Моментът на запушване на транзисторът не е споменат никъде. Може да се подразбира, може и да не се.
                Да допуснем, че не го е казал, защото се подразбира

                Той другото да обясни.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • Ако съм схванал цялата абра кадабра, Цецо твърди, че мнезависимо от оборотите, времето за подмагнитване е едно и също, а от там токът и напрежението.
                  Идеята не е съвсем налудничава, защото на подобен принцип са някои тиристорни запалвания от миналото.
                  По този начин разко се намалява консумациятас на ток, както и се подобрява искрата. Или по-точно нейната предвидимост. Да не забравяме и свещите...
                  А така!
                  И аз започнах да пиша учено. Тоест неразбираемо.
                  На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                  Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                  Comment


                  • Баси му,аз знам,че друсне ли те епицентъра,няма как да му го върнеш. Добре,че съм дизелЖия 6-та година,че инак ...

                    -----------
                    Пай сеее ...
                    Две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост, и аз не съм сигурен за Вселената.

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                      Ако съм схванал цялата абра кадабра, Цецо твърди, че мнезависимо от оборотите, времето за подмагнитване е едно и също, а от там токът и напрежението.
                      Идеята не е съвсем налудничава, защото на подобен принцип са някои тиристорни запалвания от миналото.
                      По този начин разко се намалява консумациятас на ток, както и се подобрява искрата. Или по-точно нейната предвидимост. Да не забравяме и свещите...
                      А така!
                      И аз започнах да пиша учено. Тоест неразбираемо.
                      И всички забравяте едно - по-малко време ток, по-малко мощност, по-малки бобини, по-малко разходи на материал,
                      Ех, този Иво

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                        Ако съм схванал цялата абра кадабра, Цецо твърди, че мнезависимо от оборотите, времето за подмагнитване е едно и също, а от там токът и напрежението.
                        Идеята не е съвсем налудничава, защото на подобен принцип са някои тиристорни запалвания от миналото.
                        По този начин разко се намалява консумациятас на ток, както и се подобрява искрата. Или по-точно нейната предвидимост. Да не забравяме и свещите...
                        А така!
                        И аз започнах да пиша учено. Тоест неразбираемо.
                        Не е заради това спорът. А и то (времето) не е едно и също.

                        Цвятко твърди, че известно време преди искрата, на първичната страна се подава по-ниско от максимално възможното напрежение и непосредствено преди искрата, то се повишава на максималното.

                        Останалите твърдим, че такава междинна стойност няма и искаме да ни посочи достоверен източник, където да го пише това.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                          Не е заради това спорът. А и то (времето) не е едно и също.

                          Цвятко твърди, че известно време преди искрата, на първичната страна се подава по-ниско от максимално възможното напрежение и непосредствено преди искрата, то се повишава на максималното.

                          Останалите твърдим, че такава междинна стойност няма и искаме да ни посочи достоверен източник, където да го пише това.
                          Да, прав си, няма междинна. Поне не и при нашите. Не мога да я намеря страницата за поддържане на подзаряд на определен тип с една бобина при което се подават кратки импулсчета м/у две искри отпушващи управляващия транзистор в активен, а не в ключов режим. И тогава като мериш се получава като едно междинно напрежение
                          Но вие казвахте, че седи и постоянно на подзаряд

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                            Да, прав си, няма междинна. Поне не и при нашите. Не мога да я намеря страницата за поддържане на подзаряд на определен тип с една бобина при което се подават кратки импулсчета м/у две искри отпушващи управляващия транзистор в активен, а не в ключов режим. И тогава като мериш се получава като едно междинно напрежение
                            Но вие казвахте, че седи и постоянно на подзаряд
                            Не сме казвали такова нещо. Не четеш внимателно и после спориш излишно.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                              Не сме казвали такова нещо. Не четеш внимателно и после спориш излишно.
                              Извинявай, исках да напиша на пълен заряд

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                                Извинявай, исках да напиша на пълен заряд
                                И такова нещо не сме твърдяли.

                                За да не се луташ излишно, ето ти, какво сме твърдяли:


                                http://clubalfaromeo.com/forum/showp...&postcount=198


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X