If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
ОК. Като се чуя с него, ще споделя и твоята идея.
А относно бъзика - нема се бъзикам със старото куче . Истината е, че колата май си е "зверски" сгъстена. Преди да сложа валовете на C&B, замерената компресия беше около 16bar. След това, въпреки по-отворените валове и корекцията в челата на буталата, компресията пак си остана доста височка - към 13bar. Нормалното май е към 9-10bar за такъв сет-ъп?!
Не екомпресията пада само при презастъпването във високите повече, долу е нормална А иначе сгъстяването мирише на 12:1 И според мен детонации ще си има в тоя случей
Не съм пипал 8 клапанов с вариатор и искам да попитам мерил ли си реално, примерно със закачен волтмер на клапана за вариатора при кои режими се задейства?
При мен вариатора се включва ръчно - изнесъл съм си едно Ц/К ключе и си го цъкам всеки път, когато настъпя повечко газта. Определено динамиката е много по-добра във високите обороти с включен вариатор, отколкото с изключен... Ако не включа вариатора, то след около 5000об/мин двигателя сякаш започва да "тъпче" - много мудно набира.
AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433 Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.
Не екомпресията пада само при презастъпването във високите повече, долу е нормална А иначе сгъстяването мирише на 12:1 И според мен детонации ще си има в тоя случей
Да пробвам ли да разредя още малко мотора, като поразместя валовете?
Проблема е, че нямам обаче идея кой вал да въртя - всмукателния или изпускателния?!
Само като идея на "прима виста" си мисля, дали да не затворя изпускателния клапан малко по-късно и по-този начин да подобря "изчистването" на цилиндъра, а от там да падне и малко температурата в горивната камера.
Това го казвам, защото забелязах, че детонациите се появяват веднага, щом температурата на охл. течност подмине 90 градуса. А и имам чувството, че двигателя загрява малко повечко...
AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433 Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.
Да пробвам ли да разредя още малко мотора, като поразместя валовете?
Проблема е, че нямам обаче идея кой вал да въртя - всмукателния или изпускателния?!
Само като идея на "прима виста" си мисля, дали да не затворя изпускателния клапан малко по-късно и по-този начин да подобря "изчистването" на цилиндъра, а от там да падне и малко температурата в горивната камера.
Това го казвам, защото забелязах, че детонациите се появяват веднага, щом температурата на охл. течност подмине 90 градуса. А и имам чувството, че двигателя загрява малко повечко...
Проби от тоя вид се правят на диното и се установява кое е добре и кое е зле И да не забравяме че след промени от тоя вид ще трябва да се ремапне така че по-добре го направете с венци направо на диното
Проби от тоя вид се правят на диното и се установява кое е добре и кое е зле И да не забравяме че след промени от тоя вид ще трябва да се ремапне така че по-добре го направете с венци направо на диното
Подобна идея се прокрадна още тогава, докато првехме ръновете, но понеже не бяхме подготвени за такива действия, а и щеше да отнеме повечко време, пък след мене чакаше ред едно момченце с едно голямо BMW ... та си остана само като идея.
AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433 Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.
Оплаках се и на Коломбовците...
Да видим те какъв отговор ще дадат.
Все пак, тези 148 кончета спокойно межеше да се изкарат с един ремап от стоков 2,0ТС, а па язе съм се охарчил за техни валове... Къде ми е далаверата?!
AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433 Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.
След близо три седмици чакане, вчера най-сетне получих отговор от коломбовците.
Цитирам:
"Dear Mr Nazam,
Mr Bariani definitely thinks that there is a mistake in the setting of the camshafts .
Also the noise/idle/behaviour of the engine confirms this.
Please find these data to apply :
INTAKE : profile 116.284 with variator
with clearance 0.30 put the camshaft so that piston is at TDC (top dead center , cross-valve phase) ; the valve lowering must be: 0.5 / 0.7 mm
EXHAUST : profile 105.270
with clearance 0.40 , piston at TDC (top dead center , cross-valve phase) ; the valve lowering to be 1.5 / 1.8 mm
Kind regards,
Mauro Bosio"
Всичко е ОК, само не разбрах защо първия път ми бяха дадени съвсем др стойности за повдигането на клапаните в ГМТ (LTDC), а именно:
- 1.19 (3.3) intake
- 2.8 exhaust
Или някой нещо ме будалка, или някой не е бил в час...
AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433 Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.
Тази събота успях да намеря малко време и един майстор с железни нерви и безкрайно търпение, с когото двамата в тандем успяхме да наложим повелята на г-н Bariani за презацепването на валовете.
В крайна сметка, позволих си за всмукателния вал вместо предписаните от него 0,5-0,7мм LATDC, да оставим лифта мааалко по-голям, а именно около 0,95.
Резултата е, че сега колата работи на празен ход като всяка друга кола - т.е. съвсем равномерно, но пък субективното ми усещане е, че позагубих от въртящия момент и от мощността.
Прилагам и една снимчица за по-добра нагледност.
П.П.
-моля, не обръщайте внимание на "чепа", че той се оказа единственото ни спасение за закрепването на магнитната стойка в/у този алуминиев двигател
Attached Files
AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433 Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.
Са мене ме интересува верно ли колумб и брат му с ти пратили валове дето хич не са тунинг ми са си като твоите
Не за друго ма като гледам снимката истинските валове за изтински резултати самного далече от тези
Тази събота успях да намеря малко време и един майстор с железни нерви и безкрайно търпение, с когото двамата в тандем успяхме да наложим повелята на г-н Bariani за презацепването на валовете.
В крайна сметка, позволих си за всмукателния вал вместо предписаните от него 0,5-0,7мм LATDC, да оставим лифта мааалко по-голям, а именно около 0,95.
Резултата е, че сега колата работи на празен ход като всяка друга кола - т.е. съвсем равномерно, но пък субективното ми усещане е, че позагубих от въртящия момент и от мощността.
Прилагам и една снимчица за по-добра нагледност.
П.П.
-моля, не обръщайте внимание на "чепа", че той се оказа единственото ни спасение за закрепването на магнитната стойка в/у този алуминиев двигател
На мен пък ми се струва,( или поне това което се вижда от снимката) че веригата не е опъната идеално. Щото зацепването според мен се прави при опъната на струна верига.
Са мене ме интересува верно ли колумб и брат му с ти пратили валове дето хич не са тунинг ми са си като твоите
Не за друго ма като гледам снимката истинските валове за истински резултати са много далече от тези
Валовете са на коломбо и от тях са ми изпратени - поне това пишеше на банковата им сметка и на фактурата. Друг е въпроса, че и самите валове не са с най-агресивните им профили (road medium), но при все че са перформънс валове, требе поне до 170к.с. да го докарат...
Инак си прав, че много си мязат със стандартните валове на Алфа, но и с тези валове, коломбовците ми обещаха до 30% увеличение на мощността. Друг е въпроса, че в момента се намирам на първите 1-2% от всичките 30%... ама изобщо дали някога ще ги видя тези 30%?!
---------- Post added at 13:15 ---------- Previous post was at 13:14 ----------
На мен пък ми се струва,( или поне това което се вижда от снимката) че веригата не е опъната идеално. Щото зацепването според мен се прави при опъната на струна верига.
това беше преди да започнем самото зацепване...
AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433 Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.
Валовете са на коломбо и от тях са ми изпратени - поне това пишеше на банковата им сметка и на фактурата. Друг е въпроса, че и самите валове не са с най-агресивните им профили (road medium), но при все че са перформънс валове, требе поне до 170к.с. да го докарат...
Инак си прав, че много си мязат със стандартните валове на Алфа, но и с тези валове, коломбовците ми обещаха до 30% увеличение на мощността. Друг е въпроса, че в момента се намирам на първите 1-2% от всичките 30%... ама изобщо дали някога ще ги видя тези 30%?!
---------- Post added at 13:15 ---------- Previous post was at 13:14 ----------
това беше преди да започнем самото зацепване...
Стига бе брат ти направо ми каза че тия са много тъпи 30% от 130 коня са близо 39 коня (всичко е приблизително) За мен и за всичките дебели книги по света такова увеличение на мощността само с валове е ПЪЛЕН АБСУРД и тоя който го изрече (или напише) за мен не струва и 5 стотинки И още нещо че забравих с твоята степен на сгъстяване и без валове увеличението на мощността е над 3%
От вчера вече имам мааалко обнадеждаващи новини...
Само че, колкото са обнадеждаващи, толкова са и объркващи.
Обнадеждаващото е, че вчера успяхме да изкараме около 156к.с. Дори в един от ръновете докарахме и до 158к.с.
Объркващото обаче е, че тези коне ги изкарахме при изключен вариатор!!!
Вместо с вкл. вариатор мотора да дава добри показатели във високите, то се получава обратното - в ниски и средни дава по-добър въртящ момент, а като стигне 6300об/мин мощността почва да пада, а при изкл. вариатор - в ниските и средните дава по-слаб въртящ момент, но за сметка на това кривата на мощността си се катери нагоре до прекъсвач.
Нещо ми се получава всичкото на опаки!?
Някой да има някакви идеи по въпроса?
П.П.
по-късно ще приложа и графиките...
AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433 Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.
Ето и обещаните графики.
Рън1 е направен с изключен вариатор от началото до края - 155.8к.с. при 6844 об/мин
Рън2 е направен с включен вариатор от началото до края - 150.9к.с. при 6276об/мин
Рън3 - стартирахме с включен вариатор и го изключихме при около 5000об/мин - 158.1к.с при 6911об/мин
Рън4 - стартирахме с включен вариатор и го изключихме при около 6000об/мин (където по принцип започва да пада мощността при вкл вариатор) - 155.5к.с./6829об/мин
Искам да отбележа и това, че част от повишаването на мощността може да е следствие и на доста по-ниските температури, а друга част - следствие на презацепените валове (както бе препоръката на коломбовците), т.е. върнати малко назад всмукателен и изпускателен вал.
AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433 Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.
Comment