Известие

Collapse
No announcement yet.

За Бензина и Дизела - митове и реалности

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Първоначално публикувано от ShoxXx
    В тоя ред на мисли винаги съм искал да те питам за аватара ти. Тая кола от снимката нова ли е, защото дори и от тази малка снимка виждам разлика в цвета на бронята и капака...баси...

    лелеее , от малкка снимка от телефон в мрачно дъждовно време да правиш изводи за нюансите на цвят графит на кола ... Рембранд пасти да яде
    нова е , и те уверявам че разлика няма

    Comment


    • #77
      Баси сигурно е адски скъп тоя цвят, за да изглежда дори и на такава снимка от телефон в дъждовно време толкова различен...
      www.facebook.com/workshox

      Comment


      • #78
        Мисля да внеса малко яснота по въпроса за въртящия момент и мощността. И да затворя устата за тези пусти "дизелови бегачки".

        Та въртящят момент(ВМ) е функция от дължината на рамото(биелата) и силата, която се пролага в/у системата т.е. силата в/у буталото.
        Та при еднакви условия т.е атмосферен бензин и дизел, ВМ е малко в полза на дизела, защото е по-калоричен. Разликата е около 3%.

        Голамата разлика във ВМ при турбодизела идва от увеличената сила, която действа на буталото поради принудителното пълнене. Но когато имаме и турбобензин нещата пак се изравняват.

        Идва наред и мощността. Тя е функция от ВМ и оборотите. Тука вече нещата са ясни. Колкото повече обороти, толкова повече мощност при равен ВМ.

        От всичко казано дотук е ясно, че при еднакви условия бензина може да достигне много по голяма мощност от дизела.
        Alfa Romeo 156 SELESPEED 09.99-EX, Alfa Romeo 166 06.01 & BMW E39 525tds Touring

        Comment


        • #79
          много е скъп защото е специален хамелеон

          като гледаш колата отгоре е зелена ,
          като я гледаш отпред е червена ,
          като я гледаш по диагонал е сива
          а като я гледаш отпред е отзад е черна на бели ивици

          Comment


          • #80
            Първоначално публикувано от SFINKS
            ти пък колко си се объркал ..да не си комунист ?
            първо разбира се че има НАЙ...
            Точно комунистите твърдят, че има НАЙ, РАЙ и други подобни, в стила "всяка линия, успоредна на априлската е права линия".

            Първоначално публикувано от SFINKS
            ...и второ аз карам дизелова кола което значи че за мен това е по добрия вариант
            Което потвърждава това, което казах по-горе: всеки преценява по своите субективни критерии - за теб това е по-добрия вариант, за мен също, а за колегите които карат с бензинови мотори - това е техния вариант и аз ГО УВАЖАВАМ. Няма лошо - хората са различни и слава богу. НО: това, което не искам да се получава е да се насажда мнението, че ние с дизелите едва ли не сме 2-ра категория. Бих желал те също да УВАЖАВАТ нашия избор, респективно да признаят, че дизелът има предимства. И стига с тия пари и икономии, за да не си мерим пишките И по тоя показател. Купил съм дизел, защото както казах, НА МЕН ми пасва по-добре, а не щото нямам пари за 3.0 V6 24V или за Мазерати или за джип, сув или квото там се вика на онези варели и кашони
            Alfa Romeo 166 2.4 JTD
            Блог за работа и кариера

            sigpic

            Comment


            • #81
              Първоначално публикувано от ShoxXx
              Първоначално публикувано от Коки
              Първоначално публикувано от SFINKS
              Kuku , ако питаш мен най-най-добре за нова кола е би турбо бензин ...
              А най-добре 4-турбо самолет

              Колеги, няма НАЙ Ако нещо беше НАЙ, немаше да се произвежда друго. Всеки решава кое за него е НАЙ. Това, което мен ме дразни е да се изтъкват неприложими в практиката предимства на бензинката и да се омаловажават реално съществуващи предимства на дизела.
              Какво значи да дърпа в ниските обороти.
              Дизела и бензина се карат по много различен начин.

              Проста сметка. На дизела сменяш на 3500, на бензина на 7000 оборота. Значи ако дизела ти дърпа на 1500 оборота, бензина трябва да го караш на 3000оборота, за да сравниш по дърпане.

              Искам да кажа това, че дизел и бензин се карат различно. И не трябва да се сравнява бензина при 1500 с дизела при 1500, а бензина при 3000 с дизела при 1500.

              Другото което е - през последните 10-15 години дизела дръпна заради турбото, а не защото са измислили някакви невероятни технологии. При бензина измислиха технологиите и изкарват от коли с обем 2000кубика мощности като 200, 220, 240 коня стандартно.

              Бъркам ли?
              Не бъркаш въобще, а и аз не казвам нещо по-различно. Не съм съгласен единствено с това:

              Първоначално публикувано от ShoxXx
              И не трябва да се сравнява бензина при 1500 с дизела при 1500, а бензина при 3000 с дизела при 1500.
              Защото ние купуваме автомобил като завършен продукт: имаш 166 2.0 ТС и 166 2.4 ЖТД. Гледам конете, комфорта и квото си искам и ми е през оная работа дали ЖТДто е с по-голям работен обем, откъде ги вади конете и т.н. Мен ме интересуват готовите продукти 166 2.0 ТС и 166 2.4 ЖТД, а не дали е справедливо от техническа, физическа и на знам каква гледна точка да се сравняват така.
              Alfa Romeo 166 2.4 JTD
              Блог за работа и кариера

              sigpic

              Comment


              • #82
                Точно за това говорим - на теб не ти пука, дали е справедливо и кой, как и защо ги сравнява - теб те интересува само "2.4 JTD" и такова си си купил
                Мен ме интересува "1.4-16v" и такова съм си купил
                И всеки си извърта нещата, според личния си избор, а ако трябва да се сравнява справедливо, то "2.4 JTD" трябва да се сравни с "2.5-V6" или "V6-Turbo", но тези които ги интересуват мощните бензинови двигатели им е през дедовия за дизела и за това сравненията пак се разминават
                Всеки си харесва нещо точно определено, което на него му пасва най-добре, но това не означава, че то е най-доброто изобщо - за това и спорят хората
                sigpic

                Comment


                • #83
                  е то нали за това са направени и 2-та вида двигатели - целта е да ви вземат парите - дали ще е бензин или дизел на никой не му пука -важен е крайния резултат в кой ще отидат паричките
                  а вие седете и си се карайте кой е по велик и на кой му е по -----големо достойнството
                  айде от мене ,че тая тема не става
                  alfa romeo 146 boxer 1.7.16V head unit :Nakamichi cd 500;amplifier front & sub : DLS A4; DLS A5;Front :iridium 1i;3;Gothia 6;sub:Iridium 12 i

                  Comment


                  • #84
                    Първоначално публикувано от KGB
                    Танасе,

                    Инфо от Женевския салон.

                    Порше до няколко месеца пускат Кайен турбо дизел!!!

                    600коня и 1 000НМ!!!

                    Изчакай Карера ТДИ и тогава заръчвай


                    600 коня и 1000НМ това с колчов мотор ? Ората от 3 литра праят 1000 коня и 1100НМ
                    Настоящий альфист "крепок духом и слаб на голову".

                    Comment


                    • #85
                      Първоначално публикувано от Kuku
                      ....Всеки си харесва нещо точно определено, което на него му пасва най-добре....
                      Значи говорим за едно и също, т.е. тука няма спор. Спорът идва ей оттука:

                      Първоначално публикувано от Kuku
                      ...но това не означава, че то е най-доброто изобщо
                      Аз не виждам някой тука да твърди, че от дизела може да се изкара толкова мощност от единица обем, колкото и от бензина или че думите "дизел" и "болид" могат да се свържат в смислено изречение без отрицателна частица. Ясно е, че с дизелов мотор не можеш да се състезаваш, НО това не значи, че със серийно произвеждан бензинов автомобил можеш. Т.е. както 2.4 ЖТД не е направена за състезания, така и 2.0 ТС не е направена за състезания. А от изказванията на някои колеги тука оставам с впечатлението, че те си мислят, че понеже сипват бензин в резервоара техните коли вървят като Ф1, а пък ние като сипваме нафта, наште вървят като комбайн или друга селскостопанска машина, въпреки че имаме същата мощност и разликите в ускорението са десети от секундата.

                      И пак уточнявам: от потребителска гледна точка човекът сравнява цели автомобили (а не просто двигатели) с еднаква мощност, без някой да спори, че дизелът вади тази мощност от повече обем, турбонадув и т.н.
                      Alfa Romeo 166 2.4 JTD
                      Блог за работа и кариера

                      sigpic

                      Comment


                      • #86
                        офф..

                        абе ауди не направиха ли някакъв дизел болид за Льо Ман ? или там някой от големите германски концерни, не се сещам.

                        имаше голям успех до колкото помня (не, че беше по-бърз ами беше много икономичен и наваксваше когато другите трябваше да спират в бокса за презареждане)
                        sigpic
                        днес съм в почивка ---

                        Comment


                        • #87
                          Първоначално публикувано от Stoyan Georgiev
                          офф..

                          абе ауди не направиха ли някакъв дизел болид за Льо Ман ? или там някой от големите германски концерни, не се сещам.

                          имаше голям успех до колкото помня (не, че беше по-бърз ами беше много икономичен и наваксваше когато другите трябваше да спират в бокса за презареждане)
                          Направиха, да и може би заради икономичността му успяват да са напред в класирането


                          Даването на газ, води до пристрастяване!
                          Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                          Volvo V50 2.0D by RuBig

                          Comment


                          • #88
                            [quote=Furious 155]
                            Първоначално публикувано от "Stoyan Georgiev":2fynk2hc
                            офф..

                            абе ауди не направиха ли някакъв дизел болид за Льо Ман ? или там някой от големите германски концерни, не се сещам.

                            имаше голям успех до колкото помня (не, че беше по-бърз ами беше много икономичен и наваксваше когато другите трябваше да спират в бокса за презареждане)
                            Направиха, да и може би заради икономичността му успяват да са напред в класирането [/quote:2fynk2hc]

                            също и че поддържаше по ниски обороти та не се чупеше

                            и все пак аз не бих се хвалил с бързата ми кола щото не се чупи двигателя и е икономичен. дизела си върши работата - и до там. поне според мен
                            sigpic
                            днес съм в почивка ---

                            Comment


                            • #89
                              Не е само Льо Ман. На WTCC също е дизел победителя... Сеат Леон ТДИ. В Париж-Дакар също БМВ-то дизел. Но заеби ги... аматьори

                              Жалко за темата... не исках да се скапе така.
                              ALFA ROMEO 145 1.4TS "lusso"..
                              sigpic
                              ROVER 200 RF 2.0TDI

                              Comment


                              • #90
                                Първоначално публикувано от SFINKS
                                slowly but surely идва времето на хибридите а след тях и други технологии а бензин и дизел slowly but surely скоро ще се изчерпат
                                Абе я заеби тия хермафродити бе, какво бъдеще може да има подобен експеримент Ще купува някой и ще поддържа 2 агрегата с цялото им оборудване, вместо един - бегай оттука бе
                                Alfa Romeo 166 2.4 JTD
                                Блог за работа и кариера

                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X