If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
В тоя ред на мисли винаги съм искал да те питам за аватара ти. Тая кола от снимката нова ли е, защото дори и от тази малка снимка виждам разлика в цвета на бронята и капака...баси...
лелеее , от малкка снимка от телефон в мрачно дъждовно време да правиш изводи за нюансите на цвят графит на кола ... Рембранд пасти да яде нова е , и те уверявам че разлика няма
Мисля да внеса малко яснота по въпроса за въртящия момент и мощността. И да затворя устата за тези пусти "дизелови бегачки".
Та въртящят момент(ВМ) е функция от дължината на рамото(биелата) и силата, която се пролага в/у системата т.е. силата в/у буталото.
Та при еднакви условия т.е атмосферен бензин и дизел, ВМ е малко в полза на дизела, защото е по-калоричен. Разликата е около 3%.
Голамата разлика във ВМ при турбодизела идва от увеличената сила, която действа на буталото поради принудителното пълнене. Но когато имаме и турбобензин нещата пак се изравняват.
Идва наред и мощността. Тя е функция от ВМ и оборотите. Тука вече нещата са ясни. Колкото повече обороти, толкова повече мощност при равен ВМ.
От всичко казано дотук е ясно, че при еднакви условия бензина може да достигне много по голяма мощност от дизела.
като гледаш колата отгоре е зелена ,
като я гледаш отпред е червена ,
като я гледаш по диагонал е сива
а като я гледаш отпред е отзад е черна на бели ивици
ти пък колко си се объркал ..да не си комунист ?
първо разбира се че има НАЙ...
Точно комунистите твърдят, че има НАЙ, РАЙ и други подобни, в стила "всяка линия, успоредна на априлската е права линия".
Първоначално публикувано от SFINKS
...и второ аз карам дизелова кола което значи че за мен това е по добрия вариант
Което потвърждава това, което казах по-горе: всеки преценява по своите субективни критерии - за теб това е по-добрия вариант, за мен също, а за колегите които карат с бензинови мотори - това е техния вариант и аз ГО УВАЖАВАМ. Няма лошо - хората са различни и слава богу. НО: това, което не искам да се получава е да се насажда мнението, че ние с дизелите едва ли не сме 2-ра категория. Бих желал те също да УВАЖАВАТ нашия избор, респективно да признаят, че дизелът има предимства. И стига с тия пари и икономии, за да не си мерим пишките И по тоя показател. Купил съм дизел, защото както казах, НА МЕН ми пасва по-добре, а не щото нямам пари за 3.0 V6 24V или за Мазерати или за джип, сув или квото там се вика на онези варели и кашони
Kuku , ако питаш мен най-най-добре за нова кола е би турбо бензин ...
А най-добре 4-турбо самолет
Колеги, няма НАЙ Ако нещо беше НАЙ, немаше да се произвежда друго. Всеки решава кое за него е НАЙ. Това, което мен ме дразни е да се изтъкват неприложими в практиката предимства на бензинката и да се омаловажават реално съществуващи предимства на дизела.
Какво значи да дърпа в ниските обороти.
Дизела и бензина се карат по много различен начин.
Проста сметка. На дизела сменяш на 3500, на бензина на 7000 оборота. Значи ако дизела ти дърпа на 1500 оборота, бензина трябва да го караш на 3000оборота, за да сравниш по дърпане.
Искам да кажа това, че дизел и бензин се карат различно. И не трябва да се сравнява бензина при 1500 с дизела при 1500, а бензина при 3000 с дизела при 1500.
Другото което е - през последните 10-15 години дизела дръпна заради турбото, а не защото са измислили някакви невероятни технологии. При бензина измислиха технологиите и изкарват от коли с обем 2000кубика мощности като 200, 220, 240 коня стандартно.
Бъркам ли?
Не бъркаш въобще, а и аз не казвам нещо по-различно. Не съм съгласен единствено с това:
Първоначално публикувано от ShoxXx
И не трябва да се сравнява бензина при 1500 с дизела при 1500, а бензина при 3000 с дизела при 1500.
Защото ние купуваме автомобил като завършен продукт: имаш 166 2.0 ТС и 166 2.4 ЖТД. Гледам конете, комфорта и квото си искам и ми е през оная работа дали ЖТДто е с по-голям работен обем, откъде ги вади конете и т.н. Мен ме интересуват готовите продукти 166 2.0 ТС и 166 2.4 ЖТД, а не дали е справедливо от техническа, физическа и на знам каква гледна точка да се сравняват така.
Точно за това говорим - на теб не ти пука, дали е справедливо и кой, как и защо ги сравнява - теб те интересува само "2.4 JTD" и такова си си купил
Мен ме интересува "1.4-16v" и такова съм си купил
И всеки си извърта нещата, според личния си избор, а ако трябва да се сравнява справедливо, то "2.4 JTD" трябва да се сравни с "2.5-V6" или "V6-Turbo", но тези които ги интересуват мощните бензинови двигатели им е през дедовия за дизела и за това сравненията пак се разминават
Всеки си харесва нещо точно определено, което на него му пасва най-добре, но това не означава, че то е най-доброто изобщо - за това и спорят хората
е то нали за това са направени и 2-та вида двигатели - целта е да ви вземат парите - дали ще е бензин или дизел на никой не му пука -важен е крайния резултат в кой ще отидат паричките
а вие седете и си се карайте кой е по велик и на кой му е по -----големо достойнството
айде от мене ,че тая тема не става
alfa romeo 146 boxer 1.7.16V head unit :Nakamichi cd 500;amplifier front & sub : DLS A4; DLS A5;Front :iridium 1i;3;Gothia 6;sub:Iridium 12 i
....Всеки си харесва нещо точно определено, което на него му пасва най-добре....
Значи говорим за едно и също, т.е. тука няма спор. Спорът идва ей оттука:
Първоначално публикувано от Kuku
...но това не означава, че то е най-доброто изобщо
Аз не виждам някой тука да твърди, че от дизела може да се изкара толкова мощност от единица обем, колкото и от бензина или че думите "дизел" и "болид" могат да се свържат в смислено изречение без отрицателна частица. Ясно е, че с дизелов мотор не можеш да се състезаваш, НО това не значи, че със серийно произвеждан бензинов автомобил можеш. Т.е. както 2.4 ЖТД не е направена за състезания, така и 2.0 ТС не е направена за състезания. А от изказванията на някои колеги тука оставам с впечатлението, че те си мислят, че понеже сипват бензин в резервоара техните коли вървят като Ф1, а пък ние като сипваме нафта, наште вървят като комбайн или друга селскостопанска машина, въпреки че имаме същата мощност и разликите в ускорението са десети от секундата.
И пак уточнявам: от потребителска гледна точка човекът сравнява цели автомобили (а не просто двигатели) с еднаква мощност, без някой да спори, че дизелът вади тази мощност от повече обем, турбонадув и т.н.
абе ауди не направиха ли някакъв дизел болид за Льо Ман ? или там някой от големите германски концерни, не се сещам.
имаше голям успех до колкото помня (не, че беше по-бърз ами беше много икономичен и наваксваше когато другите трябваше да спират в бокса за презареждане)
абе ауди не направиха ли някакъв дизел болид за Льо Ман ? или там някой от големите германски концерни, не се сещам.
имаше голям успех до колкото помня (не, че беше по-бърз ами беше много икономичен и наваксваше когато другите трябваше да спират в бокса за презареждане)
Направиха, да и може би заради икономичността му успяват да са напред в класирането
Даването на газ, води до пристрастяване! Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
Volvo V50 2.0D by RuBig
Първоначално публикувано от "Stoyan Georgiev":2fynk2hc
офф..
абе ауди не направиха ли някакъв дизел болид за Льо Ман ? или там някой от големите германски концерни, не се сещам.
имаше голям успех до колкото помня (не, че беше по-бърз ами беше много икономичен и наваксваше когато другите трябваше да спират в бокса за презареждане)
Направиха, да и може би заради икономичността му успяват да са напред в класирането [/quote:2fynk2hc]
също и че поддържаше по ниски обороти та не се чупеше
и все пак аз не бих се хвалил с бързата ми кола щото не се чупи двигателя и е икономичен. дизела си върши работата - и до там. поне според мен
slowly but surely идва времето на хибридите а след тях и други технологии а бензин и дизел slowly but surely скоро ще се изчерпат
Абе я заеби тия хермафродити бе, какво бъдеще може да има подобен експеримент Ще купува някой и ще поддържа 2 агрегата с цялото им оборудване, вместо един - бегай оттука бе
Comment