Известие

Collapse
No announcement yet.

За монтьорите, диагностиците, сервизите и.т.н.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
    и колко са по различни като повечето са с инжекцион бош. опелите,фолцвагените,бмв-тата,аудитата и т.н.т не клатят ли оборотите на празен ход, не паткат ли, не се ли влачат като парцал до 3000 оборота,не забиват ли нос..... или само алфите така.
    а и човека е ходил на 2 диагностики и си ги е платил два пъти по 30 лева. какво е подпитвал като е трябвало да му кажат кое точно не е наред.
    Колега;мога да ти кажа че опел и голф са много по-елементарни.То е ясно че си приличат по това 16в и са пълна инжекция,а що не вземеш нещо от опела и не го сложиш на Алфа.
    Не ми се спори и нямам намерение да те уборвам.
    Алфа 145 2000г.1.6тс 120кс с чипче
    Кавазаки 1000к 130кс малко повече върви от алфичката

    Comment


    • #47
      Първоначално публикувано от cvetelin Покажи съобщение
      виж ми подписа ....
      Сега ти по добре от мен знаеш че "Алфовия" ТС не е кат "Фятския"....
      Mitsubishi Outlander
      Mitsubishi Space Star
      Daihatsu Terios

      Comment


      • #48
        Първоначално публикувано от голямата риба Покажи съобщение
        колега явно някой от нас има проблем с комуникацията
        аз лично чета поста ти така
        отидох на диагностика и ми казаха какъв е проблем
        аз обаче нали съм гявол и да спестя някой лев, да прецакам майстора да изкара по-малко пари/бах го къв е па тоя да не е по умен от мен/ и реших само да си оправя проблема

        е да ама не

        наистина тук в форума може и да получиш безплатно мнение или съвет за това какъв може да е проблема на колата
        но най-малкото е нередно да искаш такъв съвет от човек който си изкарва хляба с това

        та моя съвет като човек бил и от двете страни е добре малко или много да потърсиш вина и в себе си

        Първоначално публикувано от ne0 Покажи съобщение
        стана ми интересно и реших да прочета темата.
        а и така и така и аз съм в бранша.

        МНОГо ВАЖНО. Във форума е пълно с индивиди които разбират от всичко и си мислят че са излъгани винаги с 5-19 лева и като ги спестят правят ебати и далаверата. Да ви кажа, колата се оставя в сервиз и се взима готова. Всичко друго са свободни съченения. То ако беше така да ти кажа какво е и ти да си го смениш ми ние от глад щяхме да умрем. Радвам се че си разбрал че не стават така нещата. Еньо (голямата риба) се е изказал обсолютно точно, а той е човек който трябва да се слуша.
        И незабравяйте че винаги повече от един елемент може да не е изправен но да не се влияят един от друг, както и това че ти заглъхва колата след смяна на гуми не значи че гумаджията е виновен. Смешни сте отстрани, още повече като не се споменават имена. И не забравяйте че цетираните коли са на 10-тина и повече години, и ако не можете да поддържате и такива коли не се надскачайте има метро.

        Поздрави.
        И понеже някои хора тук във форума не знам разбират ли смисъла на думите като четат или го правят просто механично да отбият време, ще потретя както малко по-рано в темата!

        Майстора да е бил по-умен от мен и аз да съм го прекарал с пари. Дрън-дрън. Не става въпрос за по-умен, а за това, че някой те прави на глупак и се опитва да препечели на гърба на другия с измама. Ето за това става въпрос. Всеки си е специализиран в отделна насока. Аз на другите хляба не искам да им го взимам стига да не ме лъжат обаче! А излиза, че който не се е специализирал никъде си е купил 2 машини и си е отворил гаражно сервизче.

        Парична разлика до 100лв. не се коментира! Но къде е 350-400лв и къде е 150лв. за тази алфичка? Айде ако е за БМВ-то добре там може да варират някакви такива 200-300лв разлики? Това за единия дебитомер? Първия майсторчето ми го дава с 6 месеца гаранция, и на всичкото отгоре е по-скъп. Вторият ми го дават БОШ с 1 година гаранция?!? Нео, има разлика между това да се правиш на цървул за 50лв. и да си поправиш сам колата, както има и разлика да натовариш някой със стабилна сума за части които са 3 пъти по-евтини и да дадеш по-малко гаранция за тях!!!

        Ще ти дам прост пример: преди около половин година си слагах музика в БМВ-то. Един много добър мой приятел ми каза, дай да я сложим тук, няма смисъл да даваш пари, достатъчно си дал за музиката и кабелите. Аз си отидох в Кар Аудио дадох си 60лв. за да ми я сложат като хората... Доволен съм! Който ме попита къде да си слага музика или касетофон или каквото и да е винаги му препоръчвам Кар Аудио. Е, като си вършат хората работата как да кажеш лоша приказка за тях?!? И те предлагат услуга като всички, но има и внимание, има и разбиране, има и професионализъм...!

        И много се радвам, че се включи в темата. Сега ще ти копирам лични съобщения, които получих във форума без да споменавам имената на авторите за да няма нападки...
        -------------------------------
        "Иначе има и пишман майстори доста и не приказвам от всички.Аз съм се обаждал на Бобо за мой проблем по колата и той ми изрежда обичайните проблеми,че не е зацепена правилно,не работи сондата и др. и накрая ми каза че не може да гледа на боб.Така че има и хора които не си гледат съвестно работата.Бобо не го познавам лично,но първото ми мнение не беше добро за него.
        Поздрави."
        -----------------------
        "Така е колега.Аз следя форума от доста време и горе-долу имам някакви наблюдения от хората които пишат,знам кой разбира и кой само пише глупости!
        При бобо няма да стъпя!
        Най ме е яд че ни правят на глупави.Аз съм завършил техникум по автотранспорт и поназнайвам нещо,въпреки че не практикувам тази работа,но повечето "майстори" подхождат отзад напред без да влагат грам мисъл и това ме дразни!
        -------------------------------------
        "Благодаря, сега ги видях, ходил съм в единия и също нямам много добро мнение за единия, в другия не съм ходил, но там бях по други причинии."
        ----------------------------------------
        Отивам при Бобо на диагностика.Закача колата на диагностичната апаратура и заключението в крайна сметка беше че проблема е от ламбда сондата.Копувам нова от бош,няма промяна.След известно време го видях съвсем случайно и му казах че проблема остава,той направи едно кръгче и каза че може би веригата не е зацепена както трябва!
        -------------------
        И защо мнението на хората трябва да е такова?
        "За екстрийм- Бобо определено разбира много, обаче е с ебати самочувствието и освен това за него да дадеш 260 лева без да е сигурно, че точно тая част ти е за смяна, е нещо нормално.
        Не знам за Милано, един колега има чисто нова алфа, купена от тях, но нещо мнго го мотаят.
        Аз лично стигнах до извода, че за да ти свърши работа без да те мотае и да те набутва, майсторът трябва да е "твой човек". И по тази причина щ сменям май марката, колкото и да не ми се иска."
        -------------------
        "Даааааа така си и мислех. И моята история е от там, от орландовци, екстрийм тунинг. Аз писах в една тема, но никой не смее да гъкне. Беше много смешно, защото там този бобо ми измери километрите (реалните) с едно "специално" у-во и ми прибра нЕкой лев. После тук във форума един ми се изрепчи, че нямало как да се хванат реалните, и аз като му споделих за бобо настана мълчание и тишина. Абе смешна работа, прав си, не се занимавай, защото ще те изкарат по черен от притежател на два голфа и един кадет. Още веднъж позравления за темата."
        ------------------------------------------

        И като заключение това презацепване явно е от огромна важност за автомобила и никоя друга кола преди да я купиш не е никога била презацепена и за това вие го предписвате на абсолютно всеки дошъл при вас, както и всички ламбда сонди са абсолютно за смяна на всички автомобили посетили вашият сервиз!
        Това за презацепването са ми го казвали 2-ма абсолютно различни хора, които случайно разбрах, че имат алфи... единия ми е колега от работа! Много странно, но изненадата е че и на моята бяха такива заключенията!

        Пак повтарям. Ако бяха казали.... така и така компютъра ми показва това и това, но не съм сигурен дали това ти е проблема с колата вместо да ми се направят аз съм сигурен, че е това, аз съм сигурен, че е другото ще видиш ще се оправи!!! Ами с кеф да му дадеш 30-40лв. за диагностика или 20-тина лв. за изгубеното време в приказки или за въпросите... Защото всички знаем, че времето си е малко или много пари... Ами аз 2-3 дни да я размотавам тая кола по сервизите? Тези загуби?

        П.П. Зная че природата на българина е таква, че няма да се вземат никакви поуки и тая тема е абсолютно безполезна, то поне дано да са я прочели вече достатъчно хора за да се предпазят в бъдеще!

        Айде със здраве!
        Last edited by f0rce1001; d.m.y г., 15:02.
        BMW е39 - 2002god.
        BMW e60 - 2007god.

        Comment


        • #49
          И като за финал, само да ви кажа причината заради, която толкова се напъвам в тази тема! Като ми направи проблем алфата, влязох в този форум за да намеря съвестен майстор, който си върши добре работата, сервиз и.т.н. за да не отида при първия срещнат и да ме натовари с цена и да ме забави с време и да ме лъже да подменя 4-5 работещи части! Може после да се развалят тия части, нищо не е вечно, но за момента са работещи! Но какво се получи? Явно и тук регистрираните потребители притежаващи гаражчета/сервизчета се опитват да направят същото на гърба на другите потребители. Останах разочарован и съответно този общо технически раздел изобщо не ми беше от полза, а вреда...
          Приятен ден на всички!
          BMW е39 - 2002god.
          BMW e60 - 2007god.

          Comment


          • #50
            Полза от темата определено има колега ! Обратната връзка е важно нещо.
            145 1.6 Boxer - Alfetta GT - Sprint Veloce 16v - Lada 1500S - GTV 3.0 24v

            www.ClassicCar-bg.com

            Comment


            • #51
              Хм, интересно стана тук. Аз също съм и от двете страни на барикадата. Към автора на темата- колега, компютърната диагностика не е вълшебна пръчица, с която да се оправи всичко. Понякога може много точно да покаже проблема, понякога е много далеч. Знам го от 5 години работа със софтуер за няколко вида автомобили. Но по въпроса за подхода и отношението съм съгласен. На мен също ми се случва да ходя по сервизи за моята кола и се сблъсквам с едно и също- дай да сменим това и това. Добре, сменяме. Резултат- нищо ново. И караме към следващото. Това пък е особено показателно в случаи, когато клиента очевидно не разбира от техника. И на мен ми се късаха нервите лятото. И аз не исках да стоя без кола. Накрая, също като теб, си реших въпроса сам. Но- другата страна... Когато аз съм в сервиза и дойде клиент с оплакване 'уредите на таблото не ми показват понякога', не мога просто така да му кажа- дай 3600 лева за табло, пък да видим. По- скоро ще му кажа- не може еднозначно да се определи проблема, остави камиона тук, за да се разбере какъв е проблема. Това е другия аспект на нещата пък- не винаги е възможно моментално да се даде диагноза, понякога се иска време. Имали сме случаи с по 3 дни борба с проблем, накрая е такава глупост, че просто се чудим откъде ни е дошло. И когато клиента дава зор, че автомобила е спешен, вярвай ми, с кеф го оставям да пътува така. Но пак казвам- трябва да се обясни просто и ясно защо се налага загубата на време. Случвало ми се е клиенти да се сърдят, че не съм можал да им кажа проблема след диагностиката с компютъра. И на мен ми се иска всичко винаги да е ясно, но не става...
              Та като обобщение- истината както винаги е някъде там. Няма черно и бяло. Така, че нека да няма лоши чувства между нас. Хора сме, грешим. Нека да простим и да караме нататък. Туй то.
              Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
              Lancia Kappa JTD '98 -

              Comment


              • #52
                Аз мисля, че колегата f0rce1001 е напълно прав. Всеки от вас би оврещял орталъка ако му предложат дебитомер за 300 лв., щото всички сме тук и знаем, че Бошовският струва 131 лв. Съгласен съм и с това, че наистина понякога и уважаваните капацитети са склонни понякога да дават прибързани диагнози. Но какво да се прави, това е животът. Аз лично ходя при майстор, който ми е много добър приятел, и въпреки това са ми се случвали какви ли не куриози и виждам, че му става супер кофти. Това е положението, просто винаги се тръгва от най-вероятната причина за проблема, елиминира се и така към следващата.
                156 2.4JTD '99 - продадена
                Nissan Murano '05 - не знам дали някога пак ще се кача на кола

                Comment


                • #53
                  Поздравления на колегата. Това е ПОЗИЦИЯ.
                  Аз вече две години карам кола която на първия месец трябваше да ме натовари с 1500 лв, защото искаха да сменям дебитомер, л. сонда, термодатчици и термостати, моторче за празния ход, и тем подобни тъпотии. Ама аз понеже съм инат и нищо не смених, колата си ми е добре и си я карам с кеф.
                  В един от сервизите на голЕм спец по алфите след почистване на дросела с цел решаване на "клатиоборотите" не ми занулиха клапата и забележете какво ми казаха, Карай си и след няколко затопляния и изстивания на двигателя тя сама щяла да се адаптира. Наистина стана така, но две седмици карах на 2000 оборота. А си мислех, че отивам в сервиз с хора разбиращи от алфи. После дай да сменим МПХ ама не ти обещавам че ще стане след това. Като го чух пали автомобила и бегай далече. Още веднъж поздравления на колегата.
                  "Моралните устои не могат да бъдат създадени с параграфите на закона".
                  К.М.

                  Comment


                  • #54
                    Авторът на темата иска да каже на всички едно старо правило - "КЛИЕНТЪТ ВИНАГИ Е ПРАВ" .Хората които са били в по цивилизована капиталистическа държава могат да направят разлика, но това не важи за жалост в нашата балканска държавица. В този ред на мисли човек трябва или да се нагласи към условията на развиващия се бизнес, който още е в процес на натрупване на капитали и сива икономика с оглед на което има постъпления на средства въпреки 'КЛИЕНТА", или да се опитва да си търси правата, което е почти безмислено, в смисъл няма все още изградени правила, норми и закони към които да се придържаме, а тези които съществуват в момента няма кой да ги прилага, та, в условията на развиващ се капитализъм и конкуренция тепърва се изграждат такива. Ще отцелеят по-добрите. А по повод "КЛИЕНТА" - винаги ще има и недоволни (критици),и доволни, все пак в бизнеса основен фактор е "човек", и максимата "КЛИЕНТЪТ ВИНАГИ Е ПРАВ"

                    Comment


                    • #55
                      проблемът на цялата тема е, че не еказал къде е ходил
                      и само си чешем езиците
                      Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                      Comment


                      • #56
                        Търтея е прав. И на недоволния, прочети какво ти написах. В сервиз си оставяш клата и я взимаш здрава. Те това е. Като ти кажат за операция си не взимаш игла и конец и скалпел и вкъщи на масата

                        http://www.facebook.com/VenturaGarage
                        Sotiris Rokkos: "Neno you gave me scary feelings I did not ever feel before in my 30 years experience of racing... you know..."

                        Comment


                        • #57
                          Първоначално публикувано от Xtrime7 Покажи съобщение
                          а що не вземеш нещо от опела и не го сложиш на Алфа.
                          нямаш грижи, инжекцията на моята е ГМ както и половината датчици, а предишния собственик-цветелин беше споменал че и е слагал някакви гоуфовски части по окачването.

                          а в кой български сервиз не ти взимат пари за труд и части при неуспешен опит за ремонт. къде го има това. щом диагностиката не може да покаже къде е проблема защо се взимат по 30 лева. в кой български сервиз след ремонт на едно нещо не ти скапват друго- я превъртяла резбичка, я ненапаснати пластмаси,я нещо надрано,я нещо залепено със секундно лепило,я някъде сложени свински опашки вместо скоби.....
                          да каже колегата къде е ходил,но ако почнем да изреждаме лошите сервизи, темата ще стане няколко стотин страници. според мен автомонтьорите силно преувеличават сложността на тяхната работа и почти винаги товарят клиента с много пари за лошо свършена услуга,че и се зверят на всичкото отгоре.
                          точка

                          Comment


                          • #58
                            Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                            -цветелин беше споменал че и е слагал някакви гоуфовски части по окачването.
                            е то тва мое да се очаква от него
                            Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                            Comment


                            • #59
                              Първоначално публикувано от ne0 Покажи съобщение
                              Търтея е прав. И на недоволния, прочети какво ти написах. В сервиз си оставяш клата и я взимаш здрава. Те това е. Като ти кажат за операция си не взимаш игла и конец и скалпел и вкъщи на масата
                              Адски повърхностно е да се сравнява автомонтьорство с медицина. И медицината не е само игла, конци и скалпели.
                              Колегата (недоволния) незнам защо се притеснява да спомене сервизите. Неберемедов е прав, че така малко обобщаваме нещата и така олеква цялата тема доста.
                              "Моралните устои не могат да бъдат създадени с параграфите на закона".
                              К.М.

                              Comment


                              • #60
                                Първоначално публикувано от търтей Покажи съобщение
                                е то тва мое да се очаква от него
                                тя за това върви тая кола
                                точка

                                Comment

                                Working...
                                X