Известие

Collapse
No announcement yet.

въпрос относно спор между младши водачи...

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Първоначално публикувано от stelt Покажи съобщение
    Момчета, много се отклонихте от темата.
    За мен лично, сигурността е на първо място.
    Един автомобил, движещ се по инерция със запален двигател е по-несигурен отколкото движещият се автомобил с включена скоростна кутия. Знаете какви стари кошове караме, че даже ги кичим и с допълнителни екстри като разни газови уредби и т.н. и вероятността да угасне двигателя е голяма. А да остане един неопитен шофьор с неефективни спирачки и вдървен волан е много опасно, както за него, така и за околните.
    Затова е препоръчително да се избягва движението на неутрална предавка.
    По скоро ти се отклоняваш....

    @lordliness
    Признавам, че си прав, че на ППХ се регулират оборотите. Просто двигателя не впръсква гориво, получава се т.нар. моторна спирачка и оборотите намаляват, т.е. имаме регулиране
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
    ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

    Comment


    • #62
      Първоначално публикувано от pinko Покажи съобщение
      След това изказване те признавам за тотално неграмотен по отношение на двигателите и спирам да споря с теб. Завинаги. Щото със същия успех мога да споря и с радиоточката.
      Дами и господа, призовавам ви да не се храните излишно за глупости процеса на свиване на газ води до увеличаване на температурата му - процеса се нарича адиабатно свиване и се учи мисля по физика в май беше шести клас. В случая и двамата сте прави.
      Tormentvm In Dvm Demens

      Comment


      • #63
        Колко bars беше налягането в рейката на uniJet-a..?

        Comment


        • #64
          Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
          Най- ниския разход който съм виждал на алфата е бил 5.8 и се е случвало 1-2 пъти нормално ми показва от 6.5 до 7,5( извън града) стига и до 8 При спускане на скорост ми показава същите цифри.Веднъж ме теглиха и показваше разход окло 3.С влючен климатик 7.5 средно.Излиза ,че надолу( ППХ) ДВГ е изгасен(няма гориво -не работи) като натиснеш газта пали ,при палене знаете как е лека детонация и т.н. никога не съм усещал такова палене нито съм чувал двигателя да изгасва.Как го обяснявате?На всеки сигурно му е гаснела кола в движение и я е палил в движение.Усеща се.

          ---------- Post added at 12:52 ---------- Previous post was at 12:44 ----------

          Едното е следствие от другото налягането достига до 40 атмосфери и затова се достига температура до 800 градуса,без налягане няма градуси -това е.Гледам ,че разбирате и се забавлявам.Още трябва да четете.Много.Така и не ме убедихте кое как става.И четете специализирана литература ,а не какво пишат по другите форуми-там информацията не е меродавна.Това е от мен.
          той двигателя не е изгасен, върти се и просто няма гориво. в момента в който бутнеш газта, веднага излиза от ППХ, не прилашква а се усеща леко. просто като бутнеш газта , вече не се усеща че двигателя убива инерцията. освен това в ППХ не е възможно да се впръсква малко количество бензин щото съотношението въздух-гориво ще е голямо и просто сместа няма да се запали-няма ефект. бедни смеси от рода на 20:1 не може да ги запалиш с бензинов двигател предназначен да работи 14-1
          точка

          Comment


          • #65
            Първоначално публикувано от pinko Покажи съобщение
            След това изказване те признавам за тотално неграмотен по отношение на двигателите и спирам да споря с теб. Завинаги. Щото със същия успех мога да споря и с радиоточката.
            Пинко, и аз не съм съгласен с тебе! Запалването на нафтата е точно в следствие на високото налягане, а температурата също е следствие от налягането. Не случайно дизелите са с много по- високо налягане от бензина.
            Lexus IS200

            Comment


            • #66
              Първоначално публикувано от Mind_Control Покажи съобщение
              Пинко, и аз не съм съгласен с тебе! Запалването на нафтата е точно в следствие на високото налягане, а температурата също е следствие от налягането. Не случайно дизелите са с много по- високо налягане от бензина.
              Абе хора, замислете се малко - ако нафтата се запалваше от налягане, а не от високата температура (както твърди колегата, цитирам "Нафтата се запалва от високото налягане ,а не от луда жега", то какво щеше да се случва в нафтовата помпа за високо налягане или в рейката? Там налягането е над 1000 бара. При най-модерните комън-рейли дори и над 2000 бара.

              За сравнение -в цилиндръра на дизелов двигател налягането в края на такта сгъстяване е 40 бара. Да, температурата е следствие на сгъстяването на въздуха, но колегата твърди, че запалването е от налягането, а не от температурата.

              Не трябвала температура ли? Защо тогава дизелите имат подгряващи свещи за зимата? Нали налягането в цилиндрите е същото и зимата, и лятото? Ама зимата на нафтата и е хладничко, нали?

              Нафтата се самозапалва от жегата - това е истината
              Volvo XC90 D5 '06
              Alfa Romeo Spider 2.0 '90
              Lancia Ypsilon 1.2 '00



              ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
              ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
              ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99

              Comment


              • #67
                Първоначално публикувано от Mind_Control Покажи съобщение
                Пинко, и аз не съм съгласен с тебе! Запалването на нафтата е точно в следствие на високото налягане, а температурата също е следствие от налягането. Не случайно дизелите са с много по- високо налягане от бензина.
                Нафтата се самозапалва при висока температура която се получава вследствие на адиабатното свиване на сместа от въздух и малки капчици нафта и т.н. има един проблем тъй като нафтата не може да се възпламени вдновременно по целия обем на пространството в ГМТ се налагат такива шмекерии като мултипойнт впръскване, както и разделени във времето впръсквания - самата нафта както и всеки един петролен продукт не подлежи на свиване с голямото налягане в комънрейл системата се осигурява по-доброто и аерозолиране в горивната смес.
                Пинко е прав но е много едностранчив в случая.
                Относно темата - не мога да кажа мнение по нея - нямам идея кое на какво се дължи а фюълкътофф системата засега ми е непонятна - не като действие а като начин на взаимодействие на мотора по време на включването и ... толкова от мен
                Tormentvm In Dvm Demens

                Comment


                • #68
                  За да има огин требват 3 работи:
                  1. нещо което да може да гори;
                  2. висока температура - колко висока зависи от 1;
                  3. окислител - демек кислород.

                  Колегата с налягането предполагам и сам се е усетил, че налягането само по себе си няма как да запали горивото. Иначе налягането при палене зимата може и да е по-ниско, защото поради известни причини стартера върти по-бавно.
                  Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
                  ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

                  Comment


                  • #69
                    Първоначално публикувано от pinko Покажи съобщение
                    Абе хора, замислете се малко - ако нафтата се запалваше от налягане, а не от високата температура (както твърди колегата, цитирам "Нафтата се запалва от високото налягане ,а не от луда жега", то какво щеше да се случва в нафтовата помпа за високо налягане или в рейката? Там налягането е над 1000 бара. При най-модерните комън-рейли дори и над 2000 бара.

                    За сравнение -в цилиндръра на дизелов двигател налягането в края на такта сгъстяване е 40 бара. Да, температурата е следствие на сгъстяването на въздуха, но колегата твърди, че запалването е от налягането, а не от температурата.

                    Не трябвала температура ли? Защо тогава дизелите имат подгряващи свещи за зимата? Нали налягането в цилиндрите е същото и зимата, и лятото? Ама зимата на нафтата и е хладничко, нали?

                    Нафтата се самозапалва от жегата - това е истината
                    Нафтовата помпа засмуква само нафта, но не и кислород. Няма как да се запали нафтата, колкото и високо да е налягането. За да има самозапалване трябва да има преди всичко налягане, с температурата е следствие. Най- малкото, като палиш, първо буталото нагнетява, а после се появява високата температура.
                    Last edited by Mind_Control; d.m.y г., 16:14.
                    Lexus IS200

                    Comment


                    • #70
                      Дано поне това да изясним и да няма неясно:

                      Четиритактов дизелов двигател

                      За два оборота на коляновия вал, буталото извършва четири постъпателни движения, които се наричат тактове. Всяко едно движение на буталото е синхронизирано с други механизми в двигателя, с цел да се осъществи работния цикъл при точно определени условия.
                      I такт всмукване. От горна мъртва точка (ГМТ) буталото започва ход надолу в цилиндъра. Отваря се всмукателния клапан и цилиндърът на двигателя се изпълва с атмосферен въздух. За постигане на по-голяма мощност в някои двигатели запълването с въздух става принудително с турбокомпресор, т.е. въздушната маса в цилиндъра има по-високо налягане от обикновеното атмосферно налягане.
                      II такт сгъстяване. От долна мъртва точка (ДМТ) започва движение нагоре при затворен всмукателен клапан. Започва компресиране на въздуха в цилиндъра. Съпротивлението му се преодолява от инерцията на маховика на двигателя. При достигане на ГМТ налягането на компресирания въздух нараства до 30-40 атмосфери поради намаляване на първоначалния обем, достигащо до 22 пъти за някои дизелови двигатели. Температурата на въздуха в цилиндъра се повишава от 500 до 800 0C.
                      III такт разширение. Това е работният такт на двигателя. Горивонагнетателната помпа чрез дюзата в цилиндъра фино разпръсква дизелово гориво, което се самозапалва. Това се осъществява няколко градуса преди ГМТ. Процесът е лавинен и мигновен. С образуването на изгорели газове с много голямо налягане, рязко и мощно започва движението на буталото към ДМТ.
                      IV такт изпускане е последният от работният цикъл на двигателя. Движението на буталото е от ДМТ към ГМТ. Изпускателният клапан се отваря и изгорелите газове изтласкани от движението на буталото напускат цилиндъра. Изпускателният клапан ще се затвори преди да се отвори смукателния клапан за I такт на следващия работен цикъл.
                      Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
                      ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

                      Comment


                      • #71
                        Първоначално публикувано от rossenvn Покажи съобщение
                        Дано поне това да изясним и да няма неясно:

                        Четиритактов дизелов двигател

                        За два оборота на коляновия вал, буталото извършва четири постъпателни движения, които се наричат тактове. Всяко едно движение на буталото е синхронизирано с други механизми в двигателя, с цел да се осъществи работния цикъл при точно определени условия.
                        I такт всмукване. От горна мъртва точка (ГМТ) буталото започва ход надолу в цилиндъра. Отваря се всмукателния клапан и цилиндърът на двигателя се изпълва с атмосферен въздух. За постигане на по-голяма мощност в някои двигатели запълването с въздух става принудително с турбокомпресор, т.е. въздушната маса в цилиндъра има по-високо налягане от обикновеното атмосферно налягане.
                        II такт сгъстяване. От долна мъртва точка (ДМТ) започва движение нагоре при затворен всмукателен клапан. Започва компресиране на въздуха в цилиндъра. Съпротивлението му се преодолява от инерцията на маховика на двигателя. При достигане на ГМТ налягането на компресирания въздух нараства до 30-40 атмосфери поради намаляване на първоначалния обем, достигащо до 22 пъти за някои дизелови двигатели. Температурата на въздуха в цилиндъра се повишава от 500 до 800 0C.
                        III такт разширение. Това е работният такт на двигателя. Горивонагнетателната помпа чрез дюзата в цилиндъра фино разпръсква дизелово гориво, което се самозапалва. Това се осъществява няколко градуса преди ГМТ. Процесът е лавинен и мигновен. С образуването на изгорели газове с много голямо налягане, рязко и мощно започва движението на буталото към ДМТ.
                        IV такт изпускане е последният от работният цикъл на двигателя. Движението на буталото е от ДМТ към ГМТ. Изпускателният клапан се отваря и изгорелите газове изтласкани от движението на буталото напускат цилиндъра. Изпускателният клапан ще се затвори преди да се отвори смукателния клапан за I такт на следващия работен цикъл.
                        Най после някой да напише нещо смислено.Не мислите ли ,че Пинко ми дължи извинение,тук си спорим,а не раздаваме квалификации и обиди кой е неграмотен и по отношение на какво.Повечето от вас не са готови и не могат да се аргументират добре по техническите въпроси,на няколко пъти си противореча ,но на никой не му прави впечатление.Позволявам си да ви провокирам за да си размърдате мозъците,извинения ако съм засегнал някого.Когато някой се чувства безсилен и думите и аргументите не стигат започва да обижда.Истината се ражда в спора.И смятам ,че е редно да получа извинение с големи червени букви.
                        Last edited by lordliness; d.m.y г., 07:06.
                        Не всички, които се скитат, са изгубени.

                        Comment


                        • #72
                          pinko, не че нещо, ама не разбираш много повече от тоя, с който спориш. Твоите изказвания са дори малко по-необмислени, от неговите.
                          Alfa Romeo 146 1.6TS '97 - ex
                          Fiat Grande Punto 1.4 Dynamic - ex
                          BMW 328i

                          Comment


                          • #73
                            хайде сега , вече е ред на хранилката.....


                            Я ЗАКЛЮЧЕТЕ ТАЯ ТЕМА
                            ALFA 155 SQUADRA CORSE - BULGARIA

                            Comment


                            • #74
                              Елементарен въпрос и липса на елементарно уважение.

                              Като за първа вечер след отпуска ще съм добър и ще отправя само едно общо предупреждение, дръжте се културно!

                              Катанец...
                              Welcome to the real world

                              Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                              Comment

                              Working...
                              X