Известие

Collapse
No announcement yet.

Зарядно за акумулатор

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    ..

    Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
    ейнхел от евтините /~50/ в практикер - състав - трансформатор,грец,бушон и нещо като ампермер.
    липсва електроника следяща заряда по какъвто и да е начин. питай ме от къде знам
    Ами кажи някой читав със сходен бюджет колега
    Бивша:156 2.4 JTD-140 Distinctive
    Настояща: Opel Vectra Caravan 1.9 CDTI- 150 h.p.живички мъркат.

    Comment


    • #32
      зависи какво искаш от зарядното -импулсно или конвенционално,специални режими - десулфатизация,подзаряд, разреждане и т.н.т.
      проблема е че хубавите почват от 200лв. иначе ейнхела си върши работа. трафа му е така навит че след греца имаш точно 14,4волта и не можеш да презаредиш. даваха му мисля ток 5А и ефективно 3,5А.
      точка

      Comment


      • #33
        5 ампера ще са малко за твоите акумулатори
        Не всички, които се скитат, са изгубени.

        Comment


        • #34
          какво значи "5ампера са малко" !?!
          като знаем че оптималния заряден ток е 1/10 от капацитета на батерията /за 74Ач=7А и 60Ач=6А/ тоест единствения недостатък е увеличение на времето за заряд. но въпреки че ейнхела върши работа, не го препоръчвам.
          точка

          Comment


          • #35
            Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
            зависи какво искаш от зарядното -импулсно или конвенционално,специални режими - десулфатизация,подзаряд, разреждане и т.н.т.
            проблема е че хубавите почват от 200лв. иначе ейнхела си върши работа. трафа му е така навит че след греца имаш точно 14,4волта и не можеш да презаредиш. даваха му мисля ток 5А и ефективно 3,5А.
            Мисля, че еФтинджосите са 10А, моето е 5 но беше над 100 лева със сигурност (сега може и да е по-евтино ама наполовина не ми се вярва)...
            А аз много не разбирам от електротехника, ама като седи батерията на зарядното и амперметъра на моето постепенно леко намалява и като се е заредила, стрелката показва нула и реално така може да го забравиш включено няколко дена без да се случи нищо (питай ме и ти как знам)... Това не означава ли, че всъщност си има нещо дето да следи заряда или..?

            Comment


            • #36
              Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
              Мисля, че еФтинджосите са 10А, моето е 5 но беше над 100 лева със сигурност (сега може и да е по-евтино ама наполовина не ми се вярва)...
              А аз много не разбирам от електротехника, ама като седи батерията на зарядното и амперметъра на моето постепенно леко намалява и като се е заредила, стрелката показва нула и реално така може да го забравиш включено няколко дена без да се случи нищо (питай ме и ти как знам)... Това не означава ли, че всъщност си има нещо дето да следи заряда или..?
              за това зарядно говорим
              http://einhell.bg/?p=1289
              цената му е такава и в практикер. плавното намаляне на зарядния ток с времето се дължи на изравняването на потенциалите на трансформатора и акумулатора. когато акумулатора стигне 14,4волта - тоест се изравни със зарядното , ток не протича.
              за ограничаване на тока /когато той е най-висок - в началото на зареждането/ се разчита на самия трансформатор. тоест няма токоограничаване.
              точка

              Comment


              • #37
                Да допълня това, което обясни Колев - зарядният ток не трябва да надвишава 1/10 от капацитета на акумулатора.
                С оглед на това правило, дискутираното зарядно ще върши що-годе добра работа за акумулатори с капацитет 50 - 60 А/h.
                Акумулатори с по-висок капацитет ще се зареждат по-бавно.
                Основният му недостатък обаче се състои в това, че след като не може да му се задава зарядния ток, практически е неприложимо за заряд на акумулатори с по-малък капацитет - примерно 36 - 40 А/h или по-малки.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #38
                  Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                  какво значи "5ампера са малко" !?!
                  като знаем че оптималния заряден ток е 1/10 от капацитета на батерията /за 74Ач=7А и 60Ач=6А/ тоест единствения недостатък е увеличение на времето за заряд. но въпреки че ейнхела върши работа, не го препоръчвам.
                  Малко означава малко, имам зарядно Absaar 5 ампера ,когато зареждам акумулатор 62 Ah и 100 Ah индикацията, че са заредени не светва никога, въпреки че съм ги държал включени близо 48 часа, акумулатор който съответства се зарежда за 15 часа

                  ---------- Post added at 18:15 ---------- Previous post was at 18:13 ----------

                  Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                  Да допълня това, което обясни Колев - зарядният ток не трябва да надвишава 1/10 от капацитета на акумулатора.
                  С оглед на това правило, дискутираното зарядно ще върши що-годе добра работа за акумулатори с капацитет 50 - 60 А/h.
                  Акумулатори с по-висок капацитет ще се зареждат по-бавно.
                  Основният му недостатък обаче се състои в това, че след като не може да му се задава зарядния ток, практически е неприложимо за заряд на акумулатори с по-малък капацитет - примерно 36 - 40 А/h или по-малки.
                  Зарежда с по малък капацитет перфектно, без проблеми имам доста опит .
                  Не всички, които се скитат, са изгубени.

                  Comment


                  • #39
                    Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                    Малко означава малко, имам зарядно Absaar 5 ампера ,когато зареждам акумулатор 62 Ah и 100 Ah индикацията, че са заредени не светва никога, въпреки че съм ги държал включени близо 48 часа, акумулатор който съответства се зарежда за 15 часа

                    ---------- Post added at 18:15 ---------- Previous post was at 18:13 ----------


                    Зарежда с по малък капацитет перфектно, без проблеми имам доста опит .
                    То за зареждане, ще ги зарежда. Проблемът е в това, че когато ги зарежда с ток по-голям от 1/10 от капацитета им и то за продължително време, им скъсява живота.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #40
                      Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                      То за зареждане, ще ги зарежда. Проблемът е в това, че когато ги зарежда с ток по-голям от 1/10 от капацитета им и то за продължително време, им скъсява живота.
                      Само и единствено ако се допусне електролита да кипи неудържимо и дълго. Купувам винаги оловни акумулатори с електролит. Винаги на най- ниската цена която намеря( технологията е сходна качеството също, срока на експлоатация също , няма смисъл да се купуват скъпи акумулатори), винаги ги дозареждам през три месеца. Средно ги използвам по пет години.
                      Не всички, които се скитат, са изгубени.

                      Comment


                      • #41
                        Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                        Само и единствено ако се допусне електролита да кипи неудържимо и дълго. Купувам винаги оловни акумулатори с електролит. Винаги на най- ниската цена която намеря( технологията е сходна качеството също, срока на експлоатация също , няма смисъл да се купуват скъпи акумулатори), винаги ги дозареждам през три месеца. Средно ги използвам по пет години.
                        Аз също си купувам по-скоро евтини акумулатори. Основно поради 2 причини:

                        1 - Експлоатирам возилото си в условия при които винаги мога да подменя грохналия акумулатор с друг.

                        2 - Някак ми е странно да платя 1/10 от стойността на колата ми за един акумулатор

                        Това не означава, че не ценя достойнствата на качествените акумулатори. А те не са малко.
                        Ще спомена само едно от тях. В определена ситуация могат да ти спасят живота.

                        Та ако си си купил акумулатор за 500 лв, сигурно малко ще се замислиш с какво да го зареждаш.
                        И ако си запознат с принципа на действие на качествените зарядни устройства, едва ли ще ползваш зарядно за 50 лв.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #42
                          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                          Аз също си купувам по-скоро евтини акумулатори. Основно поради 2 причини:

                          1 - Експлоатирам возилото си в условия при които винаги мога да подменя грохналия акумулатор с друг.

                          2 - Някак ми е странно да платя 1/10 от стойността на колата ми за един акумулатор

                          Това не означава, че не ценя достойнствата на качествените акумулатори. А те не са малко.
                          Ще спомена само едно от тях. В определена ситуация могат да ти спасят живота.

                          Та ако си си купил акумулатор за 500 лв, сигурно малко ще се замислиш с какво да го зареждаш.
                          И ако си запознат с принципа на действие на качествените зарядни устройства, едва ли ще ползваш зарядно за 50 лв.
                          За 500 лева колко години кара?
                          Не всички, които се скитат, са изгубени.

                          Comment


                          • #43
                            Пак сте се отплеснали.
                            Като ви чета, все едно не говорим за зарядно за акумулатор, а за космическа ракета.
                            Като изключим сложните зарядни с регулируем ток, импулсни захранвания, променлив ток и прочие шукарийки, останалите се делят основно на два типа:
                            Старите със селенови пакети и стабилен ток през целия период на заряд и по-новите от Зрънчо, със силициеви диоди.
                            Старите със селеновите пакети са с напрежение 19-22 волта. При тях се използува свойството на селеновият пакет да действа като стабилизатор по ток. Там тока, дори и при пълно късо се ограничава от рязкото повишаване на съпротивлението на пакета.
                            Те са прости по устройство и невероятно надеждни.
                            С тях заряда е прост и ефективен.
                            Включваш и чакаш. Започне ли буйно газоотделяне, засичаме два часа и акумулатора е готов.
                            По-новите са с един тъп силициев грец и напрежение 14.2-14.4 волта.
                            Силициевите диоди не "клякат" от тока и всичко, от трафа до акумулатора започва да грее.
                            Някой се изказа по-горе отрицателно за тънките кабели на въпросният токоизправител.
                            Колега, точно там е тънкият момент с тия токоизправител.
                            Тънкият кабел играе ролята на баретор в системата. Тоест на ограничител по ток.
                            Ако грее то не му се притеснявайте. За това са го сложили толкова тънък. Да грее той, а не акумулатора.
                            Ако е по-дебел, гарантирано при паднал акумулатор тока ще може да достигне стойности далеч над 1/10 от номинала.
                            То това всъщност си става при всяко стартиране на мотора.
                            За това не си мислете, че е от кой знае какво значение временното повишаване на зарядният ток,
                            На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                            Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                            Comment


                            • #44
                              Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                              За 500 лева колко години кара?
                              Годините, които издържа един качествен акумулатор, доколкото знам са 5 - 6.
                              Но не това го отличава от евтиния акумулатор.
                              Основните разлики между качествения и некачествения акумулатор са:

                              - Качественият акумулатор запазва номиналния си капацитет значително по-дълго време.

                              - Качественият акумулатор в много по-малка степен се саморазрежда.

                              - Качественият акумулатор може да осигури по-голям стартов ток (при едни и същи каталожни обещания)

                              - Качественият акумулатор е по-работоспособен при ниски температури.

                              .........това е основното.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment


                              • #45
                                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                                Годините, които издържа един качествен акумулатор, доколкото знам са 5 - 6.
                                Но не това го отличава от евтиния акумулатор.
                                Основните разлики между качествения и некачествения акумулатор са:

                                - Качественият акумулатор запазва номиналния си капацитет значително по-дълго време.

                                - Качественият акумулатор в много по-малка степен се саморазрежда.

                                - Качественият акумулатор може да осигури по-голям стартов ток (при едни и същи каталожни обещания)

                                - Качественият акумулатор е по-работоспособен при ниски температури.

                                .........това е основното.
                                Моят акумулатор 100Ah / 200 лева прави всичко това.
                                Не всички, които се скитат, са изгубени.

                                Comment

                                Working...
                                X