Известие
Collapse
No announcement yet.
Зарядно за акумулатор
Collapse
X
-
зависи какво искаш от зарядното -импулсно или конвенционално,специални режими - десулфатизация,подзаряд, разреждане и т.н.т.
проблема е че хубавите почват от 200лв. иначе ейнхела си върши работа. трафа му е така навит че след греца имаш точно 14,4волта и не можеш да презаредиш. даваха му мисля ток 5А и ефективно 3,5А.точка
Comment
-
какво значи "5ампера са малко" !?!
като знаем че оптималния заряден ток е 1/10 от капацитета на батерията /за 74Ач=7А и 60Ач=6А/ тоест единствения недостатък е увеличение на времето за заряд. но въпреки че ейнхела върши работа, не го препоръчвам.точка
Comment
-
Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщениезависи какво искаш от зарядното -импулсно или конвенционално,специални режими - десулфатизация,подзаряд, разреждане и т.н.т.
проблема е че хубавите почват от 200лв. иначе ейнхела си върши работа. трафа му е така навит че след греца имаш точно 14,4волта и не можеш да презаредиш. даваха му мисля ток 5А и ефективно 3,5А.
А аз много не разбирам от електротехника, ама като седи батерията на зарядното и амперметъра на моето постепенно леко намалява и като се е заредила, стрелката показва нула и реално така може да го забравиш включено няколко дена без да се случи нищо (питай ме и ти как знам)... Това не означава ли, че всъщност си има нещо дето да следи заряда или..?
Comment
-
Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщениеМисля, че еФтинджосите са 10А, моето е 5 но беше над 100 лева със сигурност (сега може и да е по-евтино ама наполовина не ми се вярва)...
А аз много не разбирам от електротехника, ама като седи батерията на зарядното и амперметъра на моето постепенно леко намалява и като се е заредила, стрелката показва нула и реално така може да го забравиш включено няколко дена без да се случи нищо (питай ме и ти как знам)... Това не означава ли, че всъщност си има нещо дето да следи заряда или..?
http://einhell.bg/?p=1289
цената му е такава и в практикер. плавното намаляне на зарядния ток с времето се дължи на изравняването на потенциалите на трансформатора и акумулатора. когато акумулатора стигне 14,4волта - тоест се изравни със зарядното , ток не протича.
за ограничаване на тока /когато той е най-висок - в началото на зареждането/ се разчита на самия трансформатор. тоест няма токоограничаване.точка
Comment
-
Да допълня това, което обясни Колев - зарядният ток не трябва да надвишава 1/10 от капацитета на акумулатора.
С оглед на това правило, дискутираното зарядно ще върши що-годе добра работа за акумулатори с капацитет 50 - 60 А/h.
Акумулатори с по-висок капацитет ще се зареждат по-бавно.
Основният му недостатък обаче се състои в това, че след като не може да му се задава зарядния ток, практически е неприложимо за заряд на акумулатори с по-малък капацитет - примерно 36 - 40 А/h или по-малки.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщениекакво значи "5ампера са малко" !?!
като знаем че оптималния заряден ток е 1/10 от капацитета на батерията /за 74Ач=7А и 60Ач=6А/ тоест единствения недостатък е увеличение на времето за заряд. но въпреки че ейнхела върши работа, не го препоръчвам.
---------- Post added at 18:15 ---------- Previous post was at 18:13 ----------
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеДа допълня това, което обясни Колев - зарядният ток не трябва да надвишава 1/10 от капацитета на акумулатора.
С оглед на това правило, дискутираното зарядно ще върши що-годе добра работа за акумулатори с капацитет 50 - 60 А/h.
Акумулатори с по-висок капацитет ще се зареждат по-бавно.
Основният му недостатък обаче се състои в това, че след като не може да му се задава зарядния ток, практически е неприложимо за заряд на акумулатори с по-малък капацитет - примерно 36 - 40 А/h или по-малки.Не всички, които се скитат, са изгубени.
Comment
-
Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщениеМалко означава малко, имам зарядно Absaar 5 ампера ,когато зареждам акумулатор 62 Ah и 100 Ah индикацията, че са заредени не светва никога, въпреки че съм ги държал включени близо 48 часа, акумулатор който съответства се зарежда за 15 часа
---------- Post added at 18:15 ---------- Previous post was at 18:13 ----------
Зарежда с по малък капацитет перфектно, без проблеми имам доста опит .
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеТо за зареждане, ще ги зарежда. Проблемът е в това, че когато ги зарежда с ток по-голям от 1/10 от капацитета им и то за продължително време, им скъсява живота.Не всички, които се скитат, са изгубени.
Comment
-
Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщениеСамо и единствено ако се допусне електролита да кипи неудържимо и дълго. Купувам винаги оловни акумулатори с електролит. Винаги на най- ниската цена която намеря( технологията е сходна качеството също, срока на експлоатация също , няма смисъл да се купуват скъпи акумулатори), винаги ги дозареждам през три месеца. Средно ги използвам по пет години.
1 - Експлоатирам возилото си в условия при които винаги мога да подменя грохналия акумулатор с друг.
2 - Някак ми е странно да платя 1/10 от стойността на колата ми за един акумулатор
Това не означава, че не ценя достойнствата на качествените акумулатори. А те не са малко.
Ще спомена само едно от тях. В определена ситуация могат да ти спасят живота.
Та ако си си купил акумулатор за 500 лв, сигурно малко ще се замислиш с какво да го зареждаш.
И ако си запознат с принципа на действие на качествените зарядни устройства, едва ли ще ползваш зарядно за 50 лв.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеАз също си купувам по-скоро евтини акумулатори. Основно поради 2 причини:
1 - Експлоатирам возилото си в условия при които винаги мога да подменя грохналия акумулатор с друг.
2 - Някак ми е странно да платя 1/10 от стойността на колата ми за един акумулатор
Това не означава, че не ценя достойнствата на качествените акумулатори. А те не са малко.
Ще спомена само едно от тях. В определена ситуация могат да ти спасят живота.
Та ако си си купил акумулатор за 500 лв, сигурно малко ще се замислиш с какво да го зареждаш.
И ако си запознат с принципа на действие на качествените зарядни устройства, едва ли ще ползваш зарядно за 50 лв.Не всички, които се скитат, са изгубени.
Comment
-
Пак сте се отплеснали.
Като ви чета, все едно не говорим за зарядно за акумулатор, а за космическа ракета.
Като изключим сложните зарядни с регулируем ток, импулсни захранвания, променлив ток и прочие шукарийки, останалите се делят основно на два типа:
Старите със селенови пакети и стабилен ток през целия период на заряд и по-новите от Зрънчо, със силициеви диоди.
Старите със селеновите пакети са с напрежение 19-22 волта. При тях се използува свойството на селеновият пакет да действа като стабилизатор по ток. Там тока, дори и при пълно късо се ограничава от рязкото повишаване на съпротивлението на пакета.
Те са прости по устройство и невероятно надеждни.
С тях заряда е прост и ефективен.
Включваш и чакаш. Започне ли буйно газоотделяне, засичаме два часа и акумулатора е готов.
По-новите са с един тъп силициев грец и напрежение 14.2-14.4 волта.
Силициевите диоди не "клякат" от тока и всичко, от трафа до акумулатора започва да грее.
Някой се изказа по-горе отрицателно за тънките кабели на въпросният токоизправител.
Колега, точно там е тънкият момент с тия токоизправител.
Тънкият кабел играе ролята на баретор в системата. Тоест на ограничител по ток.
Ако грее то не му се притеснявайте. За това са го сложили толкова тънък. Да грее той, а не акумулатора.
Ако е по-дебел, гарантирано при паднал акумулатор тока ще може да достигне стойности далеч над 1/10 от номинала.
То това всъщност си става при всяко стартиране на мотора.
За това не си мислете, че е от кой знае какво значение временното повишаване на зарядният ток,На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщениеЗа 500 лева колко години кара?
Но не това го отличава от евтиния акумулатор.
Основните разлики между качествения и некачествения акумулатор са:
- Качественият акумулатор запазва номиналния си капацитет значително по-дълго време.
- Качественият акумулатор в много по-малка степен се саморазрежда.
- Качественият акумулатор може да осигури по-голям стартов ток (при едни и същи каталожни обещания)
- Качественият акумулатор е по-работоспособен при ниски температури.
.........това е основното.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеГодините, които издържа един качествен акумулатор, доколкото знам са 5 - 6.
Но не това го отличава от евтиния акумулатор.
Основните разлики между качествения и некачествения акумулатор са:
- Качественият акумулатор запазва номиналния си капацитет значително по-дълго време.
- Качественият акумулатор в много по-малка степен се саморазрежда.
- Качественият акумулатор може да осигури по-голям стартов ток (при едни и същи каталожни обещания)
- Качественият акумулатор е по-работоспособен при ниски температури.
.........това е основното.Не всички, които се скитат, са изгубени.
Comment
Comment