Известие

Collapse
No announcement yet.

Митът "2.0 туин спарк"...

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Поддържай си колата в добро техническо състояние - грижи няма да имаш. Тия дето са чупили 2.0 ТС, авно са се взели малко или много за Шумахер на Нюрбугринг. Това си е една най-обикновенна конвенционална кола!

    п.с Айде сега не се засягайте
    Alfa Romeo 159 1.9 16V SW

    Comment


    • #47
      Първоначално публикувано от thecleaner Покажи съобщение
      Тя твоита се прави 5 пъти бре Случва се на 100 години овчар да утепа заек с гега : т.е. да не роди Т.С. на 20-30 хиляди километра след цялата газ.
      В същност бяха 2 пъти Но след 2-рия до ден днешен нямам никакви проблеми а пък я карам , като крадена . Абе каквото и да си говорим сменяш всичко на време , караш с убаво масло и само газ . Пък ако не дай си боже се посере правиш и пак газ . Двигател се прави ама ако си счупиш кратуната някъде За това за колегата дето отвори темата : карай не бой са ... и мн. безаварийни км.
      sigpic
      33-(1.3),(1.5 TI),(1.7 8V),(1.7 16V),145-(1.4TS),(2.0TS),(1.7 16V Boxer),146-(1.4TS),156-(2.4 JTD),(1.9JTDm),164-(2.0 V6 Turbo)
      Само черна Алфа може да бие друга черна Алфа

      Comment


      • #48
        Благодаря на Tonimir за поста. Имах нужда от подобен разбор а въпроса ми. Попринцип рядко минавам 5 000 оборота, дори и на магистрала, така че май няма много много какво да се притеснявам. Чудех се само дали направих грешка да мина от Мотул 10-40 6100 на Селения 20К...???... или пък да мина на 15-50 или 10-60
        Last edited by milev86; d.m.y г., 15:18.
        ALFA ROMEO 147 1.9jtd 8v 2006 г.
        DAEWOO Matiz 0.8 2000 г.

        ВАЗ 21079 1990 г.

        Comment


        • #49
          Първоначално публикувано от milev86 Покажи съобщение
          Благодаря на Tonimir за поста. Имах нужда от подобен разбор а въпроса ми. Попринцип рядко минавам 5 000 оборота, дори и на магистрала, така че май няма много много какво да се притеснявам. Чудех се само дали направих грешка да мина от Мотул 10-40 6100 на Селения 20К...???... или пък да мина на 15-50 или 10-60
          Според мен си направил грешка с маслото. За мен Мотулът е по-добър от Селенията, особено от 20к.. Междудругото и аз съм с 2ка ТС и досега мотор не съм трошил за 5 години. Само един път за малко да си строша главата...
          (1996) 146 ti EX ( 2008 ) 159 Sportwagon 3.2 JTS

          Comment


          • #50
            Колега, просто вземи и я обслужи тази кола както трябва (ремък ангренажен с ролки качествени, зацепване с пети в "наш" сервиз - т.е. където работят хора, които имат и АР и не са равнодушни към марката ), хубаво масло - 10W60 е за предпочитане, спри да мислиш, че си купил самолет и че в следващите 100 метра ще изхвърлиш бутало, спри да тормозиш и себе си, и колата и просто я карай с удоволствие. Сигурен съм, че ще останеш приятно учуден и изненадан от нея - тази кола или те грабва с времето, или "бягаш". Всички въпроси от рода "кое се чупи?", "къде се чупи?", "защо се чупи?" и т.н. могат да бъдат зададени за всяка марка - аз ако почна да разправям за VW Passat III - дето са уж "...вечни..." - няма да ми повярваш... Като се счупи - ремонт и продължаваш. Няма значение каква е марката . Иначе си късаш нервите с приказката за нероден Петко. Карай смело и си ти - колата е от "правилните" - груби грешки в конструкцията няма. Мое мнение все пак, но от 4 години употреба (и то на на най-слабия и най-скъп ТС ).
            sigpic
            Alfa Romeo 146 1.4 T.Spark Lusso (AR 33503) ZAR93000002178535

            Comment


            • #51
              Се, понеже всички съдят по себе си, а нямат глобален погле върху така наречения 2.0 ТС, нека първо да изясним, че този мотор е наФиат, а не на Алфа Ромео. Добре е да се разграничи от старит 2.0 ТС с 8 клапана, защото старият 8 клапанов мотор е конструиран и произведен от Алфа Ромео. Той е здрав, за разлика от своят наследник. Наследникът, 16 клапановият, е наистина много проблематичен и капризен мотор. Истината е, че е объркан на чертожната дъска. Глупаво е да сътвориш двигател, който има ход на буталото от 91 мм при скамо 83 мм диаметър, при условие, че искаш да го въртиш до над 7000 оборота. По запознатите могат да изчислят скорост на буталото при тези обороти и този ход. Оттам изват и тези проблеми с мазане, охлаждане на буталата и т.н. Отзделно бутала, биели и прочие са слабички и не са подходящи за каране във много високи обороти продължително време. Просто слаба изработка. Да не говорим, че мощността не е нищо особено. под 80 коня на литър никак не е сериозен мотор. Истинските сериозни мотори са с по 100 и нагоре коня от литър. Та 2.0 ТС 16V дори не впечатлява с тези 150 коня от 2 литра на фота на стария 8 клапанов предшественик, който вади мощност съмо с 5 коня по-малко, но има същя въртящ момент в по-голям диапазон при това.

              Тава го пиша като потребител, иначе като автомонтьор, ще кажа едно: Няма по-хубав мотор от 2.0 16V , най-хубавият 2 литров мотор в света, с най-готината електроника, най-хубав звук вади, най-икономичен е, за Бога, братя, купувайте си повече такива мотори за да имам работа и аз. Влюбен съм в този мотор.

              Сега ще ми се нахвърлят всички собственищи на такива мотори, ма какво да кажа, всичко което съм написал е като опит от времето, което съм прекарал с тези мотори.
              Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

              Comment


              • #52
                Първоначално публикувано от Bobi_33 Покажи съобщение
                Се, понеже всички съдят по себе си, а нямат глобален погле върху така наречения 2.0 ТС, нека първо да изясним, че този мотор е наФиат, а не на Алфа Ромео. Добре е да се разграничи от старит 2.0 ТС с 8 клапана, защото старият 8 клапанов мотор е конструиран и произведен от Алфа Ромео. Той е здрав, за разлика от своят наследник. Наследникът, 16 клапановият, е наистина много проблематичен и капризен мотор. Истината е, че е объркан на чертожната дъска. Глупаво е да сътвориш двигател, който има ход на буталото от 91 мм при скамо 83 мм диаметър, при условие, че искаш да го въртиш до над 7000 оборота. По запознатите могат да изчислят скорост на буталото при тези обороти и този ход. Оттам изват и тези проблеми с мазане, охлаждане на буталата и т.н. Отзделно бутала, биели и прочие са слабички и не са подходящи за каране във много високи обороти продължително време. Просто слаба изработка. Да не говорим, че мощността не е нищо особено. под 80 коня на литър никак не е сериозен мотор. Истинските сериозни мотори са с по 100 и нагоре коня от литър. Та 2.0 ТС 16V дори не впечатлява с тези 150 коня от 2 литра на фота на стария 8 клапанов предшественик, който вади мощност съмо с 5 коня по-малко, но има същя въртящ момент в по-голям диапазон при това.

                Тава го пиша като потребител, иначе като автомонтьор, ще кажа едно: Няма по-хубав мотор от 2.0 16V , най-хубавият 2 литров мотор в света, с най-готината електроника, най-хубав звук вади, най-икономичен е, за Бога, братя, купувайте си повече такива мотори за да имам работа и аз. Влюбен съм в този мотор.

                Сега ще ми се нахвърлят всички собственищи на такива мотори, ма какво да кажа, всичко което съм написал е като опит от времето, което съм прекарал с тези мотори.
                Как можа така да ми обидиш мотора За 6 години съм му сменил само колянов вал, 2 разпределителни, клапаните и буталата, а ти го изкара ебаси боклука. Абе това кви хора сте във Вентура сърце нямате ли е
                пп Откакто я кара майка ми нямам никакви проблеми с туинспарка
                sigpic
                156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                Comment


                • #53
                  Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                  Как можа така да ми обидиш мотора За 6 години съм му сменил само колянов вал, 2 разпределителни, клапаните и буталата, а ти го изкара ебаси боклука. Абе това кви хора сте във Вентура сърце нямате ли е
                  пп Откакто я кара майка ми нямам никакви проблеми с туинспарка
                  Нека ти зле със 159-ката

                  Убав си е 16В Туин Спарка, аз горещо го препоръчвам на всеки, не съм казал нищо лошо за него.

                  Я кажи как е дизелчето, джитка ли си безгрижно?
                  Тва е риторичен въпрос, знам го отговара, ма да го сревниме с Туин Спарка примерно
                  Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

                  Comment


                  • #54
                    Първоначално публикувано от Bobi_33 Покажи съобщение
                    Нека ти зле със 159-ката

                    Убав си е 16В Туин Спарка, аз горещо го препоръчвам на всеки, не съм казал нищо лошо за него.

                    Я кажи как е дизелчето, джитка ли си безгрижно?
                    Тва е риторичен въпрос, знам го отговара, ма да го сревниме с Туин Спарка примерно
                    Без газ върви кюмюра му с кюмюр ма не го хваля да хвърли дюза Ама и туинспарка си е кеф и него карам отвреме-навреме
                    sigpic
                    156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                    "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                    Comment


                    • #55
                      Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                      Без газ върви кюмюра му с кюмюр ма не го хваля да хвърли дюза Ама и туинспарка си е кеф и него карам отвреме-навреме
                      Ееее, а шестака как хубаво си върви в 166-цата...Малко му е по-висок разхода, ма е кеф голям.
                      Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

                      Comment


                      • #56
                        Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                        Как можа така да ми обидиш мотора За 6 години съм му сменил само колянов вал, 2 разпределителни, клапаните и буталата, а ти го изкара ебаси боклука. Абе това кви хора сте във Вентура сърце нямате ли е
                        пп Откакто я кара майка ми нямам никакви проблеми с туинспарка
                        Те тва са си консумативи за тоя двигател, като маслото
                        пп Май и аз ще я дам на майка ми да се оправи малко
                        Alfa Romeo 147 "Selespeed"
                        sigpic

                        Comment


                        • #57
                          Първоначално публикувано от Bobi_33 Покажи съобщение
                          Ееее, а шестака как хубаво си върви в 166-цата...Малко му е по-висок разхода, ма е кеф голям.
                          V6 rules ,като знам Феро кво причини на 2.5-цата на серес и дет се вика нищо му няма... като знам и аз моята как съм я карал яко вече 5 години и как си държи над 200км/ч и като гледам и колко хора са ревали с Т.С дори с 10/60 масло,някак си небих си купил сякаш
                          Шестака може и да похапва бензинец повечко от Т.С ама поне има защо и на човек му спокойно като си му подава газ
                          EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
                          EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
                          NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

                          Comment


                          • #58
                            Първоначално публикувано от don_pepone Покажи съобщение
                            V6 rules ,като знам Феро кво причини на 2.5-цата на серес и дет се вика нищо му няма... като знам и аз моята как съм я карал яко вече 5 години и как си държи над 200км/ч и като гледам и колко хора са ревали с Т.С дори с 10/60 масло,някак си небих си купил сякаш
                            Шестака може и да похапва бензинец повечко от Т.С ама поне има защо и на човек му спокойно като си му подава газ
                            E то няма база за сравнение, шестака си е дело на Алфа Ромео, а обсъжданият ТС си е Фиатско дело. Разлика от земята до небето.
                            Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

                            Comment


                            • #59
                              И какво стана сега - поредното оплюване на най-масовия двигател.
                              Всеки си хвали неговия - да се похваля пък и аз с моя.
                              Никакви проблеми с двигателя 2.0 TS Евро 3 със шестстепенна скоростна кутия - по нашите магистрали няма възможност да се задържат продължително време такива обороти с този двигател.
                              Каране с хубави масла и бензин и никакви проблеми.
                              Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
                              Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
                              Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
                              sigpic

                              Comment


                              • #60
                                Моторът слаган в Ланчиа Делта Интеграле и в няколко други италиянски бангии от 90-те (2.0 16в турбо) е дело също на ФИАТ. Интересно ми е какво ви е мнението за него? Разлики/прилики с 16в туин спарк (който също е ФИАТ-ска рожба). От това, което съм чел, единия е смятан за доста корав мотор от "старата школа", издържащ на много "бой" (Лампредито), а другия за капризен и "родилка" (ТС)?

                                п.с.Аз ги имам и двата, но за сега главно впечатления имам от Туин Спарка. Единственото, което мога да кажа на този етап е, че 2.0 16в турбото е адски евтин за обслужване и поддръжка спрямо ТС. Няма дебитомер, има МАП сензор (70лв), свещите са му 4 бр (40лв всичките НЖК), кабелите и бобините са на дооста сносни цени , 1 ламбда сонда, ангренажния ремък и ролката мисля, че ми се връзаха около 100лв!!
                                Last edited by digitalundgrd; d.m.y г., 02:23.
                                Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                                FIAT Coupe 16VT
                                Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                                Comment

                                Working...
                                X