Известие

Collapse
No announcement yet.

Митът "2.0 туин спарк"...

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Всъщност - темата беше тази ...

    Първоначално публикувано от milev86 Покажи съобщение
    ...на много места чувам изключително лоши отзиви за моторите на Алфа ромео 156 и по-специално за версията 2.0 155 к.с. На много места чувам - "много са трошливи", "след 180 км/ч се чупи мотора", "2.0 имат фабричен дефект и не стават за високи обороти"...и тем подобни...като по-вещи...искам да попитам запознатите тук...Мит ли е това, че специално "двойката" на туин спарк 156 от 1997-1998 година е толкова зле, безнадежден, ужасен и т.н. Има ли подобни "дефекти", за които чувам и изобщо какво ви е мнението (практически) за този мотор! Благодаря, ще чакам отзивите с итерес!
    ... но незнайно защо, дизелистите започнаха да си хвалят стоката в тази, иначе бензинова, тема ...

    @milev86: Не, не е мит. Това е нормален, двулитров мотор и ако е поддържан добре през последните 15 години, няма да има ядове.

    пп Така разправят за всички италиански коли, но имаше една приказка за лисицата и гроздето ...

    Поздрави на всички

    Comment


    • Първоначално публикувано от spe4elist Покажи съобщение
      Чудесно! Вземи си направи едно кратко проучване, вземаш трите сервиза във Варна, който правят Алфи и виждаш колко счупени ТС-а са направили. Не само двойки, въобще ТС ... и си отговаряш сам. След това обаче, за твоя информация, преброяваш и счупените дизели ... Варна е достатъчна за представителна извадка.
      Ще проверя! Но ще питам за ремонти на колянов вал и глава, смяна на бутала и лагери, а не за дюзи и турбо и вариатор. Така справедливо ли е или пак нещо ментя?

      ---------- Post added at 09:09 ---------- Previous post was at 09:06 ----------

      Първоначално публикувано от spe4elist Покажи съобщение

      @milev86: Не, не е мит.
      Хубаво де, сам си дал отговора, че не е мит, т.е. чупливи са. Защо продължаваш да упорстваш
      Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
      ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

      Comment


      • Първоначално публикувано от rossenvn Покажи съобщение
        Ще проверя! Но ще питам за ремонти на колянов вал и глава, смяна на бутала и лагери, а не за дюзи и турбо и вариатор. Така справедливо ли е или пак нещо ментя?
        Само не питай за цени на помпа, дюзи и турбо, че ще ти стане лошо - евквивалента е цената на 2-3 бензинови 156-ци

        Comment


        • Първоначално публикувано от rossenvn Покажи съобщение
          Аз пак те питам - какво искаш да докажеш? Напиши го да стане ясно. Например - бензиновия двигател това, а дизлеловия онова. За по-удобно може да използваш и реални данни за двигателите.
          1.9 16V JTD M-Jet (150 Hp) - 305/2000 Н*м
          2.0 i 16V T.Spark (155 Hp) - 187/3800 Н*м
          ОК. Да смятаме мощността, която ще отдават двата двигателя при посочените стойности за максимален въртящ момент:

          Ето ти и калкулатор


          1.9 16V JTD M-Jet (150 Hp) - 305/2000 Н*м:

          при 2000 оборота този двигател ще развие мощност 63,878 kW (86,87 HP)


          2.0 i 16V T.Spark (155 Hp) - 187/3800 Н*м

          при 3800 оборота този двигател ще развие мощност 74,413 kW (101,2 HP)


          Изводите оставям на теб.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • Първоначално публикувано от Sunny Покажи съобщение
            бах аз тея бързи Алфи
            че пък и здрави биле бре
            Баш!
            Това е въпросът,а не газ, бензин, дизел и т.н.
            Номера е да владееш Силата според мен,ама е сложно за обяснение...
            Last edited by 546; d.m.y г., 12:10.

            Comment


            • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
              ОК. Да смятаме мощността, която ще отдават двата двигателя при посочените стойности за максимален въртящ момент:

              Ето ти и калкулатор


              1.9 16V JTD M-Jet (150 Hp) - 305/2000 Н*м:

              при 2000 оборота този двигател ще развие мощност 63,878 kW (86,87 HP)


              2.0 i 16V T.Spark (155 Hp) - 187/3800 Н*м

              при 3800 оборота този двигател ще развие мощност 74,413 kW (101,2 HP)


              Изводите оставям на теб.
              Извода е, че бензина за да достигне дизела му трябват двойно /почти - да не се заядеш и за това/ обороти. Пиша го от пет страници.
              Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
              ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

              Comment


              • Първоначално публикувано от rossenvn Покажи съобщение
                Извода е, че бензина за да достигне дизела му трябват двойно /почти - да не се заядеш и за това/ обороти. Пиша го от пет страници.
                Не, изводът е, че стойностите за максимален въртящ момент на един двигател нищо не означават, защото въртящият момент на двигателя се трансформира докато стигне до колелата. В крайна сметка за динамиката на колата е интересен не въртящия момент на двигателя а този на колелата. (пиша това от 5 страници)


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщение
                  Номера е да владееш Силата според мен,ама е сложно за обяснение...
                  Изобщо не е сложно за обяснение за хора имащи нюх и усет към автомобилите.
                  Хората са направили предавки, с които може да се борави и машината да се държи в подходящите обороти, но малко хора владеят това изкуство.
                  Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
                  Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
                  Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
                  sigpic

                  Comment


                  • Голям сеир е тази тема!...
                    (1996) 146 ti EX ( 2008 ) 159 Sportwagon 3.2 JTS

                    Comment


                    • Що бе темата си е супер.
                      Аз даже като прочетох последните 2-3 страници се замислих, че явно всички бензинови мотори около 2,0 литра дето съм карал досега (не само в Алфа и не само ТС)са били нещо в много лоша кондиция... това да връщам от 5-та 3-та със 110км/ч. за да изпреваря с включен климатик - явно мотора си е бил пътник не че му липсва мощност или момент. А с издуханото тракащо ЖТД на 5 скорост с 2100об/мин. си изпреварвам без грижи... ама няма тръпка... и гори 5,5/100км. - пак няма тръпка... Пък като вдигне 180км/час по магистралата (ако успее това бавно ЖТД) пак няма тръпка щото иЧ не се сещам да мисля на ТуинСпарк-а преди колко километра съм му сменил маслото, преди колко км. съм му сменил биелните лагери и дали не съм уцелил някой "ментак". Ако пък недай си боже не съм правил ремонт досега си викам "абе я си карай със 130км. като нормалните хора, за к'во се правиш на състезател с тия 150коня" Нека си ги карат тия жтд-та със "заварена" газта на 3500об/мин...
                      Спор няма - бензина носи по-голяма тръпка особено ако е ТС 16в.
                      И ае стига сте ми цитирали тия цени на турбини и дюзи (нови), щото сигурно на пръстите на едната ръка мога да изброя във тоя форум колко човека са си купили чисто нов колянов вал при ремонт на ТС.
                      Щото ако говорим за цени втора употреба - не са толкова страшни и скъпи ремонтите нито на ЖТД, нито на ТС 16в.
                      Нали тука говорим за всекидневни кошници на по 8-10+ години.
                      За състезателни коли няма смисъл да говорим, щото повечето пишещи тук са ги виждали по телевизията и на клипчета в Ю-туб...
                      Last edited by Ilko Ivanov; d.m.y г., 23:38.
                      Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
                      Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

                      Comment


                      • Няма тръпка при дизелите, няма емоция, голяма скука - имам усещането, че човек затъпява когато кара дизел.
                        Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
                        Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
                        Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
                        sigpic

                        Comment


                        • Е нали и аз това казвам...
                          Даже така като се замисля, откак взех да карам дизели направо си се усещам така като МуТрА поне на Ъкъл де... То няма за какво да мислиш - натискаш газта и изпреварваш.
                          С бензина си трябва стратегия - как да върнеш скорост да не ти падат оборотите, ама и да не го презориш, пък и да не изгори много...
                          Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
                          Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

                          Comment


                          • Бензина е за майстори усещащи ускорението, а дизела е за неглижари радващи се на измамната икономия.
                            Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
                            Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
                            Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
                            sigpic

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от Ilko Ivanov Покажи съобщение
                              Що бе темата си е супер.
                              Аз даже като прочетох последните 2-3 страници се замислих, че явно всички бензинови мотори около 2,0 литра дето съм карал досега (не само в Алфа и не само ТС)са били нещо в много лоша кондиция... това да връщам от 5-та 3-та със 110км/ч. за да изпреваря с включен климатик - явно мотора си е бил пътник не че му липсва мощност или момент. А с издуханото тракащо ЖТД на 5 скорост с 2100об/мин. си изпреварвам без грижи... ама няма тръпка... и гори 5,5/100км. - пак няма тръпка... Пък като вдигне 180км/час по магистралата (ако успее това бавно ЖТД) пак няма тръпка щото иЧ не се сещам да мисля на ТуинСпарк-а преди колко километра съм му сменил маслото, преди колко км. съм му сменил биелните лагери и дали не съм уцелил някой "ментак". Ако пък недай си боже не съм правил ремонт досега си викам "абе я си карай със 130км. като нормалните хора, за к'во се правиш на състезател с тия 150коня" Нека си ги карат тия жтд-та със "заварена" газта на 3500об/мин...
                              Спор няма - бензина носи по-голяма тръпка особено ако е ТС 16в.
                              И ае стига сте ми цитирали тия цени на турбини и дюзи (нови), щото сигурно на пръстите на едната ръка мога да изброя във тоя форум колко човека са си купили чисто нов колянов вал при ремонт на ТС.
                              Щото ако говорим за цени втора употреба - не са толкова страшни и скъпи ремонтите нито на ЖТД, нито на ТС 16в.
                              Нали тука говорим за всекидневни кошници на по 8-10+ години.
                              За състезателни коли няма смисъл да говорим, щото повечето пишещи тук са ги виждали по телевизията и на клипчета в Ю-туб...
                              Браво за поста...споделям проблемите ти!
                              sigpic
                              Gulfstream G650 with Italian design...

                              Comment


                              • Бензина е за майстори усещащи ускорението, а дизела е за неглижари радващи се на измамната икономия.
                                Убеди ме.
                                Направо се почуствах там както го каза...
                                Утре отивам да си търся 2,0 ТС.
                                Селеспийд може ли или и той не е за майстори?
                                Last edited by Ilko Ivanov; d.m.y г., 00:03.
                                Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
                                Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

                                Comment

                                Working...
                                X