Известие

Collapse
No announcement yet.

Общи приказки за газта и проблемите ни

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от robygas Покажи съобщение
    Изобщо не помня вече за какво иде реч. Това беше преди 15-тина години....
    Беше един бус което предполага, че му е стигало подгряването. Човека си го кара доста време.
    Затова казах, че е въпрос за друга компетентност - сметките.
    Малко е кофти за навиване на тръба в-у гърнето защото то опира в престилката, но някак може да се изиграе!
    Мислих го много за електро подгряване ама маи е по-добре да е с вода... Двигателя е много стар и отгоре на всичко не е с алтернатор а с динамо! Разполагаме с няколко динама 6/12В обаче нямахме регулатор на 12 и трябваше да преправя един от 6 към 12 волта! Релерегулатора както знаете се състои от няколко релета които имат различни функции, едно да ограничава максималния ток, друго за да не става динамото електромотор и тн. Та релерегулатора е препипан за 12 волта но релето за максималния ток нямаше как да излъжа и в резултат на преправянето сега максималния ток които може да пусне е наполовина по-малък заради това че вече работи не на 6 а на 12 волта! По криви сметки имам към 10-15 ампера "свободни" само...
    Нищо не ми пречи да намотам един реотан и да тествам с колко ампера се загрява прилично... (дано не са над 200 вата само)
    Last edited by mimouzunov; d.m.y г., 23:56.
    sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

    Comment


    • От тази спецификация за електрически изпарители, става ясно, че един изпарител с капацитет 30 кг/час е с мощност 6 kW.
      Ако приемем, че 2 л пропан бутан тежат 1 кг. то следва, че за изпаряването на 1 литър LPG за час са нужни 100 W електрическа мощност.
      Ако движейки се колата изразходва 7 литра на час, следва че за целта ще е необходима и електрическа мощност 700 W.
      Това прави мисията невъзможна дори и ако динамото се смени с алтернатор.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • може да се ползва серпентина която от маслото да топли антифриз. има такива даже по алфите.
        най-удачния вариант е да навиеш няколко витки медна тръба на някой от изпускателните колектори. така ще стопля много по-бързо, по-елементарно е , а на изпарителя никой не е казал че му трябват 90градуса примерно. можеш да си го караш и на 40-50.
        вземи тури и един алтернатор, динамото го хвърляй в най-близкия контейнер. мисля Т3 бусовете с боксер двигатели са с алтернатори.
        точка

        Comment


        • Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
          може да се ползва серпентина която от маслото да топли антифриз. има такива даже по алфите.
          най-удачния вариант е да навиеш няколко витки медна тръба на някой от изпускателните колектори. така ще стопля много по-бързо, по-елементарно е , а на изпарителя никой не е казал че му трябват 90градуса примерно. можеш да си го караш и на 40-50.
          вземи тури и един алтернатор, динамото го хвърляй в най-близкия контейнер. мисля Т3 бусовете с боксер двигатели са с алтернатори.
          Да разясня малко... Имаме динама 6 и 12 волтови имаме и алтернатор 12 волтов! Проблема идва от това, че стоиката за динамото на този двигател не се маха (както на по-новите боксери от 70-те години) и затова неможе да се сложи алтернатор, същия е по-къс и с по-голямо Ф! На тоя двигател въпросната стоика е част от блока! Замяната на динамото с каквото и да е принципно е тегава работа защото за него е вързана и перката за охлаждането...

          Тия дни ще пробвам... Подгревна свещ ще навинта дирекно в изпарителя и ще пробвам дали ще загрява и колко!!! Мисля да налея и някаква течност, но тя ще е само за по-добро топлоотдаване от свещичката и циркулация няма да има... Разполагам с два изпарителя БРЦ и Ловато като мисля да пробвам с първия защото циркулацията на антифриза е направена да е от едната му страна а не в центъра както е в Ловатото (дано ме разбрахте)
          Last edited by mimouzunov; d.m.y г., 00:00.
          sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

          Comment


          • Днеска остана малко време и се хванах пак с...
            От теста които направих с подгревната свещ се установи ,че след като напълних с вода изпарителя същия се загрява доста добре като време дори само с една свещ! Продължавам да творя като мисля да добавя някакво управление просто http://vikiwat.com/termostat-bimetal...-avtopera.html а след това някакво по-яко реле... Като има развитие и тествам на колата пак ще пиша!
            Мисля да има и нещо като разширителен съд, единия щуцер за антифриза е запушен...
            Свеща се пада да влиза точно в това хлътнатото навътре...
            Attached Files
            Last edited by mimouzunov; d.m.y г., 16:08.
            sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

            Comment


            • Преди да правиш някакво управление на подгряването те съветвам да направиш проба в движение и така да определиш величината на необходимата за подгряването електрическа мощност. Да не се окаже, че динамото не може да я осигури.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                Преди да правиш някакво управление на подгряването те съветвам да направиш проба в движение и така да определиш величината на необходимата за подгряването електрическа мощност. Да не се окаже, че динамото не може да я осигури.
                Една свещ се надявам да захрани някак...
                И да, нее ясно още нищо. За теста бутилката с пропана ще е на земята колата ще работи на място а изпарителя и тои ще е някъде висящ... Ще пробвам първо дали може да работи на средни обороти и дали ще издържа инсталацията и такива работи
                sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                Comment


                • Ако не ме лъже паметта парното на тази кола е реализирано като е направена ламаринена обшивка около участък (мисля че беше оребрена тръба) под всяка от главите - там където двете изпускателни тръби се събират и отиват в гърнето и турбината вкарва въздух, който минава между обшивката и тръбата и така се грее и заминава напред по въздуховодите.
                  Мисълта ми е, че ако разшиеш тази ламаринена обшивка и вкараш вътре една медна серпентина, това би решило проблема с подгряването.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                    Ако не ме лъже паметта парното на тази кола е реализирано като е направена ламаринена обшивка около участък (мисля че беше оребрена тръба) под всяка от главите - там където двете изпускателни тръби се събират и отиват в гърнето и турбината вкарва въздух, който минава между обшивката и тръбата и така се грее и заминава напред по въздуховодите.
                    Мисълта ми е, че ако разшиеш тази ламаринена обшивка и вкараш вътре една медна серпентина, това би решило проблема с подгряването.
                    И това е мислено... Ако ще е с подгряване от такъв тип, по-скоро ще завяря една траба на гърнето и с електрическа помпа и разширителен съд ще...
                    Сега ще се пробва с подгревната свещ и ще се мисли след това...
                    sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                    Comment


                    • Пичове, имам въпрос. Ламбда корекцията на газовият инжекцион постоянно ли работи или може да се спре софтуерно. Става въпрос за Фобос 1 на моята кола 2.5 V6. Газаджията ми не ми бе вързал тази корекция и днес се реших и намерих кабелчето и го вързах към ламбдата,но не знам дали работи (коригира) или е просто вързано.
                      EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
                      EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
                      NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от don_pepone Покажи съобщение
                        Пичове, имам въпрос. Ламбда корекцията на газовият инжекцион постоянно ли работи или може да се спре софтуерно. Става въпрос за Фобос 1 на моята кола 2.5 V6. Газаджията ми не ми бе вързал тази корекция и днес се реших и намерих кабелчето и го вързах към ламбдата,но не знам дали работи (коригира) или е просто вързано.
                        Несъм наясно, но тая жичка от газовата вързана към сондата не е ли само за улеснение при настроиката!?
                        sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                        Comment


                        • И аз незнам на 100% но ми казаха че освен за настройка е и за корекция на сместта както при бензиновият комп. Даже в снопа кабели има кабелче и за втора ламбда.
                          EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
                          EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
                          NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

                          Comment


                          • Само за улеснение при настройката е.
                            Никаква корекция не прави газовия комп от там.
                            0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
                            Автогаз сервиз-
                            http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727

                            Comment


                            • Пфууу язък че рових 30 минути да търся кабелечето в снопа
                              Баси,май сондата ми се шашка нещо. На газ колата е толкова "одушена" на празен ход,че като карам на първа без газ и клати яко,чак рита,а сондата кове на малко над 800миливолта и не мърда от там, а като обърна на бенз си чертае нормално.... Що е то ?
                              Last edited by don_pepone; d.m.y г., 19:53.
                              EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
                              EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
                              NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

                              Comment


                              • Богата смесна газ.

                                опс..
                                Last edited by robygas; d.m.y г., 22:44.
                                0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
                                Автогаз сервиз-
                                http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727

                                Comment

                                Working...
                                X