Известие

Collapse
No announcement yet.

Олекотяване на маховик?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
    Оки, секи си знае......аз на кола дето ще юркам моментално и бих махнал излишния твар, пак в рамките на нормалното де, на един вал от 18 кила, доволно могат да се резнат 5 оки.......ся на кола за пикник не върви някак си, но принципно......
    Виж сега говори ми във физика и математика не в кухни и пикници ?
    0888 232 484 - Бобо Extreme Service
    sigpic
    Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
    Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

    Comment


    • Е каква математика гоните... кг. маховик / коне/върт. мом. ли?
      Welcome to the real world

      Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

      Comment


      • Има голяма разлика в изкараната мощност при много олекотен мотор спрямо стандартен
        И няма умирания никъде в диапазона.
        Валове, маховици и притискатели се баланасират в Бургас, тук в Русе в Университета се гласят да пуснат електронна машина също, но не съм ходил още.
        Последователността на баланса е първо само коляновия вал, после само маховика, после вала с маховика и на него притискателя, като се балансира самия притискател ако излезе че има нужда.
        принципно и заводски балансиран вал се оказва че има нужда да се пипне леко за да стане перфектно балансиран.
        При олекотяването на вал трябва да се работи много точно на струг и фреза и да се олекотява еднакво навсякъде по тежестите, защото в противен случай има голяма вероятност да се наложи да се доорязва вала тук таме на място при баланс машината, понеже няма как да се добалансира.

        Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign 475HP 11,5/1,9/191
        YouTube
        evo2 600

        Comment


        • Първоначално публикувано от ICI Покажи съобщение
          Има голяма разлика в изкараната мощност при много олекотен мотор спрямо стандартен
          И няма умирания никъде в диапазона.
          Разликата на горе или на долу е спрямо стандартния мотор без олекотен вал и маховик ?
          Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

          FIAT Coupe 16VT
          Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

          Comment


          • Първоначално публикувано от ICI Покажи съобщение
            Има голяма разлика в изкараната мощност при много олекотен мотор спрямо стандартен
            И няма умирания никъде в диапазона.
            Тва е кратко и ясно - никога една задвижвана тежест в дадена посока не е предимство пред друга по малка такава......
            "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
            F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

            Comment


            • За мен основната концепция е следната: големите маси се уравновесяват по-трудно особенно в високи обороти,така че ако не претендираме двигателя ни да работи на 9000 оборота а се придържаме към стандартните 7000 няма да има голям ефект от олекотяване и само да вмъкна нещо като ребусче знае ли някои колко цилиндъра трябва да е един двигател за да е напълно уравновесен без да има маховик
              AR323.01 ALFA ROMEO 156 Selespeed 99' 180hp ->KILLED BY JACKAL
              http://www.vbox7.com/play:547cada5d0
              Z20LET OPEL ZAFIRA ОРС 03' 200hp
              BAM SEAT LEON CUPRA R 04' 225hp

              Comment


              • Finally, you see some frankly unbelievable comments on car forums about lightened flywheels such as "they might make the car faster on the flat but it'll be slower up hills because that's where inertia helps you." Yeah right, heavy things go up hills so much better than light ones. That must be why all those trucks I overtake on the motorway come flying back past me up the next rise and then I overtake them again on the way down. A lightened flywheel has exactly the same effect as making the car lighter - no more no less. It will make the car faster everywhere - up hills, down hills, round my lady's chamber.
                Also lightening the flywheel does NOT give the engine any more horsepower just like removing a sack of cement from the boot doesn't either. It simply leaves more of the horsepower available to accelerate the car because less is wasted in accelerating the flywheel.

                http://pumaracing.co.uk/FLYWHEEL.htm

                ---------- Post added at 23:37 ---------- Previous post was at 23:34 ----------

                Първоначално публикувано от t-1000 Покажи съобщение
                За мен основната концепция е следната: големите маси се уравновесяват по-трудно особенно в високи обороти
                Щом могат да се уравновесят 12 цилиндрови карантии при 18000 оборота, не е връх на технологиите да уравновесиш нормално 4 или 6 цилиндрови при 7-8к обм......

                Първите 4 абзаца са доста интересни.......
                http://pumaracing.co.uk/flywheelbalance.htm
                Last edited by ФЕРАРИСТ; d.m.y г., 00:15.
                "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                Comment


                • Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                  Щом могат да се уравновесят 12 цилиндрови карантии при 18000 оборота, не е връх на технологиите да уравновесиш нормално 4 или 6 цилиндрови при 7-8к обм......
                  12 цилиндрови карантии ама от титан,титании,митании и дура незнам си какво а пък нашите карантии от звезден метал направо незнам
                  AR323.01 ALFA ROMEO 156 Selespeed 99' 180hp ->KILLED BY JACKAL
                  http://www.vbox7.com/play:547cada5d0
                  Z20LET OPEL ZAFIRA ОРС 03' 200hp
                  BAM SEAT LEON CUPRA R 04' 225hp

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от t-1000 Покажи съобщение
                    12 цилиндрови карантии ама от титан,титании,митании и дура незнам си какво а пък нашите карантии от звезден метал направо незнам
                    Материала не е чак толкова важен, колкото точността, с която са изработени детайлите. Модерните сплави позволяват да се намали теглото, като се запази здравината и дори да се увеличи. А 12 цилиндровия двигател си е роден по-добре балансиран от 4 цилиндровия, още от чертожната дъска. Аз съм виждал на живо 112 цилиндров и там няма балансиращи валове
                    Last edited by rossenvn; d.m.y г., 00:06.
                    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
                    ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщение
                      Разликата на горе или на долу е спрямо стандартния мотор без олекотен вал и маховик ?
                      Изкарват се повече коне от олекотеният мотор.
                      Просто налягането в цилиндъра развърта по-лесно леките бутала, биели и колянов вал а това означава повече свършена работа за единица време, тоест повече коне.
                      Представи си примерно един колянов вал с маса примерно 1 тон, просто ще е толкова инертен че едвам ще се ускорява с дадена сила, докато вал 10кг ще се развърти мигновено и основната част от силата ще отиде на гумите за да задвижи самата кола
                      Вече при статични режими когато няма ускорение а само поддържане на скорост, ги няма тия инерционни загуби, тогава е въпрос на предназначение.

                      Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign 475HP 11,5/1,9/191
                      YouTube
                      evo2 600

                      Comment


                      • Ясно Аз мисля, че темата за маховика се изясни тотално с последния пост
                        Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                        FIAT Coupe 16VT
                        Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от ICI Покажи съобщение
                          Изкарват се повече коне от олекотеният мотор.
                          Просто налягането в цилиндъра развърта по-лесно леките бутала, биели и колянов вал а това означава повече свършена работа за единица време, тоест повече коне.
                          Представи си примерно един колянов вал с маса примерно 1 тон, просто ще е толкова инертен че едвам ще се ускорява с дадена сила, докато вал 10кг ще се развърти мигновено и основната част от силата ще отиде на гумите за да задвижи самата кола
                          Вече при статични режими когато няма ускорение а само поддържане на скорост, ги няма тия инерционни загуби, тогава е въпрос на предназначение.
                          Как бих дал едно-две-три плюсчета за тоя пост, ама...
                          Обобщението е - печелиш в една посока, губиш в друга...
                          Alfa Romeo 146 1.6TS '97 - ex
                          Fiat Grande Punto 1.4 Dynamic - ex
                          BMW 328i

                          Comment


                          • Извода е олекотявайте наред - нищо друго не е важно освен колко ви тежи коляновия вал, даже не е важно че се върти и че има маса на въртене в края и в средата, освен това не е важно че са го балансирали фабрично с тежести Сигурно и силите на усукване не са важни, освен това при топъл мотор и приложени в/у вала някви нютони на натиск даже и урязан ще се развърти без да има странични ефекти Олекотяват се железа които се смята че са достатъчно здрави и са далеч по резервирани откъм обороти Аз смятам че на моя колянов вал и без да го усера аз му е достатъчен зора и затва не го пипам - смятам че фабричния вал който се върти до 7200 оборота и едвам вади 130-140кс. и 170нм - аз го въртя на над 7500 оборота и вадя 400кс. сили от него, следователно хич не ми е работа да го барат чичоманчовци като Ици примерно
                            0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                            sigpic
                            Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                            Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                            Comment


                            • Аз лично не бих си рязал от коляновия вал, особено на кола ежедневка...Все още се чудя за маховика, че като се знам какъв съм карък, сигурно няма да ми е добре балансиран маховика и недай си Боже да влезе в купето

                              От недостатъчно прецизен баланс на маховика, след олекотяване, оказва ли негативно влияние върху лагерите (основни/биелни)?
                              Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                              FIAT Coupe 16VT
                              Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                              Comment


                              • Оказва естествено.
                                Моите наблюдения по този повод са в/у един ладов мотор, който имах преди доста години...
                                Бях орязал маховика доволно (около 3кг.) без баланс и последния основен лагер за
                                1000км. направо изпадна в картера...
                                Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
                                Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

                                Comment

                                Working...
                                X