Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ
Покажи съобщение
Известие
Collapse
No announcement yet.
Олекотяване на маховик?
Collapse
X
-
0888 232 484 - Бобо Extreme Service
sigpic
Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super
-
Има голяма разлика в изкараната мощност при много олекотен мотор спрямо стандартен
И няма умирания никъде в диапазона.
Валове, маховици и притискатели се баланасират в Бургас, тук в Русе в Университета се гласят да пуснат електронна машина също, но не съм ходил още.
Последователността на баланса е първо само коляновия вал, после само маховика, после вала с маховика и на него притискателя, като се балансира самия притискател ако излезе че има нужда.
принципно и заводски балансиран вал се оказва че има нужда да се пипне леко за да стане перфектно балансиран.
При олекотяването на вал трябва да се работи много точно на струг и фреза и да се олекотява еднакво навсякъде по тежестите, защото в противен случай има голяма вероятност да се наложи да се доорязва вала тук таме на място при баланс машината, понеже няма как да се добалансира.
Comment
-
Първоначално публикувано от ICI Покажи съобщениеИма голяма разлика в изкараната мощност при много олекотен мотор спрямо стандартен
И няма умирания никъде в диапазона.Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..
FIAT Coupe 16VT
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Comment
-
Първоначално публикувано от ICI Покажи съобщениеИма голяма разлика в изкараната мощност при много олекотен мотор спрямо стандартен
И няма умирания никъде в диапазона."Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTRF=M x A - Исак Нютон - amateur.....
Comment
-
За мен основната концепция е следната: големите маси се уравновесяват по-трудно особенно в високи обороти,така че ако не претендираме двигателя ни да работи на 9000 оборота а се придържаме към стандартните 7000 няма да има голям ефект от олекотяване и само да вмъкна нещо като ребусче знае ли някои колко цилиндъра трябва да е един двигател за да е напълно уравновесен без да има маховикAR323.01 ALFA ROMEO 156 Selespeed 99' 180hp ->KILLED BY JACKAL
http://www.vbox7.com/play:547cada5d0
Z20LET OPEL ZAFIRA ОРС 03' 200hp
BAM SEAT LEON CUPRA R 04' 225hp
Comment
-
Finally, you see some frankly unbelievable comments on car forums about lightened flywheels such as "they might make the car faster on the flat but it'll be slower up hills because that's where inertia helps you." Yeah right, heavy things go up hills so much better than light ones. That must be why all those trucks I overtake on the motorway come flying back past me up the next rise and then I overtake them again on the way down. A lightened flywheel has exactly the same effect as making the car lighter - no more no less. It will make the car faster everywhere - up hills, down hills, round my lady's chamber.
Also lightening the flywheel does NOT give the engine any more horsepower just like removing a sack of cement from the boot doesn't either. It simply leaves more of the horsepower available to accelerate the car because less is wasted in accelerating the flywheel.
http://pumaracing.co.uk/FLYWHEEL.htm
---------- Post added at 23:37 ---------- Previous post was at 23:34 ----------
Първоначално публикувано от t-1000 Покажи съобщениеЗа мен основната концепция е следната: големите маси се уравновесяват по-трудно особенно в високи обороти
Първите 4 абзаца са доста интересни.......
http://pumaracing.co.uk/flywheelbalance.htmLast edited by ФЕРАРИСТ; d.m.y г., 00:15."Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTRF=M x A - Исак Нютон - amateur.....
Comment
-
Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщениеЩом могат да се уравновесят 12 цилиндрови карантии при 18000 оборота, не е връх на технологиите да уравновесиш нормално 4 или 6 цилиндрови при 7-8к обм......AR323.01 ALFA ROMEO 156 Selespeed 99' 180hp ->KILLED BY JACKAL
http://www.vbox7.com/play:547cada5d0
Z20LET OPEL ZAFIRA ОРС 03' 200hp
BAM SEAT LEON CUPRA R 04' 225hp
Comment
-
Първоначално публикувано от t-1000 Покажи съобщение12 цилиндрови карантии ама от титан,титании,митании и дура незнам си какво а пък нашите карантии от звезден метал направо незнамLast edited by rossenvn; d.m.y г., 00:06.Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор- 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана
Comment
-
Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщениеРазликата на горе или на долу е спрямо стандартния мотор без олекотен вал и маховик ?
Просто налягането в цилиндъра развърта по-лесно леките бутала, биели и колянов вал а това означава повече свършена работа за единица време, тоест повече коне.
Представи си примерно един колянов вал с маса примерно 1 тон, просто ще е толкова инертен че едвам ще се ускорява с дадена сила, докато вал 10кг ще се развърти мигновено и основната част от силата ще отиде на гумите за да задвижи самата кола
Вече при статични режими когато няма ускорение а само поддържане на скорост, ги няма тия инерционни загуби, тогава е въпрос на предназначение.
Comment
-
Първоначално публикувано от ICI Покажи съобщениеИзкарват се повече коне от олекотеният мотор.
Просто налягането в цилиндъра развърта по-лесно леките бутала, биели и колянов вал а това означава повече свършена работа за единица време, тоест повече коне.
Представи си примерно един колянов вал с маса примерно 1 тон, просто ще е толкова инертен че едвам ще се ускорява с дадена сила, докато вал 10кг ще се развърти мигновено и основната част от силата ще отиде на гумите за да задвижи самата кола
Вече при статични режими когато няма ускорение а само поддържане на скорост, ги няма тия инерционни загуби, тогава е въпрос на предназначение.
Обобщението е - печелиш в една посока, губиш в друга...Alfa Romeo 146 1.6TS '97 - ex
Fiat Grande Punto 1.4 Dynamic - ex
BMW 328i
Comment
-
Извода е олекотявайте наред - нищо друго не е важно освен колко ви тежи коляновия вал, даже не е важно че се върти и че има маса на въртене в края и в средата, освен това не е важно че са го балансирали фабрично с тежестиСигурно и силите на усукване не са важни, освен това при топъл мотор и приложени в/у вала някви нютони на натиск даже и урязан ще се развърти без да има странични ефекти
Олекотяват се железа които се смята че са достатъчно здрави и са далеч по резервирани откъм обороти
Аз смятам че на моя колянов вал и без да го усера аз му е достатъчен зора и затва не го пипам - смятам че фабричния вал който се върти до 7200 оборота и едвам вади 130-140кс. и 170нм - аз го въртя на над 7500 оборота и вадя 400кс. сили от него, следователно хич не ми е работа да го барат чичоманчовци като Ици примерно
0888 232 484 - Бобо Extreme Service
sigpic
Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super
Comment
-
Аз лично не бих си рязал от коляновия вал, особено на кола ежедневка...Все още се чудя за маховика, че като се знам какъв съм карък, сигурно няма да ми е добре балансиран маховика и недай си Боже да влезе в купето
От недостатъчно прецизен баланс на маховика, след олекотяване, оказва ли негативно влияние върху лагерите (основни/биелни)?Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..
FIAT Coupe 16VT
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Comment
-
Оказва естествено.
Моите наблюдения по този повод са в/у един ладов мотор, който имах преди доста години...
Бях орязал маховика доволно (около 3кг.) без баланс и последния основен лагер за
1000км. направо изпадна в картера...Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed
Comment
Comment