Първоначално публикувано от ivan dimitrov
Покажи съобщение
Известие
Collapse
No announcement yet.
Измерване на вторичната намотка на бобина
Collapse
X
-
Ето я въпросната дискусия:
http://clubalfaromeo.com/forum/showt...d+spark&page=5
и поста на колегата OEM:
http://clubalfaromeo.com/forum/showp...9&postcount=65
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Не ми се влиза в безкрайни спорове, още по вече че на колегата и аз му вярвам. Ако на модел двигател и двете свещи се захранват от една бобина, то е ясно че няма как да има отместване във времето. Не виждам обаче пречка, контрол на всеки цилиндър по отделно със система "изгубена искра". Колкото и да е отместен даден цилиндър спрямо другите, то цилиндъра в който "стреляме на халост" винаги ще е в такт продухване. Ако измерването е правено с двулъчев осцилограф и не се наблюдава отместване, то смисъл от малките свещи няма. Освен ако TS не са го предвиждали за авиационен двигател.Арфа Ромео 146 1.6 боксер
Comment
-
Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщениеНе ми се влиза в безкрайни спорове, още по вече че на колегата и аз му вярвам. Ако на модел двигател и двете свещи се захранват от една бобина, то е ясно че няма как да има отместване във времето. Не виждам обаче пречка, контрол на всеки цилиндър по отделно със система "изгубена искра". Колкото и да е отместен даден цилиндър спрямо другите, то цилиндъра в който "стреляме на халост" винаги ще е в такт продухване. Ако измерването е правено с двулъчев осцилограф и не се наблюдава отместване, то смисъл от малките свещи няма. Освен ако TS не са го предвиждали за авиационен двигател.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщениеНе ми се влиза в безкрайни спорове, още по вече че на колегата и аз му вярвам. Ако на модел двигател и двете свещи се захранват от една бобина, то е ясно че няма как да има отместване във времето. Не виждам обаче пречка, контрол на всеки цилиндър по отделно със система "изгубена искра". Колкото и да е отместен даден цилиндър спрямо другите, то цилиндъра в който "стреляме на халост" винаги ще е в такт продухване. Ако измерването е правено с двулъчев осцилограф и не се наблюдава отместване, то смисъл от малките свещи няма. Освен ако TS не са го предвиждали за авиационен двигател.
Comment
-
Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщениеНе мислиш правилно. Само при 156 нищо, че е в продухване. В другия цилиндър през това време е искра. А някъде четох изказване, че по този начин се изгаря и евентуално нешо неизгоряло
Тоя човек не се спря да се буха в лайната. Че и обяснява, кой и как мислел.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Някога с един наясно с ТС моторите италианец си поговорихме какво се печели с това. Според това, което разбрах от него тая система позволява работата с по-бедна смес при по-високи обороти и от там икономия на гориво.
Толкова го разбрах.
Относно искрата:
Пътя на токът е: единият край на бобината-електрод на свещта-корпус на мотора(външен електрод на свещите)- електрод на втората свещ-другия край на бобината.
От тука следва по законите на Кирхов и на Ом, че искрата в двете свещи протича едновременно, като токът и напрежението в двете е еднакво.
Общото съпротивление е сумата от съпротивленията на всички елементи от веригата.
Понеже това на корпуса е пренебрежително малко, остава това на бобината и свещите.
На бобината е също пренебрежително малко, в сравнение на свещите. За това се разглежда главно то. То обаче зависи не само от въздушната междина, а и от средата , в която се намират. На практика пробивното напрежение е сумата от пробивните напрежения на двете свещи. От тука следва, че и токът е равен. Всъщност той си е един и същ, като заслуга за това имат свещите, от които зависи и токът, който може да протече през другата свещ.
Ето защо, разстоянието между електродите е толкова важно, както температурата и качеството на сместа.На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщениеНякога с един наясно с ТС моторите италианец си поговорихме какво се печели с това. Според това, което разбрах от него тая система позволява работата с по-бедна смес при по-високи обороти и от там икономия на гориво.
Толкова го разбрах.
Относно искрата:
Пътя на токът е: единият край на бобината-електрод на свещта-корпус на мотора(външен електрод на свещите)- електрод на втората свещ-другия край на бобината.
От тука следва по законите на Кирхов и на Ом, че искрата в двете свещи протича едновременно, като токът и напрежението в двете е еднакво.
Общото съпротивление е сумата от съпротивленията на всички елементи от веригата.
Понеже това на корпуса е пренебрежително малко, остава това на бобината и свещите.
На бобината е също пренебрежително малко, в сравнение на свещите. За това се разглежда главно то. То обаче зависи не само от въздушната междина, а и от средата , в която се намират. На практика пробивното напрежение е сумата от пробивните напрежения на двете свещи. От тука следва, че и токът е равен. Всъщност той си е един и същ, като заслуга за това имат свещите, от които зависи и токът, който може да протече през другата свещ.
Ето защо, разстоянието между електродите е толкова важно, както температурата и качеството на сместа.Last edited by ecotronic; d.m.y г., 00:21.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Ако се палят от една и съща, то първо ще донесе неудобството при дефект на бобината да не работи цилиндъра изобщо.
Второто нещо е, че по този начин едната свещ в цилиндъра може да бъде направена с друго време на запалване и с това да се подобри горенето в камерата. Нещо подобно ми обясняваше и италианеца. Получавало се някакво завихряне вътре. Но това не мога да го твърдя със сигурност.
Дори и по две искри за четири такта, тия бобини пак са в два пъти по-лек режим от традиционното запалване, където са четири искри. Да не говорим за шест и осем цилиндрови запалвания с една бобина. Такова е запалването на Бос хос-а на един приятел. Това е мотоциклет с осем цилиндров двигател от Шевролет. Има делко, което някой садист е сложил точно под задника.На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
Ако приемем тезата ти за резервираността, която е единствено правдоподобната на този етап, ще трябва да отговорим и на въпроса, защо при CF3 моторите, които са подобрената версия на CF2, схемата е такава, че въпросната резервираност вече я няма.Last edited by ecotronic; d.m.y г., 01:27.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Ами оказало се е, че ефекта е по-малък, от очаквания, екологията, технологичността.....
Предположения всякакви, като може да бъде съвсем прозаична причината.На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщениеАко се палят от една и съща, то първо ще донесе неудобството при дефект на бобината да не работи цилиндъра изобщо.
Второто нещо е, че по този начин едната свещ в цилиндъра може да бъде направена с друго време на запалване и с това да се подобри горенето в камерата. Нещо подобно ми обясняваше и италианеца. Получавало се някакво завихряне вътре. Но това не мога да го твърдя със сигурност.
Дори и по две искри за четири такта, тия бобини пак са в два пъти по-лек режим от традиционното запалване, където са четири искри. Да не говорим за шест и осем цилиндрови запалвания с една бобина. Такова е запалването на Бос хос-а на един приятел. Това е мотоциклет с осем цилиндров двигател от Шевролет. Има делко, което някой садист е сложил точно под задника.
Един въпрос - един огън по-бързо ли ще се разпали, ако го палиш от две страни?
Не са с по два заряда за 4 такта, а само по един за евро 3 моторите. С електронното управление те не стоят постоянно на пълно подмагнитване
Comment
-
Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщениеПри 156 това неудобство липсва - можеш дори да се прибереш на две бобини и да не разбереш (освен по чека). С изключение на последните дето са евро 3.
Един въпрос - един огън по-бързо ли ще се разпали, ако го палиш от две страни?
Не са с по два заряда за 4 такта, а само по един за евро 3 моторите. С електронното управление те не стоят постоянно на пълно подмагнитване
Но ти твърдеше съвсем друго - че първо има частично намагнитване а после - пълно. Т.е. че намагнитващият импулс не е правоъгълен а има специфична развивка във времето.
За пореден път те подканям да посочиш достоверен източник на подобна информация.
Или го направи, или спри да пишеш кухи приказки.Last edited by ecotronic; d.m.y г., 14:26.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
Comment