Известие

Collapse
No announcement yet.

Измерване на вторичната намотка на бобина

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
    Спомням си че имаше такава тема, обаче не помня че се е стигнало до такова заключение. С двулъчев осцилоскоп ли се е проверявало?
    Не помня детайли относно самото наблюдение, но добре си спомням за това обстоятелство, което сподели колегата OEM. Склонен съм да му вярвам.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • Ето я въпросната дискусия:

      http://clubalfaromeo.com/forum/showt...d+spark&page=5

      и поста на колегата OEM:

      http://clubalfaromeo.com/forum/showp...9&postcount=65


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • Не ми се влиза в безкрайни спорове, още по вече че на колегата и аз му вярвам. Ако на модел двигател и двете свещи се захранват от една бобина, то е ясно че няма как да има отместване във времето. Не виждам обаче пречка, контрол на всеки цилиндър по отделно със система "изгубена искра". Колкото и да е отместен даден цилиндър спрямо другите, то цилиндъра в който "стреляме на халост" винаги ще е в такт продухване. Ако измерването е правено с двулъчев осцилограф и не се наблюдава отместване, то смисъл от малките свещи няма. Освен ако TS не са го предвиждали за авиационен двигател.
        Арфа Ромео 146 1.6 боксер

        Comment


        • Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
          Не ми се влиза в безкрайни спорове, още по вече че на колегата и аз му вярвам. Ако на модел двигател и двете свещи се захранват от една бобина, то е ясно че няма как да има отместване във времето. Не виждам обаче пречка, контрол на всеки цилиндър по отделно със система "изгубена искра". Колкото и да е отместен даден цилиндър спрямо другите, то цилиндъра в който "стреляме на халост" винаги ще е в такт продухване. Ако измерването е правено с двулъчев осцилограф и не се наблюдава отместване, то смисъл от малките свещи няма. Освен ако TS не са го предвиждали за авиационен двигател.
          Макар и да няма отместване между двете искри в един цилиндър, то при спиране на искрата на малката свещ (при CF2 мотор това става много лесно) разлика в работата на мотора се усеща. Лично съм пробвал това.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • Странна история!
            Арфа Ромео 146 1.6 боксер

            Comment


            • Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
              Не ми се влиза в безкрайни спорове, още по вече че на колегата и аз му вярвам. Ако на модел двигател и двете свещи се захранват от една бобина, то е ясно че няма как да има отместване във времето. Не виждам обаче пречка, контрол на всеки цилиндър по отделно със система "изгубена искра". Колкото и да е отместен даден цилиндър спрямо другите, то цилиндъра в който "стреляме на халост" винаги ще е в такт продухване. Ако измерването е правено с двулъчев осцилограф и не се наблюдава отместване, то смисъл от малките свещи няма. Освен ако TS не са го предвиждали за авиационен двигател.
              Не мислиш правилно. Само при 156 нищо, че е в продухване. В другия цилиндър през това време е искра. А някъде четох изказване, че по този начин се изгаря и евентуално нешо неизгоряло

              Comment


              • Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                Не мислиш правилно. Само при 156 нищо, че е в продухване. В другия цилиндър през това време е искра. А някъде четох изказване, че по този начин се изгаря и евентуално нешо неизгоряло
                А при 166 TS, как е бре?
                Тоя човек не се спря да се буха в лайната. Че и обяснява, кой и как мислел.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • Е, то при всички ползващи тая система е така. Даже и при другите марки. Важното беше, да разбера че не мисля правилно. Отбелязвам си го.
                  Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                  Comment


                  • Някога с един наясно с ТС моторите италианец си поговорихме какво се печели с това. Според това, което разбрах от него тая система позволява работата с по-бедна смес при по-високи обороти и от там икономия на гориво.
                    Толкова го разбрах.
                    Относно искрата:
                    Пътя на токът е: единият край на бобината-електрод на свещта-корпус на мотора(външен електрод на свещите)- електрод на втората свещ-другия край на бобината.
                    От тука следва по законите на Кирхов и на Ом, че искрата в двете свещи протича едновременно, като токът и напрежението в двете е еднакво.
                    Общото съпротивление е сумата от съпротивленията на всички елементи от веригата.
                    Понеже това на корпуса е пренебрежително малко, остава това на бобината и свещите.
                    На бобината е също пренебрежително малко, в сравнение на свещите. За това се разглежда главно то. То обаче зависи не само от въздушната междина, а и от средата , в която се намират. На практика пробивното напрежение е сумата от пробивните напрежения на двете свещи. От тука следва, че и токът е равен. Всъщност той си е един и същ, като заслуга за това имат свещите, от които зависи и токът, който може да протече през другата свещ.
                    Ето защо, разстоянието между електродите е толкова важно, както температурата и качеството на сместа.
                    На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                    Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                      Някога с един наясно с ТС моторите италианец си поговорихме какво се печели с това. Според това, което разбрах от него тая система позволява работата с по-бедна смес при по-високи обороти и от там икономия на гориво.
                      Толкова го разбрах.
                      Относно искрата:
                      Пътя на токът е: единият край на бобината-електрод на свещта-корпус на мотора(външен електрод на свещите)- електрод на втората свещ-другия край на бобината.
                      От тука следва по законите на Кирхов и на Ом, че искрата в двете свещи протича едновременно, като токът и напрежението в двете е еднакво.
                      Общото съпротивление е сумата от съпротивленията на всички елементи от веригата.
                      Понеже това на корпуса е пренебрежително малко, остава това на бобината и свещите.
                      На бобината е също пренебрежително малко, в сравнение на свещите. За това се разглежда главно то. То обаче зависи не само от въздушната междина, а и от средата , в която се намират. На практика пробивното напрежение е сумата от пробивните напрежения на двете свещи. От тука следва, че и токът е равен. Всъщност той си е един и същ, като заслуга за това имат свещите, от които зависи и токът, който може да протече през другата свещ.
                      Ето защо, разстоянието между електродите е толкова важно, както температурата и качеството на сместа.
                      Всичко това е вярно, но не забравяй, че големият въпрос свързан с CF2 моторите е, защо двете свещи на един цилиндър се палят от две различни бобини? Още повече, че при тази схема бобините работят на двойно по-висока честота с всичките негативни следствия от това.
                      Last edited by ecotronic; d.m.y г., 00:21.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • Ако се палят от една и съща, то първо ще донесе неудобството при дефект на бобината да не работи цилиндъра изобщо.
                        Второто нещо е, че по този начин едната свещ в цилиндъра може да бъде направена с друго време на запалване и с това да се подобри горенето в камерата. Нещо подобно ми обясняваше и италианеца. Получавало се някакво завихряне вътре. Но това не мога да го твърдя със сигурност.
                        Дори и по две искри за четири такта, тия бобини пак са в два пъти по-лек режим от традиционното запалване, където са четири искри. Да не говорим за шест и осем цилиндрови запалвания с една бобина. Такова е запалването на Бос хос-а на един приятел. Това е мотоциклет с осем цилиндров двигател от Шевролет. Има делко, което някой садист е сложил точно под задника.
                        На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                        Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                        Comment


                        • Ако приемем тезата ти за резервираността, която е единствено правдоподобната на този етап, ще трябва да отговорим и на въпроса, защо при CF3 моторите, които са подобрената версия на CF2, схемата е такава, че въпросната резервираност вече я няма.
                          Last edited by ecotronic; d.m.y г., 01:27.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • Ами оказало се е, че ефекта е по-малък, от очаквания, екологията, технологичността.....
                            Предположения всякакви, като може да бъде съвсем прозаична причината.
                            На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                            Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                              Ако се палят от една и съща, то първо ще донесе неудобството при дефект на бобината да не работи цилиндъра изобщо.
                              Второто нещо е, че по този начин едната свещ в цилиндъра може да бъде направена с друго време на запалване и с това да се подобри горенето в камерата. Нещо подобно ми обясняваше и италианеца. Получавало се някакво завихряне вътре. Но това не мога да го твърдя със сигурност.
                              Дори и по две искри за четири такта, тия бобини пак са в два пъти по-лек режим от традиционното запалване, където са четири искри. Да не говорим за шест и осем цилиндрови запалвания с една бобина. Такова е запалването на Бос хос-а на един приятел. Това е мотоциклет с осем цилиндров двигател от Шевролет. Има делко, което някой садист е сложил точно под задника.
                              При 156 това неудобство липсва - можеш дори да се прибереш на две бобини и да не разбереш (освен по чека). С изключение на последните дето са евро 3.
                              Един въпрос - един огън по-бързо ли ще се разпали, ако го палиш от две страни?
                              Не са с по два заряда за 4 такта, а само по един за евро 3 моторите. С електронното управление те не стоят постоянно на пълно подмагнитване

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                                При 156 това неудобство липсва - можеш дори да се прибереш на две бобини и да не разбереш (освен по чека). С изключение на последните дето са евро 3.
                                Един въпрос - един огън по-бързо ли ще се разпали, ако го палиш от две страни?
                                Не са с по два заряда за 4 такта, а само по един за евро 3 моторите. С електронното управление те не стоят постоянно на пълно подмагнитване
                                Това не противоречи на вече дискутираното, че намагнитването става с правоъгълен импулс с определена продължителност (dwell time).

                                Но ти твърдеше съвсем друго - че първо има частично намагнитване а после - пълно. Т.е. че намагнитващият импулс не е правоъгълен а има специфична развивка във времето.

                                За пореден път те подканям да посочиш достоверен източник на подобна информация.

                                Или го направи, или спри да пишеш кухи приказки.
                                Last edited by ecotronic; d.m.y г., 14:26.


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X