Известие

Collapse
No announcement yet.

Време ли е за зимните гуми?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Тези постановки с зимните и летните температури са малко измислена работа че то в цяла северна Европа през лятото минимални температури има около 7-9 градуса, а летните си ги карат .
    sigpicAlfa 155 2.0 16v

    Comment


    • #17
      Разровете се из темите от миналата година. Много тестове са правени и на практика е доказано, че зимната гума е по- добра от лятната само и единствено на сняг. Толкова по въпроса
      Lexus IS200

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от Mind_Control Покажи съобщение
        Разровете се из темите от миналата година. Много тестове са правени и на практика е доказано, че зимната гума е по- добра от лятната само и единствено на сняг. Толкова по въпроса
        Точно това казвам и аз даже съм убеден че едни чисто нови лятни спират по добре от някакви N употреба износени зимни галоши .
        sigpicAlfa 155 2.0 16v

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от Mind_Control Покажи съобщение
          Разровете се из темите от миналата година. Много тестове са правени и на практика е доказано, че зимната гума е по- добра от лятната само и единствено на сняг. Толкова по въпроса
          Tака си е.
          Моите зимни са си на джанти и са балансирани - падне ли сняг ги слагам сам и готово.
          Alfa Romeo 166 3.0 V6
          Alfa Romeo GTV 2.0TS - няма я вече.

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от Mind_Control Покажи съобщение
            Разровете се из темите от миналата година. Много тестове са правени и на практика е доказано, че зимната гума е по- добра от лятната само и единствено на сняг. Толкова по въпроса
            Абсолютно точно казано.
            И на мен много пъти ми се е случвало абсолютно сам да се убедя, че лятна гума дори на 2 градуса температура се държи по-добре от зимна при тези условия. Само ако има сняг се обръщат нещата...

            Няма да забравя, преди 3 години, трябваше да ходя началото на ноември на един семинар в Банско уикенда. И познайте - снега изненада (за кой ли път) София, поръси малко и до 11 сутринта беше спряло, а на другия ден само слънце грееше. На Владая - ад от бавно каращи, паникьосани. Аз - с летни галоши, ама твърди, ама карани... но няма как, трябва да стигна. Гледах и не вярвах на очите си - хора с чисто нови зимни гуми не можеха да се оправят с 3 см отъпкана киша, дето я имаше само тук-таме, а аз "със сликовете" само се мушках от редичка в редичка. Един грък пък ме довърши - беше сложил вериги! Точно след 3 км, надолу към Драгичево, имаше дори сухи участъци. Това беше един от малко случаи, в които за 150 км до Банско, ме изпревариха само 3 коли - 2 джипа и една S-класа. Всичките други, особено по завоите от Симитли нататък към Предела, ги направих луди с летните гуми по студения сух асфалт, при 4-5 градуса температура, с тромаво невървящо 1.4, с трима души и багаж на борда.
            Изключвайки кишата на Владая, през другото време на предимно сухо и тук-там мокро, имах чувството, че всичките пред мен са почти спрели. И всичките бяха със зимни кашкавали, а аз с летен поизносен вече Мишлен.
            Две черни перли...

            Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark '99 | Renault 19 1.4 Energy '93

            Comment


            • #21
              Всяка година по това време си ги пишем тия работи, ама то лошо няма.
              Това с тестовете всички го знаем, само че колко от вас слагат чисто нова летна гума по това време?
              И защо си мислите че една изтъркана летна гума е по-добре от една изтъркана зимна такава? Смея да твърдя, че през зимата, зимни на два сезона са по-добре от летни на два сезона .
              Вероятността да завали сняг през ноември не е малка и няма смисъл да доказвам с какви гуми трябва(или по-коро въобще може) да се кара.
              Нагледал съм се на "танци" с галоши и пак ще гледам, сигурен съм.
              А, няма да е лошо един тест да се направи и в български условия, по малките непочистени цяла зима квартални улички, да видим тогава за какво иде реч.
              Лятото съм с летни, зимата със зимни- това е!
              ALFA ROMEO 156 SW SELESPEED - EX
              ALFA ROMEO 159 SW 1.9 Mjet - EX
              ALFA ROMEO 156 2.4 JTD-EX
              ALFA ROMEO 33 1.8TD -R.I.P.

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от bager Покажи съобщение
                Всяка година по това време си ги пишем тия работи, ама то лошо няма.
                Това с тестовете всички го знаем, само че колко от вас слагат чисто нова летна гума по това време?
                И защо си мислите че една изтъркана летна гума е по-добре от една изтъркана зимна такава? Смея да твърдя, че през зимата, зимни на два сезона са по-добре от летни на два сезона .
                Вероятността да завали сняг през ноември не е малка и няма смисъл да доказвам с какви гуми трябва(или по-коро въобще може) да се кара.
                Нагледал съм се на "танци" с галоши и пак ще гледам, сигурен съм.
                А, няма да е лошо един тест да се направи и в български условия, по малките непочистени цяла зима квартални улички, да видим тогава за какво иде реч.
                Лятото съм с летни, зимата със зимни- това е!
                Според мен проблемът не е в това зимни или летни гуми да се карат в момента (аз лично ги слагам винаги между 15 и 21 октомври). Проблемът е че има много безсмъртни които не си преценяват възможностите, пренебрегват износването на гумите, казват си "аз съм по-добър от шумахер, мен ли ще ме карат да си сменям гумите" и настъпват до ламарината... златното правило трябва да се спазва - при понижаване на температурите, падане на слани, опасност от обледявания (например по мостове, в тунели) и т.н. да се намали малко скоростта, да се увеличи дистанцията... все простички неща
                Alfa Romeo 145 1.9 JTD

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от Max Покажи съобщение
                  Според мен проблемът не е в това зимни или летни гуми да се карат в момента (аз лично ги слагам винаги между 15 и 21 октомври). Проблемът е че има много безсмъртни които не си преценяват възможностите, пренебрегват износването на гумите, казват си "аз съм по-добър от шумахер, мен ли ще ме карат да си сменям гумите" и настъпват до ламарината... златното правило трябва да се спазва - при понижаване на температурите, падане на слани, опасност от обледявания (например по мостове, в тунели) и т.н. да се намали малко скоростта, да се увеличи дистанцията... все простички неща
                  Абсолютно съм съгласен с теб! Човешкият фактор е решаващ във всеки случай!
                  ALFA ROMEO 156 SW SELESPEED - EX
                  ALFA ROMEO 159 SW 1.9 Mjet - EX
                  ALFA ROMEO 156 2.4 JTD-EX
                  ALFA ROMEO 33 1.8TD -R.I.P.

                  Comment


                  • #24
                    Зимни гуми слагам само когато падне сняг и го задържи така както стана през зимата на 2000-2001, и в същото време ми се е налагало да обикалям и карам......
                    Тоест от 10 години не съм слагал......и умирам от кеф да гледам как мистер Стратиев цветущо ми обяснява как като паднело под 7 градуса и ала бала.....
                    "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                    F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от bager Покажи съобщение
                      Всяка година по това време си ги пишем тия работи, ама то лошо няма.
                      Това с тестовете всички го знаем, само че колко от вас слагат чисто нова летна гума по това време?
                      И защо си мислите че една изтъркана летна гума е по-добре от една изтъркана зимна такава? Смея да твърдя, че през зимата, зимни на два сезона са по-добре от летни на два сезона .
                      Вероятността да завали сняг през ноември не е малка и няма смисъл да доказвам с какви гуми трябва(или по-коро въобще може) да се кара.
                      Нагледал съм се на "танци" с галоши и пак ще гледам, сигурен съм.
                      А, няма да е лошо един тест да се направи и в български условия, по малките непочистени цяла зима квартални улички, да видим тогава за какво иде реч.
                      Лятото съм с летни, зимата със зимни- това е!
                      Много парвилно казано Ники,доказано е че,зимната гума не е по-добра само на сняг,а и на температури под 7 градуса.Аз лчино смятам ако и другата седмица е такава,да слагам зимните гуменки,все пак ми е мерак да видя как се държат и на време без сняг/Гудиър УГ 7 Пърформънс/.От такива дето викат,а кво ми е на летните,виж как държат здраво,ме е страх най-много.Аз няколко сутрини подред усещам как колата ми вече не спира/а има уникални спирачки/
                      Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                      Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                      Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                      Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                        Много парвилно казано Ники,доказано е че,зимната гума не е по-добра само на сняг,а и на температури под 7 градуса.Аз лчино смятам ако и другата седмица е такава,да слагам зимните гуменки,все пак ми е мерак да видя как се държат и на време без сняг/Гудиър УГ 7 Пърформънс/.От такива дето викат,а кво ми е на летните,виж как държат здраво,ме е страх най-много.Аз няколко сутрини подред усещам как колата ми вече не спира/а има уникални спирачки/
                        Къде е доказано? Може би от производителите на гуми или от гумаджиите?

                        Черно на бяло има тестове при минусови температури и спирачния път с летни гуми е по- къс от този със зимни гуми. Освен това Пинко беше правил една статистика за леките катастрофи зимата и познайте- в 90% от случайте пича с летните гуми спира и този със зимните му се набива в задницата.

                        За сняг и киша не спориме тука.. А за лед- зимни, летни все тая.
                        Lexus IS200

                        Comment


                        • #27
                          Ами, мен най ме е страх... от лекото заскрежаване на Хасфалта
                          Защото в същото време, всички живо кара на макс... И нали се сещата, как се спира и с кои гуми е по - добре...
                          С лятна гума, е ясно, че ако не са отрицателни температурите, е по добре спирането на сухо/мокро, но при 2 градуса работата е на кантар и поне аз предпочитам да съм с зимни. Летните стават точно на камък...
                          имам чувство, че ако я ритна и ще се счупи

                          Comment


                          • #28
                            Истината е да се вземат в предвид всички условия -настилка, температура, налягане,атмосферни условия и гумите да с хубав грайфер зимни , летни важното най вече че трябва да се внимава и да се мисли .
                            sigpicAlfa 155 2.0 16v

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от Mind_Control Покажи съобщение
                              Къде е доказано? Може би от производителите на гуми или от гумаджиите?

                              Черно на бяло има тестове при минусови температури и спирачния път с летни гуми е по- къс от този със зимни гуми. Освен това Пинко беше правил една статистика за леките катастрофи зимата и познайте- в 90% от случайте пича с летните гуми спира и този със зимните му се набива в задницата.

                              За сняг и киша не спориме тука.. А за лед- зимни, летни все тая.
                              Audi A6 3.0 TDI
                              Infiniti FX35

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от Mind_Control Покажи съобщение
                                Къде е доказано? Може би от производителите на гуми или от гумаджиите?

                                Черно на бяло има тестове при минусови температури и спирачния път с летни гуми е по- къс от този със зимни гуми. Освен това Пинко беше правил една статистика за леките катастрофи зимата и познайте- в 90% от случайте пича с летните гуми спира и този със зимните му се набива в задницата.

                                За сняг и киша не спориме тука.. А за лед- зимни, летни все тая.
                                Миналата година като си купих Алфата си купих чисто нови летни гуми от тогава не съм ги свалял...Това в Нова Загора да завали сняг е чудо Пък ако завали сняг и стане толкова студено (което не го вярвам) немското стои отвън и вече дори е със зимни гуми Но пак казвам за мене зимната гума има положителен ефект в много малки случаи...
                                156 2.4JTD 136+ PS

                                Comment

                                Working...
                                X