Известие

Collapse
No announcement yet.

Свързване на стерео усилвател без "pre-out" с активен субуфер

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Връзката между въпросната платка и чинчовете, които ще монтираш някъде по панела на шасито трябва да бъде изградена с екраниран проводник. Използвайки отделни кабели, дори усукана двойка, ще доведе до появата на шумове (дори ако дължината е 8 - 10 см.)


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
      Връзката между въпросната платка и чинчовете, които ще монтираш някъде по панела на шасито трябва да бъде изградена с екраниран проводник. Използвайки отделни кабели, дори усукана двойка, ще доведе до появата на шумове (дори ако дължината е 8 - 10 см.)
      Демек подходящ би бил тънкия коаксиален кабел, за който говорихте по-назад в темата..?

      Comment


      • Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
        Демек подходящ би бил тънкия коаксиален кабел, за който говорихте по-назад в темата..?
        Точно така. Усуканата двойка няма да е подходяща, защото тя е предназначена да гаси смущения, когато се ползват диференциални входове.
        В твоят случай входа на усилвателя НЕ e диференциален и затова механизмът по който усуканата двойка "премахва" смущенията е неприложим.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • Купувай буксата , хващай поялника и докладвай.
          Стига ти теоретична подгтовка...

          http://www.bgaudioclub.org/showthrea...кейтинг

          Ето ти за четене...
          Alfa Romeo 1.8 TS `98
          sigpic

          Comment


          • Мерси за линка
            А само още едно нещо - понеже не съм сигурен дали ще намеря такъв тънък коаксиален, не мога ли да резна цяло парче UTP, то да си седи "на цяло" и само да пойна съответните по цвят жички вътре - то няма ли си екранировка, или няма да стане толкова просто..?

            Comment


            • За вътре не ти трябва коаксиален, а екраниран проводник. Нали имаше някакви парчета ?
              Alfa Romeo 1.8 TS `98
              sigpic

              Comment


              • Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
                Мерси за линка
                А само още едно нещо - понеже не съм сигурен дали ще намеря такъв тънък коаксиален, не мога ли да резна цяло парче UTP, то да си седи "на цяло" и само да пойна съответните по цвят жички вътре - то няма ли си екранировка, или няма да стане толкова просто..?
                Явно под UTP разбираш изобщо LAN кабел.
                Но точно UTP (UN-shielded Twisted Pair) съвсем няма да ти свърши работа, защото той няма екран (външна оплетка)
                Сигурно имаш впредвид STP или FTP кабел.

                Но аз продължавам да твърдя, че такъв кабел е неподходящ.
                Според мен трябва да бъде екраниран ко-аксиален кабел.
                Last edited by ecotronic; d.m.y г., 13:40.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • Взех едни мега-фешън чинчове за панел (пробиват се кръгла дупка и е се навива като болт), както и два вида коаксиален кабел от най-тънкия, който предлагаха (ма е далеч от 3мм ) Единия е гъвкав, другия е твърд, ще пробвам и с двата, с който стане, а ако с нито един не успея да се справя, ще мисля други начини...
                  Дори и да не е задължително да е коаксиален, факта, че за дългия кабел коаксиалния няма абсолютно никакви смущения ме кара поне да опитам с коаксиален.
                  Единия от тия два дето взех да пробвам е със съпротивление 75 ома, другия е с 50 ома - това мисля, че не би трябвало да има значение или има..?

                  Иначе да - пиша "UTP" ама си мисля за "FTP"...

                  Comment


                  • Когато се каже коаксиален кабел, често пъти човек си мисли за антенен кабел.
                    В случая идеята е активния проводник и ширмовката да имат един и същи център (ос). Т.е. ширмовката да е изпълнена като оплетка около активния проводник.
                    По тази логика трябва да се пуснат 2 такива кабела, по един за всеки канал. Предполагам, че няма да е проблем да се ползва и екраниран кабел, който не е коаксиален. Т.е сигналните проводници да са 2 в обща оплетка (екран).
                    Иначе за вълновото съпротивление на кабела (ако ще ползваш коаксиален антенен кабел, за такива малки дължини, дали е 50 или 75 ома, това е без значение.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
                      Взех едни мега-фешън чинчове за панел (пробиват се кръгла дупка и е се навива като болт), ...
                      Предполагам си взел от тези с изолационните шайби, така че масите им да нямат връзка с шасито.
                      Last edited by svetlastf; d.m.y г., 14:50.
                      Alfa Romeo 1.8 TS `98
                      sigpic

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
                        Не, явно аз не съм го обяснил адекватно - рамото си е рамо, от него излзат едни невидимо тънки кабелчета и са запоени на една миниатюрна платка, която е фиксирана за шасито (не тежи на рамото). Тая платка всъщност на практика е преход между невидимо тънките кабелчета от дозата и чинчовия кабел, тоест от едната и страна са запоени тия 4 тънки от дозата и рамото, от другата и страна са запоени 4-те от чинчовия кабел и межди двете части на платката има 4 мостa. Има едно пето краче, на което е запоен тоя за изравняване на потенциалите (ground) и той е навързан от другата страна на платката с разните метални части на шасито.

                        Mоята идея е да разпоя (пак) чинчовия кабел от платката, на негово място да запоя 4 къси жички (с'а дали са 5 или 8 сантиметра наизуст не мога да кажа) и тези 4 жички да стигнат до едната стена на шасито, където да монтирам конектор за чинчов кабел. Въпроса ми е тези 4 жички какви да са, както и какъв да е отделния проводник за ground (него ще си го оставя да е запоен за платката и ще си стърчи от грамофона, защото ще стане сложно да му търся конектор, ма пък може и да сложа един болт с гайка там където ще е конектора за чинчовия кабел и него да го направя отделяем, нищо не пречи...
                        запои жичките от рамото директно към чинчовете. тях ги постави вътре в грамофона където казваш е тая платка. на корпуса правиш едно ухо да не застъпва кабелите, а тях си ги закачаш под грамофона. можеш да си направиш плочка от гетинакс примерно за конекторите или пък от текстолит за платки като оставиш медта.
                        кабела между шаситата няма значение какъв е. най-добре и лесно е връзката да е с болт естествено.

                        екотроник е обяснил какво е коаксиалния кабел. този "видео" коаксиален който ползваш просто има гарантирани качества за разлика от "аудио" кабелите които продават на много напомпани цени.
                        има някои които дават по 2 бона за комплект кабели и това не им е скъпо. сам прецени дали да сменяш и другите. пробвай и слушай. ако има много разлика - сменяй. тоя кабел който си ползвал едва ли е скъп на метър. вероятно по-скъпи са чинчовете. няма нужда да взимаш скъпи чинчове. взимай някакви метални които ти изглеждат добре направени и добре лягат в гнездата на средна цена и това е.

                        баланса-четеш при каква тежест свири най-добре дозата и настройваш на нея.
                        антискейтинг- тази система противодейства на центробежните сили които се стремят да изхвърлят рамото. настройваш да държи пистата при определената настройка на баланса и в зависимост от плочата.
                        точка

                        Comment


                        • @svetlastf: Много ясно, въпреки, че значение няма щото шасито е пластмасово...
                          Довечера паля поялника и бормашината и ще видим какво ще покаже сабята...

                          За интерконекти от оня кабел със същите чинчове, с които го сглобих него, три кабела по един метър ще ми излязат към 60-тина лева грубо... Въпроса беше дали коаксиалния "видео" кабел е подходящ принципно за интерконекти, иначе ме съмнява да чуя реална разлика при другите входове на усилвателя ама катое готов кабела нищо не пречи да тествам с него...

                          А а запояването на невидимо тънките кабелчета от рамото към чинча (тоест игнориране на платката) мисля, че няма как да станат нещата - прекалено къси са въпросните кабелчета... Аз затова питах за жичките от UTP/FTP кабела - те на вид приличат на ония и с тях ще е все едно да удължа ония от рамото с няколко сантиметра (без значение дали ще мине или не през платката)...
                          Last edited by badmadafaka; d.m.y г., 15:48.

                          Comment


                          • ако това е цената за 3 комплекта, мисля е доста добре. едва ли ще намериш по-добър "аудио" кабел за под 200лв.
                            а дали е правилно да слагаш такъв - щом свири добре, значи е правилно. абе пробвай как е.

                            ПП
                            а за утп-то - те са едножилни, но съм срещал и многожилни. намери от някъде утп кат5е едножилен и пробвай с него. само не прегрявай с поялника щото много лесно му се топи изолацията.
                            Last edited by kolev; d.m.y г., 15:55.
                            точка

                            Comment


                            • Снощи до 100 часа мъчих коаксиалния кабел и платката... Не стана, платката е прекалено малка.
                              Добре поне, че платката е "истинска" защото на няколко пъти при разпояването директно се откъсна цялата спойка, което на стандартната съвременна китайска PCB би означавало края на живота и (разлепване на самите писти)... Тук просто почиствах мястото с колофон и капвах нова капка тинол, след което ставаше като ново всичко...
                              На няколко пъти даже се разпоиха невидимите кабелчета от рамото, ама се справих с тях...
                              После ми просветна, че може от сдъвкания оригинален кабел, с който проблеми нямаше с шума при усилвателя да резна здрави 10-тина санта и го направих така, ама беше много късно и съм запоил кабела за платката, нищо повече...
                              Понеже спойките станаха малко "дебели" (от 100-кратното запояване и разпояване на коаксиалния), има ли смисъл да се опитвам да ги "пиля" или по друг начин да сваля малко от тинола, или да не се занимавам..?
                              Мерих с мултицета съпротивление да се уверя, че нищо с нищо не е окъсено по тая въпросна платка и всичко изглежда ОК. Днес/утре продължавам...
                              А и още нещо, понеже платката от късането на спойки и почистването за да се направят нови е цялата омазана в колофон, който направо е образувал нещо като покривен слой по нея около спойките - дайде идея с какво да го почистя или да го оставя така..?
                              Last edited by badmadafaka; d.m.y г., 10:12.

                              Comment


                              • Недей да пилиш големите спойки да не направиш беля. Това, че са големи не пречи щом можеш да затвориш капаците
                                Излишният колофон също не пречи. Иначе се чисти с чист спирт или с остър предмет.


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X