If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
пп Тез пари, дето са наляти в технологиите, трябва да се избиват ... затова. Освен това, за всеки влак си има пътници: за младежите - спортни бензинки, за пенсионерите - спокойни икономични дизели.
Явно в Европа има повече пенсионери Пак казвам, че е смешно да се говори за спорт като има ускорение 10 секунди до 100 км/ч. И БМВ, и Ауди, и Порше имат много дизелови двигатели и по една случайност те са предпочитани. Спорта е за пистите, по пътищата е по-удачно друго нещо
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана exAlfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор- 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана
Би ли пояснил кои са формулите от които става ясно, че бензиновият двигател отстъпва на дизела заради по-малкия въртящ момент?
Колега, да не почваме с формули че ще стане мноо дебела раотата...
Едно простичко примерче, начи напъвам се аз по магистралата 140-160 км/ч 4000-5000 оборота... та да съм в час с другите, дето карат тия гадни дизели на 6 предавка с 2500 - 3000 оборота а може и по-малко, мене главата ми камбана те даже не разбрали, че сме се "състезавали"...
Тръгваме да качваме Шипка, начи напъвам аз нагоре 2-3 че да мога да поддържам скороста... поддържам ама само по нанадолнището...
Ей такива ми ти работи...
Have A Nice Day
o/_______\o
(Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
[]=о===о=[]
Явно в Европа има повече пенсионери Пак казвам, че е смешно да се говори за спорт като има ускорение 10 секунди до 100 км/ч. И БМВ, и Ауди, и Порше имат много дизелови двигатели и по една случайност те са предпочитани. Спорта е за пистите, по пътищата е по-удачно друго нещо
Колега, да не почваме с формули че ще стане мноо дебела раотата...
Едно простичко примерче, начи напъвам се аз по магистралата 140-160 км/ч 4000-5000 оборота... та да съм в час с другите, дето карат тия гадни дизели на 6 предавка с 2500 - 3000 оборота а може и по-малко, мене главата ми камбана те даже не разбрали, че сме се "състезавали"...
Тръгваме да качваме Шипка, начи напъвам аз нагоре 2-3 че да мога да поддържам скороста... поддържам ама само по нанадолнището...
Ей такива ми ти работи...
Кое да поясня? Формулата за мощността включва обороти и въртящ момент - кое не е ясно? Бензина има едното, дизела другото. По-високото КПД е известно при кой мотор е. Писна ми от състезатели. В един друг форум чета подобна тема. Всички бензинджии говорят за състезателни мотори и за осмаци, ама карат 1.6 на газ. Карал съм и бензин и по-не ми харесва.
Въртящият момент е сила на усукване, която се трансформира от трансмисията.
Т.е такава сила може да съществува и тя да НЕ извършва работа.
Мощността е работа за единица време!
Аз трърдя, че един двигател с мощност 200 кс и максимален въртящ момент от 100 Nm, ще даде приблизително двойно по-голям въртящ момент на гуми (което е определящото в крайна сметка) от
един двигател с мощност 100 кс и максимален ВМ от 300 Nm.
По малко при 120 км/ч. държи към 2000 оборота, съгурен съм, че ако ви качат в кола със съвремене дизел и не знаете, въобще няма и да разберете какво карате
И какво по-хубаво има в 1.9 JTD от 2.0 TS? Ускорение, Максимална скорост, Максимална мощност, цена на поддръжка??? Може би само разход!
За хората които карат, подчертавам карат, повечко километри разхода е от голямо значение. Дори и нов автомобил да си купиш след няколко години се оказва, че парите за гориво са съизмерими със стоиността на автомобила. Кое точно му е по-скъпото на 1.9? Щото засега пари съм наливал само за окачване и то повече отколкото съм дал за да купя тоя курник. А удобството на дизела? От Варна до Видин мога да карам само на 5-та, с бензинна е малко по друго.
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана exAlfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор- 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана
Колега, да не почваме с формули че ще стане мноо дебела раотата...
Едно простичко примерче, начи напъвам се аз по магистралата 140-160 км/ч 4000-5000 оборота... та да съм в час с другите, дето карат тия гадни дизели на 6 предавка с 2500 - 3000 оборота а може и по-малко, мене главата ми камбана те даже не разбрали, че сме се "състезавали"...
Тръгваме да качваме Шипка, начи напъвам аз нагоре 2-3 че да мога да поддържам скороста... поддържам ама само по нанадолнището...
Ей такива ми ти работи...
+1 Дизела извънградско не ме умаря и съм само в лявата лента Доста време ми трябваше да му свикна щото съм карал все бензини. Сега като се кача на туин спарк усещането към 3-4 хил оборота е, че съм като спрял, а към 6-7, че ще се чупи .. Абе преобърнаха ми се представите на 180 градуса.
sigpic 156Facelift 1.9JTD16V1591.9JTDm16V1662.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
"Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"
Въртящият момент е сила на усукване, която се трансформира от трансмисията.
Т.е такава сила може да съществува и тя да НЕ извършва работа.
Мощността е работа за единица време!
Аз трърдя, че един двигател с мощност 200 кс и максимален въртящ момент от 100 Nm, ще даде приблизително двойно по-голям въртящ момент на гуми (което е определящото в крайна сметка) от
един двигател с мощност 100 кс и максимален ВМ от 300 Nm.
Това ясно ли е?
Уважавам знанията ти по електроника - моля те, спри да пишеш глупости!
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана exAlfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор- 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана
А туй то...
Това се случи преди да си сложа газова уредба! И за мой срам мацката с кашкая спря уж да пуши цигара, ама според мен беше за да ме чака... инак и кашкая е 150 коня само че се хранят с кюмюр!
Пък понеже адаш ме хапеш за втори път за тая газ, пак ще ти отговоря същото... ако навърташ колкото мен км на месец не мисля, че ще караш на бензин или дизел...
Have A Nice Day
o/_______\o
(Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
[]=о===о=[]
Колега, да не почваме с формули че ще стане мноо дебела раотата...
Едно простичко примерче, начи напъвам се аз по магистралата 140-160 км/ч 4000-5000 оборота... та да съм в час с другите, дето карат тия гадни дизели на 6 предавка с 2500 - 3000 оборота а може и по-малко, мене главата ми камбана те даже не разбрали, че сме се "състезавали"...
Тръгваме да качваме Шипка, начи напъвам аз нагоре 2-3 че да мога да поддържам скороста... поддържам ама само по нанадолнището...
Ей такива ми ти работи...
Колега на мен формулите са ми ясни, както и фундаментални понятия като мощност и въртящ момент.
Лошото е това, че тук има хора, които са чули това онова оттук-оттам, без да го разбират и се опитват да агрументират твърденията си с това.
Затова призовавам да се обърнем към формулите, защото те най-точно доказват всичко.
---------- Post added at 22:23 ---------- Previous post was at 22:21 ----------
Колега на мен формулите са ми ясни, както и фундаментални понятия като мощност и въртящ момент.
Лошото е това, че тук има хора, които са чули това онова оттук-оттам, без да го разбират и се опитват да агрументират твърденията си с това.
Затова призовавам да се обърнем към формулите, защото те най-точно доказват всичко.
Я обясни за въртящия момент! Аз това съм учил, ама може и да съм спал на лекции, ще е добре да го чуя пак.
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана exAlfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор- 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана
А туй то...
Това се случи преди да си сложа газова уредба! И за мой срам мацката с кашкая спря уж да пуши цигара, ама според мен беше за да ме чака... инак и кашкая е 150 коня само че се хранят с кюмюр!
Пък понеже адаш ме хапеш за втори път за тая газ, пак ще ти отговоря същото... ако навърташ колкото мен км на месец не мисля, че ще караш на бензин или дизел...
Не те хапя, просто всеки си прави своите компромиси. Ти си избрал твоя. Аз също. Въпрос на избор. Както например ми са ясни цените на авточастите и поддръжката, за това съм направил своя компромис. Най-евтино във времето е да се кара на бензин. И не очаквам никой да влиза в спор с мен ...
Comment