Първоначално публикувано от Mury
Покажи съобщение
Известие
Collapse
No announcement yet.
Митът "2.0 туин спарк"...
Collapse
X
-
е ако няма свещи (подгревни) ше му треба или яка манивела или пусково моторче уахаххахахахах,савсем обърнахме тука на простотияEX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG
Comment
-
Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
...
П.С.Целия проблем,заради който са решили въобще да правят ТС технологията се крие на съвсем друго място.
Наскоро имах възможност това да го изпитам на собственната си кола. Понеже имам някаква грижа с едната бобина... ми познайте, на CF2 мотор, откачам едната бобина, дори не трепна... работи си!
Ако някой това го направи на CF3 мотор чудя се дали ефекта ще същият
Искам да кажа че дори да ми пробие бобина, мога да се прибера в къщи! (надявам се)
Comment
-
Първоначално публикувано от fade Покажи съобщениеИзобщо тая технология с двете свещи на цилиндър идва от Авиацията! Там първото нещо което се цели е сигурността!
Наскоро имах възможност това да го изпитам на собственната си кола. Понеже имам някаква грижа с едната бобина... ми познайте, на CF2 мотор, откачам едната бобина, дори не трепна... работи си!
Ако някой това го направи на CF3 мотор чудя се дали ефекта ще същият
Искам да кажа че дори да ми пробие бобина, мога да се прибера в къщи! (надявам се)
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеБи трябвало при CF3 също да не се усети, но ако бобина даде фира, няма да можеш да се прибереш
Comment
-
Първоначално публикувано от fade Покажи съобщениеПробвай, изкл бобината от компютъра, щото аз моята от там я изкл.!
Затова караме TS CF2 !
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от fade Покажи съобщениеИзобщо тая технология с двете свещи на цилиндър идва от Авиацията! Там първото нещо което се цели е сигурността!
Наскоро имах възможност това да го изпитам на собственната си кола. Понеже имам някаква грижа с едната бобина... ми познайте, на CF2 мотор, откачам едната бобина, дори не трепна... работи си!
Ако някой това го направи на CF3 мотор чудя се дали ефекта ще същият
Искам да кажа че дори да ми пробие бобина, мога да се прибера в къщи! (надявам се)освен това в авиацията от към двигатели се ползват основно опозитни такива, които са и с особено мазане и нямат картер примерно.
16в тс е обикновен фиатов двигател. нито е лош,нито пък е голямата работа, втората свещ не го кара да работи по-добре и няма нищо магично или хай-тек в запалването.точка
Comment
-
.....са кво става ние с TS самолети ли караме или совалки?
Има бая ТС дет се използват и в подводници и луноходи.
На тая втора свещ почнаха да и придават разни магически свойства баш като на Селенията. :rolf:Last edited by Кайо; d.m.y г., 17:14.Alfa Romeo 159 2,4 Jtdm Q-tronic
Citroen C2 1,6 Sensodrive
Alfa Romeo 156 GTA Selespeed - EX
Alfa Romeo 159 SW 2,4 Jtdm Q-tronic - EX
Alfa Romeo 156 2,0 TS Selespeed - EX
....расоф ат, дърта кранта без зоб не пука!
Comment
-
Първоначално публикувано от kaio156 Покажи съобщение.....са кво става ние с TS самолети ли караме или совалки?Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
Piaggio Liberty 05" 50cc 2T
Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex
Comment
-
Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщениеСовалки бре,2,3 полета и после -
Ма кво ти дреме,повече трошени ТС повече работа за вас.
За това рекламирай ТС-a!!!!Alfa Romeo 159 2,4 Jtdm Q-tronic
Citroen C2 1,6 Sensodrive
Alfa Romeo 156 GTA Selespeed - EX
Alfa Romeo 159 SW 2,4 Jtdm Q-tronic - EX
Alfa Romeo 156 2,0 TS Selespeed - EX
....расоф ат, дърта кранта без зоб не пука!
Comment
-
Първоначално публикувано от kaio156 Покажи съобщениеЗависи от полета....
Ма кво ти дреме,повече трошени ТС повече работа за вас.
За това рекламирай ТС-a!!!!Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
Piaggio Liberty 05" 50cc 2T
Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex
Comment
-
Първоначално публикувано от old alfist Покажи съобщениеКупи си дизелов скутер и изобщо не му слагай свещи.Alfa Romeo 159 2,4 Jtdm Q-tronic
Citroen C2 1,6 Sensodrive
Alfa Romeo 156 GTA Selespeed - EX
Alfa Romeo 159 SW 2,4 Jtdm Q-tronic - EX
Alfa Romeo 156 2,0 TS Selespeed - EX
....расоф ат, дърта кранта без зоб не пука!
Comment
-
Първоначално публикувано от kaio156 Покажи съобщениеДизелови скутери няма...а дизеловите мотоциклети се броят на пръсти.....
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщениев авиацията, където се ползват двигатели с вътрешно горене, се дублират горивната и запалителната системи. 2-рите дублиращи системи се включват да работят ръчно само ако първите са отказали. така че приликата на тс с авиацията е само в пушека който се получава когато гръмне на магистралатаосвен това в авиацията от към двигатели се ползват основно опозитни такива, които са и с особено мазане и нямат картер примерно.
16в тс е обикновен фиатов двигател. нито е лош,нито пък е голямата работа, втората свещ не го кара да работи по-добре и няма нищо магично или хай-тек в запалването.
Comment
-
Източници на информацията са : Auto Italia magazine, Fiat Auto S.p.A DTE, Wikipedia
Технологията “Twin Spark” на Alfa Romeo е използвана за първи път в състезателен автомобил от марката през 1914 година. В началото на 60-те се вгражда в спортните модели (GTA, TZ) с цел постигане на по-голяма изходна мощност на двигателите. От началото на 80-те Alfa Romeo започва да вгражда тази технология и в пътническите си автомобили, за да подоби техните характеристики, и за да удовлетвори по-стриктните изисквания за изгорелите газове.
„Twin Spark” - що е то ?
Името „twin spark“ обикновено се отнася за двигателите с двойно запалване на горивната смес, използвани в автомобилите на Alfa Romeo. Името идва от наличието на две запалителни свещи на всеки цилиндър. 8-клапановите двигатели оригинално се вграждат в модела 75, а в последствие – и във 164 и 155. 16-клапановите версии се появяват малко по-късно, и се вграждат в моделите 145, 146, 155, 156, 147, 166, GTV / Spider и дори в GT.
Всички TS-двигатели са 4-цилиндрови, редови, с два горно разположени разпределителни вала (DOHC).Оригиналният 8-клапанов мотор е със блок и глава от олекотена сплав (алуминиева сплав, обогатена със силиций), стоманени цилиндрови ризи с водно охлаждане, и разпределителни валове, задвижвани от двуредови вериги (къса и дълга). Този модел е доста сходен по дизайн с оригиналните и световно доказани DOHC-двигатели на марката, но е с по-малък ъгъл на клапаните. Последващия 16-клапанов двигател е с по-тежък блок от чугун, изцяло алуминиева глава и ремъчно задвижване на разпределителните валове. Друга основна разлика в двата мотора е тази, че при 8-клапановите мотори и осемте запалителни свещи са еднакви, и са разположени симетрично спрямо централната точка на запалване в цилиндъра. Няма как да се разположи централна свещ поради двуклапановия дизайн на цилиндъра, който използва смукателен клапан с диаметър 44мм. Двете запалителни свещи не подават искрата в един и същи момент – това е направено с цел избягване на вероятността най-мощната част от експлозията да попадне в централната (най-слаба) част на буталото. Наличието на две симетрично разположени свещи обуславя по-краткия път на възпламеняване на горивната смес, като по този начин процеса се доближава до оптималния. Също така тази система позволява работа с по-бедни смеси, което води до икономия на гориво.
При 16-клапановия мотор има централно разположена свещ както при всички 4-клапанови конфигурации, а втората свещ е по-малка, и разположена встрани на основната. В този вариант на мотора двете свещи подават запалителната искра едновременно поради това, че бобините са комбинирани (1+4 и 2+3). Това позволява за задействането на всичките 8 свещи да се използват 4 бобини вместо 8, и е обща практика, наречена „wasted spark” (използвана още в системата EDIS на Ford, и в някои V6 мотори на Alfa Romeo). Основната причина за въвеждането на тази система е цената. Тъй като и двете свещи са свързани към една бобина, едната от тях работи с обърнат поляритет и изисква намалено пробивно напрежение. При следващия 16v TS мотор (CF3 от 2001г) четирите бобини „палят“ свещите в същия цилиндър – т.е. не както предния вариант 1+4 и 2+3 по двойки, а бобина №1 пали двете свещи на първи цилиндър, №2 – на втори, и т.н.
Двигателите разполагат с още две системи за подобряване на производителността си – фазов вариатор на разпределителните валове, и променлива дължина на смукателния колектор (последното наричано от Alfa Romeo Modular Inlet Manifold). Втората система се вгражда само в последните версии на 1.8- и 2.0-литровите мотори. И двете системи се управляват автоматизирано от т. нар. Bosch Motronic Engine Management ECU в зависимост от моментните обороти и натоварване на мотора, и според положението на педала на газта. В общи линии системата с вариатора действа по следния начин :
При „пълна газ“ и максимално натоварване на мотора ECU измества фазата на смукателните клапани чрез завъртане на разпределителния им вал с 12.5° (25° поколянов вал) като по този начин клапаните се отварят и затварят по-рано в смукателния цикъл. Това позволява пълненето на цилиндрите да става по-рано, а по-ранното затваряне оставя по-голям обем горивна смес в цилиндъра в процеса на сгъстяване. При 16vмоторите 1.8 и 2.0 по-дългите смукателни канали съвместно с усъвършенстваната смукателна камера, са с точно определна дължина с цел подпомагане на пълненето чрез поддържане на резонансна вълна на налягането в смукателния тракт. По този начин се увеличава динамичната степен на компресия, което осигурява по-голям въртящ момент при конкретни обороти на двигателя. При по-ранното отваряне на смукателните клапани спрямо изпускателните, се увеличава времето на припокриване (при което и двата комплекта клапани са едновременно отворени). Това спомага за създаването на частичен вакуум в цилиндъра, което допълнително подпомага следващото пълнене с горивна смес.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
Comment