Известие

Collapse
No announcement yet.

Митът "2.0 туин спарк"...

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
    Стават естествено,ние си караме скутера с малка свещ от скрап
    Купи си дизелов скутер и изобщо не му слагай свещи.
    Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
    Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
    sigpic

    Comment


    • е ако няма свещи (подгревни) ше му треба или яка манивела или пусково моторче уахаххахахахах,савсем обърнахме тука на простотия
      EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
      EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
      NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

      Comment


      • Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение

        ...
        П.С.Целия проблем,заради който са решили въобще да правят ТС технологията се крие на съвсем друго място.
        Изобщо тая технология с двете свещи на цилиндър идва от Авиацията! Там първото нещо което се цели е сигурността!
        Наскоро имах възможност това да го изпитам на собственната си кола. Понеже имам някаква грижа с едната бобина... ми познайте, на CF2 мотор, откачам едната бобина, дори не трепна... работи си!
        Ако някой това го направи на CF3 мотор чудя се дали ефекта ще същият
        Искам да кажа че дори да ми пробие бобина, мога да се прибера в къщи! (надявам се)
        Have A Nice Day
        o/_______\o
        (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
        []=о===о=[]

        Comment


        • Първоначално публикувано от fade Покажи съобщение
          Изобщо тая технология с двете свещи на цилиндър идва от Авиацията! Там първото нещо което се цели е сигурността!
          Наскоро имах възможност това да го изпитам на собственната си кола. Понеже имам някаква грижа с едната бобина... ми познайте, на CF2 мотор, откачам едната бобина, дори не трепна... работи си!
          Ако някой това го направи на CF3 мотор чудя се дали ефекта ще същият
          Искам да кажа че дори да ми пробие бобина, мога да се прибера в къщи! (надявам се)
          Би трябвало при CF3 също да не се усети, но ако бобина даде фира, няма да можеш да се прибереш


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
            Би трябвало при CF3 също да не се усети, но ако бобина даде фира, няма да можеш да се прибереш
            Пробвай, изкл бобината от компютъра, щото аз моята от там я изкл.!
            Have A Nice Day
            o/_______\o
            (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
            []=о===о=[]

            Comment


            • Първоначално публикувано от fade Покажи съобщение
              Пробвай, изкл бобината от компютъра, щото аз моята от там я изкл.!
              При CF2 и само с 2 здрави бобини (стига да не са и двете на цилиндри 1 и 4 или на 2 и 3 пак трябва да работи, макар и по-лошо.

              Затова караме TS CF2 !


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • Първоначално публикувано от fade Покажи съобщение
                Изобщо тая технология с двете свещи на цилиндър идва от Авиацията! Там първото нещо което се цели е сигурността!
                Наскоро имах възможност това да го изпитам на собственната си кола. Понеже имам някаква грижа с едната бобина... ми познайте, на CF2 мотор, откачам едната бобина, дори не трепна... работи си!
                Ако някой това го направи на CF3 мотор чудя се дали ефекта ще същият
                Искам да кажа че дори да ми пробие бобина, мога да се прибера в къщи! (надявам се)
                в авиацията, където се ползват двигатели с вътрешно горене, се дублират горивната и запалителната системи. 2-рите дублиращи системи се включват да работят ръчно само ако първите са отказали. така че приликата на тс с авиацията е само в пушека който се получава когато гръмне на магистралата освен това в авиацията от към двигатели се ползват основно опозитни такива, които са и с особено мазане и нямат картер примерно.
                16в тс е обикновен фиатов двигател. нито е лош,нито пък е голямата работа, втората свещ не го кара да работи по-добре и няма нищо магично или хай-тек в запалването.
                точка

                Comment


                • .....са кво става ние с TS самолети ли караме или совалки?
                  Има бая ТС дет се използват и в подводници и луноходи.

                  На тая втора свещ почнаха да и придават разни магически свойства баш като на Селенията. :rolf:
                  Last edited by Кайо; d.m.y г., 17:14.
                  Alfa Romeo 159 2,4 Jtdm Q-tronic
                  Citroen C2 1,6 Sensodrive

                  Alfa Romeo 156 GTA Selespeed - EX
                  Alfa Romeo 159 SW 2,4 Jtdm Q-tronic - EX
                  Alfa Romeo 156 2,0 TS Selespeed - EX

                  ....расоф ат, дърта кранта без зоб не пука!

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от kaio156 Покажи съобщение
                    .....са кво става ние с TS самолети ли караме или совалки?
                    Совалки бре,2,3 полета и после -
                    Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                    Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                    Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                    Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                      Совалки бре,2,3 полета и после -
                      Зависи от полета....
                      Ма кво ти дреме,повече трошени ТС повече работа за вас.
                      За това рекламирай ТС-a!!!!
                      Alfa Romeo 159 2,4 Jtdm Q-tronic
                      Citroen C2 1,6 Sensodrive

                      Alfa Romeo 156 GTA Selespeed - EX
                      Alfa Romeo 159 SW 2,4 Jtdm Q-tronic - EX
                      Alfa Romeo 156 2,0 TS Selespeed - EX

                      ....расоф ат, дърта кранта без зоб не пука!

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от kaio156 Покажи съобщение
                        Зависи от полета....
                        Ма кво ти дреме,повече трошени ТС повече работа за вас.
                        За това рекламирай ТС-a!!!!
                        Както казваше инженер Енев,дал бог ТС-и,да има какво да ядат децата ни.............................
                        Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                        Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                        Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                        Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от old alfist Покажи съобщение
                          Купи си дизелов скутер и изобщо не му слагай свещи.
                          Дизелови скутери няма...а дизеловите мотоциклети се броят на пръсти.....
                          Alfa Romeo 159 2,4 Jtdm Q-tronic
                          Citroen C2 1,6 Sensodrive

                          Alfa Romeo 156 GTA Selespeed - EX
                          Alfa Romeo 159 SW 2,4 Jtdm Q-tronic - EX
                          Alfa Romeo 156 2,0 TS Selespeed - EX

                          ....расоф ат, дърта кранта без зоб не пука!

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от kaio156 Покажи съобщение
                            Дизелови скутери няма...а дизеловите мотоциклети се броят на пръсти.....
                            Това е щото мотоциклетистът не може да удържи големия въртящ момент


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                              в авиацията, където се ползват двигатели с вътрешно горене, се дублират горивната и запалителната системи. 2-рите дублиращи системи се включват да работят ръчно само ако първите са отказали. така че приликата на тс с авиацията е само в пушека който се получава когато гръмне на магистралата освен това в авиацията от към двигатели се ползват основно опозитни такива, които са и с особено мазане и нямат картер примерно.
                              16в тс е обикновен фиатов двигател. нито е лош,нито пък е голямата работа, втората свещ не го кара да работи по-добре и няма нищо магично или хай-тек в запалването.
                              Колега, нямам никакво намерение да споря за глупости особенно когато са казани тенденциозно. Щом съм казал нещо значи съм го прочел някъде! Хайде сега и Вие го прочетете, може пък след това да не сте толкова арогантен!
                              Have A Nice Day
                              o/_______\o
                              (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
                              []=о===о=[]

                              Comment


                              • Източници на информацията са : Auto Italia magazine, Fiat Auto S.p.A DTE, Wikipedia


                                Технологията “Twin Spark” на Alfa Romeo е използвана за първи път в състезателен автомобил от марката през 1914 година. В началото на 60-те се вгражда в спортните модели (GTA, TZ) с цел постигане на по-голяма изходна мощност на двигателите. От началото на 80-те Alfa Romeo започва да вгражда тази технология и в пътническите си автомобили, за да подоби техните характеристики, и за да удовлетвори по-стриктните изисквания за изгорелите газове.

                                „Twin Spark” - що е то ?

                                Името „twin spark“ обикновено се отнася за двигателите с двойно запалване на горивната смес, използвани в автомобилите на Alfa Romeo. Името идва от наличието на две запалителни свещи на всеки цилиндър. 8-клапановите двигатели оригинално се вграждат в модела 75, а в последствие – и във 164 и 155. 16-клапановите версии се появяват малко по-късно, и се вграждат в моделите 145, 146, 155, 156, 147, 166, GTV / Spider и дори в GT.

                                Всички TS-двигатели са 4-цилиндрови, редови, с два горно разположени разпределителни вала (DOHC).Оригиналният 8-клапанов мотор е със блок и глава от олекотена сплав (алуминиева сплав, обогатена със силиций), стоманени цилиндрови ризи с водно охлаждане, и разпределителни валове, задвижвани от двуредови вериги (къса и дълга). Този модел е доста сходен по дизайн с оригиналните и световно доказани DOHC-двигатели на марката, но е с по-малък ъгъл на клапаните. Последващия 16-клапанов двигател е с по-тежък блок от чугун, изцяло алуминиева глава и ремъчно задвижване на разпределителните валове. Друга основна разлика в двата мотора е тази, че при 8-клапановите мотори и осемте запалителни свещи са еднакви, и са разположени симетрично спрямо централната точка на запалване в цилиндъра. Няма как да се разположи централна свещ поради двуклапановия дизайн на цилиндъра, който използва смукателен клапан с диаметър 44мм. Двете запалителни свещи не подават искрата в един и същи момент – това е направено с цел избягване на вероятността най-мощната част от експлозията да попадне в централната (най-слаба) част на буталото. Наличието на две симетрично разположени свещи обуславя по-краткия път на възпламеняване на горивната смес, като по този начин процеса се доближава до оптималния. Също така тази система позволява работа с по-бедни смеси, което води до икономия на гориво.

                                При 16-клапановия мотор има централно разположена свещ както при всички 4-клапанови конфигурации, а втората свещ е по-малка, и разположена встрани на основната. В този вариант на мотора двете свещи подават запалителната искра едновременно поради това, че бобините са комбинирани (1+4 и 2+3). Това позволява за задействането на всичките 8 свещи да се използват 4 бобини вместо 8, и е обща практика, наречена „wasted spark” (използвана още в системата EDIS на Ford, и в някои V6 мотори на Alfa Romeo). Основната причина за въвеждането на тази система е цената. Тъй като и двете свещи са свързани към една бобина, едната от тях работи с обърнат поляритет и изисква намалено пробивно напрежение. При следващия 16v TS мотор (CF3 от 2001г) четирите бобини „палят“ свещите в същия цилиндър – т.е. не както предния вариант 1+4 и 2+3 по двойки, а бобина №1 пали двете свещи на първи цилиндър, №2 – на втори, и т.н.

                                Двигателите разполагат с още две системи за подобряване на производителността си – фазов вариатор на разпределителните валове, и променлива дължина на смукателния колектор (последното наричано от Alfa Romeo Modular Inlet Manifold). Втората система се вгражда само в последните версии на 1.8- и 2.0-литровите мотори. И двете системи се управляват автоматизирано от т. нар. Bosch Motronic Engine Management ECU в зависимост от моментните обороти и натоварване на мотора, и според положението на педала на газта. В общи линии системата с вариатора действа по следния начин :

                                При „пълна газ“ и максимално натоварване на мотора ECU измества фазата на смукателните клапани чрез завъртане на разпределителния им вал с 12.5° (25° поколянов вал) като по този начин клапаните се отварят и затварят по-рано в смукателния цикъл. Това позволява пълненето на цилиндрите да става по-рано, а по-ранното затваряне оставя по-голям обем горивна смес в цилиндъра в процеса на сгъстяване. При 16vмоторите 1.8 и 2.0 по-дългите смукателни канали съвместно с усъвършенстваната смукателна камера, са с точно определна дължина с цел подпомагане на пълненето чрез поддържане на резонансна вълна на налягането в смукателния тракт. По този начин се увеличава динамичната степен на компресия, което осигурява по-голям въртящ момент при конкретни обороти на двигателя. При по-ранното отваряне на смукателните клапани спрямо изпускателните, се увеличава времето на припокриване (при което и двата комплекта клапани са едновременно отворени). Това спомага за създаването на частичен вакуум в цилиндъра, което допълнително подпомага следващото пълнене с горивна смес.
                                По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                                конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                                Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                                Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                                Comment

                                Working...
                                X