Известие

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo Giulia отвя и BMW M5

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
    ...По въпроса с последователното произвеждане на искра от двете свещи на даден цилиндър, някъде има писано, че това е така, но някъде казват, че няма отместване между двете искри.
    Аз лично не съм проверявал, как стоят реално нещата, но в една друга дискусия по въпроса, си спомням, че колегата OEM беше писал, че е мерил с осцилоскоп и отместване не е установил...
    Ами твърде е възможно и да греша/грешим за офсета на 16-клапановите ТС. Аз това го говоря по спомен, щото когато си купих моя ТС, четох в Wikipedia, че това (размерите и отместването) са разликите между 8-клапановия и 16-клапановия Т.С. Ама както знаем, Wikipedia не е най-сигурния източник, а в никаква официална документация на двигателя не съм го чел, така че я е така, я не е така Щом ОЕМ го е мерил и е нямало, интересно, значи може и да няма наистина
    Извинявам се за оф-топика!
    Alfa Romeo Tipo 940 MY 2014, 1400 Turbo Benzina Multiair 16v, Giulietta Serie 1 Distinctive, MD 11/2015
    Alfa Romeo Tipo 930 MY 1997, 1400 Twin Spark 16v, 145 Serie 1 Lusso, MD 04/1997 [Ex]

    Comment


    • Не ми се сваля капака но по спомени май двата края на бобините на 16V не са на един и същ цилиндър.
      1<->4, 2<->3



      За да има искра едновременно на двете срещи в цилиндър трябва да се подава импулс едновременно на две бобини.

      Ако са стандартни импулсите имам две искри в цилиндър по различно време.. при запалване и при изхвърляне на газовете.
      Ако имаме две искри при запалване на сместа ще имаме и две искри при изхвърляне на газовете.

      Така си мисля аз.. разубедете ме!
      Alfa Romeo 147 1,6TS 120CV
      Skype: nmilev64

      Comment


      • Първоначално публикувано от Nimi Покажи съобщение
        Не ми се сваля капака но по спомени май двата края на бобините на 16V не са на един и същ цилиндър.
        1<->4, 2<->3


        За да има искра едновременно на двете срещи в цилиндър трябва да се подава импулс едновременно на две бобини.

        Ако са стандартни импулсите имам две искри в цилиндър по различно време.. при запалване и при изхвърляне на газовете.
        Ако имаме две искри при запалване на сместа ще имаме и две искри при изхвърляне на газовете.

        Така си мисля аз.. разубедете ме!
        Снимката, която си показал е на CF2 мотор. При нея е така, както казваш - двете свещи на даден цилиндър се палят от различни бобини и 2 искри отиват навятъра (Wasted spark) в края на изпускателния такт на другия цилиндър.

        При CF3 моторите всяка бобина пали свещите на своя цилиндър, няма искра навятъра в друг цилиндър и не е възможно отместване на двете искри по време.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
          Снимката, която си показал е на CF2 мотор. При нея е така, както казваш - двете свещи на даден цилиндър се палят от различни бобини и 2 искри отиват навятъра (Wasted spark) в края на изпускателния такт на другия цилиндър.

          При CF3 моторите всяка бобина пали свещите на своя цилиндър, няма искра навятъра в друг цилиндър и не е възможно отместване на двете искри по време.
          Мда.. тва го изпуснах за CF3

          Все си мислех до сега, че при две свещи в цилиндър сместа се пали на две места едновременно....

          То лесно се пробва де е истината... окъсявате малките свещи и карате само на големи
          Alfa Romeo 147 1,6TS 120CV
          Skype: nmilev64

          Comment


          • Първоначално публикувано от Nimi Покажи съобщение
            То лесно се пробва де е истината... окъсявате малките свещи и карате само на големи
            Не е ясно дали така товарът няма да стане прекалено голям за дадена бобина.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
              Не е ясно дали така товарът няма да стане прекалено голям за дадена бобина.
              Може би.... а може и не.

              Същата е ситуацията с мит двигател и пълни с вода гнезда на свещите. Всеки дето е работил в сервиз е виждал такава ситуация... и тия дето са си карали колите за проблема там. И сигурно е имало причина да посетят сервиза не мислите ли така?

              Ако са пълни гнездата на малките свещи примерно. Какъв е ефекта тогава? Има ли пропадане в мощността и проблем в работата на двигателя?
              Или ако са пълни гнездата на големите свещи. Двигателя ще работи ли изобщо?

              Отговора на този въпроса дава и отговор на другия! Има ли някаква файда от втората свещ в съответния мотор. CF2, CF3 или който и да е друг.
              Last edited by Nimi; d.m.y г., 13:31.
              Alfa Romeo 147 1,6TS 120CV
              Skype: nmilev64

              Comment


              • Първоначално публикувано от Nimi Покажи съобщение
                Може би.... а може и не.

                Същата е ситуацията с мит двигател и пълни с вода гнезда на свещите. Всеки дето е работил в сервиз е виждал такава ситуация... и тия дето са си карали колите за проблема там. И сигурно е имало причина да посетят сервиза не мислите ли така?

                Ако са пълни гнездата на малките свещи примерно. Какъв е ефекта тогава? Има ли пропадане в мощността и проблем в работата на двигателя?
                Или ако са пълни гнездата на големите свещи. Двигателя ще работи ли изобщо?

                Отговора на този въпроса дава и отговор на другия! Има ли някаква файда от втората свещ в съответния мотор. CF2, CF3 или който и да е друг.
                Ако моторът е CF2, откачи кабелите, които излизат от 3 - та и 4 - та бобина и моторът ще работи само на големите свещи. Така ще усетиш разликата.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • Дали има полза от двете искри може да се разбере на газов анализатор. Може и след пробег от към 1к км(като си видиш разходът). Едни 10%(примерно) разлика в мощноста или разходът, на око трудно се установяват, на са съществени, когато погледнем в дългосрочен план. Имам 3 схеми на ЕКУ на двуискров мотор, в две от схемите е посочено че малката и голяма свещ са на различни бубини. В третата не присъства разпределението на свещите по бубините. Сигурно ли е че има мотор, на който и двете свещи са на една и съща бубина? Интересна ми е постановката при издирване дефазирането с осцилограф, ако е двулъчев, ако не е - не ми е интересна.
                  Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
                    Дали има полза от двете искри може да се разбере на газов анализатор. Може и след пробег от към 1к км(като си видиш разходът). Едни 10%(примерно) разлика в мощноста или разходът, на око трудно се установяват, на са съществени, когато погледнем в дългосрочен план. Имам 3 схеми на ЕКУ на двуискров мотор, в две от схемите е посочено че малката и голяма свещ са на различни бубини. В третата не присъства разпределението на свещите по бубините. Сигурно ли е че има мотор, на който и двете свещи са на една и съща бубина? Интересна ми е постановката при издирване дефазирането с осцилограф, ако е двулъчев, ако не е - не ми е интересна.
                    Да, 16V CF3 e такъв. При мен пробвах и двата варианта. Разлика на теория не трябва да има, но аз сякаш долових такава (ако не е втълпяване). Накрая върнах схемата при която двете свещи се палят от различни бобини.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                      Да, 16V CF3 e такъв.
                      Това чудо с какъв компютър е? Много безсмислено ми изглежда, да слагаш още 4-ри свещи и бубини, за да постигнеш нещо, което можеш и само с промяната на данни в табличка. Двете искри имат смисъл, ако търсим по добро изгаряне, без поява на детонации, а това с паленето на горивото в две точки, едновременно..... незная, може би ми е бедно въобръжението....
                      Last edited by ivan dimitrov; d.m.y г., 21:30.
                      Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
                        Това чудо с какъв компютър е? Много безсмислено ми изглежда, да слагаш още 4-ри свещи и бубини, за да постигнеш нещо, което можеш и само с промяната на данни в табличка. Двете искри имат смисъл, ако търсим по добро изгаряне, без поява на детонации, а това с паленето на горивото в две точки, едновременно..... незная, може би ми е бедно въоръжението....
                        Аз съм с мотор CF2. ECU - то е bosch motronic 1.5.5.
                        Както колегата по-горе каза - във уикипедията пише, че замисълът е на малката свещ да се подава искра с малко времезакъснение спрямо голямата, когато сместта е полу-запалена и в свръх плътно състояние.
                        Напрактика обаче май не е така.

                        Иначе плюс на тази схема е това, че и 2 бобини да изгорят (зависи кои де) моторът пак ще работи.

                        Недостатък е оскъпяването и наполовина по-малкото време за насищане, което може да си казва думата при по-високи обороти.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • За двете искри и идеята за тях, уйки вероятно е права. Смущава ме твърдението че има вързани голяма и малка свещ на една бубина. Тъкмо времето за насищсане не позволява идеята да се реализира с по малко бубини и свещи, и това е оправданието за оскъпяването. При вариянта на свързване на М2.10 и М2.10.3 дете искри могат да бъдат дефазирани, без това да доведе до по малко енергия при високи обороти. А точно тоя М1.5.5 при моята схема е без означение на свещите, но пък казваш че е CF2, пълна мъгла е при тия хора и схемите им, отдавна спрях да броя колко грешки съм открил. Въпросният CF3 все пак с какъв комп е?
                          Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                          Comment


                          • Недейте винаги да приемате на 100% за меродавно написаното в Уикипедие. Имайте предвид, че всеки може да пише там. Дори и Вие. Така, че търсете друга литература. И мислете не само за електрониката, а и за механиката. Механично малката свещ е безполезна в ТС 16В.

                            Защото един двигател е предимно механика, после е електроника.
                            Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

                            Comment


                            • Аз се доверявам на логиката. Смисъл да набуташ две свещи има, ако ги ползваш последователно във времето. Идеята е да се скъси времето за изгаряне, без това да доведе до детонация. Ако палят едновремено, по скоро се получава обратният ефект. Един стробоскоп би хвърлил светлина по въпросът.
                              Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                              Comment


                              • Като се разрових за инфо....видях, че тая тема е коментирана и от старите кучета в форума. ..http://clubalfaromeo.com/forum/showt...p?t=16981.но и те до никъде не са я докарали....така, че както казва адаша....липсва ни правилната литература..
                                )
                                По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
                                https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

                                Comment

                                Working...
                                X