Log in

View Full Version : Общи приказки 166



Pages : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 19 20

berettapx4
11-10-2014, 23:21
Добър вечер колега,колица ли търсиш?

kabamitov
17-10-2014, 00:22
здравейте колеги искам да си сложа Лед осветление над педалите и над пасажерските крака под жабката та искам да попитам къде мога да го свържа когато пусна габаритите (осветлението по таблото и т.н.) да светят и лед лентичките. някаква схема ако може някой да ми даде или да сподели ако някой го е правил благодаря ви предварително

ecotronic
17-10-2014, 12:46
Принципно трябва да вземеш захранване от регулатора във врътката вляво от волана и по-конкретно от пин 1 на тази букса:

http://snimki.be/store/1/431413538923.jpg

Не знам с каква мощност са led крушките, които искаш да слагаш, но имай впредвид, че ако са с прекалено голяма мощност, съществува опасност да дефектира регулатора, който не е прост реостат а има изходен транзистор, който е с ограничена (не знам, каква) товароспособност.

kabamitov
17-10-2014, 13:12
Принципно трябва да вземеш захранване от регулатора във врътката вляво от волана и по-конкретно от пин 1 на тази букса:

http://snimki.be/store/1/431413538923.jpg

Не знам с каква мощност са led крушките, които искаш да слагаш, но имай впредвид, че ако са с прекалено голяма мощност, съществува опасност да дефектира регулатора, който не е прост реостат а има изходен транзистор, който е с ограничена (не знам, каква) товароспособност.

любо лентата е от тези на метър където се продават червена трябват ми само по 1 деление (по 3 диода) демек 6 диода метъра е 4w 60 диода и само 6 диода дефакто са 0.4 w по моята логика

ecotronic
17-10-2014, 13:50
любо лентата е от тези на метър където се продават червена трябват ми само по 1 деление (по 3 диода) демек 6 диода метъра е 4w 60 диода и само 6 диода дефакто са 0.4 w по моята логика

Не би трябвало да изпуши нещо. Връзвай смело :)

kabamitov
17-10-2014, 18:07
Не би трябвало да изпуши нещо. Връзвай смело :)

Добре любо ще снимам да видите как е станало

Dob4i
17-10-2014, 19:11
Я да попитам и аз. Как се елиминира имобилайзера , искам да си направя обикновен ключ ?

ecotronic
17-10-2014, 19:56
Я да попитам и аз. Как се елиминира имобилайзера , искам да си направя обикновен ключ ?
Трябва да се препрограмира ECU - то за да не търси имобилайзер.

iveli
17-10-2014, 20:14
Направи си нов ключ а от старият извади чипа и го залепи със силикон някъде около клемореда Или залепи целият стар ключ някъде вътре в таблото около клемореда

kabamitov
18-10-2014, 05:24
Направи си нов ключ а от старият извади чипа и го залепи със силикон някъде около клемореда Или залепи целият стар ключ някъде вътре в таблото около клемореда

може да го лепне на интериораната пластмаса (долната) под патрона

Dob4i
18-10-2014, 10:14
А не трябва ли чипа да има контакт директно с клемореда. Проблема дойде от там, че ми се счупи ключа, моя е от сгъваемите. Счупи се от сгъвката, нямам време да търся такъв, понеже трудно ще намеря, а и това ми е единствения ключ и сега си мисля, че е момента да си извадя 1-2 копия.

ecotronic
18-10-2014, 13:33
При работата на имобилайзера се осъществява комуникация по радио-честота между транспондера в ключа и самия имобилайзер. Поради това чипът само трябва да е в близост до антената на имобилайзера (гривната около патрона), без да е необходимо да има пряк контакт.

iveli
18-10-2014, 21:07
Лесно ще намериш от сгъваемите но не го препоръчвам По практичен е но лесно дефектират Чупят се Ако пак вземеш такъв не дръж на ключодържателя други ключове или сувенири А за чипа вече разбра Вади го и лепи че щом ти е единствен ако го загубиш яка цифра става набавянето на нов

Dr Z
19-10-2014, 11:37
ОК поръчах го,но ще го дам на човек който разбира да го монтира,че аз съм на ВИЕ с кабели и жици.:waving:
П.С само ще му принтирам свалянето на ИЦС-а за да знае последователността и дано се справи.

Колега, кажи после как се държи, понеже в темите във форума пише, че доста са бъгави тия системи и не ми се хвърлят 300 лв, ако не е използваемо, иначе май няма друг вариант. Та ще съм благодарен, ако дадеш мнение на ползвател

Още един въпрос, всичко е супер, ама врътките на ICS-a са гадно изхабени, имам предвид двете за звука и управлението, всичко работи, ама гумата е накаква напукана и ме дразни, че вс е ок, а това дразни окото. Някой да ги намирал някъде или да търся на старо някакви?

lordliness
19-10-2014, 14:26
Колега, кажи после как се държи, понеже в темите във форума пише, че доста са бъгави тия системи и не ми се хвърлят 300 лв, ако не е използваемо, иначе май няма друг вариант. Та ще съм благодарен, ако дадеш мнение на ползвател

Още един въпрос, всичко е супер, ама врътките на ICS-a са гадно изхабени, имам предвид двете за звука и управлението, всичко работи, ама гумата е накаква напукана и ме дразни, че вс е ок, а това дразни окото. Някой да ги намирал някъде или да търся на старо някакви?

Някой ги беше облякъл с кожа врътките. Имаше и снимки. Бяха станали чудесно.

Dr Z
19-10-2014, 16:49
Някой ги беше облякъл с кожа врътките. Имаше и снимки. Бяха станали чудесно.

Видях я тази тема, но не съм почитател на такъв вид модернизации, вс тр да е оригинално измислено, само цвета на някои детали може да се променя, да речем мисля да правя тавана черен, ама като помисля колко още детали ще тр да се боядисят черни, направо не мога да се наканя да я започна тази процедура

Bobiuzunov
19-10-2014, 19:01
Днес при миене на колата изникана неочаквано проблемче,в краката на шофьора имаше леко влага,с помощ от приятел който накарах да пръска лявата предна врата с маркуча се оказа че тече от долния край на тонколоната,веднага свалих кората и се оказа че няма найлона който е под нея,дренажите са чисти и се оттича нормално вода през тях.Въпроса ми е този найлон в долния край по спомен май трябва да е вътре във вратата или бъркам?Ако някой има снимков материал ще е супер,че не ми се сваля друга кора за да видя как е оригинално.

Boby
19-10-2014, 19:10
Днес при миене на колата изникана неочаквано проблемче,в краката на шофьора имаше леко влага,с помощ от приятел който накарах да пръска лявата предна врата с маркуча се оказа че тече от долния край на тонколоната,веднага свалих кората и се оказа че няма найлона който е под нея,дренажите са чисти и се оттича нормално вода през тях.Въпроса ми е този найлон в долния край по спомен май трябва да е вътре във вратата или бъркам?Ако някой има снимков материал ще е супер,че не ми се сваля друга кора за да видя как е оригинално.

http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=1115849&postcount=1

Bobiuzunov
19-10-2014, 19:46
Мерси адаш,с какво е най добре да импровизирам,предполагам по дебел найлон изрязан и залепен добре ще свърши работа?

Boby
19-10-2014, 22:00
За найлон незнам дали ще стане добре. Оригиналната изолация много ми прилича на изолацията която дават на роло с ламинирания паркет. Има доста различни дебелини, залепена хубаво с акрилен силикон мисля че ще стане добре. Едва ли ще изолира много шума, но водата със сигурност.

Fr0sT
20-10-2014, 10:57
Аз пък си мисля че работата на тая изолация изобщо не е да пази от вода а да шумоизолира, ама може и да бъркам...

iveli
20-10-2014, 11:55
И аз така мисля но знаеш ли Пробвай както ти е свалена кората номера с пръскането с вода

ZaRoo
20-10-2014, 12:46
Найлона е да пази кората от вода.

Bobiuzunov
20-10-2014, 19:31
Май май повече е за изолация,днес при свалена кора пак мокрих и течеше много вътре в самата врата при моторчето на стъклото.Оказа се че влиза вода между лайстната на стъклото и огледалото,свалих го и където трябваше намазах с черен рейнц,сглобих пак огледалото,изчаках да дръпне силикона и айде пак с маркуча,за мое щастие теч няма.Утре ще си сложа и изолация,взех подложка за ламиниран паркет която наистина наподобява много оригиналната изолация,ще я лепна с акрилен силикон и после кората пак на място.

Alfaro76
21-10-2014, 17:39
Здравейте колегиии,
явно имам проблем, не мога да сваля средната конзола + двете странични капачки, за да ги почистя, МОЛЯ ви помягайтееее :please:

iveli
21-10-2014, 20:11
Коя средна конзола Около скоростния лост или около лоста на ръчната спирачка

Alfaro76
21-10-2014, 20:17
Всичко свалям. За ръчната разбрах, че има четири тапи отзад, а за тази на ицс-а със страничните ми е неясна също

Alfaro76
22-10-2014, 17:15
Колеги, някой ще помогне ли да свалим ицс-а. утре мога да дойда където и да е в София

kabamitov
22-10-2014, 20:49
здравейте колеги всичко е готово направих и 3-я стоп но забравих да го снимам как свети иначе в купето стана супер на снимките се вижда много ярко но не е свети много приятно и не дразни изобщо ето и снимките


http://www.img-share.eu/f/images/32/IMG_20141022_184055H9lw6oM_sredna.jpg
http://www.img-share.eu/f/images/32/IMG_20141022_184135tvCWBit_sredna.jpg
http://www.img-share.eu/f/images/32/IMG_20141022_1902326yyAIci.jpg
http://www.img-share.eu/f/images/32/IMG_20141022_200720o1T6oZc.jpg
http://www.img-share.eu/f/images/32/IMG_20141022_201402rfNZqAc_sredna.jpg

Tasho
24-10-2014, 13:28
Колеги, някой имал ли е проблем сутрин с глъхнене при студен двигател? И оправил ли е проблема? Колата няма грешки и тази сутрин така по-фрапиращо беше, че запали от третия път - пали, падат оборотите на 500 и гасне. За 2.0 ТС става въпрос.

Doomguy
24-10-2014, 17:10
Ако имаш газ, може да е от нея. Ако нямаш, може да е от много неща. Карай я на диагностика.

156
24-10-2014, 17:23
... която нищо не показва, ако на майстора не му се занимава. Моята 156-ца от 2006та насам има подобен проблем, без да има записани грешки и какво ли не сменях, при кой ли не ходих - резултат 0. Сега наскоро установих сам, че ламбдата не работи добре*, докато двигателят е студен. Купих нова от ибей - NGK. Като я сменях при Румен, се оказа, че старата била някаква универсална ширпотреба и мисля че се оправи от тогава ... след 7 години :) Все пак не съм 100% сигурен, нека покарам малко повече и ще споделя.
Истината е, че пълната диагностика може да отнеме доста време и ресурси и на никой не му се занимава да оправя такива "дребни проблеми", когато сервизът е пълен. Поне аз стигнах до този извод за себе си. Затова най-добре човек да си вземе един ваг-ком или елм327, и да се пообразова доколкото може и сам да си направи диагностика.

---
*( първите 5-10 мин не сменяше стойностите от 0 до 1 волт, а от 0.5 до 1, иначе си беше "жива")

lordliness
24-10-2014, 17:33
Като си търсех кола от поне 30 които запалих само две не глъхнеха и се форсираха веднага. Мислех,че е дебитомер. Всички бяха без газови уредби.

Tasho
24-10-2014, 19:02
Като си търсех кола от поне 30 които запалих само две не глъхнеха и се форсираха веднага. Мислех,че е дебитомер. Всички бяха без газови уредби.

Случвало ми се е да е от дебитомер преди, но при условие, че моя е нов на около 3 месеца.. Не че е невъзможно де да е дал фера. Иначе като прехвърли на газ глъхнене няма. Тя прехвърля на 30 градуса. Връщам на бензин, глъхне. Трябва да иде на около 70 за да се оправи.

lordliness
24-10-2014, 19:28
Ф
Случвало ми се е да е от дебитомер преди, но при условие, че моя е нов на около 3 месеца.. Не че е невъзможно де да е дал фера. Иначе като прехвърли на газ глъхнене няма. Тя прехвърля на 30 градуса. Връщам на бензин, глъхне. Трябва да иде на около 70 за да се оправи.

Бърка сигурно пропорциите на горивната смес.
На моята, една от двете, които не глъхнеха и бях свалил акумулатора да се зарежда. После го сложих и след няколко паления при поредното палене двигателя започна да си мени оборотите нагоре- надолу все едно се настройваше сам. После спря на 1000 оборота и заспа. Не бях виждал подобно нещо на друга кола.

Doomguy
24-10-2014, 19:42
Моята като я карам само на бензин си пали на момента и оборотите и са бетон. Газ поема и абсолютно студена. Как започна пак да карам на газ и се замисля. Принципно бензиновото еку си е с доста бъгав софтуер. Всеки път колата върви различно, усещам го по това колко газ трябва да давам. Има разлика и дали е запалена студена или е била карана. Въобще не обръщайте внимание на тези неща. Ако искате прецизност, сменете марката.

Boby
24-10-2014, 22:38
Колеги, някой имал ли е проблем сутрин с глъхнене при студен двигател? И оправил ли е проблема? Колата няма грешки и тази сутрин така по-фрапиращо беше, че запали от третия път - пали, падат оборотите на 500 и гасне. За 2.0 ТС става въпрос.

Сипи бензин 98

Tasho
25-10-2014, 01:22
Сипи бензин 98

Все си е тая, колега и с 98 и с разни рейсинг съм я пробвал. Няма оправия. Като казвам пробвал съм я карал така даже повече от месец.

code
25-10-2014, 08:47
Моята като я карам само на бензин си пали на момента и оборотите и са бетон. Газ поема и абсолютно студена.
Горното е отговора на въпроса, ако останалото е в ред, обикновено причината е в настройката на газовата и по-точно сместа е бедна. ;) Моята навремето се оправи след 3-тото обогатяване при газаджията. Просто се успа. А разходът на газ не мръдна - значи това си и иска ;)

Tasho
25-10-2014, 11:48
Колеги, на газ няма глъхнене. Като прехвръля на газ на около 30 градуса, колата върви и глъхненето го няма. Изключвам газовата, прехвърля на бензин и глъхне докато не загрее.

Boby
25-10-2014, 12:25
Все си е тая, колега и с 98 и с разни рейсинг съм я пробвал. Няма оправия. Като казвам пробвал съм я карал така даже повече от месец.

Значи както казаха колегите остават настройките на газовата. С моята имам подобен проблем, ако я запаля и веднага тръгна. Ако поработи 2-3 минути на место върви без забележки на бензин.

Doomguy
25-10-2014, 14:14
Колеги, на газ няма глъхнене. Като прехвръля на газ на около 30 градуса, колата върви и глъхненето го няма. Изключвам газовата, прехвърля на бензин и глъхне докато не загрее.

Струва ми се, че 30 градуса са доста малко за работа на газ. От там може да идват проблемите със смесите, които да лъжат бензиновия комп.

code
25-10-2014, 15:14
Колеги, на газ няма глъхнене. Като прехвръля на газ на около 30 градуса, колата върви и глъхненето го няма. Изключвам газовата, прехвърля на бензин и глъхне докато не загрее.

Това няма нищо общо ;)

Tasho
25-10-2014, 18:14
Тогава ще пробвам да я покарам известно време само на бензин и да видим. Дано правилно съм ви разбрал ;)

hkd
25-10-2014, 21:33
na4inana na vrazvane na LPG-to

Tasho
25-10-2014, 22:49
Газовата и да е виновна имал съм подобен проблем и преди нея. Сега нз може и тя да прави мизерии. Предния път беше дебитомер. А днес се опита да си загасне на един светофар - изведнъж оборотите паднаха за секунди и пак се закрепиха на около 900. Закачам да видя за грешки, няма.
И едно питане - кога дебитомера трябва да качи волтажа и количеството въздух - при подаване на газ или като задържиш педала след натискането му? Защото като я форсирам без да задържам газта, дебитомера не иска да качи повече 140-150 кг. Като го позадържа педала отива към 230-250, но рядко. Предимно е под 200 кг

ecotronic
25-10-2014, 23:19
На дебитомера му трябва известно време за да измери количеството въздух. Затова при преход от едни обороти на други не отчита мигновенно. При замърсен дебитомер тази инертност е още по-силно изразена.
Важно е за дадени установени обороти на мотора, желаните от ECU - то и отчетените от дебитомера стойности на дебита въздух да са максимално близки.

Tasho
25-10-2014, 23:31
На празен ход исканото количество въздух и постъпващото имат разлика от по-малко от кг/ч, което да разбирам, че е нормално. Явно причината е другаде. Ще пробвам да откача сондата като е студен двигателя да видя как ще се променят нещата.

tonov
26-10-2014, 02:12
Тогава ще пробвам да я покарам известно време само на бензин и да видим. Дано правилно съм ви разбрал ;)

Това е начинът. Ако проблемите изчезнат, иди да ти пренастроят газовата.

Tasho
26-10-2014, 12:06
От днес го пробвам и да видим. А след като сондата е откачена и колата е работила известно време трябва ли компютъра да запише грешка?

Jivko7777
28-10-2014, 20:05
некви джипове по 2 тона дигат 166-ците :wow:

http://agent.zrock.bg/web/files/entries/36/thumb_655x0_001.jpg

D22DJ
28-10-2014, 22:58
Газовата и да е виновна имал съм подобен проблем и преди нея. Сега нз може и тя да прави мизерии. Предния път беше дебитомер. А днес се опита да си загасне на един светофар - изведнъж оборотите паднаха за секунди и пак се закрепиха на около 900. Закачам да видя за грешки, няма.
И едно питане - кога дебитомера трябва да качи волтажа и количеството въздух - при подаване на газ или като задържиш педала след натискането му? Защото като я форсирам без да задържам газта, дебитомера не иска да качи повече 140-150 кг. Като го позадържа педала отива към 230-250, но рядко. Предимно е под 200 кг


Не, че нещо но този дебитомер не трябва ли доста повече да измерва? :)

156
29-10-2014, 12:02
Аз как си правя диагностика на дебитомера:
1. Смятам максималния дебит, на който ДВГ е способен, по формулата дадена тук: http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=509174&postcount=128
(става за атмосферни двигатели само)
2. Давам яко газ на 2-ра или 3-та, до достигане на обороти на макс мощност и сравнявам резултатите. Ако разликата е до 8-10 % (?) дебитомерът е ОК.

ecotronic
29-10-2014, 22:32
Аз как си правя диагностика на дебитомера:
1. Смятам максималния дебит, на който ДВГ е способен, по формулата дадена тук: http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=509174&postcount=128
(става за атмосферни двигатели само)
2. Давам яко газ на 2-ра или 3-та, до достигане на обороти на макс мощност и сравнявам резултатите. Ако разликата е до 8-10 % (?) дебитомерът е ОК.

По добре е да изчисляваш и съпоставяш дебита при оборотите при които мотора има максимален въртящ момент вместо при тези при които има максимална мощност.

D22DJ
31-10-2014, 18:21
Колеги, ако на човека му показва 250 единици дебитомера на 2-ка мотор, не е ли най-правилно, да намери първо за това причината? :)

CHEFO666
01-11-2014, 22:39
Пичове, иконата на таблото КЛЮЧ-"CODE" не изгасва,и не мога да запала колата.Върти и не пали.На 3,4 път изгасва ключа и вс си е ок.На какво се дължи тая простотия.

kabamitov
02-11-2014, 00:37
Пичове, иконата на таблото КЛЮЧ-"CODE" не изгасва,и не мога да запала колата.Върти и не пали.На 3,4 път изгасва ключа и вс си е ок.На какво се дължи тая простотия.

имобилайзера ти се ебава може да е от доста неща или е ринга около ключалката или е кабела към синята кутия или е синята кутия ! имах такъв проблем с размърдане на ключа след като го вкарам се оправяше и след време се оправи от самосебеси

Bobiuzunov
02-11-2014, 08:16
На първо време сваляш кората под волана и в дясно към ИЦС-а ще видиш кутийката на имобилайзера,проверяваш всички връзки и пръскаш с контактен спрей буксата,повечето пъти след такава интервенция всичко си идва на мястото.

CHEFO666
02-11-2014, 16:43
Мда.там беше проблема.благодарско.Друг въпрос,на всички ли 166 фабричната аларма е адцки ТИХА,или само при мен е ?

Bobiuzunov
02-11-2014, 18:21
Така е,не е само при теб ;-)

CHEFO666
04-11-2014, 00:33
Така е,не е само при теб ;-)

е какъв е смисъла от тая аларма конкретно...тя са не чува ако ще да е озвочат 500 киловата апаратура :roll2:

Tasho
06-11-2014, 17:53
Колеги, ако на човека му показва 250 единици дебитомера на 2-ка мотор, не е ли най-правилно, да намери първо за това причината? :)

А според теб каква може да е тя ?

D22DJ
08-11-2014, 22:39
Кажи каква марка дебитомер си купил, нов или втора употреба. Може да опиташ най-елементарна смяна с такъв от работещ автомобил, както и да провериш да не смуче въздух след дебитомера. Цигарките вършат работа ако си пушач в случая.

P.S.Ти пробва ли да я караш само на бензин?

Tasho
10-11-2014, 04:33
BOSH, чисто нов няма и година. Убеден съм, че не смуче въздух - маркуча е нов, остава да проверя някъде след клапата. Но ако го прави ще е постоянно и колата няма да върви никога както трябва, а тя го прави когато си иска. И странното е, че го прави когато си иска. Бяс ме хваща направо. И при сменяне на предавките и подаване на газ веднага например от втора на трета най-осезателно се получава едно заглъхване все едно двигателя се задавя. Когато така не върви и потеглянето е малко кофти направо си забива муцуната.

А за бензина още я карам само на бензин вече 500км и повече даже...промяна няма.

Doomguy
10-11-2014, 08:29
Няма и да има, ама така е като не четеш какво ти пишат хората.

156
10-11-2014, 17:26
BOSH, чисто нов няма и година. Убеден съм, че не смуче въздух - маркуча е нов, остава да проверя някъде след клапата. Но ако го прави ще е постоянно и колата няма да върви никога както трябва, а тя го прави когато си иска. И странното е, че го прави когато си иска. Бяс ме хваща направо. И при сменяне на предавките и подаване на газ веднага например от втора на трета най-осезателно се получава едно заглъхване все едно двигателя се задавя. Когато така не върви и потеглянето е малко кофти направо си забива муцуната.

А за бензина още я карам само на бензин вече 500км и повече даже...промяна няма.
Колега, изръчкай я на втора или още по-добре на 3-та до 6500 оборота и виж тогава дали ще се вдигне повече дебита? Трябва да покаже около 400 кг/ч, даже малко над 400.

D22DJ
12-11-2014, 20:36
BOSH, чисто нов няма и година. Убеден съм, че не смуче въздух - маркуча е нов, остава да проверя някъде след клапата. Но ако го прави ще е постоянно и колата няма да върви никога както трябва, а тя го прави когато си иска. И странното е, че го прави когато си иска. Бяс ме хваща направо. И при сменяне на предавките и подаване на газ веднага например от втора на трета най-осезателно се получава едно заглъхване все едно двигателя се задавя. Когато така не върви и потеглянето е малко кофти направо си забива муцуната.

А за бензина още я карам само на бензин вече 500км и повече даже...промяна няма.

Извинявяй колега, аз не разбрах, на LPG няма този проблем с глъхненето така ли?
Иначе, дросела чист ли е?
Щом имаш възможност да гледаш бензиновото ЕКУ, адаптациите му в какви параметри са?

Иначе пак казвам, тези стойности които казваш показва дебитомера са супер ниски. Както каза колегата по-горе виж в движение на 2/3 скорост и макс обороти какво ще ти покаже, за да елиминираш едно по-едно нещата.

Tasho
13-11-2014, 00:23
Чист е дросела и на газ не глъхне сутрин като прехвърли. Но и на газ върви както и при бензин когато и е кеф. Утре ще видя параметрите на адапциите - FRA и TRA ли бяха?

D22DJ
13-11-2014, 00:50
Мда, нещо такова, аз ги гледам на телефон и ми ги изписваше по друг начин.

plamenp59
13-11-2014, 19:37
Чист е дросела и на газ не глъхне сутрин като прехвърли. Но и на газ върви както и при бензин когато и е кеф. Утре ще видя параметрите на адапциите - FRA и TRA ли бяха?

имам един дебитомер които на прекъсвач не отчита повече от 500 кг.Не е за 2.0 а за моята кола ,но за тест ще свърши работа и можем да пробваме.Така ще разбереш дали дебитомера е причината.Звънкай ако има нужда от помощ.

Bobiuzunov
14-11-2014, 20:41
Сутринта гледах един сайт,май беше немски но може и да се бъркам и е само за Алфа,но немога да намеря темата с линка към него,дали някой ще се сети?
Темата на колегата беше за покупка на предна емблема.

alfageorgi
14-11-2014, 21:44
Сутринта гледах един сайт,май беше немски но може и да се бъркам и е само за Алфа,но немога да намеря темата с линка към него,дали някой ще се сети?
Темата на колегата беше за покупка на предна емблема.

partsworld.uk

Bobiuzunov
14-11-2014, 21:47
Точно за него говорех,мерси колега.Искам да си поръчам емблемите отзад 3.0 V6 24V.

CHEFO666
15-11-2014, 17:58
Едно питане!Мулти волана,задължително ли тря да е за 166 или може да е от друга алфетка?

Tasho
16-11-2014, 16:43
Колега, изръчкай я на втора или още по-добре на 3-та до 6500 оборота и виж тогава дали ще се вдигне повече дебита? Трябва да покаже около 400 кг/ч, даже малко над 400.

На 2-ра показа 408кг/ч при 6600 об/мин.

156
16-11-2014, 22:05
На 2-ра показа 408кг/ч при 6600 об/мин.
Ами изглежда добре сякаш. По формулата се получава 416 кг/ч за 2.0 ТС.
Все пак аз не съм диагностик ... нека и по-запознати да колеги коментират дали това измерване е достатъчно за да се каже, че дебитомерът е ОК.
ПП: @ecotronic - при макс. въртящ момент се получава дебит = 292 кг/ч (при 3800 об/мин)

milenmilan
24-11-2014, 17:18
Някой знае ли главната маса от алтернатора къде е закачена, и кои други маси да прегледам,че до акумолатора ми ходя няма и 13в.,а отпред до големия предпазител, на + и произволна маса около двигателя имам 14.4.
П.П. При акумолатора на + и маса около него пак си е около 13в.

iveli
25-11-2014, 21:45
Щом ходи добър ток до големият предпазител да не би акумулатора да не е стока

benji_gb
29-11-2014, 19:21
Здравейте, колеги!
Искам да попитам- колко волта трябва да зарежда генератора, при празен ход на мотора(без включени консуматори) и колко при включени консуматори?
Става дума за АР 166 2,4 жтд 136 к.с
Благодаря предварително на отзовалите се :)

Bobiuzunov
29-11-2014, 20:19
Не би трябвало да има разлика или поне не голяма дали колата е на празен ход или е на по високи обороти,но при всички положения трябва да е от 13.7-13.8v че и нагоре даже,но нека някой по компетентен от мен се изкаже.

benji_gb
29-11-2014, 20:51
Не би трябвало да има разлика или поне не голяма дали колата е на празен ход или е на по високи обороти,но при всички положения трябва да е от 13.7-13.8v че и нагоре даже,но нека някой по компетентен от мен се изкаже.
При мен дава 13,48 волта. Значи има някакъв проблем.

ecotronic
29-11-2014, 21:06
13,5 V. с включени консуматори на празен ход е нормално. При 1500 - 2000 какво е положението?

benji_gb
29-11-2014, 21:23
13,5 V. с включени консуматори на празен ход е нормално. При 1500 - 2000 какво е положението?
13,48 без консуматори. На 1500-2000 оборота без консуматори отива на 13,6
Както и да го правя не мога да стигна 14волта, а доколкото съм запознат трябва да е горе долу толкова.

kabamitov
29-11-2014, 21:29
Здравейте колеги да попитам някой няма ли десен халоген излишен за 166-ца че на моя му се спука стъклото ще съм мн благодарен :)

ecotronic
29-11-2014, 21:30
С консуматори (фарове + вентилатор на климатика + нагреватели на стъклата) колко е на празен ход и при 1500 - 2000?

benji_gb
29-11-2014, 21:36
С консуматори (фарове + вентилатор на климатика + нагреватели на стъклата) колко е на празен ход и при 1500 - 2000?
Не го мерихме. Стана студено. Утре ще го меря.
Какви стойности трябва да даде като го натоваря?

ecotronic
29-11-2014, 21:43
Не го мерихме. Стана студено. Утре ще го меря.
Какви стойности трябва да даде като го натоваря?

Не трябва да пада под 13,5 - 13,6 на тихи обороти а над 1500 трябва да вдигне 13,9 - 14.
Да не говорим, че по документация на тази кола и дават 14 при всякакви условия (консумация или обороти). Но аз до момента такава не съм виждал.

Bobiuzunov
29-11-2014, 21:49
13.5 е малко,но премери утре както те е посъветвал Любо и тогава ще го мисли.Чакай сега се сетих,къде мериш отпред или на акумулатора в багажника?Ако мериш в багажника и зареждането е малко,то проблема може и да не е в алтернатора а някоя връзка на кабелите към багажника.За да елиминираш това като вариант премери отпред на кабелите които са под едно черно капаче намиращо се зад разширителното казанче на антифриза.

benji_gb
29-11-2014, 21:58
Не трябва да пада под 13,5 - 13,6 на тихи обороти а над 1500 трябва да вдигне 13,9 - 14.
Да не говорим, че по документация на тази кола и дават 14 при всякакви условия (консумация или обороти). Но аз до момента такава не съм виждал.


13.5 е малко,но премери утре както те е посъветвал Любо и тогава ще го мислим.
Ще го премеря, но ми намирисва или на регулатор, или четки.....
При помпене на газта почти не променя стойностите. 13,48-13,60волта, като говоря за обороти над 2500

---------- Post added at 21:58 ---------- Previous post was at 21:55 ----------

Боби, при акумулатора меря .

Bobiuzunov
29-11-2014, 22:00
Премери утре отпред и ако пак е 13.5 тогава вече можеш да мислиш за проблем в алтернатора.

benji_gb
29-11-2014, 22:04
Ок. Утре ще видя какво става. Благодаря за бързата реакция момчета:big_bow_down:

ecotronic
29-11-2014, 22:09
Премери утре отпред и ако пак е 13.5 тогава вече можеш да мислиш за проблем в алтернатора.

+1

Наскоро имаше такъв случай - на колега му се губеха около волт при акумулатора. Смени масата между мотора и купето и разликата изчезна.

---------- Post added at 22:09 ---------- Previous post was at 22:05 ----------


Ок. Утре ще видя какво става. Благодаря за бързата реакция момчета:big_bow_down:

Освен това премери дали няма напрежение между корпуса на мотора и шаси, докато работи мотора и са включени консуматори. Ако има над 0,1V, ревизирай въпросната връзка между мотора и шаси.

benji_gb
29-11-2014, 22:34
Ще видя и тези работи. Ти ми говориш, дали има отечка да речем между блока на двг и шасито, нали?

ecotronic
29-11-2014, 22:39
Да. Въпросът е първо да се установи дали самият алтернатор генерира по-ниско напрежение или то се губи някъде по трасето до акумулатора, като това последното е обичайно срещано. Провери също така дали случайно не се нагрява плюсовата клема на акумулатора или някоя връзка около главния предпазител до нея.

benji_gb
29-11-2014, 22:48
Клемата не грее. Гледах я и нея. Виж, предпазитела не съм го гледал.
Ревизирах масата на акумулатора, сменил съм плюсовата клема.
Утре като измеря нещата, които ми казахте ще стане ясно какво има.

benji_gb
30-11-2014, 17:36
Да. Въпросът е първо да се установи дали самият алтернатор генерира по-ниско напрежение или то се губи някъде по трасето до акумулатора, като това последното е обичайно срещано. Провери също така дали случайно не се нагрява плюсовата клема на акумулатора или някоя връзка около главния предпазител до нея.
Днес я мерихме отново проклетията и даде 14,1волта, както на акумулатор така и отпред на връзката при двг. Замерихме и двг-шаси, и там са добре нещата. След това я тествахме и при включени консуматори и отново показа над 14 волта(на празен ход и на 2500об/м). За кратко дори я оставихме само на алтернатор да работи.
Накрая замерихме дали има и утечка, резултата беше 0,02А което доколкото съм запознат е в нормите.
Интересна работа. Вчера показваше едно, днес друго. Кола с характер:)

Bobiuzunov
30-11-2014, 17:49
Ако зарежда 14V си перфектен,но колата студена или загряла беше?Ако е била студена направи същото замерване при загряла кола и ако пак е 14V си карай колата и си свиркай.

benji_gb
30-11-2014, 17:59
Ако зарежда 14V си перфектен,но колата студена или загряла беше?Ако е била студена направи същото замерване при загряла кола и ако пак е 14V си карай колата и си свиркай.
Беше загряла, Боби. Понеже преди манипулацията имах работа с нея.

Bobiuzunov
30-11-2014, 18:27
Значи си карай белисимата и си свиркай.

benji_gb
30-11-2014, 18:38
Дано само да сипваме и да чуваме как мъркат:big_beer:

tonov
30-11-2014, 18:46
Само ще вметна, че хич не е добра идея колата да работи само на алтернатор. Получават се пулсации в напрежението и може да разкажеш играта на цялата електроника (не е като да я няма в 166).
Все пак, добре че се е оправила :)

benji_gb
30-11-2014, 20:26
Това го направихме само за проба, не повече от 5-10сек. Знам, че не еполезно.

D22DJ
30-11-2014, 23:17
На 2-ра показа 408кг/ч при 6600 об/мин.

Дебитомера е пърфект - сори ама вече забравих проблема. Колега, не познаваш ли някой около тебе който да я погледне тази кола с един лаптоп в движение,, да видите какво се случва...??

Tasho
03-12-2014, 09:52
Проблема е този, че колата като е студена след работа на място около 20-30 сек. при подаване на газ глъхне и иска да гасне. И както и, че върви си когато иска добре и когато иска не върви. Грешки не записва никакви. Щом дебитомера е в час тогава остава един проблем, който може да се окаже причината или а илиминарам и него, а именно сондата, която е също на БОШ, но...Купих я оригинална и дойде с този номер - 0 258 006 190, а при смяната от колата свалих с такъв номер 0 258 006 189. Казаха ми, че по принцип били едни и същи и някой ако има информация да каже така ли е? Благодаря!

Doomguy
05-12-2014, 23:06
При смяна на странично огледало, има ли начин да измъкна буксите, без да свалям кората на цялата врата? В противен случай ще е доста тъпо измислено.

ecotronic
06-12-2014, 00:09
Не е необходимо разтапициране на цялата врата. Сваля се само пластмасовото ъгълче (държи се на една рапидка). Под него са електрическите връзки. След като се откачат те, се развиват 2 болта (май имаше тапи над главите им) и огледалото се сваля.

lordliness
06-12-2014, 00:10
Като развиеш черната пластмаса отвътре не се ли вижда?

Skyline
06-12-2014, 00:38
Колеги, някой знае ли модела на тези джанти, и дали тези от снимката са 18" или 17"? Някъде намерих ,че се казват Миле Миля , но не са точно тези от снимката.http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bd/Alfa_Romeo_166_front_20071105.jpg

Dob4i
06-12-2014, 00:50
Колеги изчезна ми индикацията за мигачите на таблото, иначе работят светлините. Някаква идея кой е виновника. Също така преди 2 седмици при всяко палене ми светеше лампата за тцс-а, след като натиснех копчето спираше светенето(явно автоматично се е изключвал), така 2-3 дни и се оправи само, иначе тракшъна работеше. Тези 2те работи горе долу по едно и също време, дали имат връзка?

ecotronic
06-12-2014, 00:55
Колеги, някой знае ли модела на тези джанти, и дали тези от снимката са 18" или 17"? Някъде намерих ,че се казват Миле Миля , но не са точно тези от снимката.

18'':

http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/GS8AAOSwxH1ULcV4/$_57.JPG

http://www.ebay.co.uk/itm/171561730028

Skyline
06-12-2014, 00:57
мерси много колега :)))

ecotronic
06-12-2014, 01:02
Колега изчезна ми индикацията за мигачите на таблото, иначе работят светлините. Някаква идея кой е виновника. Също така преди 2 седмици при всяко палене ми светеше лампата за тцс-а, след като натиснех копчето спираше светенето(явно автоматично се е изключвал), така 2-3 дни и се оправи само, иначе тракшъна работеше. Тези 2те работи горе долу по едно и също време, дали имат връзка?

За индикацията на мигачите - сигурно се е наквасила с антифриз зелената кутийка зад ICS - а и от това са се разяли писти по платката и.

Тук (http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=1160376&postcount=1) е обяснено, какво може да се направи по въпроса, ако не може да се възстанови.

Linkestis
06-12-2014, 02:05
Седя си днес покрай "лимузината...топ модела на Алфа".минава един съсед и зяе: квоо пак правиш беее?
А нищо казвам..козметично чистя я.
След половин час минава друг: кво пак я майсториш бе?
Ааа аз така само чистя мокета.
Що си свалил седалките?? Ами да мога да изчистя че децата много цапат.
След около час минава друг: ехееее майсторе кви ги вършиш пак бре?
А нищо чистя я.Е що си махнал седалките ,щората,колоните?
Абе децата много цапат за това.
След половин час се обажда приятел иска да мине за по биричка.. казвам му че е студено.Той настоява...казвам му тука вали дъжд сняг...имам разстройство не ми е добре ще си лягам на обед.Ама тая гад дойде.
Олелел майко какво си направил бе??
Викам чиста я бе не виждаш ли!!!
Ааааа ясно,а под кората с щората кво е изцапано?Казвам му че децата много пакости правят...
Аааа ок де,а коланите що си махнал?Спортни ли ще слагаш?
Викам не ще ги пера!!!Мотах се мотах се и накрая си тръгна...ама след час се връща....
Олелелел майко какво направи с колата бе?
Викам реших покрай чистенето да и сменя задните Хамортисьори.
Ти си луд бе ти си идиот може ли да разглобиш половината кола отвътре и цялото задно окачване за едно амортисьори!?!?!?!?

Та каква е равносметката:идиотски инжинерни решения в идиотската лимузина на Алфа/Фиат.
Все се заричам ама това е последния ремонт на тая талига.Другия път с варията!Това е последната Алфа в живота ми :)
140344140345140346

ecotronic
06-12-2014, 02:26
Абе че си ги пуснал в олука комшиите с това чистене е ясно. :)
Като гледам снимките.....май основната цел ти е била да свалиш задната кора. Дали не е заради приемника на дистанционното? :) (бъзикам се)
Мигалките проработиха ли накрая?

Май си забравил да развиеш в багажника двете гайки М6 които я държат отдолу. :)

Тъй е тя - тези амортисьори не са направени да се свалят всеки ден.
С какви ги смени?

Linkestis
06-12-2014, 02:42
Мии светлинките при отключване не проработиха.
гайките ги развих..обаче изпаднах в нервна криза и почнах да дърпам и.... :)

Сложих втора употреба от бензинова.Вдигна се доста.Ама моят единия беше тотална щета.Та сега си имам онази стегната Алфа но това не пречи да я мразя :)

endeavour
06-12-2014, 06:58
...Та сега си имам онази стегната Алфа но това не пречи да я мразя :)
Нищо де, аз разглобих вчера в дъжда половината предница за една спукана алуминиева тръбичка на хидравликата :spiteful: Това след като оставих красива червена следа от ATF по шосето и едва я прибрах (ега си и идиотски тежката предница).След всеки следващ ремонт се убеждавам, че тая кола фиатските "инженери" са я мислили с онези свои части, на които обикновено сядат. Но ще приемем,че просто не е проектирана за чести ремонти :biggrin: Иначе отдавна се замислям дали да не си взема още една 155-ца, щото за 9 години и 95 х км не съм се занимавал с нея колкото за последната година и половина с "Флагмана" :sex:

Doomguy
06-12-2014, 09:21
Като развиеш черната пластмаса отвътре не се ли вижда?
Като сваля черната пласмаса се виждат два болта и кабела, обаче буксите са някъде под кората на вратата и не мога да ги докопам. Точно това много ме учуди.

Linkestis
06-12-2014, 11:53
Дръпни леко кабела.Би трябвало да се покаже буксата.Ако не стане сваляй кората не е чак толкова трудно.

Doomguy
06-12-2014, 13:36
И аз първо пробвах да дърпам, но не стана. Свалих кората и свърших работа. Буксите ги оставих под черното капаче, за да може да се сваля лесно огледалото, ако се наложи в бъдеще.

Bobiuzunov
06-12-2014, 13:48
Тези джанти които е показал колегата на предишната страница са явно два модела,моите са същите и колата е излезнала с тях от завода но са 17-ки.

Skyline
06-12-2014, 20:48
Тези джанти които е показал колегата на предишната сртаница са явно два модема,моите са същите и колата е излезнала с тях от завода но са 17-ки.

Аха, на око не успях нещо да ги преценя, 17 или 18, но правят колата уникална. Лично за мен , това е най-хубавата шарка на 166.

Linkestis
06-12-2014, 22:14
хубава е но крие голяма част от апарата.А той е една от най-хубавите части по тази кола.

Bobiuzunov
07-12-2014, 09:00
Абсолютно подкрепям това за скриването на апарата.

kabamitov
17-12-2014, 19:38
Здравейте колеги да споделя какво стана преди малко карах си малко агресивно и една госпожица реши да спре внезапно и набих супер яко спирачките ама супер яко спирачките не можахме да се блъснем дпрях доста бързо но след това ми блокираха спирачките педала стана на камък и колата не отлепва и сантиметър гасих я палих я но без успех няма тръгване след 3 4минути я форсирах яко до долу и се оправи замириса на съеденител 1я път та въпроса ми е защо ми блокираха спирачките не ми се е случвало до сега да блокират но и да спирам тъка де хаха

Dr Z
20-12-2014, 16:07
Малко на циганийка ме изби днеска, то хубавото време мина, а чак сега стигнах до тая процедура :grin:

п.с. сорри за мръсната алфа, ама до нас има един строеж... общо взето колата е втори ден след автомивка ))))

benji_gb
27-12-2014, 08:51
Весела Коледа на всички!
Имам един въпрос към колегите с TCS...
Как точно функционира това чудо? И помага ли? Понеже при мен само мига лампичката на таблото, но не забелязвам да има блокиране на някое колело, смисъл да предава въртенето от едното на другото!
Става въпрос за 166 2,4 '99г.

Bobiuzunov
27-12-2014, 10:42
Това за прехвърлянето от едното към другото колело няма как да стане,за тази функция ще ти трябва друг диференциал(с ограничено приплъзване),а TCS-а действа чрез електронна намеса на боксуващото колело,като прилата спирачно усилие и боксуващото колело спира да боксува.Дано съм бил полезен.
Весело посрещане на Новата Година на всички!

to_lose_HEART
27-12-2014, 10:50
И при мен така си мига като забуксува някъде, пробвал съм на включено и на изключено разлика няма, май не върши никаква работа или не работи както трябва

ecotronic
27-12-2014, 11:04
Това за прехвърлянето от едното към другото колело няма как да стане,за тази функция ще ти трябва друг диференциал(с ограничено приплъзване),а TCS-а действа чрез електронна намеса на боксуващото колело,като прилата спирачно усилие и боксуващото колело спира да боксува.Дано съм бил полезен.
Весело посрещане на Новата Година на всички!

Точно прилагането на спирачно усилие на едното колело води до това диференциалът да прехвърли въртящия момент на другото.

Замисълът е добър но въпросът е в това, че май при никой не работи, както пише на хартия :)

benji_gb
27-12-2014, 11:06
И при мен така си мига като забуксува някъде, пробвал съм на включено и на изключено разлика няма, май не върши никаква работа или не работи както трябва
Същата работа и при мен. Нито усещам да има промяна в обороти, нито да разпределя усилието, по един или друг начин.

Bobiuzunov
27-12-2014, 11:22
Затова слагайте Q2 дифф и готово. :-)

benji_gb
27-12-2014, 12:35
Може би някой слънчев ден :)

tonov
27-12-2014, 12:38
При мен работи, ама май автоматика е с различен диф

benji_gb
27-12-2014, 13:00
Зададох въпроса, понеже съпоставям на един приятел Мазда 6 2.0 дизел 2004г. И неговия работи безотказно. Тестван е както в кал, така и на сняг. А при мен йок.

ecotronic
27-12-2014, 13:57
Аз си мисля, че ако TCS - ът работи така, както е описан, би трябвало ако се вдигне предно колело на крик и колелото се задвижи от мотора, колата да падне от крика.

BO
27-12-2014, 14:19
Зададох въпроса, понеже съпоставям на един приятел Мазда 6 2.0 дизел 2004г. И неговия работи безотказно. Тестван е както в кал, така и на сняг. А при мен йок.
Искаш да кажеш, че само едното ти колело буксува, а другото не помръдва дори и четвърт оборот?

benji_gb
27-12-2014, 19:45
Искаш да кажеш, че само едното ти колело буксува, а другото не помръдва дори и четвърт оборот?
Да, не помръдва.

iveli
27-12-2014, 22:38
На моята кола преди време и смених това панелче с копчетата и в момента вместо тапа имам бутон ТСS Пробвах да направя този бутон активен но се оказа много трудно Така че има вариант да ти е дефектирала системата но има и вариант изобщо да нямаш такава Все пак огледай добре нещата и ако я имаш я отремонтирай че върши работа Преди време доста писахме в една от темите

benji_gb
27-12-2014, 22:58
На моята кола преди време и смених това панелче с копчетата и в момента вместо тапа имам бутон ТСS Пробвах да направя този бутон активен но се оказа много трудно Така че има вариант да ти е дефектирала системата но има и вариант изобщо да нямаш такава Все пак огледай добре нещата и ако я имаш я отремонтирай че върши работа Преди време доста писахме в една от темите
Нямам идея дали не е монтирано допълнително. Бутона си свети като го натисна, индикацията на таблото премигва, когато превърти гуми. :jumping:

iveli
28-12-2014, 09:46
Щом индикацията на таблото премигва значи колата я има тази система Имаше особеност кога е активна При натиснат бутон дали не се деактивираше но за това не съм сигурен Пробвай двата варианта и ако не действа колегите с такива системи предполагам ще дадат съвет каква може да е причината

156
28-12-2014, 12:38
Това със спирачното усилие няма как да е вградено в 166ците, защото такава система вграждат в алфите след q2, мисля че в mito за пръв път (понеже ку2то излиза много скъпо). При нас това което прави, тцс-а е да ограничи мощността на двигателя като усети приплъзване...

Boby
28-12-2014, 19:29
Нямам идея дали не е монтирано допълнително. Бутона си свети като го натисна, индикацията на таблото премигва, когато превърти гуми. :jumping:

Значи всичко е наред с тракшъна. Или са много зле гумите или даваш много газ. Тракшъна ще ти помогне ако тръгваш едва едва бе да даваш газ в противен случай само ще въртиш гуми и ще прегееш дисковете и накладките.

---------- Post added at 19:29 ---------- Previous post was at 19:27 ----------


Това със спирачното усилие няма как да е вградено в 166ците, защото такава система вграждат в алфите след q2, мисля че в mito за пръв път (понеже ку2то излиза много скъпо). При нас това което прави, тцс-а е да ограничи мощността на двигателя като усети приплъзване...

Вградено е още 98г. на някои 166- ци фабрично.

benji_gb
28-12-2014, 21:26
Гумите карат втори сезон. Ще я видя във вторник като се качвам към Узана. Ще я спра на някой баирче :)

Alexandra
29-12-2014, 14:38
Колеги, къде се намира датчика за температурата на входящият въздух на 2.0 бензин. За 166 става въпрос.

ecotronic
29-12-2014, 15:15
В дебитомера - означеното на снимката:

http://snimki.be/store/1/331419860201.jpg

Alexandra
29-12-2014, 16:57
Стига бе ...хахах. Искам да го излъжа да показва, че температурата е 20 градуса някъде :D. Ама там ще е трудно дето е :D

ecotronic
29-12-2014, 17:15
С каква идея? Този датчик не случайно е поставен точно там. Той способства затова да се отчита дебита на въздуха коректно.

Alexandra
29-12-2014, 20:36
Да лъже компютъра, че въздуха е по-студен, но не съм сигурна какъв ще е ефекта. Мисля да направя друго, че без тва баща ми я заразя тая кола, а ми е жал. Да и сложа спортен филтър и да игнорирам нейния и онази черна кутия преди него - направо с една права тръба до радиатора някъде. Ама ме притеснява следното, но може и да греша - струва ми се, че дебитомера е поставен под някакъв ъгъл спрямо въздушния поток и ако това е така няма да успея да го наглася точно....

Drag0
29-12-2014, 21:22
Да лъже компютъра, че въздуха е по-студен, но не съм сигурна какъв ще е ефекта. Мисля да направя друго, че без тва баща ми я заразя тая кола, а ми е жал. Да и сложа спортен филтър и да игнорирам нейния и онази черна кутия преди него - направо с една права тръба до радиатора някъде. Ама ме притеснява следното, но може и да греша - струва ми се, че дебитомера е поставен под някакъв ъгъл спрямо въздушния поток и ако това е така няма да успея да го наглася точно....
Ако го излъжеш че е по-студен въздух - компютъра ще обогати сместа и всички проблеми свързани с това.
Спортния филтър може да ти прецака дебитомера ако прекалиш с омасляването на филтъра. Дебитомера ако му сменяш мястото го прави заедно с корпуса му а не само сензора ...

Megadet
30-12-2014, 12:17
Колеги имам следния проблем, не мога да запаля колата, давам контакт ключа изгасва но като завъртя нищо, все едно не стига ток до стартера, моля ви помагайте!

thecleaner
30-12-2014, 12:19
Колеги имам следния проблем, не мога да запаля колата, давам контакт ключа изгасва но като завъртя нищо, все едно не стига ток до стартера, моля ви помагайте!

Акумулатора жив ли е ?

Megadet
30-12-2014, 12:28
Акумолатора е нов, не е от него, лампи всичко свети но не иска да запали, въобще не иска да завърти!

Drag0
30-12-2014, 12:42
Ако е нов нов акумулатора - може да е дефектен, на един колега скоро му се случи.
Пак в този случай може да са ти го продали незареден достатъчно и от студа да е умрял.
Иначе стартер , кабели към стартера.
Скоро на другата кола се случи същото , но тогава беше топло времето. След като я бутнаха на скорост - после започна да си пали пак нормално от ключа . :unsure: Нямам обяснение.

ZaRoo
30-12-2014, 13:25
Четки на стартера бендикс.

ecotronic
30-12-2014, 13:44
Провери първо дали като дадеш ключа на позиция стартер, цъка релето за стартера под кората между чистачките.

Megadet
30-12-2014, 14:34
Провери първо дали като дадеш ключа на позиция стартер, цъка релето за стартера под кората между чистачките.
А кое точно е релето, защото те са няколко там все червени

Megadet
30-12-2014, 15:07
Колега пробвах, релето цъка но не иска да завърти стартера, къде да погледна или стартера е заминал!

ecotronic
30-12-2014, 15:53
На стартера има закачени 2 проводника. Дебел и тънък.
На дебелия трябва да има постоянно +12V а на тънкия - само в момент в който цъкне релето. Това е добре да се пробва с мултицет или с пробна лампа.
Ако и двете напрежения ги има, то вероятно четките на стартера са заминали или не контактуват добре.
Добре е да се провери и да не се е откачила масата на мотора.

Megadet
30-12-2014, 16:26
Сега проверих има ги напреженията, дори и без контакт има минус (или аз бъркам нещо), а стартера може ли да се сваля от горе или трябва канал

tweety
30-12-2014, 17:46
Да се похваля, че и аз не можах да запаля тази сутрин, но причината съм си аз. Снощи съм си забравил плафона да свети...:heavy_cry:

Fear
30-12-2014, 18:58
Сега проверих има ги напреженията, дори и без контакт има минус (или аз бъркам нещо), а стартера може ли да се сваля от горе или трябва канал
Пробвай първо с друг акумулатор, че аз имах същите симптоми и точно акумулатора беше виновника.
Купих нов и всичко заспа. ;)

ecotronic
30-12-2014, 19:44
Сега проверих има ги напреженията, дори и без контакт има минус (или аз бъркам нещо), а стартера може ли да се сваля от горе или трябва канал

Изглежда не съм се изразил ясно:

1 - На дебелия кабел трябва винаги до има +12V
2 - На тънкия кабел трябва да има +12V само, когато ключът е в положение "стартер"

Наличието или отсъствието на +12V в дадена точка може да се провери с пробна лампа, като единият извод на лампата се свърже към шаси (-12V) а длугият край - към проверяваната точка.

Тогава ако в проверяваната точка има +12V, лампата свети, а ако няма - не свети.

Megadet
30-12-2014, 20:13
Ок, утре ще проверя

thecleaner
30-12-2014, 20:20
Хвани един дебел кабел към двигателя и към купето (на небоядисано място) и пробвай дали ще завърти стартера. С кабел за подаване на ток става идеално.

Alexandra
31-12-2014, 01:05
Колеги, коя от двете сонди е правилната :

2.0 T.S. 16V 2,0 114 AR 34103 <M1> 10.98-05.00 4 1200 0 258 006 190 160000 LS 6190
[936] 06.00-09.00 4 1000 0 258 006 189 160000 LS 6189

И това LS накрая с номера какво е?

Megadet
31-12-2014, 10:22
Изглежда не съм се изразил ясно:

1 - На дебелия кабел трябва винаги до има +12V
2 - На тънкия кабел трябва да има +12V само, когато ключът е в положение "стартер"

Наличието или отсъствието на +12V в дадена точка може да се провери с пробна лампа, като единият извод на лампата се свърже към шаси (-12V) а длугият край - към проверяваната точка.

Тогава ако в проверяваната точка има +12V, лампата свети, а ако няма - не свети.
Колега замерих напреженията, на тънкия кабел не идва ток когато завъртя на " стартер"

ecotronic
31-12-2014, 10:32
Колега замерих напреженията, на тънкия кабел не идва ток когато завъртя на " стартер"
До релето за стартера има 30 амперов бушон. Провери дали е здрав. А и провери също дали контактите на релето контактуват, като цъка.

Megadet
31-12-2014, 10:56
Колега а кое точно е релето, че не мога да разбера?

ecotronic
31-12-2014, 11:06
Релето е J5 а бушонът е B9.

http://snimki.be/store/1/451420016617.jpg

Можеш да пробваш да задействаш стартера, като извадиш релето и сложиш в цокъла му едно мостче между изводи 30 и 87. При това не е нужно колата да е на контакт.
Само изключи от скорост преди това.

Megadet
31-12-2014, 12:07
Оказа се релето, сложих друго и колата веднага запали, благодаря за помощта!

ecotronic
31-12-2014, 12:48
Хайде спирайте вече с ремонтите, колеги :)
Гласете вече софрата и оставете по нещо да се прави и за догодина :)

Весело посрещане на новата година!

Бъдете живи и здрави! :wein:

endeavour
31-12-2014, 13:54
Хайде спирайте вече с ремонтите, колеги :)
Гласете вече софрата и оставете по нещо да се прави и за догодина :)

Весело посрещане на новата година!

Бъдете живи и здрави! :wein:

Явно си голям оптимист, щом мислиш, че с тия автомобили няма да останат ремонти за 2015-та :-) Аз вече съм на принципа "Нов ден - нов дефект". Днес при всяко включване на климатроника ми спира радиото за 4-5 секунди, а накрая почна да пука и прекъсва и без да пускам климатик :devil: Как да не я обичаш такава машина и как да не я обикаляш до тъмно :waving:
Наздраве и Весели празници!

ecotronic
31-12-2014, 14:24
Явно си голям оптимист, щом мислиш, че с тия автомобили няма да останат ремонти за 2015-та :-) Аз вече съм на принципа "Нов ден - нов дефект". Днес при всяко включване на климатроника ми спира радиото за 4-5 секунди, а накрая почна да пука и прекъсва и без да пускам климатик :devil: Как да не я обичаш такава машина и как да не я обикаляш до тъмно :waving:
Наздраве и Весели празници!

Нали знаеш за приказката, дето човекът построил къщата и си отишъл от този свят, защото зазидал сянката си?

Казано на по-прагматичен език, това означава, че това, което има човек да върши, го крепи жив и здрав.

В този ред на мисли, следва да сме благодарни на марката и модела, защото тя активно се грижи за това:)

ecotronic
02-01-2015, 20:51
И при отворена и при затворена клапа за рециркулация в купето мирише доста силно на течност за чистачки при миене на стъклото.
И при вас ли е така, колеги?

tonov
02-01-2015, 21:26
При мен да, усеща се доста явно.

ecotronic
02-01-2015, 21:53
Преди да си оправя клапата за рециркулация, го отдавах на нея. Но сега се чудя откъде пак прониква.

Tasho
03-01-2015, 11:58
Колеги, коя от двете сонди е правилната :

2.0 T.S. 16V 2,0 114 AR 34103 <M1> 10.98-05.00 4 1200 0 258 006 190 160000 LS 6190
[936] 06.00-09.00 4 1000 0 258 006 189 160000 LS 6189

И това LS накрая с номера какво е?

Мисля, че е 0 258 006 189, но не съм сигурен. А отзад за номерациите не мога да ти кажа!

Linkestis
08-01-2015, 21:24
Ролката на обтегача е сменена но не е от нея.
Друг ремък под ръка нямах.Ролката на алтернатора е перфектна.Демпфера не мисля че е от него.Климатика и той... остана хидравликата а дали е от нея?

https://www.youtube.com/watch?v=24SBzBxyLhI

ecotronic
08-01-2015, 21:35
Ако е от помпата би трябвало звукът да се променя съществено при леко въртене на волана.
На мен ми се струва, че е от самия ремък. Факт, че като го напръскаш спира, означава, че е заради сцеплението му с ролките по-скоро, отколкото проблем в лагеруване на някое търкало.

Аз бих сменил ремъка на първо време.

Linkestis
08-01-2015, 21:39
Трябваше да добавя че при пълен десен и много буксуване в преспите,волана става на кокъл за няколко секунди.Гася двигателя,паля хидравлика си има.Това в големия сняг след 5-6 часа буксуване.И аз мисля за ремък но не съм 100% сигурен.Пък и за такъв проблем с хидравликата на волана никой не е чувал :)Тоест .. да приплъзва ремъка!!?!?
Общо взето ми писна :(

П.П. Звука при пълен ляв и пълен десен си е един и същ,разлика от преди няма.

ecotronic
08-01-2015, 21:42
Като спре да работи хидравликата, ремъкът свири ли?

Linkestis
08-01-2015, 22:08
Не знам бях в нервна кома пред шоковата зала с лопатата за сняг и чифт скъсани вериги :)
Сутринта ще пробвам да буксувам на пълен десен ..

iveli
09-01-2015, 08:23
И аз го имам това скрибуцане от време на време В първите години постоянно смазвах обслужвах сменях и като вземат да се сменят сезоните пак го имам понякога Омръзна ми да човъркам Аз го отдавам на промените на температурите Пролет и есен (въпреки че вече си е зима но сега паднаха температурите) тази кола се държи странно но после се климатизирва

Linkestis
10-01-2015, 11:57
Смених ремъка :) :crazy:

iveli
11-01-2015, 00:27
Някой дали е засичал Зависимост на консумираният ток и разхода Примерно парно на средно положение къси светлини радио и това е толкова ампера ток За тези ампери разхода на гориво се покачва с толкова

Tasho
18-01-2015, 11:31
Колеги, счупи ми се втулката на чисто новата оригинална помпа на съединителя на педала - втлуката която лагерува с педала. Намерих директно бутало с втулка и питането ми е дали е възможно да се избие и да се сложи на моята помпа? Благодаря Ви!

to_lose_HEART
18-01-2015, 11:41
Смятай колко е била оригинална. Каква марка е ако не е тайна

lordliness
18-01-2015, 12:26
Колеги, счупи ми се втулката на чисто новата оригинална помпа на съединителя на педала - втлуката която лагерува с педала. Намерих директно бутало с втулка и питането ми е дали е възможно да се избие и да се сложи на моята помпа? Благодаря Ви!

На кое казваш втулка, на тампона ли?

Bobiuzunov
18-01-2015, 12:57
Решил съм да си направя тавана на едната кола черен,ама знам ли дали няма да станат всички цветове на дъгата,салона е бежов и знам ли ако направя тавана черен дали ще е готино,първо това,другия проблем който възниква е че уплътненията по вратите и на шибедаха са сиви,има ли начин тях с някаква боя ли или нещо друго да се боядисат трайно черно?

Tasho
18-01-2015, 13:00
На кое казваш втулка, на тампона ли?

Ами повече ми прилича на втулка, защото гледам, че има и метална част. Иначе говорим за едно и също нещо.. ;)

lordliness
18-01-2015, 13:06
Ами повече ми прилича на втулка, защото гледам, че има и метална част. Иначе говорим за едно и също нещо.. ;)

Може да смениш цялото лостче. По добре ще е Имам една тема с разглобени помпи виж я.
Ако не ти е ясно питай.

Tasho
18-01-2015, 13:13
Ааа въобще не ми се занимава, защото като знам къде е...Ще се пробвам да мина по мързеливия начин ... ;)

iveli
19-01-2015, 22:16
Според мен ти се е скъсал тампона на лоста на помпата за връзка с педала Надали си скъсал лоста Не е изключено де Ако е тампона не е голям зор смяната

Tasho
20-01-2015, 22:18
Според мен ти се е скъсал тампона на лоста на помпата за връзка с педала Надали си скъсал лоста Не е изключено де Ако е тампона не е голям зор смяната

За тампона говорим :)

Dr Z
21-01-2015, 10:30
Здравейте, колеги. Вчера ми направи номер и не успях да намеря във форума отоговора, отключвам я, а тя пак се заключва след няколко секунди, иначе като успея да отворя вратата, докато не се заключи пак ))) иначе като си седна вътре спира да се заключва сама

ecotronic
21-01-2015, 10:48
В бравите има едни микро-ключета, които регистрират положение отключено/заключено непосредствено след сработване на централното. Така ако след отключване всички ключета не застанат в съответното положение, централното подава обратната команда и връща нещата в изходно състояние.
Друга вероятна причина е това модулът на централното (синя пластмасова кутия зад ICS - а) да се е наквасила с антифриз заради пробив в радиаторчето на парното и поради това електрониката да се бърка.

Провери първо това второто и ако не е, започни с почистване на буксите между вратите и купето.

to_lose_HEART
21-01-2015, 19:59
А когато отключваш механично с ключа пак ли го прави?
При мен беше така просто шофьорската брава беше много износена механически, смених я и се оправи и вече си заключвам и отключвам с бутона

Dr Z
23-01-2015, 18:14
Мерси за съветите. Да ви кажа, то се случи само веднъж. Иначе с ключ не съм пробвал да я отключвам, просто преди да е заключила пак отворих шофьорската врата и тя не се заключвала самоволно. Ама като се постопли ще ги прегледам нещата, за всеки случай, ако не я продам до тогава )))

Alexandra
25-01-2015, 18:54
Колеги, на дроселовата клапа на 166 има ли някакъв друг датчик освен онова стъпково моторче? За бензиновата питам.

Bobiuzunov
25-01-2015, 19:08
За кой бензинов мотор питаш?

Alexandra
25-01-2015, 20:38
2.0 155к.с.

Drag0
25-01-2015, 21:42
2.0 не знам , но ако е като 2.5 , то въобще няма стандартно стъпково моторче , а просто електронен дросел.

thecleaner
25-01-2015, 21:46
Колеги, на дроселовата клапа на 166 има ли някакъв друг датчик освен онова стъпково моторче? За бензиновата питам.

Да само моторчето е .

ecotronic
26-01-2015, 10:40
Колеги, на дроселовата клапа на 166 има ли някакъв друг датчик освен онова стъпково моторче? За бензиновата питам.

Ако клапата се задейства със жило, моторчето не е стъпково и служи да подържа само празния ход. Вътре в механизма има 2 датчика (потенциометри). Единият служи за подържането на празния ход а другият представлява TPS, посредством който ECU - то "разбира" за положението на клапата през целия и ход.

Повече подробности ще намериш тук:

http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=87621

Alexandra
26-01-2015, 16:48
Благодаря за изчерпателната информация, но имах друг из предвид. А то е, при сменено чисто ново такова моторче/ баща ми я кара в БОШ преди два месеца/ възможно ли е да има повреда някъде по самата там дроселова клапа. Има следните болежки - понякога държи около 1000 оборота и то загряла друг път не. Понякога при натискане на педала на газта, той е лек, друг път е тежък. Грешки като на колегата ecotronic няма, тоест никакви няма и когато педала стане тежък колата все едно е като някаква със 70 конски сили. Та затова питах.

ecotronic
26-01-2015, 16:58
Важно е да се изсни това, дали дроселът е със жило или с електрическо управление.
Мисля, че 2.0 TS модификации отпреди м. 04 - 2001 са със жило а тези след това - с ел. задвижване.

Alexandra
26-01-2015, 17:11
С жило е.

ecotronic
26-01-2015, 17:18
Трябва да се провери дали няма механичен проблем в задвижването на клапата или в лагеруването и. Ако тя не лагерува добре в остта си, тогава и педалът ще се усеща като твърд и тихите обороти няма да могат да се подържат в норми. Машинката, която е сменена също може да доведе до затормозяване в това движение.

thecleaner
26-01-2015, 20:41
Трябва да се провери дали няма механичен проблем в задвижването на клапата или в лагеруването и. Ако тя не лагерува добре в остта си, тогава и педалът ще се усеща като твърд и тихите обороти няма да могат да се подържат в норми. Машинката, която е сменена също може да доведе до затормозяване в това движение.

Или жилото заяжда някъде по трасето, недобре монтирано, нещо му пречи и т.н.

ecotronic
28-01-2015, 14:46
Споделено в британския форум:

"I have just bought a 2.5 V6 manual - it sound superb even better that my V12 Jaguar!"

Bobiuzunov
28-01-2015, 18:41
Любо това ми хареса. :-)

Drag0
29-01-2015, 19:32
Споделено в британския форум:

"I have just bought a 2.5 V6 manual - it sound superb even better that my V12 Jaguar!"

Хаха , човекът сега я е купил. После ще разбере че и разхода на бензин е колкото на V12 Jag.

Linkestis
02-02-2015, 08:40
Ей,няма такива кочини като 166.Чистачките за пореден път имат ход по стъклото 23 см.Отключваш вратите ама тя решава че трябва и багажника да отвори.
Иначе са много хубави кочини....на дълъг път не ме изморява

Linkestis
03-02-2015, 02:39
Някой да има идея защо се отваря багажника като отключвам само вратите :)

lordliness
03-02-2015, 07:47
За да си прибереш багажа :)
Ако отвориш с ключа пак ли?

Linkestis
03-02-2015, 16:46
Виж колко съм глупав това не съм се сетил :)

-----------
Не не отваря багажника с ключа :) Работата е ясна ама толкова години не си намерих кутийка.

lordliness
03-02-2015, 17:44
Сигурно някак си натискаш двете копчета.

Linkestis
03-02-2015, 18:03
То кутийката е пред разпад като гумения тампон за бутона на багажника липсва.

Tasho
03-02-2015, 19:55
Колеги, мисля тези дни да сменя дроселовата клапа и питането ми освен тези 4 болта има ли нещо друго, което е необходимо да се знае при демонтажа. Не съм го правил това никога, колкото и смешен да ви се стори въпросът ми. А и някаква гарнитура има ли зад нея или не? Просто откачвам старата и слагам новата?!

ecotronic
03-02-2015, 20:18
То кутийката е пред разпад като гумения тампон за бутона на багажника липсва.

А да не би онова заболяване на приемника - с мигачите да се задълбочава?

---------- Post added at 20:18 ---------- Previous post was at 20:07 ----------


Колеги, мисля тези дни да сменя дроселовата клапа и питането ми освен тези 4 болта има ли нещо друго, което е необходимо да се знае при демонтажа. Не съм го правил това никога, колкото и смешен да ви се стори въпросът ми. А и някаква гарнитура има ли зад нея или не? Просто откачвам старата и слагам новата?!

Има О - пръстен. След смяната на дросела, задължително адаптация.

Linkestis
03-02-2015, 20:20
А да не би онова заболяване на приемника - с мигачите да се задълбочава?....

Въобще няма да ми се стори невероятно..

Tasho
03-02-2015, 20:36
Благодаря, колега! Значи трябва да внимавам с него да не го скъсам.

Linkestis
07-02-2015, 19:06
Не се е деформирала много ама ич...

142170142171
142172

:drinking:

Bobiuzunov
07-02-2015, 19:44
Екстра е,може да изкара още поне 100-200к. :-P

Alexandra
09-02-2015, 01:03
Колеги, колата на 10 000км трябва да и се долее някъде около 1л. масло. Няма никакви пушеци от ауспуха и четох някъде, че една от причините можело да е запушена вентилация на картера, някакви клапани имало? Как мислите? Или да пробвам с масло 15-40, не 10-40 както досега? Става въпрос за бензинова 166, 2-ка мотор.

ecotronic
09-02-2015, 01:10
1л./10 000 км. е що-годе приемлив разход, ако моторът е над 150К пробег. Счита се, че 10W60 е по-удачното масло в тази ситуация. С него въпросният разход на масло ще падне.
Според мен не се касае за запушена вентилация.

Alexandra
09-02-2015, 01:17
Над 200 000 е пробега. А това 10-60 полу или пълна синтетика е или минерално?

ecotronic
09-02-2015, 01:24
Препоръчително е пълна синтетика. Моят мотор е приблизително на 200К пробег. Ползвам Castrol edge sport 10W60. Разходът на масло ми е около 0,5л./10 000 км. Сменям го на 10 000. Така че една туба от 5 л. точно стига.

_power_
09-02-2015, 01:25
Пълна.

Alexandra
09-02-2015, 01:29
А защо не пуши като го гори? И а да ако тези клапани са запушени нещо или нз отворени ли какво се случва? Симптоми?

ecotronic
09-02-2015, 01:41
Не пуши, защото 1л./10 000км e практически много малък разход. Има модели мотори, на които като нови им дават подобна разходна норма. За да пуши видимо, трябва да гори да кажем 10 пъти повече.
Симптоми за запушена картерна вентилация може да e неустойчива работа на мотора на празен ход. При по-голяма степен на запушване може да се стигне и до "изплюване" на семеринги на Р или КВ.

Alexandra
09-02-2015, 01:51
И какво трябва да се направи в случая да се реши проблема с тая картерна вентилация?

ecotronic
09-02-2015, 01:53
Трябва да се провери в какво състояние е тя и при необходимост да се почисти.

mian4o
09-02-2015, 19:14
Ще пътувам до Боровец на почивка и мисля след това да прескоча до Рилският манастир и гледам има път от Самоков към Рилският манастир. Моля за мнение или да си мина през София.

Благодаря предварително.

Bobiuzunov
09-02-2015, 19:24
Пътя е Самоков-Дупница и е в прилично състояние,по внимателно по завоите след Самоков и на едно село Клисура май беше,че е почти винаги заледено тук там.

mian4o
09-02-2015, 19:44
Много благодаря това ми е достатъчно.

Bobiuzunov
09-02-2015, 20:44
:metal:

CHEFO666
12-02-2015, 07:56
Пичове,някой имал ли е пробелм със задните подкалници?Моя заден ляв подкалник висна над гумата,баси :( Некви идей как се оправя...

Linkestis
12-02-2015, 16:53
Бръкни с ръка и махни калта,след което с паростеуйка измии каквото можеш чакай малко да изаъхне и го подпъхни обратно в калника

lordliness
12-02-2015, 17:26
Аз когато сменям гумите ги свалям изцяло, мия всичко и обратно.

EMo0o
15-02-2015, 10:53
Някой да има идея кой е бушона за нагреватела на задното стъкло? :whistle:

ecotronic
15-02-2015, 11:21
Някой да има идея кой е бушона за нагреватела на задното стъкло? :whistle:

40 - амперов в дясната част на багажника. Той е общ и за огледалата. Тъй че ако те работят, проблемът със задния нагревател вероятно не е в бушона.

kabamitov
15-02-2015, 13:01
здравейте колеги искам да попитам някой сменял ли е преден лагер на 166 и как става смяната ако имате и снимков материал ще съм още по благодарен :)

lordliness
15-02-2015, 13:24
здравейте колеги искам да попитам някой сменял ли е преден лагер на 166 и как става смяната ако имате и снимков материал ще съм още по благодарен :)

Не се ли сменя цялата главина. Не помня. Иначе ако може само лагера на преса.
Какво му има на твоя?

kabamitov
15-02-2015, 13:52
Не се ли сменя цялата главина. Не помня. Иначе ако може само лагера на преса.
Какво му има на твоя?

да де лагер главина е ми какво му има имам бучене или е от гумите или е от лагер няма от какво др да е ся утре др ден като сложа новите гуми ще видя от какво е исках да им набутам грес на лагерите оригиналните са ако могат да карат още да ги спася малко ако не са отишли вече затова питам

Linkestis
15-02-2015, 13:52
Може и само лагера.сваляш вилицата,махаш всичко около лагера и отиваш на преса

kabamitov
15-02-2015, 13:56
Може и само лагера.сваляш вилицата,махаш всичко около лагера и отиваш на преса

правил ли си ги братле така както казваш защото до колкото знам се сменя цялата главина

Linkestis
15-02-2015, 13:58
Тамън 4 пъти и на двете на двете колела.

kabamitov
15-02-2015, 14:03
Тамън 4 пъти и на двете на двете колела.

лесно ли става или има и пипкава работа по свалянето кое се сваля за да стигна до лагера и как се сваля самия той :) благодаря ти

lordliness
15-02-2015, 14:31
Лагера бучи обикновено в интервала 60-80 км.
Ще ти трябва як върток, глух ключ 36, изтънен накрая, скоба за шарнири.
Инбус 7