View Full Version : Общи приказки 166
Pages :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
[
19]
20
PEPI-2ALFA
30-12-2017, 21:19
Здравейте, колеги и честита Коледа. Две неща имам да питам.
Като запаля колата, в първите няколко минути (може би 5-10 ) ICS свети по-бледо. След това се оправя. Не е свързано с това дали карам с включени фарове, винаги са включени. Дали може да е от слаб акумулатор? Иначе при палене не усещам да е слаб, гледал съм на мултиекускан - зарежда се си нормално. Колата не се кара много често и си мисля,че може да е поотслабнал акумулатора.
Другото е, че от време на време светват лампите в таблото за въздушните възглавници. Купих си колата със светеща за пасажерския, но после изгасна (не помня дали след разкачане на акумулатор). При смяна на крушки в таблото преди месец пак светнаха и двете, но тогава давах на контакт докато са изключени буксите отзад и с това го обяснявам. След това с новия ми кабел се включих пак и изтрих грешките с мултиекускан.
Проблема е, че светват и без моя намеса, както си карам, после пасажерската изгасна сама и сега свети само шофьорската. Та се чудя къде да гледам след нова година за някакви кофти връзки евентуално.
Поздрави и весело посрещане на Нова Година
:cheers:
ecotronic
30-12-2017, 21:38
Проблемът с ICS - а може да се дължи на тръгнало да си заминава фоново осветление на дисплея. Ако се задълбочи с времето, ще му мислиш.
По въпроса с алармите на ербега, твърде е вероятно причината да е в кантара на пасажерската седалка, но това ще стане ясно от записаната грешка. Преди да я триеш, погледни за какво е.
Trenkata
30-12-2017, 22:09
Проблема с ИЦС-а не беше ли от някакъв кондензатор,при мен го има при много студено време за 20-30 секунди.
PEPI-2ALFA
30-12-2017, 22:40
По въпроса с алармите на ербега, твърде е вероятно причината да е в кантара на пасажерската седалка, но това ще стане ясно от записаната грешка. Преди да я триеш, погледни за какво е.
Бях чел за кантара, но при мен свети и шофьорския. Грешката беше нещо от сорта "прекъснато захранване", а и от кеф, че новия кабел чете и AIRBAG не се задълбочих. Все пак съм си лаик. Като я закача пак ще видя каква точно е грешката. Това ще е след празниците като отварям таблото за новите диодни крушки, че първите не бяха точни.
Проблема с ИЦС-а не беше ли от някакъв кондензатор,при мен го има при много студено време за 20-30 секунди.
При мен е за няколко минути.
ecotronic
31-12-2017, 11:29
Бях чел за кантара, но при мен свети и шофьорския. Грешката беше нещо от сорта "прекъснато захранване", а и от кеф, че новия кабел чете и AIRBAG не се задълбочих. Все пак съм си лаик. Като я закача пак ще видя каква точно е грешката. Това ще е след празниците като отварям таблото за новите диодни крушки, че първите не бяха точни.
Като казваш "свети шофьорския" оставам с впечатлението, че възприемаш червения индикатор, като отнасящ се към шофьорската възглавница. Ако e така, то той свети заради записана грешка по системата изобщо. Жълтата индикация вдясно трябва да свети, когато е изключена целево пасажерската възглавница.
Относно светенето на дисплея, провери и дали нещо не закрива сензора за осветеност и просто го почисти. Намира се до копчето за изхвърляне на касетката.
alfa racer GTA
31-12-2017, 14:24
Като се съмняваш в акумулатора зареди го, след като не си купувал нов.
И да знаеш, че зареждане за 8 часа не върши работа.
Моят го зареждам с "умно"/пулсово зарядно от ЛИДЛ и след като го зареди догоре започва да го "блъска" с около 200 милиампера.След като го зареди го "пуска" за няколко минути да си падне и след това започва с 200ма дозареждане.
Бях скептик за това дозареждане, но е факт че след септември след като го дозаредих преди един преход от около 1000км, номеври отново ми даде проблем акумулатора, след като близо 3 седмици не бях палил колата.
Тогава свалих акумулатора за 2 седмици и го оставих да се зарежда постоянно без да го изключвам и от тогава пали добре от първия път без проблем.
Сега като дадат, че ще вали сняг януари отново ще оставя акумулатора, но този път 2-3 седмици докато го качи на дозераждане до 14.7 волта и след това може да го сваля.
Лошото на това е, че акумулатора може да те изненада някъде по път и да му изгори клетка и тогава единственото ти спасение е нов акумулатор.Лошото е че така купуваш акумулатор "на зор" и плащаш каквото ти кажат като цена.
Зареди си добре акумулатора и ако продължава да дава грешки или действително има такива грешки/проблеми или си за нов акумулатор.
PEPI-2ALFA
31-12-2017, 14:31
Като казваш "свети шофьорския" оставам с впечатлението, че възприемаш червения индикатор, като отнасящ се към шофьорската възглавница. Ако e така, то той свети заради записана грешка по системата изобщо. Жълтата индикация вдясно трябва да свети, когато е изключена целево пасажерската възглавница.
Относно светенето на дисплея, провери и дали нещо не закрива сензора за осветеност и просто го почисти. Намира се до копчето за изхвърляне на касетката.
Така ги възприемах индикациите. Може би изключването на пасажерската възглавница прави проблем и после остава червената, да напомня.
Ще погледна и сензора за осветеност, не знаех за него.
П. П. В момента на "умното китайче" е акумулатора от 155 на брат ми, че снощи подавах с кабели. Ще сложа и моя през януари, е така профилактично.
ecotronic
31-12-2017, 14:47
При нормални обстоятелства системата не записва грешка при изключване и включване на пасажерската възглавница, рекпективно - червената индикация не следва да се пали от това.
Ако тя свети, направи диагностика и виж, какви са записаните грешки. Ако е заради кантара, решението е лесно - кабелната линия към сензора в седалката се изключва от него и към нея се включва съпротивление със стойност 4,7 килоома. Така системата "си мисли" че на седалката винаги има човек и не записва грешки. Същевременно това не води до компромис със сигурността.
PEPI-2ALFA
31-12-2017, 14:52
При нормални обстоятелства системата не записва грешка при изключване и включване на пасажерската възглавница, рекпективно - червената индикация не следва да се пали от това.
Ако тя свети, направи диагностика и виж, какви са записаните грешки. Ако е заради кантара, решението е лесно - кабелната линия към сензора в седалката се изключва от него и към нея се включва съпротивление със стойност 4,7 килоома. Така системата "си мисли" че на седалката винаги има човек и не записва грешки. Същевременно това не води до компромис със сигурността.
След нова година се заемам. Благодаря за съветите.
PEPI-2ALFA
03-01-2018, 20:05
Ето грешката на въздушната възглавница. Изчистих я, проверих буксата под седалката - свързана си е. Напръсках я с контактен спрей и я включих и изключих няколко пъти. Няколко пъти с ключа включвах и изключвах пасажерската възглавница с идея, ако има нещо зацапано да се раздвижи или изчисти. После като запалих колата жълтата светлина за пасажерската възглавница премигна няколко пъти доста чести и изгасна, червената не се включи след това.
ecotronic
03-01-2018, 20:21
Доколкото разбирам, грешката се дължи на неизправност по веригата на ключа за изключване на пасажерската възглавница. Поради това, буксата под седалката сякаш няма отношение. Следва да се почистят конекторите от двете страни на тази верига - откъм ключа и откъм централата.
Много вероятно е да е второто. Централата се намира зад ICS-а най-близо до моторния отсек. Познава се по жълтите кабели и по жълтия конектор. Преди да изключваш конектора и, откачи акумулатора и изчакай 5 минути.
Смешно но след 10 години днес разбрах че шофьорската седалка може да се надува и изпуска Пасажерската не съм пробвал че бях в гаража
dragonman
09-01-2018, 20:01
Надуването в лумбалната област е фабрична екстра,която е доста добра,стига човек да е проучил в детайли каква кола купува и с колко възможни глезотии е! Когато алфа 166 е излязла с от завода с толкова базисни екстри,bmw и mercedes са излизали голи на пушка,като клиента е трябвало да заплаща за всичко допълнително!Направете си сметка колко луксозна кола карате и колко е мислено при при производството и!
Scrapera
09-01-2018, 21:17
Това си е така.
S-класа от 1999г. базово има касетофон, вместо мултимедия, а е един клас нагоре.
Обаче не се предлага 166 дизел автомат преди фейс, няма бензин с хубав автомат (4 скоростен ZF не е хич актуален през 2004г на 3.0 V6 фейс).
През 2006-2007 се предлага само с един-единствен двигател - 185 к.с. Евро 4, естествено, само с ръчна кутия.
Няма Q4 завдижване
И още много ограничаващи избора пороци.
Но все пак, прекрасна кола.
:cheers:
Също така ICS е в стандартно оборудване за модела, а STR е най-добрата екстра. :rosso_spider:
Точно пък ИЦС е най-големия кусур на тая иначе приятна кола. Сигурно е по-лошо и от тъжната предница преди фейса.
Не може да го махнеш и да си сложиш нещо модерно, ми трябва да го гледаш тоя грозен кастофон и ретро дисплей с резолюция 100х100 пиксела, дето реално няма никакви смислени функции.
Murderer
10-01-2018, 07:13
Точно пък ИЦС е най-големия кусур на тая иначе приятна кола. Сигурно е по-лошо и от тъжната предница преди фейса.
Не може да го махнеш и да си сложиш нещо модерно, ми трябва да го гледаш тоя грозен кастофон и ретро дисплей с резолюция 100х100 пиксела, дето реално няма никакви смислени функции.
Абсолютно прав.Тъпо е наистина,че разни корейски "клозети" имат са оборудвани с флаш плайъри(афтърмаркет),а ние си бутаме с касетките още..
dragonman
10-01-2018, 08:16
Точно предницата преди фейса въобще не е тъжна,стига да е обслужена с качествени части и задкормилното устройство да е читаво!Води се доста здраво окачване предвид факта че на предното окачване тежат някакви си 800кг!
Смешно но след 10 години днес разбрах че шофьорската седалка може да се надува и изпуска Пасажерската не съм пробвал че бях в гаража
Как става номера? :)
dragonman
10-01-2018, 08:34
Ръкохватката с която регулираш облегалката се бута вертикално нагоре и се издува лумбалната област-после обратно!
Ръкохватката с която регулираш облегалката се бута вертикално нагоре и се издува лумбалната област-после обратно!
Мерси, никога не бих се сетил.
Ще пробвам и ще пиша дали и аз я имам тази екстра. :)
mitkomeg
10-01-2018, 08:45
Здравейте, колеги!
Искам да питам демпферния обтегач на пистовия ремък колко ход трябва да има? По ред причини се наложи да сменя пистовия ремък и когато напънем с ключ 32 обтегача се свива но никак не е достатъчно, че да се монтира ремъка? Отмества се на око около 1-1,5см. Пружинката я сменях лятото понеже я счупихме(едното ухо го напънаха и се счупи). С 300 зора успяхме да го монтираме ремъка. Има ли някакъв лесен начин за смяна...гледахме го и според нас трябва да се напъне обтегача с пружината с ключ 32 и да се монтира нооо при мен не слиза много. И реално от ексцентричната ролка не сме го натягали много, защото е опънат доста - само леко обрахме и натегнахме.
Има Yatour, Xcarlink и DVD плеъри които се свързват вместо навито.
PEPI-2ALFA
10-01-2018, 09:25
Някой ползвал ли е такъв плеър?
https://www.aliexpress.com/item/Brand-New-V-intage-Car-Tape-Cassette-SD-MMC-MP3-Player-Adapter-Kit-With-Remote-Control/32647202062.html?spm=a2g0s.13010208.99999999.269.L XJxGG
Предполагам качеството на звука ще е като на касета. Само трябва да се зарежда батерията му, което май няма да стане докато е в ка'стофона ;)
ecotronic
10-01-2018, 10:25
Точно пък ИЦС е най-големия кусур на тая иначе приятна кола. Сигурно е по-лошо и от тъжната предница преди фейса.
Не може да го махнеш и да си сложиш нещо модерно, ми трябва да го гледаш тоя грозен кастофон и ретро дисплей с резолюция 100х100 пиксела, дето реално няма никакви смислени функции.
Трябва някой път да видиш, как се вижда картинка от dvb-t или от външен плеър на този дисплей и после пак да мислиш за резолюцията.
https://www.youtube.com/watch?v=TmZfD4umwYI
А и не забравяй, че по времето, когато е конструиран въпросният ICS, още нямаше телефони с цветни дисплеи а болшинството подобни устройства, вградени в коли, бяха с монохромни дисплеи.
Аудиото му пък, базирано върху DSP технология е било на светлинни години пред останалите предимно аналогови гайди от това време.
Относно касетофона - сигурно като се каже "касета", разбираш "дръжкофон със светодиоди около говорителите" :)
Касетофонът във въпросния ICS е с много прецизна механика и с параметрите на касетен дек. А и как да няма касета, като по онова време те са били масово ползвани носители.
Накратко - когато правиш оценки, взимай впредвид и фактора време.
---------- Post added at 10:25 ---------- Previous post was at 10:21 ----------
Някой ползвал ли е такъв плеър?
https://www.aliexpress.com/item/Brand-New-V-intage-Car-Tape-Cassette-SD-MMC-MP3-Player-Adapter-Kit-With-Remote-Control/32647202062.html?spm=a2g0s.13010208.99999999.269.L XJxGG
Предполагам качеството на звука ще е като на касета. Само трябва да се зарежда батерията му, което май няма да стане докато е в ка'стофона ;)
Това е съвсем приемливо решение. Звукът би трябвало да е приличен. Недостатъкът с батерията е лесно преодолим.
Trenkata
10-01-2018, 13:05
Привет с оригинален усилвател съм,но напоследък при всяко палене или почти при всяко DSP-то трябва отново да се включи от менюто на ICS-а на какво може да се дължи това,че е дразнещо.
А и не забравяй, че по времето, когато е конструиран въпросният ICS, още нямаше телефони с цветни дисплеи а болшинството подобни устройства, вградени в коли, бяха с монохромни дисплеи.
A, не оспорвам, че сигурно за времето си е бил голяма работа ИЦС-а, но в наши дни е много outdated вече и проблема му е че е силно свързан с колата и не можеш просто да го махнеш и да сложиш нещо актуално, дето да свири флашки и има блутут примерно.
Май даже не е и по стандарт 1дин/2дин?
Хората стигат чак до такива решения :-D
http://www.mm.pl/~Perlus/allegro/1663/15092008183%20(Medium).jpg
A, не оспорвам, че сигурно за времето си е бил голяма работа ИЦС-а, но в наши дни е много outdated вече и проблема му е че е силно свързан с колата и не можеш просто да го махнеш и да сложиш нещо актуално, дето да свири флашки и има блутут примерно.
Не е много по-трудно от това да сложиш нормално радио, а и мулти волана си работи:
http://www.xcarlink.bg/XCarLink-Vsichko-v-Edno-USB-SD-AUX-iPod-iPhone-MP3-Interfeis-za-Alfa-Romeo
http://www.yatour.net/shop/?type=detail&id=52
dragonman
10-01-2018, 20:19
Всичко може да се модернизира,стига човек да има над средно ниво електротехнически познания и реална представа какво прави!Тук обаче изниква въпроса къде отива чара на фабричното производство и автентичността на колата!?!?
След време alfa 166 ще има висока антична стойност,но само в оригинален и автентичен вид!
ecotronic
10-01-2018, 20:24
Всичко може да се модернизира,стига човек да има над средно ниво електротехнически познания и реална представа какво прави!Тук обаче изниква въпроса къде отива чара на фабричното производство и автентичността на колата!?!?
След време alfa 166 ще има висока антична стойност,но само в оригинален и автентичен вид!
Принципно съм съгласен с теб, но да ти прекъсва 20 годишния cd-changer по нашите бездупчести пътища........е*ем ти и автентичността :) Много по-добрият вариант е минаването на по-съвременното решение.
dragonman
10-01-2018, 20:30
Така е Любо,но всичко си има цена все пак,както казват "братята" роми-оргинълдъ братчето ми!
След време alfa 166 ще има висока антична стойност,но само в оригинален и автентичен вид!
Може и да имат антична стойност, но не и парична :) Това ще е след доста години и то, ако са с големия мотор и в заводско състояние. Желаещите да закупят 166 ще са горе-долу колкото сега за 164. Ето една кола, за която е давано мило и драго, сложен е оригинален касетофон Alfa и сега се продава за смешни пари. http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=96284
Scrapera
10-01-2018, 23:48
В момента 164 3.0, автентична, запазена, на 28 години, класика, се продава за около 2000лв в мобиле, и няма кой да я купи.
След 10-12 години, положението със 166 3.0, автентична, ще бъде подобно.
dragonman
11-01-2018, 06:35
Покупката на ретро автентична кола е въпрос на разбиране и ценителски усет!Освен това е скъпо удоволствие свързано с реставрация и много труд.Нашите коли са евтини поради неразбиране и субективна грешна оценка на българина.Погледнете колко струват ретро италианките в Германия например и сами ще си направите съответните изводи.
Интересно е как ще се развие пазара и дали ще има такъв за античните автобомили с ДВГ след 10-15+ години? Доста големи градове както и цели държави забраняват продажбата на такива нови автомобили. Новото поколение ще е свикнало с идеята за автономните автомобили. Емоцията от шофирането няма да е има което е в основата на марката.
digitalundgrd
11-01-2018, 12:09
Може и да имат антична стойност, но не и парична :) Това ще е след доста години и то, ако са с големия мотор и в заводско състояние. Желаещите да закупят 166 ще са горе-долу колкото сега за 164....
Така е, но ако не ти трябват пари за нещо спешно недай Боже (то не, че 2000-3000лв са кой знае какви пари на днешно време), по-добре е колата да си изгние в някой гараж, вместо да я дадеш на бай Мангал или някой друг глупак за жълти стотинки :dunno:
Така е, но ако не ти трябват пари за нещо спешно недай Боже (то не, че 2000-3000лв са кой знае какви пари на днешно време), по-добре е колата да си изгние в някой гараж, вместо да я дадеш на бай Мангал или някой друг глупак за жълти стотинки :dunno:
Тук само ще вметна, че трябва да имаш излишен гараж :)
PEPI-2ALFA
11-01-2018, 21:09
Ръкохватката с която регулираш облегалката се бута вертикално нагоре и се издува лумбалната област-после обратно!
При мен и на двете предни седалки облегалките се местят с ел. копче. :(
Разкритието е че това копче има функции при местене нагоре и надолу които функции не са обозначени върху него
Scrapera
11-01-2018, 22:04
Надуването го има само на коли, които имат и памет на шофьорската седалка, по мой скромни наблюдения.
PEPI-2ALFA
11-01-2018, 22:07
При мен има само едно копче за местене на облегалките. Местенето напред\назад и нагоре\надолу е механично. И на двете седалки е така.
dragonman
12-01-2018, 03:19
Нямаш пълен ел.пакет на седалките,съответно няма и надуване в лумбалната област.
Разкритието е че това копче има функции при местене нагоре и надолу които функции не са обозначени върху него
Да, ама при мен липсва тази фукнция, защото очевидно:
Надуването го има само на коли, които имат и памет на шофьорската седалка, по мой скромни наблюдения.
Също така:
Нямаш пълен ел.пакет на седалките,съответно няма и надуване в лумбалната област.
Явно моят италианец, който е купувал колата от магазина е бил скръндза. :D
PEPI-2ALFA
12-01-2018, 19:55
Явно моят италианец, който е купувал колата от магазина е бил скръндза. :D
И моя. Кофтито е, че на 155-ицата, на 146-ицата си бяха механични изцяло, но имаше ломбална опора с врътка. А тук само облегалката е ел., другите движения са механични.
П. П. Преди време на Джулиетата ми стъклата бяха с врътки, а страничното огледало (само едно имаше) с ел. задвижване.
dragonman
12-01-2018, 20:04
Явно!Хич не се втелясвай за това,важното е като седнеш да шофираш, да изпитваш несравнимо удоволствие от возията,управлението и ускорението на колата!Щото нашите алфи независимо от годините,оставят доста нови коли в прахта,пък тях ги боляло,но ние не сме усетили болката поради ускорението на турбокомпресора и безпроблемния мотор!
ecotronic
13-01-2018, 14:59
Разкритието е че това копче има функции при местене нагоре и надолу които функции не са обозначени върху него
При мен не е така. Имам ел пакет без памет и с хоризонталното копче може да се движи седалката напред - назад или да и се променя наклона и спрямо хоризонталата. С вертикалното копче се променя само наклона на облегалката.
Scrapera
13-01-2018, 15:12
При мен не е така. Имам ел пакет без памет и с хоризонталното копче може да се движи седалката напред - назад или да и се променя наклона и спрямо хоризонталата. С вертикалното копче се променя само наклона на облегалката.
Защото нямаш памет.
Лумбалната опора идва с паметта.
Trenkata
15-01-2018, 21:28
Някой за DSP-то нещо?
ecotronic
15-01-2018, 21:36
Някой за DSP-то нещо?
От смущения или лоша ел. връзка по комуникационния канал между усилвателя и ICS - са може да се получи това. Почисти връзките от двете страни на кабела. Черния конектор откъм усилвателя и 26 пиновия откъм ICS-а.
Trenkata
15-01-2018, 22:06
Този на усилвателя лесно,но за другия ICS-а трябва да се свали ли?
ecotronic
15-01-2018, 22:08
Да.
Trenkata
15-01-2018, 22:25
Ок,ще пробвам първо с този на усилвателя отзад и ако не се оправи после ще ми трябва помощ за свалянето на ICS-а.
PEPI-2ALFA
15-01-2018, 22:39
Ок,ще пробвам първо с този на усилвателя отзад и ако не се оправи после ще ми трябва помощ за свалянето на ICS-а.
Ето едно видео. Аз лично стигнах до леко подмъкване на ICS-а, но не успях да го сваля.
https://www.youtube.com/watch?v=IOguHeF_xec
ecotronic
16-01-2018, 12:14
Ето едно видео. Аз лично стигнах до леко подмъкване на ICS-а, но не успях да го сваля.
https://www.youtube.com/watch?v=IOguHeF_xec
Щом си освободил двете контри и е мръднал напред, трябва да излезе. Поразклати го. Може някой кабел отзад да се е закачил и да задържа.
Хлабините на клапаните при всички 2.4 дизели еднакви ли са Видях в ръководството на ЕСО за 136 Същите ли са за 140 и 150
plamenp59
27-01-2018, 21:09
Момчета,някой има ли наблюдения за файтона на Фолксваген?Чудя се дали да не се направя на файтонджия и утре да отида да разгледам една бензинка.Не е италианка но все ми се кара нещо по голямо, чуденето остава.
ivopifeca
28-01-2018, 12:13
По добре се огледай за Мерцедес,тия файтони съм чувал ,че имат доста болежки.Тва ,ако си се насочил за немска лимузина от премиум клас.
Хлабините на клапаните при всички 2.4 дизели еднакви ли са Видях в ръководството на ЕСО за 136 Същите ли са за 140 и 150
Да, всм 25-35 изп 30-40
plamenp59
01-02-2018, 11:41
A8!
Утре ще ходя да гледам една А8-ца.Малко по-стара година е, но на първи разговор с познат на продавача я обявяват за перфектна. 2004 г. 4.0 тди.Да видим. А и не ми се разделя с алфата.Най- вероятно ще я оставя и нея в семейството.По тази кола не съм оставил нищо да ме дразни и да има дефект.Често съм сменял и здрави детайли само защото исках да е перфектно всичко.По добре да махам дизеловата 166-ца.Тя се кара от зет ми и я би градушка.
dragonman
01-02-2018, 16:39
Градушката е причината,иначе никога нямаше да замениш comon rail с tdi!Предполагам си наясно защо?
plamenp59
01-02-2018, 21:31
Градушката е причината,иначе никога нямаше да замениш comon rail с tdi!Предполагам си наясно защо?
Става дума за кола от по-висок клас.Това е причината да купувам.Вече съм на години на които не ми се кара на педал или поне по рядко ме сърбят ръцете.колкото до комън райла ,то си го пише.
Разположение на двигателя Отпред, надлъжно
Обем на двигателя 3936 см3
Максимална мощност при 3750 rpm
Въртящ момент 650/1800-2500 Nm
Горивна система Дизел Комънрейл
Турбина Турбокомпресор
Разположение на цилиндрите V-образен
Брой цилиндри 8
Задвижване Пълно постоянно (4x4)
Други са ми притесненията ,да попадна на без проблемна кола. А колите от този клас често са с огромен пробег и си показват рогата .
ivopifeca
01-02-2018, 21:38
Мерцедес!Не се вкарвай във филми с фв!Тва,ако те влече немска кола от този клас,и внимавай с автомата,иначе Еклас,може и на ръчка да случиш.
---------- Post added at 19:38 ---------- Previous post was at 19:37 ----------
Става дума за кола от по-висок клас.Това е причината да купувам.Вече съм на години на които не ми се кара на педал или поне по рядко ме сърбят ръцете.колкото до комън райла ,то си го пише.
Разположение на двигателя Отпред, надлъжно
Обем на двигателя 3936 см3
Максимална мощност при 3750 rpm
Въртящ момент 650/1800-2500 Nm
Горивна система Дизел Комънрейл
Турбина Турбокомпресор
Разположение на цилиндрите V-образен
Брой цилиндри 8
Задвижване Пълно постоянно (4x4)
Други са ми притесненията ,да попадна на без проблемна кола. А колите от този клас често са с огромен пробег и си показват рогата .
Малко спам...Колега,кажи,дали Капата е по лимузина от 166?:)
dragonman
01-02-2018, 21:56
Колега,и аз съм на 43г.,но когато си доволен от алфа 166 и я поддържаш като принцеса не се отказваш от нея!Това което си харесал далеч не е за спокойно каране,а и шанса да случиш на читав екземпляр е нищожен!
ivopifeca
02-02-2018, 00:52
Колега,и аз съм на 43г.,но когато си доволен от алфа 166 и я поддържаш като принцеса не се отказваш от нея!Това което си харесал далеч не е за спокойно каране,а и шанса да случиш на читав екземпляр е нищожен!Правилно и точно казано.Много познати имам,които ги е боляла доста главата от тия фв измишльотини,а и доста хора,имали проблеми с италянки си мислят,че като фанат немеца за ку.о,че забравят сервизи и прочие...но,секи зи знае:)
plamenp59
02-02-2018, 08:31
Малко спам...Колега,кажи,дали Капата е по лимузина от 166?:)
Капата е много добър автомобил.Евтина поддръжка и перфектен мотор.Просто вече си е съвсем демоде.Но 330 хиляди пробег и никакъв разход на масло е нещо недостижимо за алфа.И двете капи които съм имал бяха по сервизите само за смяна на масло и за смяна на амортисьори.Смяна на ремъци и една биалетка .Доволен бях от към возия и скорост.И макар и окачването да не е като на 166 си вървяха много стабилно и устойчиви на пътя.
Тия коли се купуват нови.
S_BANKOV
02-02-2018, 09:48
Колеги, имам си една 147ца, обаче съм решил че ми трябва още една беля на главата. Та искам 166, но фейслифт и задължително ръчка. Тая работа с автомата не ме кефи.
ОБАЧЕ, в мобилето има само 5 коли и нито една не ми хваща окото. Предпочитам дизел ама и бензинова ще върши работа. Дайте ми идея какво да правя.
Освен да търсиш в чужбина, където ще има повече избор, за друго не се сещам, честно казано.
dragonman
02-02-2018, 11:22
В момента в нета се предлагат две lancia kappa от един и същи собственик, и то точно ръчки купета!В България такава alfa 166 можеш да намериш само от собственик,но едва ли ще се продава!
Scrapera
02-02-2018, 11:30
Вече съм на години на които не ми се кара на педал или поне по рядко ме сърбят ръцете.колкото до комън райла ,то си го пи
Това не може да е истина.
Само да можеше Алфата ти да говори...друго щеше да каже!
:thumbup:
plamenp59
02-02-2018, 14:29
Няма развитие.Днес пътувах и разгледах две А8-ци.Скръб.В мобилето лачени а на живо, нищо.Не бих ги заменил за алфата ми дори,макар ,че висок клас и цени обявени по 11-12 хиляди.По телефона говорят ,че са перфектни , а истината е съвсем друга.Никакви гуми.Боядисани детайли а казват че няма никакви интервенции.Износени и захабени салони.И още куп дефекти.
plamenp59
03-02-2018, 18:22
Няма развитие.Днес пътувах и разгледах две А8-ци.Скръб.В мобилето лачени а на живо, нищо.Не бих ги заменил за алфата ми дори,макар ,че висок клас и цени обявени по 11-12 хиляди.По телефона говорят ,че са перфектни , а истината е съвсем друга.Никакви гуми.Боядисани детайли а казват че няма никакви интервенции.Износени и захабени салони.И още куп дефекти.
Днес имах повече късмет.Намерих това което търся и в понеделник отиваме да го прехвърлям.Първите ми впечатления са добри.Относно возията категорично превъзхожда нашите коли, а скорост и пъргавина е несравнимо с модела ни. Тези дни ще направя един списък с частите които съм купувал за резерва и ще ги публикувам в раздел продава.След това като съм готов с обслужването на аудито ще решавам съдбата на една от 166 -ците. Благодаря на отзовалите се колеги и се надявам и бъдеще да сме полезни един на друг защото любовта си е любов ,а нашата любов е Алфа Ромео.
__________________
plamenp59
03-02-2018, 18:26
Днес имах повече късмет.Намерих това което търся и в понеделник отиваме да го прехвърлям.Първите ми впечатления са добри.Относно возията категорично превъзхожда нашите коли, а скорост и пъргавина е несравнимо с модела ни. Тези дни ще направя един списък с частите които съм купувал за резерва и ще ги публикувам в раздел продава.След това като съм готов с обслужването на аудито ще решавам съдбата на една от 166 -ците. Благодаря на отзовалите се колеги и се надявам и бъдеще да сме полезни един на друг защото любовта си е любов ,а нашата любов е Алфа Ромео.
__________________
Ето снимки.
ecotronic
03-02-2018, 19:56
Хубава е.
Със здраве да си я караш.
Повече удоволствие и по-малко ядове с нея.
Това е важното. Марката не е толкова важна :)
plamenp59
05-02-2018, 22:31
Хубава е.
Със здраве да си я караш.
Повече удоволствие и по-малко ядове с нея.
Това е важното. Марката не е толкова важна :)
Благодаря ти Еко. Наистина е голямо удоволствие да караш нещо по-мощно.Жалко ,че любимата ми марка няма такъв клас автомобил.Категорично мога да кажа ,че дори 164-ката ми, която беше от магазин и 159-ката , на зетя която продадохме гаранционна, е доста назад от този стар немец.
Scrapera
05-02-2018, 23:44
Честито и от мен! :go:
Благодаря ти Еко. Наистина е голямо удоволствие да караш нещо по-мощно.Жалко ,че любимата ми марка няма такъв клас автомобил.Категорично мога да кажа ,че дори 164-ката ми, която беше от магазин и 159-ката , на зетя която продадохме гаранционна, е доста назад от този стар немец.
Честито и от мен, хубава кола
Личното ми мнение е, е за такъв клас коли просто трябва двигателя да е възможно най-големия (или поне доста над 'средния клас'), така или иначе тези 'лимузини' са доста добре направени
Много безаварийни!
PEPI-2ALFA
12-02-2018, 21:07
Продължавам с опитите. Пробих жабката отвътре и изрязах една пластмаса отзад. Уредът е по-дълъг, а има още една пластмаса отзад , която не знам дали не е въздуховод. Някои ако знае да каже, моля. Ето снимки.
Завърших. Реших да омаскаря жабката ;) и го монтирах но капака. Кабела го прекарах под жабката, зад дясната духалка направих свръзката след бушона на оригиналния кабел и оттам надолу покрай ICS-а до запалката. Пробвах го, дори показва, колкото мултицетът ми.
ecotronic
12-02-2018, 21:19
Дали ще издържи там на летните жеги?
PEPI-2ALFA
12-02-2018, 21:30
Дали ще издържи там на летните жеги?
Дано издържи. Ще го покривам с нещо. Това лято там стоеше (и до сега си е там) разклонител с 2 юсб-гнезда и 2 за запалка, в едното FM-трансмитер. Нямах проблем, само го покривах с кърпа.Иначе преди време на 146 имах мулти-китайче (час, вътр.\външна температура, волтаж ... и още нещо) и в една жега се изкриви.
plamenp59
14-03-2018, 13:56
Днес се разделих с моята бензинова колица и получих една фейстлифтова, дизеларка, автоматик която ще се разглобява за части.Не ми даде сърцето да я продам за без пари.Колата ми е гледана като бебе и реших да я дам на зет ми ,а неговата ще продавам на парче.Смятам до месец, два да се поосвободя за две съботи и недели и да я разглобя .Така, че ще се срещаме в рубриката продава авточасти.Колицата е 2004 и е с прекрасен мотор и скорости но я хвана сипаницата от миналогодишната градушка.
Trenkata
29-03-2018, 18:55
Някой да предлага стойка и индикатор за горна мъртва точка?
За колегата Мианчо Извинявам се но немога да се оправя с личните Ходих при Станил сервиза по пътя за лифта Взеха ми 36лв
PEPI-2ALFA
10-05-2018, 09:28
Вчера ми се случи нещо странно. Дистанционното отказа да заключи колата. Натискам копчето, диодчето свети, колата не реагира. Бях на паркинг пред магазин (АИКО в София - малък паркинг, само за 5-6 коли на открито), огледах се за съмнителни типове наоколо, имаше само 1 чичо с празни ръце. След 7-8 натискания заключих. После като си тръгвах, отново не иска да отключи, багажника- също. С ключа отключих багажника лесно ( имаше дискусия тук дали се отключва с ключа, на коя страна се върти...), но вратата не можах да завъртя ключа изобщо. Стои като заварен патронника. Пак след няколко натискания се отключи. Вечерта като се прибрах от път вкъщи нямаше проблем. Та се чудя каква ли ще е следващата изненада. :hmm:
ecotronic
10-05-2018, 09:51
Имало е тапа или сериозни смущения наоколо. Ключалката някой предишен собственик я е скопил.
PEPI-2ALFA
10-05-2018, 10:24
Имало е тапа или сериозни смущения наоколо. Ключалката някой предишен собственик я е скопил.
Първо за тапа се сетих и аз, въпреки че на моята кола...
Ключалката явно ще трябва да я огледам, че както нямам на дясната врата, може да стане кофти филм.
П. П. Портфейла с пари и документи винаги си ми е в джоба, но точно пред тоя магазин престоя в подлакътника. Добре, че не стана беля.
Вчера ми се случи нещо странно. Дистанционното отказа да заключи колата. Натискам копчето, диодчето свети, колата не реагира. Бях на паркинг пред магазин (АИКО в София - малък паркинг, само за 5-6 коли на открито), огледах се за съмнителни типове наоколо, имаше само 1 чичо с празни ръце. След 7-8 натискания заключих. После като си тръгвах, отново не иска да отключи, багажника- също. С ключа отключих багажника лесно ( имаше дискусия тук дали се отключва с ключа, на коя страна се върти...), но вратата не можах да завъртя ключа изобщо. Стои като заварен патронника. Пак след няколко натискания се отключи. Вечерта като се прибрах от път вкъщи нямаше проблем. Та се чудя каква ли ще е следващата изненада. :hmm:
Моите и двете дистанционни умряха по едно и също време. Занесох ги на ремонт, тестваха ги, казаха, че излъчват сигнал отключване и заключване наведнъж. Опитаха да ги ремонтират, но не успяха и за 40 лв ми вързаха централното към нови две дистанционни. Алармата не работи обаче сега, което за мене не е голяма загуба.
Да питам нещо - от няколко дни едната половина/лявата/ на километража ми свети по-слабо - от 0 до 120. Свети по-слабо и самата стрелка. Преди около година го имаше същия проблем, но някак си се оправи от само себе си. На какво се дължи тази аномалия така да я наречем?
ecotronic
10-05-2018, 20:11
Изгорели, тръгнали да си заминават или лошоконтактуващи крушки от осветлението на таблото.
Направи им една ревизия. Не е трудно нито скъпо. Ефектът си струва.
Изгорели, тръгнали да си заминават или лошоконтактуващи крушки от осветлението на таблото.
Направи им една ревизия. Не е трудно нито скъпо. Ефектът си струва.
Развъртат се двете болчета в горния край на таблото и е издърпва предполгам?
ecotronic
10-05-2018, 23:11
Да, изтегли волана максимално назад и надолу и като извадиш таблото от гнездото му бръкни отзад и му изключи конекторите.
Някой да е гледал колата от обявата? https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11526965084860716&slink=764521
Здравейте, колеги! Имам въпрос относно датчика за нивото на маслото - къде се намира и кога се задейства? Падала е на минимум, няма индикация, а при контакт светва заедно с всички лампи и загасва. Та чудя се дали не е дал фера нещо...
Trenkata
31-05-2018, 21:44
Най вероятно ти е шунтиран.
По книга преди време видях че има две лампи на таблото за налягане и за ниво Когато си сменях маслото и то беше източено умишлено дадох контакт и лампата за ниво си светна и угасна Незнам защо но това се случи
Scrapera
31-05-2018, 23:07
Това е малка щека, навита в картера.
Често забива на положение "достатъчно ниво".
http://www.alfaworkshop.co.uk/images/60657303-851-1-800.jpg
При по-старите модели на върхът му има две нажежаеми жички.
При изваден от картера датчик, ако има малко масло по жичките, при проба, направо започва да пуши.
За този конкретно, не съм сигурен, дали е с нажежаеми жички.
А къде седи, някъде отстрани? Има ли достъп отгоре или трябва да се сваля кората?
Действай oldschool, най-сигурно е - веднъж седмично вади щеката и проверявай. :)
Действай oldschool, най-сигурно е - веднъж седмично вади щеката и проверявай. :)
Чиста работа е old school, обаче ме дразни, че има тая "екстра", а не бачка!
Екстрата си бачка. Просто не знаете как да я ползвате. Давате на контакт и чакате да изгаснат лампите, след което натискате бутона тест и ако е ниско нивото малпата за нивото ще остане да свети известно време. Не знам защо така малоумно е направено, но само така индикира ако нивото на маслото е ниско.
Екстрата си бачка. Просто не знаете как да я ползвате. Давате на контакт и чакате да изгаснат лампите, след което натискате бутона тест и ако е ниско нивото малпата за нивото ще остане да свети известно време. Не знам защо така малоумно е направено, но само така индикира ако нивото на маслото е ниско.
Благодаря, колега! При смяната на маслото ще я тествам.
Между другото днес докато ровех книжките на колата да видя за таз "екстра" попаднах на една много интересна книжка. В нея е описано какви са стойности за реглаж на преден и заден и мост на 166 от 2.0 до 3.2 мисля. Тези дни ще я снимам и ще я кача във форума, защото и аз предния път обиколих сума ти стендажии и изписах доста фермани тук. Поне други колеги да не се лутат.
ivopifeca
02-06-2018, 17:22
Мотора преде вече 5750км,откакто съм я взел.Двутактово,хидравлично,моторно-секвослагам.Не мога да набарам трансформаторно-трудно се намира,идеи отнекъде?
Здравейте колеги. Отдавна не съм писал тук. Преди 2 години си продадох 166-цата и се оказа, че не мога да я забравя. Гледам си обяви периодично и си мечтая. Ама този път за 3.0 :)
Исках да попитам тази колица на някой от форума ли е? Интересно ми е в какво състояние е мотора, ако може да сподели някой тук или на лично.
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11524930232474239&slink=79i137
Аз принципно искам с ръчна скоростна кутия, но нещо не излизат обяви :(
Scrapera
07-06-2018, 23:18
Обявата седи от доста време,но може би е нормално за 3.0 автомат да няма опашка от купувачи.
Ако колата е свежа и тръгнеш да я купуваш, тествай я поне 15км градско, за да загрее автомата до 100тина градуса.
Ако нещо му има, ще си проличи тогава.
Също на диагностика, ще има грешки свързани с електромагнитните клапани. Ако не са изтрити.
Да, тя поне е регистрирана и няма какво да ми се правят, че не може да се тества. Интериора изглежда свеж, което е по-важно от мен от външните забележки. Ако се навия на автомат (вече си имам един и не търся) ще ходя да я погледна. И ще пиша.
ivopifeca
08-06-2018, 18:38
Според мене тва не е твоята кола...Регистрирана,продава се в автокъща,с истински мотор....за тия пари?Мисля да не влизаш във филми-излишни...Но ти си прецени най добре!
Scrapera
08-06-2018, 20:50
Много тъпо, да заключиш от това,че е регистрирана, и е в автокъща, че не става.
Не всеки може да се занимава с продажба на автомобил.
Някой хора предпочитат да дадат 10% комисионна и да я оставят в автокъща.
Точно така купих моята 3.0 Автомат преди години.
ecotronic
08-06-2018, 20:55
Много тъпо, да заключиш от това,че е регистрирана, и е в автокъща, че не става.
Не всеки може да се занимава с продажба на автомобил.
Някой хора предпочитат да дадат 10% комисионна и да я оставят в автокъща.
Точно така купих моята 3.0 Автомат преди години.
+1
И моята 166 - ца я купих с регистрация от автокъща и това си беше попадение в десетката.
Между другото и аз правя лоша асоциация като видя такава кола регистрирана в автокъща :) Ще погледна една 164 3.0 първо, да видим дали ще се получи някаква химия.
ivopifeca
09-06-2018, 10:53
Между другото и аз правя лоша асоциация като видя такава кола регистрирана в автокъща :) Ще погледна една 164 3.0 първо, да видим дали ще се получи някаква химия.
При 164 химията е гаранция.
Trenkata
09-06-2018, 16:04
Обмислям покупка на екскарлинк,та монтажа сложен ли е,има ли нещо специфично?
ecotronic
09-06-2018, 22:03
Нищо специфично няма. Просто конекторът на xcarlink - а се включва в съответното гнездо от най-горния конектор на ICS - а.
Trenkata
09-06-2018, 22:10
Тоест ИЦС-са се сваля?
ecotronic
09-06-2018, 22:30
Да, сваля се за да се включи в него синия конектор на xcarlink - а. Има и вариант да не се сваля, ако имаш окабеляване до багажника за CDC, но в този случай трябва да изработиш преходник от molex конектора на плеъра към окабеляването на колата.
Лично аз, този вариант не ти го препоръчвам.
Имам един останал от 166цата, давам го за 80лв ако имаш интерес. ICS-а се сваля елементарно, на четири щипки е, не си заслужава да се правят преходници.
Trenkata
10-06-2018, 07:30
Имаш ЛС
Trenkata
12-06-2018, 14:50
Включих Xcarlink-а,но не тръгва при натискане на CD копчето излиза надпис No CD player имате ли идея къде да търся причината?
Имаше някакво НЕО слагано преди,но не работи и незнам дали то не е проблема?
ecotronic
12-06-2018, 15:57
Този xcarlink сигурно ли е, че става за 166 ца?
Trenkata
12-06-2018, 16:12
Да за 166-ца е,но можеби аз правя грешка че без флашка сигурно няма да тръгне.
Направи една папка CD1 в сд карта или флашка. Сложи там песните. Аз съм с YATOUR, но едва ли е различна схемата.
Trenkata
12-06-2018, 16:23
Трябва името на папките да е CD1,CD2 и т.н така ли?
ecotronic
12-06-2018, 16:32
Да, така ICS - ът ще ги припознае, като дискове 1 - 6.
Trenkata
12-06-2018, 16:36
Ок,значи затова не тръгва че не съм сложил флашка.
Trenkata
12-06-2018, 19:43
Пробвах с флашка която е на жена ми от колата,но тя не е форматирана на папки и пак не тръгва при натискане на копчето CD на дисплея излиза пак надписа No CD Player.Утре ще направя 6 папки с имена и ще видя.Сега се сещам че преди години закачих чейнджъра и излизаше същия надпис.Има ли вариант ИЦС-а да е дал фира?
darkmiracle
13-06-2018, 13:13
Когато слагах в моята 166ца Yatour, имаше същия проблем. Бях решил че или не е за 166 или не работи. Оказа че на буксата отзад на ICS-а от където устройството взима захранване и маса, имаше проблем с масата и тя нещо се губеше. Направих мост между въпросния пин и корпуса на ICS-а и нещата се оправиха. Незнам дали е същия проблем при теб, но ми звучи по същия начин.
Trenkata
13-06-2018, 13:41
Да,това е някаква насока все пак,ще проверя и дано тръгне.
Trenkata
13-06-2018, 20:49
Ако се наложи да купувам ICS,има ли някакви разлики или не,моят е със слот за СИМ карта.
danchev63
16-06-2018, 18:35
Колеги да споделя, преди няколко дни на пътя колата изгасна. Ток има да те убие, гориво до козирката, всички чекове светкат и гаснат след контакт - и резултат колата не пали.
Викнах познат с камионче и ме стовари в сервиз. Оказа се че горивопровода се е откачил от скобите и съм го нагънал , при което е спрял притока на гориво.
Е резнаха нагънатото - около 1.0 -1,5м и свързаха с един маслоустойчив маркуч с две скоби другия участък. До момента нямам проблеми с палене и разход на гориво.
Scrapera
16-06-2018, 21:24
За руско-говорящите - най-честата причина за отказ на JTD двигател...
https://www.youtube.com/watch?v=H92FU0cgjcg
ivopifeca
17-06-2018, 09:40
Не съм наясно с руския много...Без нафта ли я е оставил?
Здравейте колеги, от няколко месеца карам 166 2.4 JTD 150k.c 03/2003г.
При смяната на масла и филтри ми счупиха датчика на горивния филтър, който показва наличие на вода в нафтата.
Питането ми е горивните филтри и съответно въпросния датчик еднакви ли са при различните версии на мотора. Мога ли да сложа датчик от 2.4 20в 175к.с или от 136к.с .
ivopifeca
21-06-2018, 17:22
Да :)
Тия са ,като нас,гледат колко мое да минат по измислен от некого разход,и най вече по стрелката на горивото:)
На всички ли дизели, включетелно и фейса до 150 кс капака на мотора е сив?
Trenkata
23-06-2018, 19:23
Тръгна Xcarlink-а,беше проблем с масата както колегата от пост 4625 посочи,за което му благодаря.
Колеги на дългите светлини с какъв H сме,че съм тръгнал да слагам лед крушки .
lordliness
05-07-2018, 22:31
Колеги на дългите светлини с какъв H сме,че съм тръгнал да слагам лед крушки .
НВ3
Привет групата,след една година пауза от вчера пак съм с Алфа но този път 166 и веднага излизат няколко питания.....
1.Как се маха лепкавата гадост от жабката и другите детаили?
2.Възможно ли е да няма cd чейджър,че в багажника ми се струва,че е само нави-то....
....инак колата радва :)
ecotronic
06-07-2018, 18:09
1 - http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=61606&highlight=%EB%E5%EF%EA%E0%E2%EE+%F2%E0%E1%EB%EE
2 - Може и да е имало и да е махнат. Окабеляването за него се познава по наличието/отсъствието на кръгла черна букса с няколко пина и 2 чинча до нея.
Двата чинча са там кръглата не я видях...не съм я и търсил де,погледнах набързо.....на някой ако му се намират:преден плафон,двата капака за фаровете и фасунга за преден габарит да драсне едно л.с.
plamenp59
13-07-2018, 22:32
Спешно ми трябва инфо за размера на болтовете на главата.Колата е фейстлифтовата ми 2.4 гтдм 175 к.с. Т60 или Т70 е торкса.Да не стане сутринта да бия напразно и да се връщам да търся ключ.
Scrapera
13-07-2018, 23:10
Развивам ги с Т55 или Т60. Не е Т70.
Всъщност правилният инструмент е ribe.
plamenp59
13-07-2018, 23:32
Развивам ги с Т55 или Т60. Не е Т70.
Всъщност правилният инструмент е ribe.
Имам .Всичко е наред тогава.Утре да смъквам главата ,че я чакат.
plamenp59
15-07-2018, 18:08
Вече е пакетирана и утре заминава за трансплантация на друг змей.
Колеги, клапанът за картерните газове, постоянно ли работи или през определени интервали, когато има нужда? Искам да изолирам маркучите, които влизат преди и след дросела, но не знам и двата ли може или само единият? Имам някакво странно усещане, че колат дърпа от там въздух и винаги след 15 км се скапва ускорението м/у 2000 - 3000об. Двигателя почва да глъхне. 2.0 TS е мотора.
Trenkata
04-08-2018, 07:04
Колоните на задната кора на 166-ца с усилвател стават ли от нещо друго,например от Либра?
Вземи 2 басови говорителя горе долу читави 17.5см. и ги пусни в дупките под решетките на кората под задното стъкло. Баса няма да е като на оригиналните колони, но ще думка нещо. Същата работа ще вършат и говорители от Либра. Ако си с оригинален усилвател едва ли ще намериш говорители на 2Om, но и на 4Оm ще вършат работа.
Trenkata
06-08-2018, 07:39
Да с оригинален усилвател са,значи ще се търси от либра,сега съм с Alpin,но те са 4 ома и нещо не ме радват.
Здравейте,
може ли някой да ми каже кои точно светлини проверява чека, защото всичко свети а той продължава да светва след вкл. на фаровете.
ecotronic
12-08-2018, 18:00
- габарити
- осветлението на номера
- задни светлини за мъгла
- стоп светлини
Благодаря ЕКО. Някакви идеи, че започва да ме дразни.
ecotronic
12-08-2018, 20:00
Може да реве заради калпава ел връзка към някоя от изброените крушки или заради такава с различна от оригиналната мощност. Не е изключено и проблемът да е в самата клюкарка.
Как се сваля третия стоп?
lordliness
19-08-2018, 09:12
Шестограм, 3 май беше.
Отвъртам ги но не помръдва...даже си пукнах капачето:angry:
Освен двете шестограмчета имаше и някакви щипки Поразклати и придърпвай полека
Вчера свалях моят. 2 шестограмчета и 2 щипки, а в моя случай 1, но пак спомогна да си потроша капака, така че смело напред:)
Пробвай да повдигнеш откъм шестограмчетата и издърпай щипките от леглата. Поне при мен така излезе.
Това пак ми изглежда като дефектирал температурен датчик с тези стойности на температурата. Ето:
http://prikachi.com/images/692/9390692j.png
За 1 година два датчика, добре ли е?! :)
ecotronic
25-08-2018, 16:41
Не че не може, но при положение, че много карат по 20 г с един датчик а на теб ти дефектират 2 за една година, е малко странно.
Мисля, че следва да търсиш причината другаде - примерно по кабелните връзки до датчика.
Стойността на температура дето визуализира ECU - то, би могла да е в резултат от късо съединение към датчика.
А би могло и менте датчици ...Като доста неща напоследък.
Имам момци едно питане,как да сваля предната броня след като страничните болтове превъртяха и няма шанс да я откача от калниците...или да я свалим комплект с тях : D
Щракваш им едни баберки на гайките и развиваш смело. А за колегата с датчиците-това не е диагностика.
Щракваш им едни баберки на гайките и развиваш смело. А за колегата с датчиците-това не е диагностика.
В смисъл?
В смисъл?
Хвани контра на нитгайките със звездогаечен ключ. Нещо малко беше 7-8. Или ще се скъсат болтовете или ще се развият.
lordliness
27-08-2018, 23:42
Относно свалянето на бронята, болтовете са 6 мм. Нитгайката е 10мм, главата на болта е 10 мм. Три от ляво, три от дясно. Място изключително неудобно за работа. След проба с един куфар различни инструменти най-добре става когато отгоре, на нитгайката се набие малко глухо ключе 10 с твърд върток. Върти се главата на болта отдолу с глух 10, удължител и тресчотка. Ако болта се скъса нитгайката се маха с клещи кобра, като с тях гайката се свива в долния край, така, че да мине през отвора нагоре.
Някой има ли pinout схема на кабелите, които излизат от бензиновата помпа?
ecotronic
02-09-2018, 11:20
Някой има ли pinout схема на кабелите, които излизат от бензиновата помпа?
http://prikachi.com/images/483/9395483c.jpg
I50 е инерционния изключвател.
Cd чейнджър от фиат или ланчия стават ли на 166?
Колеги, имам някак си леко странно поведение на колата. Имах проблем с температурният датчик и го смених. Адаптирах и я и колата си тръгна след няколко км както трябва. Дори колата вече не заглъхва както преди при студен старт, пали супер добре без пад на оборотите до 500 и гаснене. До тук всичко ок. Обаче след като покарам малко/проблема се проявява при включен климатик/, колата започва да глъхне. След като я загася и поседи да кажаме минутка, паля тръгвам и всичко си е наред. Колата започва пак да ускорява след 2000 об/мин, а на 3000 вече изчезва. И да кажем след нз колко км пак глъхне и започва да дърпа след 3000, а на 2500 направо е спънат кон. Грешки няма - нов дебитомер на БОШ, нова сонда на БОШ, нови свещи NGK. Започвам да мисля, че или има някакъв бъг в компютъра и се замислям да го сменя или проблема е във вариатора, който вече се обажда по-озезателно. Чудя се на какво ли се дължи тази дивотия. Иначе след смяна на темп.датчик вече разбрах какво е да имаш повече мощност и да не се мъчиш при изпреварване заедно с колата. А да проблема се проявява както на газ така и на бензин. Карал съм 500км само на бензин пак е същото.
plamenp59
10-10-2018, 14:47
Нищо ,че е нов дебитомерът.Мери му напрежението защото това са симптоми на малко гориво на определени обороти.Ял съм тая попара с нов дебитомер.на 5000 оборота, губи мощност и започва да набира доста по-слабо.
Приемаме, че е дебитомерът. Но какво се променя след като загася колата и я запаля пак и всичко е ок? Логично е ако има проблем с него да си остане?!
plamenp59
11-10-2018, 09:21
Имах една капа дето правеше такива номера .Беше прецакал клапанът на капачката на резервоара.Такъв вакум ставало вътре ,че не може да смуче гориво.Не записваше грешка за канистера но имаше проблем.След едно спиране случайно отворих капачката и тогава се усетих.
И на газ и бензин е едно и също.
Колеги, някой с впечатление от някаква добавка да ми препоръчате за горивото(да поизчистя дюзите) за 2.4жтд?
Някой с мение за Diesel Power на Golden Eagle?
LITTLEBEAR
19-10-2018, 16:14
Здравейте колеги,
Някой случайно да има да постне някоя снимка на кора под мотора за фейслифтова 166ца 2.4 жтд....че намерих нова обаче излизат 2 модела и не могат да ми кажат със сигурност коя е....
mitkomeg
06-11-2018, 11:13
Някой да има представа от какво може да ми свети чека без това да влияе на работата на мотора (2.4 jtd 136). Върви си както до сега. Просто сутринта си светна и остана да свети, а колата си работи уж нормално. Палих гасих все тая. Ще я закача довечера но ми е странно да свети без да се отрази в работата на мотора.
lordliness
06-11-2018, 11:56
Свети, на мен от термостата светеше.
Scrapera
11-11-2018, 20:02
Отговорът на въпроса, винаги е бил, и ще продължава да бъде - от сто неща.
Едно от тях, за да не е пълен спам - реле на една от степените на вентилатора.
lordliness
11-11-2018, 20:32
Някой сменял ли е тампоните на задната стабилизираща щанга без да сваля задния мост?
Trenkata
12-11-2018, 08:09
Става,правих го преди две години,но сега нямам спомен точно,помня че взех други планки на които на фреза махнах заварените гайки и ги монтирах с нови болтове и гайки,но наобратно.
lordliness
12-11-2018, 08:36
Въобще не мога да бръкна отгоре.
Trenkata
12-11-2018, 15:02
Хич нямам спомен,но май ги отрязах с флекс и после другите.
rv_asenov
16-11-2018, 09:08
Нищо сложно не е, сам съм го правил. Щангата излиза малко трудно но излиза без да се сваля моста.
lordliness
16-11-2018, 11:32
Нищо сложно не е, сам съм го правил. Щангата излиза малко трудно но излиза без да се сваля моста.
Как разви планките на тампоните
Момци,кога ви идва горещото на парното,при мен при загрял мотор на 90* духа още хладко,вече при по продължително каране идва и горещото....някак бавно ми се вижда,възможно ли да е от затлачено радиаторче....ако не е сменявано 20 години...аз я зазимих де но все пак...
Поне при мене иде по-рано. Само да отлепи стрелката от 50 и почва топлото, а истинската жега е след чертата м/у 50 и 90.
Ама то колко е точен и уреда е относително.
Винаги карам на AUTO и топлото идва около 4-5 минути след като съм запалил при сегашните температури сутрин. Климатроника си променя посоката и силата на вентилатора много преди да е отлепила стрелката на температурата. Горе/ долу тогава превключва и на газ, а тя е настроена на 30*(реални, не по датчик) на изпарителя.
Става ли крайния кюнец от 2.5 или 3.0 на дизел?
Trenkata
03-02-2019, 12:04
Не,2.5 и 3.0 са с две тръби,а 2.4 е с една.
Ако говорим за накрайника на крайното гърне,но ако е за самото гърне мисля че пак не става.
Искам цялото крайно гърне да сменя с такова от 6-так,доста по-добре изглежда с двете тръби отколкото с увисналия уй на дизела...
Trenkata
03-02-2019, 12:30
На 2.5 и 3.0 знам че са еднакви,но дали извивките на тръбите при дизела и при 6-ка са еднакви нямам идея.
Крайното гърне трябва да е еднакво, защото аз си сложих тунинг крайно гърне от 166 дизел. Не че това е гаранция, но съм на 99% убеден, че сa еднакви. И друг интересен факт - диаметърът на трубите между гърнетата за 3.0 и за 2.5 не е еднакъв. Средното ми гърне в момента е с по-тесен диаметър и подозирам, че е от 2.5. За момента моята е ауспухов франкенщайн. Надявам се догодина да се обзаведа с Supersprint или Ragazzon.
Аз мислим да оставим само крайното гърне,катализатора го няма,ще махна и средното.
Здравейте, колеги! Нещо май с adaptive TRA parameters не е наред нали? Някакви идеи?
http://prikachi.com/images/350/9500350y.png
Предполагам си се стреснал от многото цифри.
Ако размерността е вярна (микросекунди) то това са -46 милисекунди, което май пак е доста, но поне звучи по-нормално. В какъв режим беше двигателя при тези параметри? Предполагам максимално натоварване и високи обороти?
ecotronic
08-02-2019, 11:09
Това е някакво моментно състояние и мисля, че няма повод за притеснения, защото мултипликативният трим (FRA) е с перфектна стойност.
Беше доста на минус. Направих адаптация и 300км само на бензин карах. Това е след тези 300км и пак отиде на минус. Не знам нормално ли е?!
Предполагам си се стреснал от многото цифри.
Ако размерността е вярна (микросекунди) то това са -46 милисекунди, което май пак е доста, но поне звучи по-нормално. В какъв режим беше двигателя при тези параметри? Предполагам максимално натоварване и високи обороти?
Празен ход.
Trenkata
02-03-2019, 20:14
Дойде ред да претапицирам волана,та в този ред на мисли как се сваля еърбега на волана?
От задната страна на волана има 2 или 3 винта за шестограм.
3 са, но по-скоро беше еврейска звезда.
Trenkata
05-03-2019, 19:26
Мерси за насоките колеги днес успях да сваля волана.При мен бяха 5-ца шестограм.
Trenkata
06-03-2019, 20:02
Сега друг въпрос музиката ми е с DSP и отзад колоните на кората са сменявани от предишния собственик с някакви които не са лоши,но аз намерих оригиналните,тези които са с кутиите и с магнитите нагоре,та въпроса ми е как и за какво се захващат тези говорители?
ecotronic
06-03-2019, 20:15
Сега друг въпрос музиката ми е с DSP и отзад колоните на кората са сменявани от предишния собственик с някакви които не са лоши,но аз намерих оригиналните,тези които са с кутиите и с магнитите нагоре,та въпроса ми е как и за какво се захващат тези говорители?
Говорителите трябва да вървят с едни пласмасови основи, които се захващат за ламарината. Въпросните основи имат характерен релеф от страната на ламарината.
http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/rgh1551895979g.jpg
Trenkata
06-03-2019, 20:25
Да точно така си вървят,тоест не мога да ги обърка така ли?
ecotronic
06-03-2019, 20:28
Ляв и десен са. И да искаш не можеш да ги объркаш. Освен, ако не искаш много :)
Trenkata
06-03-2019, 20:54
А не,хич даже не искам да ги объркам.
ecotronic
06-03-2019, 20:57
Гледай, при електрическото свързване да не ги объркаш.
Trenkata
06-03-2019, 21:48
Какво мога да объркам там?
Trenkata
07-03-2019, 08:25
Сега видях че си пише SX и DX така че няма да ги объркам.
ecotronic
07-03-2019, 10:24
Какво мога да объркам там?
+ / - на говорителите.
Trenkata
07-03-2019, 10:54
По цветове ли са кабелите,защото предполагам буксите са преправяни.
ecotronic
07-03-2019, 11:06
Ако си с оригиналното окабеляване, ползвай цветовете.
https://i.ibb.co/Fs4dn8N/1.jpg
Като правило, на "1" е едноцветния проводник, на "2" - този с допълнителния цвят (най-често - черно).
Ако не си, е добре да съпоставиш с пиновете на усилвателя.
Trenkata
07-03-2019, 11:11
С оригинално окабеляване съм,когато ги сваля ще видя,но предполагам че самите оригинални букси са премахнати че тези говорители дето са монтирани едва ли са били със същите букси.
Trenkata
10-03-2019, 18:04
Моята кола няма мулти волан,а много ми се иска,макър че този сега го претапицирах,та става ли да се сложи мултиволан и филма голям ли е?
Trenkata
15-03-2019, 19:51
Днес мислех да сложа говорителите отзад на кората,но единия не свири егати и каръка съм,толкова време ги търся и сега греда.Пробвах ги на буксата на предна дясна врата,там свалих говорителя,между другото единия кабел е лилав с черно и другия също е двуцветен.
Този говорител подлежи ли на ремонт или не?
ecotronic
15-03-2019, 19:58
Ремонтира се и става като нов. Единият от моите го купих с откъснат от мембраната проводник. Занесох го на това момче и то го направи като нов.
http://audio-vandal.com/contact.html
Trenkata
15-03-2019, 20:35
Да единия проводник е като отлепен от мембраната,вероятно там е проблема.
Колко ти излезна ремонта когато си го правил?
ecotronic
15-03-2019, 22:34
10 - 15 лв.
Trenkata
16-03-2019, 08:08
Мерси много,свързах се с пича във фейсбук и днес му я пращам.
Trenkata
19-03-2019, 18:00
Благодаря на колегата Ecotronic говорителя е готов и пътува към мен.
Trenkata
22-03-2019, 13:53
Привет,как се сваля кората на задното стъкло за да стигна до говорителите?Махнах седалката и облегалката но до там.
Trenkata
22-03-2019, 14:55
Справих се със свалянето на кората,сега да установя кое е + и - на говорителите.
ecotronic
22-03-2019, 15:38
Какви са цветовете на проводниците за левия и тези за десния?
Trenkata
22-03-2019, 16:18
На левия са кафяв и кафяв с бяло,да десния син и син с черно.
Trenkata
22-03-2019, 16:35
Извинявай,обратно сините са на левия,а кафявите на десния.
ecotronic
22-03-2019, 16:49
В Е-learn са объркани означенията на изводите на говорителите.
Поради това подходи по следния начин:
Свържи една батерия от 1,5V към изводите на говорителя и гледай накъде ще се премести мембраната му. Когато мембраната се мести напред, означи извода до който си допрял + на батерията с +. По същия начин обозначи изводите и на другия говорител.
После свържи двуцветните проводници към изводите +
Пусни нещо да свири, чуй как свири и после размени изводите +/- на говорителите (т.е - едноцветните свържи към +)
И виж дали ще усетиш разлика.
Правилното свързване е това при което се усеща по-силен бас.
Trenkata
22-03-2019, 17:13
Супер утре ще направя тази проба.Интересно е че на единия говорител двуцветния е към купето,а на другия към задното стъкло и така свири май добре,може ли на ремонтирания да са обратно сега + и -
ecotronic
22-03-2019, 17:34
От електрическа гледна точка няма никакво значение, как ще свържеш говорителя. Важното е обаче двата говорителя да са свързани по еднакъв начин. Това ще го направиш с помощта на батерийката. После след като си свързал правилно задните говорители, е важно те да са пък сфазирани с тези във вратите. За това - пробата на слух.
Trenkata
22-03-2019, 17:52
Утре ще пробвам и ще пиша.
Trenkata
23-03-2019, 08:40
Сега идвам от колата и направих пробата с батерията и да единия плюс на буксата на левия говорител е към стъклото,а на десния към купето,иначе двуцветните кабели от инсталацията са +.Сега свири перфектно и мога да се кефя.
Благодарности на Ecotronic.
plamenp59
25-03-2019, 20:19
Има ли разлики в хидравличните рейки преди и след фейса? Аз съм слагал на моята 2.5 от 2.4 без проблем.Но дали мога да направя същото упражнение на 2.5 да сложа от 2.4 фейсова 166.
На всички 166 са еднакви.
plamenp59
26-03-2019, 07:30
На всички 166 са еднакви.
Мерси ,колега.
Trenkata
14-04-2019, 18:39
Как мога да направя мигачи те да мигат при отключване/заключване? Модула за централното е слаган допълнително не е оригиналния.
ecotronic
14-04-2019, 20:31
Модулът за централното ли не е оригиналният или приемникът за дистанционното? Ако е първото, би трябвало, мигачите да си мигат, защото това е функция на приемника.
Trenkata
14-04-2019, 21:15
Можеби приемника,защото и ключа е преправян,тоест кутийката с копчетата не е оригинална.
ecotronic
14-04-2019, 21:25
Щом приемникът е сменян, без допълнителна електроника може да се направи така че мигачите да светват само по веднъж при отключване или при заключване (или и при двете).
Trenkata
14-04-2019, 21:53
Да това ми е целта да индикират при отключване и заключване,но как да го направя ми е питането?
ecotronic
14-04-2019, 21:59
Коя е годината на производство?
Trenkata
14-04-2019, 22:48
1998г.
ecotronic
14-04-2019, 23:33
Над акумулатора и малко напред има едно реле. Като подадеш шаси на извод 85 трябва мигачите да светнат. Като свържеш този извод към единия от проводниците за някой мотор на брава, мигачите ще светят докато на въпросния извод има -12V докато трае импулса за централното. В зависимост от това на кой от двата проводника си направил връзката към релето, мигачите ще светят при заключване или при отключване за около 0,5 сек. Ако искаш да светят и при двете състояния, ползвай 2 диода (да издържат 1А). Свържи анодите на диодите към извод 85 на релето а катодите към всеки един от проводниците за някой мотор на брава.
Trenkata
14-04-2019, 23:43
Ще потърся помощ,това няма да е по моите сили.Под мотор имаш впредвид моторче на централното нали?
ecotronic
14-04-2019, 23:53
Да, до всяка врата ходят по 2 проводника до моторите в бравите. Всичките мотори са свързани в паралел. При заключване на тези 2 проводника идва напрежение 12V в определена полярност а при отключване полярността е обратната. Идеята е да ползваш -12V за управлението на въпросното реле за да светят мигачите.
Ако ми кажеш от коя врата ти е удобно да вземеш връзката за релето, мога да ти кажа на кои точно пинове от буксата купе - врата да ги свържеш.
Trenkata
15-04-2019, 00:01
Ами ако релето е до акумулатора най близо ми е задна лява врата.
ecotronic
15-04-2019, 01:20
Пинове 4 (сив проводник със зелена ивица) и 5 (жълт проводник с черна ивица):
https://i.ibb.co/0G6ND8B/1.jpg
Trenkata
15-04-2019, 01:46
Супер мисля че така ще се справя.Двата диода трябва да ги закача на два проводника и на пин 85 на релето нали?
Диаграма на пин 85 на релето дали имаш?
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.