Известие

Collapse
No announcement yet.

Олекотяване на маховик?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • А не става ли на TS16V-тата да се сложи по-лек заводски маховик от друга кола? Някое 8V или фиатов мотор?? По този начин няма да има балансиране, олекотяване и съответните рискове от неправилно извършване на тези операции! При BMW примерно има един милион варианта за смяна с по-лек от друг мотор...
    Alfa Romeo 146 1.6TS '97 - ex
    Fiat Grande Punto 1.4 Dynamic - ex
    BMW 328i

    Comment


    • Ами аз до колкото разбрах се балансират маховик + вал заедно...Следователно при друга кола маховика ще е балансиран, но с нейния си вал и от там...сещаш се
      Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

      FIAT Coupe 16VT
      Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

      Comment


      • Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщение
        Ами аз до колкото разбрах се балансират маховик + вал заедно...Следователно при друга кола маховика ще е балансиран, но с нейния си вал и от там...сещаш се
        Бе не съм дълбоко убеден, ма както и да е, сега тва не е на дневен ред при мене
        Alfa Romeo 146 1.6TS '97 - ex
        Fiat Grande Punto 1.4 Dynamic - ex
        BMW 328i

        Comment


        • Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщение
          Ами аз до колкото разбрах се балансират маховик + вал заедно...Следователно при друга кола маховика ще е балансиран, но с нейния си вал и от там...сещаш се
          Гледам, че в Autodelta продават олекотени маховици, но никъде не пише нищо за балансиране на колянов вал.
          Според мен, тъй като той си е балансиран от завода, при олекотяване на маховика или купуване на готов олекотен такъв, не е необходимо да се прави каквото и да било с вала.
          Ама нека спецовете да кажат де, това са си само мои предположения.
          Alfa Romeo 166 3.0 V6
          Alfa Romeo GTV 2.0TS - няма я вече.

          Comment


          • Първоначално публикувано от Abar7h Покажи съобщение
            Бе не съм дълбоко убеден, ма както и да е, сега тва не е на дневен ред при мене

            Мдам Все пак до сега не си правил мотор, а аз имам 2 зад гърба хахахах Не ми се прави 3-ти и за това много внимателно "опипвам почвата".
            Last edited by digitalundgrd; d.m.y г., 14:00.
            Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

            FIAT Coupe 16VT
            Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

            Comment


            • Първоначално публикувано от Fear Покажи съобщение
              Гледам, че в Autodelta продават олекотени маховици, но никъде не пише нищо за балансиране на колянов вал.
              Според мен, тъй като той си е балансиран от завода, при олекотяване на маховика или купуване на готов олекотен такъв, не е необходимо да се прави каквото и да било с вала.
              Ама нека спецовете да кажат де, това са си само мои предположения.
              http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=54891

              Тука съм снимал предпоследната доставка.... балансират се само маховици... Готино е също защото можеш да си поръчаш за шестаците цял маховик... има и други гъдели зависи какво се иска... Работят без баланс на вала...

              Смея да твърдя че са доста по-леки от аутоделта.

              http://www.facebook.com/VenturaGarage
              Sotiris Rokkos: "Neno you gave me scary feelings I did not ever feel before in my 30 years experience of racing... you know..."

              Comment


              • Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщение
                Аз смятам че на моя колянов вал и без да го усера аз му е достатъчен зора и затва не го пипам - смятам че фабричния вал който се върти до 7200 оборота и едвам вади 130-140кс. и 170нм - аз го въртя на над 7500 оборота и вадя 400кс. сили от него, следователно хич не ми е работа да го барат чичоманчовци като Ици примерно
                Чичомачовци ти пък какво се засегна, не ми стана ясно?
                То и аз не съм си олекотявал вала, сега пък не ми е ясно ще ме критикуваш ли за това .
                Олекотяването на противотежестите няма връзка с това колко е въртящият момент на мотора, противотежестите се ползват за да се намалят огъващите моменти между рамената на вала от самите инерционни моменти на шийките на вала и масата на биелите и буталата.
                нали се сещаш, че като сложиш по-леки биели с по 200+ грама и по-леки бутала с по пак 200 грама че това противоуравновесяване се получава пък точно наобратно, така че ... неолекотен с рейсинг карантии или олекотен без/със все е тая ако толкова си се притеснил за вала си.
                Между другото вала е последното нещо в мотора, което ще се скъса ако ще и 1000 коня да са, говоря за кованите валове само.

                Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign 475HP 11,5/1,9/191
                YouTube
                evo2 600

                Comment


                • Първоначално публикувано от ICI Покажи съобщение
                  Чичомачовци ти пък какво се засегна, не ми стана ясно?
                  То и аз не съм си олекотявал вала, сега пък не ми е ясно ще ме критикуваш ли за това .
                  Олекотяването на противотежестите няма връзка с това колко е въртящият момент на мотора, противотежестите се ползват за да се намалят огъващите моменти между рамената на вала от самите инерционни моменти на шийките на вала и масата на биелите и буталата.
                  нали се сещаш, че като сложиш по-леки биели с по 200+ грама и по-леки бутала с по пак 200 грама че това противоуравновесяване се получава пък точно наобратно, така че ... неолекотен с рейсинг карантии или олекотен без/със все е тая ако толкова си се притеснил за вала си.
                  Между другото вала е последното нещо в мотора, което ще се скъса ако ще и 1000 коня да са, говоря за кованите валове само.
                  Не съм се засегнал бре Просто така си пиша Ма вие голям келепир изкарахте от тия олекотявания - бих си купил кован вал и готов лек маховик, ма не бих го олекотявал тва е А за късането на вала е най-малкия проблем по-скоро другите износвания от усукването ме притесняват
                  0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                  sigpic
                  Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                  Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщение
                    Не съм се засегнал бре Просто така си пиша Ма вие голям келепир изкарахте от тия олекотявания - бих си купил кован вал и готов лек маховик, ма не бих го олекотявал тва е А за късането на вала е най-малкия проблем по-скоро другите износвания от усукването ме притесняват
                    Да ти кажа, има келепир в олекотяването и на вал и на слагането на леки биели и бутала.
                    При нас олекотяването откъм биели и бутала е осъществено с рейсингови такива - това е налице.
                    Остава маховика ,примерно най-добрият вариант стоманен 4 кг за двудисков съединител 200мм което променя също осезаемо нещата.
                    Примерно Фиат/Ланчиа вала е половин комплект противотежести и е около 14 кг, но пък имахме тука едно Типо с мотор като моя атмосферен, на което му олекотиха вала и стана 11кг мисля, та разликата беше забележителна във ускорение, макар че няма никакви измерени времена за доказателство.

                    Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign 475HP 11,5/1,9/191
                    YouTube
                    evo2 600

                    Comment


                    • Маховик .

                      Здравейте колеги . Искам да попитам, дали е разумно и безопасно , да се отнеме от теглото на маховика. Става въпрос за алфа 146 1.9 тд . Мераклия съм да направя тази процедура , но не знам дали ще има ефект и дали няма да направя някоя поразия по мотора . Благодаря

                      Comment


                      • Знаеш ли, кой елемент от КММ/колано-мотовилковия механизъм/ извежда буталото от ГМТ респ. ДМТ /горна-долна мъртва точка/. Тогава ще разбереш дали е правилно да олекотяваш маовика.
                        Alfa 155 2.0TS 8V '93
                        sigpic
                        VW LADAVAGEN '81
                        CHRYSLER 3.3L V6 - БИВШ

                        Comment


                        • по принцип може, но при дизела не е желателно
                          156 2.4JTD 136+ PS

                          Comment


                          • Не казвам, че не е възможно.
                            Просто без маховика идин ДВГ няма да се върти. Което значи, че олекотяването му намалява инерционния момент на механизма
                            Alfa 155 2.0TS 8V '93
                            sigpic
                            VW LADAVAGEN '81
                            CHRYSLER 3.3L V6 - БИВШ

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от vaklinator Покажи съобщение
                              Знаеш ли, кой елемент от КММ/колано-мотовилковия механизъм/ извежда буталото от ГМТ респ. ДМТ /горна-долна мъртва точка/. Тогава ще разбереш дали е правилно да олекотяваш маовика.
                              Само една забележка - "елемента" който отвежда буталото в Долна мъртва точка е съвсем различен...

                              ... нарича се "работен ход"!
                              Fiat Tipo - Series 6000 <<149C2.046>> + momo pack
                              Alfa145 16V TS <<AR67601>> + momo pack, RossoCorsa

                              Comment


                              • Каква е целта ти ?
                                Ако се надяваш колата да започне да върви повече - откажи се.
                                AR 145 , 1.6 , 76 kw- ex; GT 1.9 JTD 110 KW
                                Posted by Bat Vas:Алфиста трябва да има минимум две коли, ако не иска да ходи с градски транспорт от време на време.
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X