Първоначално публикувано от tanatos
Покажи съобщение
Известие
Collapse
No announcement yet.
Предимство при кръстовище с кръгово движение
Collapse
X
-
sigpic
Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
147 JTDm 140-Малката манекенка
GT- JTDm 150
-
В статията в Wikipedia, от която има цитирани снимки в някой от меннията, се говори за поне 2 типа кръгови кръстовища:
Roundabout - кръгово от "модерен" тип където с предимство са тези които се "въртят", означава се с:
Traffic circle - по-стар тип кръгово, където с предимство са навлизащите.
http://en.wikipedia.org/wiki/Roundabout
http://en.wikipedia.org/wiki/Traffic_circle
Comment
-
Първоначално публикувано от haljscho Покажи съобщениеМи пробвай да не спреш и да отнемеш предимството на дясно стоящия и да предизвикаш ПТП, па да видим как ще обясниш на плицаите, че тоя от дясно е виновен.........Range Rover Vogue 4.4
Rexton 270 cdi
Honda CBR Repsol 1000 , Polaris Predator 500
Колкото и да се опитваш, никога няма да си по-велик от пръдня на крава.
Comment
-
Първоначално публикувано от tanatos Покажи съобщениеЩе се пробвам . Гарантирам ти ,че ако се случи подобно нещо ще се стигне до много сериозно дело.И не за друго, а за да го напишат в закона ясно и точно.Защото в момента не е така. Не случайно резултатите са такива..
http://www.listovki-kat.com/zdp-chapter_2_11
Даже и да е карал с превишена скорост и дане си го видял, че идва........ ТИ ОТНЕМАШ ПРЕДИМСТВО
Моля те НЕ го пробвай.
Иначе не писаното птавило си е който е направо е спредимство, тва из уличките..........Last edited by haljscho; d.m.y г., 20:38.sigpic
Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
147 JTDm 140-Малката манекенка
GT- JTDm 150
Comment
-
Първоначално публикувано от haljscho Покажи съобщениеЕ как ще не е написано.......
http://www.listovki-kat.com/zdp-chapter_2_11
Даже и да е карал с превишена скорост и дане си го видял, че идва........ ТИ ОТНЕМАШ ПРЕДИМСТВО
Моля те НЕ го пробвай.
Иначе не писаното птавило си е който е направо е спредимство, тва из уличките..........Last edited by tanatos; d.m.y г., 21:13.Range Rover Vogue 4.4
Rexton 270 cdi
Honda CBR Repsol 1000 , Polaris Predator 500
Колкото и да се опитваш, никога няма да си по-велик от пръдня на крава.
Comment
-
Първоначално публикувано от alfa_erazor Покажи съобщениеВ статията в Wikipedia, от която има цитирани снимки в някой от меннията, се говори за поне 2 типа кръгови кръстовища:
Roundabout - кръгово от "модерен" тип където с предимство са тези които се "въртят", означава се с:
Първоначално публикувано от tanatos Покажи съобщениеЩе се пробвам . Гарантирам ти ,че ако се случи подобно нещо ще се стигне до много сериозно дело.И не за друго, а за да го напишат в закона ясно и точно.Защото в момента не е така. Не случайно резултатите са такива..
Първоначално публикувано от tanatos Покажи съобщениеТи като навлезеш в кръстовище, спираш ли да пуснеш десния?Въпросното нещо, което всички наричаме накратко "кръгово", не е "кръгово кръстовище", а "кръстовище с кръгово движение". Това НЕ означава, че целия кръг е едно кръстовище. "Кръгово движение" означава, че има определена посока по която да се движиш в кръга, а по обиколката на кръга всяко кръстовище си е отделно кръстовище и се раглежда като отделно. В подкрепа на което ще кажа, че съм виждал с очите си кръгово, на което всеки от входовете му е регулиран по различен начин - от едната страна се влизаше с предимство, а тия които са в кръга чакаха, а от другата страна се чакаше за влизане, а тия дето са вътре бяха с предимство
Така, че всяко от кръстовищата по кръга си е отделно кръстовище и подлежи на самостоятелно регулиране, със или без знаци, но независимо от останалите входове на кръговото движение. Споре мен това обяснява недоразумението дето те мъчи толкова
Иначе не знам... може и да си прав, че в закона не са се престарали да го разяснят, но все пак всички трябва да знаят, че когато в закона не пише друго и на пътя няма знаци, важи правилото за десния
Първоначално публикувано от haljscho Покажи съобщениеЕ как ще не е написано.......
http://www.listovki-kat.com/zdp-chapter_2_11
Даже и да е карал с превишена скорост и дане си го видял, че идва........ ТИ ОТНЕМАШ ПРЕДИМСТВО
Моля те НЕ го пробвай.
Иначе не писаното птавило си е който е направо е спредимство, тва из уличките..........Ако искаш пробвай на такова кръстовище да отнесеш някой, щото си се движил направо пък той ти е бил десен, да видим как ще реагират от КАТ на версията за написаните правила
Или е тук момента и теб да те посъветваме с "Моля те НЕ го пробвай", щото и това си е отнемане на предимство
Last edited by Sm0k; d.m.y г., 23:33.Alfa Romeo Tipo 940 MY 2014, 1400 Turbo Benzina Multiair 16v, Giulietta Serie 1 Distinctive, MD 11/2015
Alfa Romeo Tipo 930 MY 1997, 1400 Twin Spark 16v, 145 Serie 1 Lusso, MD 04/1997 [Ex]
Comment
-
ПРАВИЛНИК за прилагане на Закона за движението по пътищата
Приет с ПМС № 36 от 1996 г., обн., ДВ, бр. 25 от 22.03.1996 г., в сила от 1.06.1996 г.,
попр., бр. 72 от 23.08.1996 г., доп., бр. 32 от 18.04.2006 г., в сила от 1.01.2007 г.
Знак Г12 "Кръгово движение" (синия) не указва дали следва кръстовище, а само посоката и вида на движението, нищо друго.
Знак А29 обаче си е баш "Кръстовище с кръгово движение". На кръстовищата важи правилото на десния (чл. 103), ама само ако МПС-тата приближават кръстовището (чл. 102). На кръгово това няма как да се случи, защо левия вече се движи по него и не трябва да спира. Демек има си кръгово кръстовище и инструкторите неслучайно казват, че движещите се в кръга винаги са с предимство (освен ако е указано друго).
Comment
-
Първоначално публикувано от nikolaaaay Покажи съобщениеЗнак Г12 "Кръгово движение" (синия) не указва дали следва кръстовище, а само посоката и вида на движението, нищо друго.
Знак А29 обаче си е баш "Кръстовище с кръгово движение". На кръстовищата важи правилото на десния (чл. 103), ама само ако МПС-тата приближават кръстовището (чл. 102). На кръгово това няма как да се случи, защо левия вече се движи по него и не трябва да спира. Демек има си кръгово кръстовище и инструкторите неслучайно казват, че движещите се в кръга винаги са с предимство (освен ако е указано друго).
2. Точно в горния пост си направих труда да обясня, че това "кръстовище с кръгово движение" от въпросния знак не означава, че щом си вътре в кръга си вътре в кръстовището. И че понятията "кръстовище с кръгово движение" и "кръгово кръстовище" не са синонимиНе знам моя пост ли не си прочел добре или собствения си, ама виж пак какво си написал - знака се казва "кръстовище с кръгово движение" и според теб това означава, че си има "кръгово кръстовище". Само, че разликата е очевидна - дори броя на думите е различен в имената на двете неща
3. Триъгълните знаци са предупредителни (с изключение на обърнатия триъгълник). Или, ако трябва да съм по-точен, това са знаци от Група А - Предупредителни за опасност, и всичките са триъгълни, с изключение на бализите и знаците за жп прелез. Така, че тоя който си го показал видимо спада към група А и заради кода (А29) и заради формата му.
И тук идва интересното: СЪС ЗНАК ОТ ГРУПА А НЕ СЕ РЕГУЛИРА ПРЕДИМСТВОТО. ТОВА СЕ ПРАВИ САМО СЪС ЗНАЦИ ОТ ГРУПА Б. Знака, който си показал се слага доста преди кръстовището с кръгово движение и има за цел да те предупреди, че отиваш към такова за да си подготвен. Т.е. 50-100 метра след него автоматично се появява синия знак за кръговоНяма нищо общо с предимството. Ако това, което се опитаваш да кажеш беше така, в група А има и един триъгълен знак със няква сърна на него... това какво значи, че като изкочи сърната е с предимство ли
А знака за опасен банкет, значи ли че опасния банкет е с предимство
И какво значи тогава знака със светофара от същата група... променя ли правилата за предимство на следващия светофар
И т.н... факт е че знаците от група А нямат нищо общо с това за което говорим
4.Не знам тия ваши инструктори, дето го казват това, от къде точно ги вадите, ама се надявам да не се е получило така, че инструкторите са забравили закона, щото вече на никой не му трябва да го чете за да вземе книжкаИ в допълнение към историята за инструкторите, курсовете и кръговото ето въпроса от листовките. Вижда се ясно картинката, вижда се и верния отговор. Същия въпрос го имаше в листовките преди 7 години като карах курса аз, и отговора му беше същия, тъй че от тогава явно не се е сменяло. Ако не ми вярвате, отивате на svetofar.com и решавате листовка 1, въпрос 12. Ако и след това не ви се вярва... на сайта ги има всички листовки, ако на някой му се струва полезно да ги почва
ЕДИТ: Да поясня, че преди да направя screen-shot цъкнах отговор АТ.е. отговор А е грешния
Last edited by Sm0k; d.m.y г., 02:46.Alfa Romeo Tipo 940 MY 2014, 1400 Turbo Benzina Multiair 16v, Giulietta Serie 1 Distinctive, MD 11/2015
Alfa Romeo Tipo 930 MY 1997, 1400 Twin Spark 16v, 145 Serie 1 Lusso, MD 04/1997 [Ex]
Comment
-
Първоначално публикувано от fred Покажи съобщениеЩом има такива дебати, де се организира официален върпрос до КАТ и ще се отговори по надлежния ред..ВКрайна сметка, един закон се тълкува от органа, който го прилага.
Какъвто и да е отговора,половината от гласувалите в анкетата не познават достатъчно добре закона!ALFA 155 1.8 TS 1993 - бивша
ALFA 156 2.0 1999 - бивша
ALFA 156 SW 1.9 16V jtd 2005
Comment
-
Според мене не би трябвало да има значение дали има такова кръгово без да е посчено кой е с предимство или не. На теорията младите шофьори трябва да бъдат обучени да знаят какво да прявят при ситуации каквито и да бъдат те често или рядко срещани. Наистина нерегулирани кръгови не съм виждал но трябва да се знае какво да се прави и при тази ситуация и немога да повярвам че 50% от хората незнаят правилника за движениеAlfa Romeo 146 1.9 JTD 105 k.c. '99
Comment
-
Първоначално публикувано от Sm0k Покажи съобщение1. Тия знаци ги знаем
1. кръстовище или
2. поредица от кръстовища. Според обяснението на знак А29 си е точно кръстовище, т.е. правилото на десния не трябва да важи! Ако нерегулираното кръгово движение беше поредица от кръстовища, то тогава преди всеки ръкав трябваше да има стоп-линия, където движещия се вътре да спре, за да пропусне идващия към кръга. Такова нещо не съм виждал никъде, няма го и на листовките. Ясно е, че щом ППЗДП не уточнява въпроса изрично, тогава може да се допускат различни тълкувания, но и теоретично и на практика в кръговите предимството е на този в кръга.
Нещо друго, кой е с предимство когато се излиза от междублокова тясна уличка на квартална улица, която е видимо по-широка. Ако кръстовището е нерегулирано, тогава трябва да важи правилото на десния, обаче на практика 100% от хората спират без да има знаци и дават предимство на тия от по-широката улица, въпреки, че щом няма знаци и двете улици са с асфалт значи са равнопоставени. Поне в моята 15 годишна практика (изкарах курсовете на 17) не ми се е случвало да не ми спрат, когато излизат от такава уличка, въпреки че са с предимство. Само намалявам за всеки случай, заради теоретици като вас
Comment
-
Не бих казал, че се касае до незнание на правилника точно. По-скоро е частен случай, който е неизвестен на голяма част от шофьорите. Именно затова пуснах темата. Така действащ, законът е насочен към страни, където се движат отляво на платното._______
146 JTD - ex
Renault Megane II 1.5 dci - ex
Nissan Qashkai 2.0 CVT - current
Comment
-
Първоначално публикувано от Raiko0 Покажи съобщениенемога да повярвам че 50% от хората незнаят правилника за движение
Comment
Comment