View Full Version : Накъде отива Алфа Ромео!?
Pages :
1
2
3
4
5
6
7
8
[
9]
Ще ме умориш от смях с това "дърти сектанти".
Човеко ,по Европата младите хора вече не се интересуват кво карат,там колата да е със седалки (може и с дървени пейки за по екологично) и да може да се движи някак им е достатъчно. По възможност на ток и на автопилот . Съответно -каквото се търси-това се предлага.
Истината е поне за мен следната- Читави коли се правят от Читави Инжинери с Идеи ,а не от тъпи сметкаджии. Факт е,че счетоводството е в основата на всяко изкуство ,но още по безспорен факт е ,че счетоводителите освен счетоводство друго не знаят и започнат ли да се бъркат там където не им е работа ,в дългосрочен план всеки един бизнес е обречен на провал.
Китайците вече стават все по и по претенциозни и имат все повече парички -та те са ми надеждата -купуват Алфа Ромео след като счетоводителите на Стелантис ударят дъното ,слагат някой Рикардо с дръпнати очички за Биг Бос и всичко си идва на мястото.
boris037
29-04-2025, 07:39
По първите два параграфа си много прав.
1-каквото се търси, това се предлага
и
2-сметкаджийството убива хубавите коли-надеждност, дизайн, представяне ги жертват в името на някой друг евроцент отгоре.
Обаче, ако чакаш китайците да се занимават с бутикови изпълнения - "надежда всяка тука оставете". Според мен, за китайците е много по-важно да победят масовото производство, което го и правят де, отколко да се занимават с екзотики.
Така че, ако искаш нещо екслузивно по твой вкус - или bezahlen на някое студио за да ти ушие костюм по мярка, или ако имаш време, акъл и умения се затваряш в някой гараж и си я правиш ти.
alfa racer GTA
07-08-2025, 00:28
Ще ме умориш от смях с това "дърти сектанти".
Човеко ,по Европата младите хора вече не се интересуват кво карат,там колата да е със седалки (може и с дървени пейки за по екологично) и да може да се движи някак им е достатъчно. По възможност на ток и на автопилот . Съответно -каквото се търси-това се предлага.
Истината е поне за мен следната- Читави коли се правят от Читави Инжинери с Идеи ,а не от тъпи сметкаджии. Факт е,че счетоводството е в основата на всяко изкуство ,но още по безспорен факт е ,че счетоводителите освен счетоводство друго не знаят и започнат ли да се бъркат там където не им е работа ,в дългосрочен план всеки един бизнес е обречен на провал.
Китайците вече стават все по и по претенциозни и имат все повече парички -та те са ми надеждата -купуват Алфа Ромео след като счетоводителите на Стелантис ударят дъното ,слагат някой Рикардо с дръпнати очички за Биг Бос и всичко си идва на мястото.
Така и не ни осветли как завърши сагата с Волвото. От него ли извира този ентусиазъм и желание за китайски собственик на Алфа Ромео ?
Щот като им гледам телефоните откакто Оранжутанът ги резна през първия си мандат от Гугъл и всички сащиански програми и приложения умряха скоросмъртно....
Е има още ентусиасти, но на повечето им дойде акъла...
Не успяха с автомобилите ДВГ, сега има голям ентусиазъм към китайските EV. И ще са същата дрисня като телефоните и автомобилите с ДВГ.
Цялата им работа е :" Дай парите" и след това " абвГЗ"...
Сагата с моето волво си върви.
Миналата година ,след като стана на 300 000 км. му смених буталата,сегментите и буталните болтове комплект -оргинални от Мото Пфое ,ризите си държаха размер и имаха все още ясно видим хонинг,без елипси,та им ударих един много лек и бърз хонинг с винтоверта, със възможно най-грубите камъни (буталата се чуваха как стържат на събран мотор докато правихме проверката на ангренажа),плюс профилактично нови биелни лагери по настояване на майстора,че нямало официална информация колко им е ресурса ,проверка и шлайф на главата с два или три нови клапана-не помня вече ,нови оргинални вложки,гарнитури и семеринги .Също профилактично нови пистов и ангренажен ремък.Цялата гимнастика излезе с труда на около 3500 лв .
Сега я карам с масло 0-20 и не го бута,стана на 30 000км.
Смених и две биалетки отпред тогава,уж лемфъордер от Тех-ко,ама не ми се ходеше до Мото Пфое щото колата беше почти събрана ,а тия ги докараха за едно кафе време,100 кинта .
Преди това ,може би 4-5 месеца, правих съединител комплект -маховик,притискателен и феродов ,купих ги за 600 лв. от една блъсната в Румъния ,плюс 300 кинта труд и 80 кинта за куриер , газчица и ровинета на Алфата ,че ходих да си ги взема от тамошен куриерски офис в Мангалия, за да не чакам още два-три дни да ми ги докарат във Варна .
Преди това веднъж сменях ангренажа -пълен комплект барабар с водната помпа май 380лв. ги взех на някаква промоция .
Първата година смених демпферна шайба и нов пистов ремък -към 500 лв. с труда,малко се понабутах с около 200 лв. за оргиналка Волво,но иначе щях да чакам доставка незнайно колко време .
Също така по някое време веднъж смених всички накладки ,предните се оказаха почти като нови ,ама викам да пробвам с тия дето ги бях купил вече,бяха някви испански,оказаха се с прилично качество и минаха към 100 000 докато една събота вечер простъргаха ,веднага бутнах оргиналните на волво, дето си доиде колата с тях и вече стана година и нещо карам с тях,отзад тогава сложих някви евтини на Феродо, които изпапкаха дисковете за нула време ,та айде и нови задни дискове цимерман и накладки Метели и повече няма ядове,общо всичко съм дал около 350-360 лв. Изтрил съм 6 гуми за към 900 лв. с монтажа и баланси, регулярно сменям масла филтри като съм дал към 1500 лв ,два комплекта чистачки -130лв. общо, едно пастиране с цериев окис за към 20 кинта барабар с полир шайбата,сам си играх 5 дни по половин час дневно,щото ми е много смотана батерията на машинката .
П.С. един акумулатор на втората година - AGM Exide за 310 лв.-исках японче на YUASA ,ама само това имаше във Варна с три годишна гаранция за такси.Има още половин година гаранция,засега няма признаци да умира.
В килера си чакат края на сезона две външни карета-оргинал китайски,щото тия на колата вече умират ,Януари месец ги купих по интернет ,стъпиха ми на около 160 лв. двете с доставката от Полша.
Ами толкова за подръжка от август 2021 до сега ,минал съм над 200 000 км. Карам си я талигата ,но вече ми е поомръзнала .
Не знам какви телефони гледаш,но не съм съгласен ,че изостават . На буля и подарих миналата година едно нищо и никакво смартфонче за 650 кинта.От никвата китайска марка OnePlus - модел Nord 4,а си има убиец дисплей ,със 16GB RAM е, има и 512GB памет и 5G,зарежда се за 35 минути с ред кейбъл. Уж само 5500 mAh му е батерията ,а държи на бой почти двойно спрямо моята "хамериканска ,ама мейд ин ЕС" Моторола , дето на всичкото отгоре се води ,че е и с 500 mAh по-голяма батерия ,да не говорим ,че спрямо китайчето е два пъти надолу във всички останали параметри.
Та не си прав ,че нещата са само гол ентусиазъм,тия вкарват и доста акъл според мен. :)
boris037
11-08-2025, 16:12
За биелните лагери съм напълно съгласен, защото там никой не знае колко може да изкарат. На Спринта съм ги сменял на по-малко от 10 000 км. за да видя какво се случва и дали няма да изчеластри някой клапан. Можело е да смениш и основните.
Обаче това за хонинга с най-грубия камък и винтоверта не го разбрах
Но пропускаш един много важен детайл!
КОЙ ТИ ПРАВИ КОЛАТА.
Всичко изписано за таксито е съвсем в рамките на нормалния консуматив. А аз за моя курник не мога да намеря къде да ми го правят и затова и аз имам едно каре в килера, и още не знам си колко глупости, които трябва да оправя, когато имам време....
За телефони не ми се говори.
Поздрави
За биелните лагери съм напълно съгласен, защото там никой не знае колко може да изкарат. На Спринта съм ги сменял на по-малко от 10 000 км. за да видя какво се случва и дали няма да изчеластри някой клапан. Можело е да смениш и основните.
Обаче това за хонинга с най-грубия камък и винтоверта не го разбрах
Но пропускаш един много важен детайл!
КОЙ ТИ ПРАВИ КОЛАТА.
Всичко изписано за таксито е съвсем в рамките на нормалния консуматив. А аз за моя курник не мога да намеря къде да ми го правят и затова и аз имам едно каре в килера, и още не знам си колко глупости, които трябва да оправя, когато имам време....
За телефони не ми се говори.
Поздрави
Хехе-това с кой ти прави колата е наистина много важно.Читавите хора винаги дават гаранция,е имат и доста изисквания за частите ,обикновенно не се съгласяват да слагат не оргинални части с които нямат опит .Та аз съм на мнение ,че за всяко нещо си има специалист,тия дето всичко правят обикновенно не са от най-добрите.Гледам много от колегите ходят при такива хора защото не им се занимава и е бързо и ефтинко,често им слагат какви ли не буклучави части ,я в момента качествени нямало из складовете в града или се чака доставка понякога с дни.После реват ....бързо, качествено и ефтино просто няма на този свят,избираш едно от трите .
Значи главата да е сглобена напълно и да е готова за монтаж. Водачи,клапани,пружинки, валове,кобилички ,повдигачи, семеринги ,зъбчатки и вериги ,ако има такива да са накичени и проверени и всичко да свети като ново,абе от -до. Чистене ,миене,проверка,челосване и събиране е наистина важно да стане в един сервиз. Събирането на мотора в друг сервиз .Ходова част в трети. Алтернатор и стартер в четвърти. Жичкаджия отделно. И т.н.
Другия вариант е фирмения,обикновенно работят с най-качествените части,хората правят по няколко модела от една марка и им се получават ремонтите,ама пак се чака ,а и цената на труда е солена.
Ако искаш да питам тукашните дали им се занимава със такава колица,гледам от време на време се гаврят с една дрифтачка 1200 магарета,в сервиза машините им са от едно времешните, сериозна фреза за докарване на точен размер на цилиндрите,отделно хонинг на който само корпуса му е над тон и е повече от 2.5 метра висок .Майстора е на към 70 години,миналата година цената беше 80-90 лв.на цилиндър. Гайкаджиите са с голям опит,отделно, че са и инджинери ДВГ ,работят внимателно и по изрично желание на клиента се съгласяват всичко да се стяга с динамометричен,до последното болтче.
Колкото до хонинговането с винтоверта-то няма нищо сложно за разбиране.Прави се когато не се вади блока от коша . Цилиндрите трябва да са все още в размер ,износване от порядъка на няколко стотни до десета и малко е напълно допустимо .Та значи ,ако все още се виждат чертите на заводския хонинг от горе до долу ,просто се проверява да не се е получила елипса поради температурните напрежения ,това се прави с вътромер с точност от 0.01 мм. по височина през 1 см.
А едрия камък надира работната повърхност така ,че масления сегмент да не обира всичкото масло ,а да има къде да остава по малко масълце и компресионните сегменти да не работят на сухо ,за да не свършат за 20 000 км. Тогава и компресията си е както трябва. Огледалната повърхност е враг на правилното смазване."Остъкляване на цилиндите " бил термина според някои.
Та значи винтоверта трябва да е електричка с голям въртящ момент и възможност за задаване на много ,ама много ниска скорост,около един оборот в секунда ,тоест да прави до два -три оборота на едно движение по височината на цилиндъра,малко нафта за лубрикант и се работи със силно натегната пружина на работния инструмент.Един цилиндър става готов за под десетина минутки.
boris037
13-08-2025, 10:43
Ти не ме разбра - въпросът ми беше защо си хонинговал, при положение, че не е имало ръб. Иначе самата техника, за жалост ми е ясна.
А това един да прави глава, друг блок, си е малко нож с две остриета, но важното е че всичко е станало добре.
За майсторите понякога ме хваща яд, защото 159 си е един самотан хлопел а не мога да намеря на кого да я оставям и на когото да имам доверие. А това беше една от причините да я взема - обикновена кошница, по която няма да чопля аз, а все се налага да до оправям по нещо. И не се циганя за пари, защото знам какво усилие е необходимо да се работи по колата, но въпреки това все има нещо останало.
Ти не ме разбра - въпросът ми беше защо си хонинговал, при положение, че не е имало ръб. Иначе самата техника, за жалост ми е ясна.
А това един да прави глава, друг блок, си е малко нож с две остриета, но важното е че всичко е станало добре.
За майсторите понякога ме хваща яд, защото 159 си е един самотан хлопел а не мога да намеря на кого да я оставям и на когото да имам доверие. А това беше една от причините да я взема - обикновена кошница, по която няма да чопля аз, а все се налага да до оправям по нещо. И не се циганя за пари, защото знам какво усилие е необходимо да се работи по колата, но въпреки това все има нещо останало.
Дизел има ли ръб ,(а това най-често означава износване от порядъка на поне 2 десети от милиметъра),следва блока да се обработи на фреза до съответния диаметър според размера на ремонтните бутала ,за този мотор има само един ремонтен размер бутала и той е с +0,4мм. по-голям диаметър .
Аз не съм променял диаметъра, износването беше под десета,било някакви си стотни ,естествено нямаше и ръб, та по тази причина сложих стандартни 82мм бутала.Въпреки,че следите от заводския хонинг все още се виждаха,не изглеждаха като на чисто нов блок и прецених,че цилиндрите бяха на границата повърхността да се залъска и съответно направих едни нови красиви и бая дълбоки деруги . :)
Мордохай някъде беше писал повече по въпроса за хонинговането с цел създаване на определен вид повърхност на цилиндъра и защо това е от значение по отношение на смазването и съответно на живучестта на сегментите,аз не я разбирам много тази материя,правя го защото това бил правилния начин .
alfa racer GTA
02-10-2025, 01:47
Сагата с моето волво си върви.
Сега я карам с масло 0-20 и не го бута,стана на 300 000км.
Смених и две биалетки отпред тогава,уж лемфъордер от Тех-ко,ама не ми се ходеше до Мото Пфое щото колата беше почти събрана ,а тия ги докараха за едно кафе време,100 кинта .
Преди това ,може би 4-5 месеца, правих съединител комплект -маховик,притискателен и феродов ,купих ги за 600 лв. от една блъсната в Румъния ,плюс 300 кинта труд и 80 кинта за куриер , газчица и ровинета на Алфата ,че ходих да си ги взема от тамошен куриерски офис в Мангалия, за да не чакам още два-три дни да ми ги докарат във Варна .
Преди това веднъж сменях ангренажа -пълен комплект барабар с водната помпа май 380лв. ги взех на някаква промоция .
Първата година смених демпферна шайба и нов пистов ремък -към 500 лв. с труда,малко се понабутах с около 200 лв. за оргиналка Волво,но иначе щях да чакам доставка незнайно колко време .
Също така по някое време веднъж смених всички накладки ,предните се оказаха почти като нови ,ама викам да пробвам с тия дето ги бях купил вече,бяха някви испански,оказаха се с прилично качество и минаха към 100 000 докато една събота вечер простъргаха ,веднага бутнах оргиналните на волво, дето си доиде колата с тях и вече стана година и нещо карам с тях,отзад тогава сложих някви евтини на Феродо, които изпапкаха дисковете за нула време ,та айде и нови задни дискове цимерман и накладки Метели и повече няма ядове,общо всичко съм дал около 350-360 лв. Изтрил съм 6 гуми за към 900 лв. с монтажа и баланси, регулярно сменям масла филтри като съм дал към 1500 лв ,два комплекта чистачки -130лв. общо, едно пастиране с цериев окис за към 20 кинта барабар с полир шайбата,сам си играх 5 дни по половин час дневно,щото ми е много смотана батерията на машинката .
Ами толкова за подръжка от август 2021 до сега ,минал съм над 200 000 км. Карам си я талигата ,но вече ми е поомръзнала .
Не знам какви телефони гледаш,но не съм съгласен ,че изостават . На буля и подарих миналата година едно нищо и никакво смартфонче за 650 кинта.От никвата китайска марка OnePlus - модел Nord 4,а си има убиец дисплей ,със 16GB RAM е, има и 512GB памет и 5G,зарежда се за 35 минути с ред кейбъл. Уж само 5500 mAh му е батерията ,а държи на бой почти двойно спрямо моята "хамериканска ,ама мейд ин ЕС" Моторола , дето на всичкото отгоре се води ,че е и с 500 mAh по-голяма батерия ,да не говорим ,че спрямо китайчето е два пъти надолу във всички останали параметри.
Та не си прав ,че нещата са само гол ентусиазъм,тия вкарват и доста акъл според мен. :)
1. По-скоро като те чета надолу сагата е приключила, особено с маслото...
2. Е па и на мен ми поомръзна все да ми сменяват ангренажи, масла и други такива консумативи.
Та вероятно още 2 годинки, максумум 3 и минавам на акумулаторна кола. Вероятно другата година накрая или 2027 година.
Замисли се и ти по въпроса за акумулаторната кола.:nuke:
Най-голям пробег акумулаторките били правили точно в градско шофиране--> пишат по форумите имащи такива.
Алфа Ромео обявиха че другата година ще пускат модел с 800+ километра пробег, която ще се зарежда от 0-80% за 18 минути и ще издържа около 500 презареждания докато капацитетът й падне на 80% от първоначално проектираният. Дуднат и други хубавини за батерията и поддръжката й.
Та за мен приемливото е да падна на 5-6 лева консумация на гориво/ток за 100км пробег, та да мога по 2 пъти да си ходя на ГръЧко, а га ми е кеф и за гръчка риба пролет/есен.
3. Ни колите, ни тАлафоните им стават. Параметрите вече не ме вълнуват- поне 30%-35% от продаваните некитайски марки имат прилични камери, екрани и т.н. Единствено ме вълнува фукционалността им --> ползвам разни приложения за професионална дейност, банкови разплащания, разни удостоверения, електронен подпис и т.н. и там като ги отреза първомандатния Тръмп и на доста познати и колеги с китайските тАлаФони "свят им се зави" с разните му "китайски емулатори" които УЖ щели да вършат работа.
Досега е имало 3-4 модела с камера от 100 или 200 хардуерни магапиксела и те се оказа, че бавно снимат и бавно обработват снимките, поради недостатъчен капацитет на съществуващите тогава(преди 3-4 години процесори за моб. телефони), та и досега като гледам дори флагмани са с по 50 мп сони сензори за камерата си.
Ако си обърнал внимание, щеше да знаеш, че още преди 5-6 години китайчетата правеха едни шмекерии с хардуерните параметри които обявяваха --> написали че телефона е със 48 или 50 мегапиксела, а той в действителност е с 12 или 15 хардуерни такива, а "останалите мегапискели" се получавали като наличните ги репликират софтуерно х 4...
Е да, АМА НЕ Е СЪЩОТО...
Аз за такова не плащам - отписах ги още тогава. Колкото пъти погледна предлаганите от тях "убийци на флагмани" и ревютата за тях, толкова пъти се оказва, че я процесорът им е отпреди 2-3 години или RAM паметта им е с по-ниска честота/бързина и е сложена стар модела такава или и двете едновременно Дядо Попе...
Нещо ми омръзна все да се надлъгвам с тях и да търся къде точно се опитват да ме метнат... Д аго ДУ****Т Сопо***в и по политически причини(това като последна причина), заради това, че поддържат руснаците във войната им...Нито стотинка/евроцент за тези китайски измекяри - наскоро купувах ново ски оборудване, всичко което не е Made in EU го резнах. Дори сащинаците заради Тръмпожадния го гризнаха и вместо сащиански(К2) си купих HEAD ски...
Та както казвам, след като започнаха тези национални MAGA, Рускии мир, Пътят на коприната и други подобни тъпотии на разни изкуфелници взех и аз да се правя на EU патриот...
П.П.
Па и аз имам от 3 години мисля един Edge 30 и съм доволен от него, но за следващият ми избор единственото валидно нещо ще е батерията да е голяма, защото всичко останало кати необходими ми хардуерни параметри го имат поне 30-35% от предлаганите на пазара не китайски марки .
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.