PDA

View Full Version : Накъде отива Алфа Ромео!?



Pages : 1 2 3 4 5 6 7 8 [9]

546
29-04-2025, 03:02
Ще ме умориш от смях с това "дърти сектанти".
Човеко ,по Европата младите хора вече не се интересуват кво карат,там колата да е със седалки (може и с дървени пейки за по екологично) и да може да се движи някак им е достатъчно. По възможност на ток и на автопилот . Съответно -каквото се търси-това се предлага.

Истината е поне за мен следната- Читави коли се правят от Читави Инжинери с Идеи ,а не от тъпи сметкаджии. Факт е,че счетоводството е в основата на всяко изкуство ,но още по безспорен факт е ,че счетоводителите освен счетоводство друго не знаят и започнат ли да се бъркат там където не им е работа ,в дългосрочен план всеки един бизнес е обречен на провал.

Китайците вече стават все по и по претенциозни и имат все повече парички -та те са ми надеждата -купуват Алфа Ромео след като счетоводителите на Стелантис ударят дъното ,слагат някой Рикардо с дръпнати очички за Биг Бос и всичко си идва на мястото.

boris037
29-04-2025, 07:39
По първите два параграфа си много прав.
1-каквото се търси, това се предлага
и
2-сметкаджийството убива хубавите коли-надеждност, дизайн, представяне ги жертват в името на някой друг евроцент отгоре.

Обаче, ако чакаш китайците да се занимават с бутикови изпълнения - "надежда всяка тука оставете". Според мен, за китайците е много по-важно да победят масовото производство, което го и правят де, отколко да се занимават с екзотики.

Така че, ако искаш нещо екслузивно по твой вкус - или bezahlen на някое студио за да ти ушие костюм по мярка, или ако имаш време, акъл и умения се затваряш в някой гараж и си я правиш ти.

alfa racer GTA
07-08-2025, 00:28
Ще ме умориш от смях с това "дърти сектанти".
Човеко ,по Европата младите хора вече не се интересуват кво карат,там колата да е със седалки (може и с дървени пейки за по екологично) и да може да се движи някак им е достатъчно. По възможност на ток и на автопилот . Съответно -каквото се търси-това се предлага.

Истината е поне за мен следната- Читави коли се правят от Читави Инжинери с Идеи ,а не от тъпи сметкаджии. Факт е,че счетоводството е в основата на всяко изкуство ,но още по безспорен факт е ,че счетоводителите освен счетоводство друго не знаят и започнат ли да се бъркат там където не им е работа ,в дългосрочен план всеки един бизнес е обречен на провал.

Китайците вече стават все по и по претенциозни и имат все повече парички -та те са ми надеждата -купуват Алфа Ромео след като счетоводителите на Стелантис ударят дъното ,слагат някой Рикардо с дръпнати очички за Биг Бос и всичко си идва на мястото.

Така и не ни осветли как завърши сагата с Волвото. От него ли извира този ентусиазъм и желание за китайски собственик на Алфа Ромео ?

Щот като им гледам телефоните откакто Оранжутанът ги резна през първия си мандат от Гугъл и всички сащиански програми и приложения умряха скоросмъртно....

Е има още ентусиасти, но на повечето им дойде акъла...
Не успяха с автомобилите ДВГ, сега има голям ентусиазъм към китайските EV. И ще са същата дрисня като телефоните и автомобилите с ДВГ.

Цялата им работа е :" Дай парите" и след това " абвГЗ"...

546
11-08-2025, 09:45
Сагата с моето волво си върви.
Миналата година ,след като стана на 300 000 км. му смених буталата,сегментите и буталните болтове комплект -оргинални от Мото Пфое ,ризите си държаха размер и имаха все още ясно видим хонинг,без елипси,та им ударих един много лек и бърз хонинг с винтоверта, със възможно най-грубите камъни (буталата се чуваха как стържат на събран мотор докато правихме проверката на ангренажа),плюс профилактично нови биелни лагери по настояване на майстора,че нямало официална информация колко им е ресурса ,проверка и шлайф на главата с два или три нови клапана-не помня вече ,нови оргинални вложки,гарнитури и семеринги .Също профилактично нови пистов и ангренажен ремък.Цялата гимнастика излезе с труда на около 3500 лв .
Сега я карам с масло 0-20 и не го бута,стана на 30 000км.
Смених и две биалетки отпред тогава,уж лемфъордер от Тех-ко,ама не ми се ходеше до Мото Пфое щото колата беше почти събрана ,а тия ги докараха за едно кафе време,100 кинта .
Преди това ,може би 4-5 месеца, правих съединител комплект -маховик,притискателен и феродов ,купих ги за 600 лв. от една блъсната в Румъния ,плюс 300 кинта труд и 80 кинта за куриер , газчица и ровинета на Алфата ,че ходих да си ги взема от тамошен куриерски офис в Мангалия, за да не чакам още два-три дни да ми ги докарат във Варна .
Преди това веднъж сменях ангренажа -пълен комплект барабар с водната помпа май 380лв. ги взех на някаква промоция .
Първата година смених демпферна шайба и нов пистов ремък -към 500 лв. с труда,малко се понабутах с около 200 лв. за оргиналка Волво,но иначе щях да чакам доставка незнайно колко време .
Също така по някое време веднъж смених всички накладки ,предните се оказаха почти като нови ,ама викам да пробвам с тия дето ги бях купил вече,бяха някви испански,оказаха се с прилично качество и минаха към 100 000 докато една събота вечер простъргаха ,веднага бутнах оргиналните на волво, дето си доиде колата с тях и вече стана година и нещо карам с тях,отзад тогава сложих някви евтини на Феродо, които изпапкаха дисковете за нула време ,та айде и нови задни дискове цимерман и накладки Метели и повече няма ядове,общо всичко съм дал около 350-360 лв. Изтрил съм 6 гуми за към 900 лв. с монтажа и баланси, регулярно сменям масла филтри като съм дал към 1500 лв ,два комплекта чистачки -130лв. общо, едно пастиране с цериев окис за към 20 кинта барабар с полир шайбата,сам си играх 5 дни по половин час дневно,щото ми е много смотана батерията на машинката .
П.С. един акумулатор на втората година - AGM Exide за 310 лв.-исках японче на YUASA ,ама само това имаше във Варна с три годишна гаранция за такси.Има още половин година гаранция,засега няма признаци да умира.
В килера си чакат края на сезона две външни карета-оргинал китайски,щото тия на колата вече умират ,Януари месец ги купих по интернет ,стъпиха ми на около 160 лв. двете с доставката от Полша.
Ами толкова за подръжка от август 2021 до сега ,минал съм над 200 000 км. Карам си я талигата ,но вече ми е поомръзнала .

Не знам какви телефони гледаш,но не съм съгласен ,че изостават . На буля и подарих миналата година едно нищо и никакво смартфонче за 650 кинта.От никвата китайска марка OnePlus - модел Nord 4,а си има убиец дисплей ,със 16GB RAM е, има и 512GB памет и 5G,зарежда се за 35 минути с ред кейбъл. Уж само 5500 mAh му е батерията ,а държи на бой почти двойно спрямо моята "хамериканска ,ама мейд ин ЕС" Моторола , дето на всичкото отгоре се води ,че е и с 500 mAh по-голяма батерия ,да не говорим ,че спрямо китайчето е два пъти надолу във всички останали параметри.

Та не си прав ,че нещата са само гол ентусиазъм,тия вкарват и доста акъл според мен. :)

boris037
11-08-2025, 16:12
За биелните лагери съм напълно съгласен, защото там никой не знае колко може да изкарат. На Спринта съм ги сменял на по-малко от 10 000 км. за да видя какво се случва и дали няма да изчеластри някой клапан. Можело е да смениш и основните.

Обаче това за хонинга с най-грубия камък и винтоверта не го разбрах

Но пропускаш един много важен детайл!

КОЙ ТИ ПРАВИ КОЛАТА.

Всичко изписано за таксито е съвсем в рамките на нормалния консуматив. А аз за моя курник не мога да намеря къде да ми го правят и затова и аз имам едно каре в килера, и още не знам си колко глупости, които трябва да оправя, когато имам време....

За телефони не ми се говори.

Поздрави

546
11-08-2025, 19:17
За биелните лагери съм напълно съгласен, защото там никой не знае колко може да изкарат. На Спринта съм ги сменял на по-малко от 10 000 км. за да видя какво се случва и дали няма да изчеластри някой клапан. Можело е да смениш и основните.

Обаче това за хонинга с най-грубия камък и винтоверта не го разбрах

Но пропускаш един много важен детайл!

КОЙ ТИ ПРАВИ КОЛАТА.

Всичко изписано за таксито е съвсем в рамките на нормалния консуматив. А аз за моя курник не мога да намеря къде да ми го правят и затова и аз имам едно каре в килера, и още не знам си колко глупости, които трябва да оправя, когато имам време....

За телефони не ми се говори.

Поздрави

Хехе-това с кой ти прави колата е наистина много важно.Читавите хора винаги дават гаранция,е имат и доста изисквания за частите ,обикновенно не се съгласяват да слагат не оргинални части с които нямат опит .Та аз съм на мнение ,че за всяко нещо си има специалист,тия дето всичко правят обикновенно не са от най-добрите.Гледам много от колегите ходят при такива хора защото не им се занимава и е бързо и ефтинко,често им слагат какви ли не буклучави части ,я в момента качествени нямало из складовете в града или се чака доставка понякога с дни.После реват ....бързо, качествено и ефтино просто няма на този свят,избираш едно от трите .

Значи главата да е сглобена напълно и да е готова за монтаж. Водачи,клапани,пружинки, валове,кобилички ,повдигачи, семеринги ,зъбчатки и вериги ,ако има такива да са накичени и проверени и всичко да свети като ново,абе от -до. Чистене ,миене,проверка,челосване и събиране е наистина важно да стане в един сервиз. Събирането на мотора в друг сервиз .Ходова част в трети. Алтернатор и стартер в четвърти. Жичкаджия отделно. И т.н.
Другия вариант е фирмения,обикновенно работят с най-качествените части,хората правят по няколко модела от една марка и им се получават ремонтите,ама пак се чака ,а и цената на труда е солена.

Ако искаш да питам тукашните дали им се занимава със такава колица,гледам от време на време се гаврят с една дрифтачка 1200 магарета,в сервиза машините им са от едно времешните, сериозна фреза за докарване на точен размер на цилиндрите,отделно хонинг на който само корпуса му е над тон и е повече от 2.5 метра висок .Майстора е на към 70 години,миналата година цената беше 80-90 лв.на цилиндър. Гайкаджиите са с голям опит,отделно, че са и инджинери ДВГ ,работят внимателно и по изрично желание на клиента се съгласяват всичко да се стяга с динамометричен,до последното болтче.

Колкото до хонинговането с винтоверта-то няма нищо сложно за разбиране.Прави се когато не се вади блока от коша . Цилиндрите трябва да са все още в размер ,износване от порядъка на няколко стотни до десета и малко е напълно допустимо .Та значи ,ако все още се виждат чертите на заводския хонинг от горе до долу ,просто се проверява да не се е получила елипса поради температурните напрежения ,това се прави с вътромер с точност от 0.01 мм. по височина през 1 см.
А едрия камък надира работната повърхност така ,че масления сегмент да не обира всичкото масло ,а да има къде да остава по малко масълце и компресионните сегменти да не работят на сухо ,за да не свършат за 20 000 км. Тогава и компресията си е както трябва. Огледалната повърхност е враг на правилното смазване."Остъкляване на цилиндите " бил термина според някои.

Та значи винтоверта трябва да е електричка с голям въртящ момент и възможност за задаване на много ,ама много ниска скорост,около един оборот в секунда ,тоест да прави до два -три оборота на едно движение по височината на цилиндъра,малко нафта за лубрикант и се работи със силно натегната пружина на работния инструмент.Един цилиндър става готов за под десетина минутки.

boris037
13-08-2025, 10:43
Ти не ме разбра - въпросът ми беше защо си хонинговал, при положение, че не е имало ръб. Иначе самата техника, за жалост ми е ясна.

А това един да прави глава, друг блок, си е малко нож с две остриета, но важното е че всичко е станало добре.

За майсторите понякога ме хваща яд, защото 159 си е един самотан хлопел а не мога да намеря на кого да я оставям и на когото да имам доверие. А това беше една от причините да я взема - обикновена кошница, по която няма да чопля аз, а все се налага да до оправям по нещо. И не се циганя за пари, защото знам какво усилие е необходимо да се работи по колата, но въпреки това все има нещо останало.

546
14-08-2025, 09:23
Ти не ме разбра - въпросът ми беше защо си хонинговал, при положение, че не е имало ръб. Иначе самата техника, за жалост ми е ясна.

А това един да прави глава, друг блок, си е малко нож с две остриета, но важното е че всичко е станало добре.

За майсторите понякога ме хваща яд, защото 159 си е един самотан хлопел а не мога да намеря на кого да я оставям и на когото да имам доверие. А това беше една от причините да я взема - обикновена кошница, по която няма да чопля аз, а все се налага да до оправям по нещо. И не се циганя за пари, защото знам какво усилие е необходимо да се работи по колата, но въпреки това все има нещо останало.

Дизел има ли ръб ,(а това най-често означава износване от порядъка на поне 2 десети от милиметъра),следва блока да се обработи на фреза до съответния диаметър според размера на ремонтните бутала ,за този мотор има само един ремонтен размер бутала и той е с +0,4мм. по-голям диаметър .

Аз не съм променял диаметъра, износването беше под десета,било някакви си стотни ,естествено нямаше и ръб, та по тази причина сложих стандартни 82мм бутала.Въпреки,че следите от заводския хонинг все още се виждаха,не изглеждаха като на чисто нов блок и прецених,че цилиндрите бяха на границата повърхността да се залъска и съответно направих едни нови красиви и бая дълбоки деруги . :)
Мордохай някъде беше писал повече по въпроса за хонинговането с цел създаване на определен вид повърхност на цилиндъра и защо това е от значение по отношение на смазването и съответно на живучестта на сегментите,аз не я разбирам много тази материя,правя го защото това бил правилния начин .

alfa racer GTA
02-10-2025, 01:47
Сагата с моето волво си върви.

Сега я карам с масло 0-20 и не го бута,стана на 300 000км.
Смених и две биалетки отпред тогава,уж лемфъордер от Тех-ко,ама не ми се ходеше до Мото Пфое щото колата беше почти събрана ,а тия ги докараха за едно кафе време,100 кинта .
Преди това ,може би 4-5 месеца, правих съединител комплект -маховик,притискателен и феродов ,купих ги за 600 лв. от една блъсната в Румъния ,плюс 300 кинта труд и 80 кинта за куриер , газчица и ровинета на Алфата ,че ходих да си ги взема от тамошен куриерски офис в Мангалия, за да не чакам още два-три дни да ми ги докарат във Варна .
Преди това веднъж сменях ангренажа -пълен комплект барабар с водната помпа май 380лв. ги взех на някаква промоция .
Първата година смених демпферна шайба и нов пистов ремък -към 500 лв. с труда,малко се понабутах с около 200 лв. за оргиналка Волво,но иначе щях да чакам доставка незнайно колко време .
Също така по някое време веднъж смених всички накладки ,предните се оказаха почти като нови ,ама викам да пробвам с тия дето ги бях купил вече,бяха някви испански,оказаха се с прилично качество и минаха към 100 000 докато една събота вечер простъргаха ,веднага бутнах оргиналните на волво, дето си доиде колата с тях и вече стана година и нещо карам с тях,отзад тогава сложих някви евтини на Феродо, които изпапкаха дисковете за нула време ,та айде и нови задни дискове цимерман и накладки Метели и повече няма ядове,общо всичко съм дал около 350-360 лв. Изтрил съм 6 гуми за към 900 лв. с монтажа и баланси, регулярно сменям масла филтри като съм дал към 1500 лв ,два комплекта чистачки -130лв. общо, едно пастиране с цериев окис за към 20 кинта барабар с полир шайбата,сам си играх 5 дни по половин час дневно,щото ми е много смотана батерията на машинката .

Ами толкова за подръжка от август 2021 до сега ,минал съм над 200 000 км. Карам си я талигата ,но вече ми е поомръзнала .

Не знам какви телефони гледаш,но не съм съгласен ,че изостават . На буля и подарих миналата година едно нищо и никакво смартфонче за 650 кинта.От никвата китайска марка OnePlus - модел Nord 4,а си има убиец дисплей ,със 16GB RAM е, има и 512GB памет и 5G,зарежда се за 35 минути с ред кейбъл. Уж само 5500 mAh му е батерията ,а държи на бой почти двойно спрямо моята "хамериканска ,ама мейд ин ЕС" Моторола , дето на всичкото отгоре се води ,че е и с 500 mAh по-голяма батерия ,да не говорим ,че спрямо китайчето е два пъти надолу във всички останали параметри.

Та не си прав ,че нещата са само гол ентусиазъм,тия вкарват и доста акъл според мен. :)

1. По-скоро като те чета надолу сагата е приключила, особено с маслото...

2. Е па и на мен ми поомръзна все да ми сменяват ангренажи, масла и други такива консумативи.
Та вероятно още 2 годинки, максумум 3 и минавам на акумулаторна кола. Вероятно другата година накрая или 2027 година.
Замисли се и ти по въпроса за акумулаторната кола.:nuke:
Най-голям пробег акумулаторките били правили точно в градско шофиране--> пишат по форумите имащи такива.
Алфа Ромео обявиха че другата година ще пускат модел с 800+ километра пробег, която ще се зарежда от 0-80% за 18 минути и ще издържа около 500 презареждания докато капацитетът й падне на 80% от първоначално проектираният. Дуднат и други хубавини за батерията и поддръжката й.

Та за мен приемливото е да падна на 5-6 лева консумация на гориво/ток за 100км пробег, та да мога по 2 пъти да си ходя на ГръЧко, а га ми е кеф и за гръчка риба пролет/есен.

3. Ни колите, ни тАлафоните им стават. Параметрите вече не ме вълнуват- поне 30%-35% от продаваните некитайски марки имат прилични камери, екрани и т.н. Единствено ме вълнува фукционалността им --> ползвам разни приложения за професионална дейност, банкови разплащания, разни удостоверения, електронен подпис и т.н. и там като ги отреза първомандатния Тръмп и на доста познати и колеги с китайските тАлаФони "свят им се зави" с разните му "китайски емулатори" които УЖ щели да вършат работа.

Досега е имало 3-4 модела с камера от 100 или 200 хардуерни магапиксела и те се оказа, че бавно снимат и бавно обработват снимките, поради недостатъчен капацитет на съществуващите тогава(преди 3-4 години процесори за моб. телефони), та и досега като гледам дори флагмани са с по 50 мп сони сензори за камерата си.

Ако си обърнал внимание, щеше да знаеш, че още преди 5-6 години китайчетата правеха едни шмекерии с хардуерните параметри които обявяваха --> написали че телефона е със 48 или 50 мегапиксела, а той в действителност е с 12 или 15 хардуерни такива, а "останалите мегапискели" се получавали като наличните ги репликират софтуерно х 4...
Е да, АМА НЕ Е СЪЩОТО...

Аз за такова не плащам - отписах ги още тогава. Колкото пъти погледна предлаганите от тях "убийци на флагмани" и ревютата за тях, толкова пъти се оказва, че я процесорът им е отпреди 2-3 години или RAM паметта им е с по-ниска честота/бързина и е сложена стар модела такава или и двете едновременно Дядо Попе...

Нещо ми омръзна все да се надлъгвам с тях и да търся къде точно се опитват да ме метнат... Д аго ДУ****Т Сопо***в и по политически причини(това като последна причина), заради това, че поддържат руснаците във войната им...Нито стотинка/евроцент за тези китайски измекяри - наскоро купувах ново ски оборудване, всичко което не е Made in EU го резнах. Дори сащинаците заради Тръмпожадния го гризнаха и вместо сащиански(К2) си купих HEAD ски...

Та както казвам, след като започнаха тези национални MAGA, Рускии мир, Пътят на коприната и други подобни тъпотии на разни изкуфелници взех и аз да се правя на EU патриот...

П.П.
Па и аз имам от 3 години мисля един Edge 30 и съм доволен от него, но за следващият ми избор единственото валидно нещо ще е батерията да е голяма, защото всичко останало кати необходими ми хардуерни параметри го имат поне 30-35% от предлаганите на пазара не китайски марки .